Kursen i REC, og hvorfor.

KommersK
RECSI 07.04.2022 kl 15:18 22203

Tenkte jeg skulle filosofere litt over hvorfor kursen i REC (og andre aksjer) er som den er.
Alle synes jo at kursen i sin aksje er alt for lav. Det ser man bl a i alle tråder her inne. Skuffelse og forbløffelse råder hos majoriteten.
Først må vi snakke litt om hvorfor man kjøper en aksje. Man vil selvsagt tjene på den, enten på kort eller lang sikt. Og da kjøper man til en pris som man mener vil lønne seg i fremtiden.
Og de fleste har vel gjort seg opp en mening om hvor mange prosent/penger man håper/tenker å tjene.

La oss ta et eksempel:
Man håper på 25% fortjeneste i REC. Og man tror den er verdt minst 25 kr. Tar ikke hensyn til utbytte her.
Da kan man tenke seg å kjøpe aksjen opp til 20 kr. Dette gjelder kanskje for de fleste. Da vil få kjøpe for mer enn det. Og det vil jo si at rundt 20 er prisen man maks kan få solgt for. Derfor er det lite vits i å kjøpe for 20 også. Hvis man altså ikke kan regne med å få solgt dem for mer enn det man kjøper for. Det vil igjen si at færre og færre vil kjøpe opp mot 20, mens kjøpelysten vil øke jo lengre under 20 man kommer. Ingen vil vel selge for 10 kr, mens kanskje noen som er i pengenød er villige til å selge for 15 og oppover. Det finnes 1000 grunner til å selge en aksje. Ta gevinst, penger til ferie, kjøp av hus, bil, båt, hvitevarer osv, funnet en bedre investering, dødsbo realiserer verdier, folk tar penger ut av fond som har denne aksjen osv, osv… Nærmest uendelig med grunner. Så til dem som stadig spør om ‘’hvem er det som selger på disse nivåene’’… Her fikk dere noen av svarene.
Disse aksjene som da er til salgs for 15, vil selvsagt fort bli kjøpt opp. Og sånn fortsetter det oppover til antall kjøpere og selgere er like mange. Kanskje det ender på mellom 16 og 17, for eksempel. Selv om aksjen er verdt 25.
Så denne verdifastsettelsen som man ser på børsen, der man ganger øyeblikkskursen med antall aksjer, vil jo alltid være alt for lav. Den burde jo vært den kursen snittet av aksjonærene ville solgt på. I dette tenkte tilfellet ville det kanskje vært 23, noe som gjør at verdien på hele REC ville vært 35-40% høyere.

Dette var som sagt bare et tenkt eksempel, men omtrent sånn fungerer det nok. Og hvis mange nok tror den vil stige til rundt 100 om fem år, så vil jo kursen stige også.

Ris, ros, spørsmål og kommentarer mottas under.
polion
08.04.2022 kl 00:38 7312

Uchi, bra tullete når du nærmest garanterer mangedobling av REC-kursen på dette viset. Selvsagt absolutt ingen garanti for at vi andre skal få mer enn de kr. 20,- som Røkke klarte. Og hvor ofte har vi vel ikke sett hvor enkelt det kan være for en storaksjonær å ta rotta på de andre? Dette finnes det bare så utallig mange eksempler på, og ofte så er det bare fantasien som begrenser variantene.

Begynner nå å bli en del år siden, men jeg personlig har gjort mine erfaringer med det å ha en storaksjonær i selskapet å forholde seg til. Vi fikk den gang et utløsningstilbud som den store majoritet mente var anstendig nok, og de takket følgelig ja. Jeg var derimot en av de ytterst få (en "grisk faen") som takket nei. Etter at selskapet hadde oppnådd den berømte 90%-en, endte det hele opp med at jeg til slutt faktisk ble tvangsutløst til en lavere pris enn det de andre fikk. Dog selvsagt for sent å angre.

Konklusjon: Du er og blir en storhausser, og villeder de naivt godtroende med dine kursfantasier, kurser som du nærmest fremlegger som garantier.
Slettet bruker
08.04.2022 kl 07:31 7056

Helt enig, og umulig å ta seriøst.
Slettet bruker
08.04.2022 kl 07:54 6954

Ser mer frem til "Temperaturen på Granca, og hvorfor."
Småplukker
08.04.2022 kl 08:23 6830

Tilbake til den evinnelige og formålsløse "du er for optimistisk!" "Nei, du er for negativ!"-diskusjonen nå igjen? Alle skriver da utfra sin egen tro, noen med mer argumenter og fakta bak sine påstander enn andre. Da skal gudene vite at mange har mindre å fare med enn Uchi.
For mitt vedkommende: Det fundamentale trumfer alt. Dersom man tror USA (og snart Europa) vil få opp egne verdikjeder innen solar og energilagring - så er det nærmest umulig å ikke se for seg en rosenrød fremtid for Rec med alt som skjer nå.
For å ta en sammenligning: dersom en løvetann klarer å presse seg opp gjennom asfalt - så må den for svingende klare det plassert i blomsterkasse med plenti sol og vann, og dynket med det som er av næringsstoffer fra Plantasjen i tillegg!
Slettet bruker
08.04.2022 kl 08:42 6706

Helt riktig fundamentale er det eneste som er viktig og diskutere og akkurat det ser unektelig lyst ut uansett hva kursen viser. Vi som er litt erfarne på børs vet at dette kan snu raskt.
Polion er mer opptatt av og diskutere debutanter på et forum og tror noen handler etter hva som blir skrevet her inne.
Har enda til gode og se han diskutere selskapet så vet ikke heller hvilken kunnskap han besitter.
Redigert 08.04.2022 kl 09:03 Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
08.04.2022 kl 09:45 6530

Dere som er så negative til alt som skrives/og har blitt gravd frem av positive fremtidsutsikter. Hva gjør dere her på Recsi trådene ? Og hvorfor er noen av dere investert i denne ? (Ja for noen få av dere er vel det formoder jeg ?) Er dere blitt såååå jævelig brent mange ganger i markedet at dere ikke lenger klarer å se positive case ?

Vi tåler saklig argumentasjon, men vi ser veldig godt forskjell på nettopp det og mye av det som gulpes opp av frustrasjon,anger,store tap, etc.
Jeg har akkumulert i ca 2 år nå og er sikkert blant de "største" her på forumet(Recsi). Og det har ikke gitt meg veldig mye i pluss til nå.....men jeg sitter jo ikke å rakker ned på de andre aksjene jeg har valgt å forlate til fordel for Recsi. Jeg var inne på Topp 10 i Havila...etter at jeg solgte meg ut(nesten 100%) så har den gått som ei kule. jeg hadde over 500k aksjer i Qec med inngang 0,67(solgt på 1,58) men har jo i ettertid vært mye høyere. Var i Nel med 200k aksjer på rett over 1 krone, solgte altfor tidlig. Var i Gogl med 200k aksjer med snitt 1,6(ALL time low synes jeg å huske) solgt altfor tidlig, Borr på snitt 6,- for kort tid siden etc etc......... Men sitter jo ikke her av den grunn å snakker ned alle de aksjene. Kan jo alltids angre litt inni mitt eget hode for om jeg hadde klart å sitte lenge nok hadde jeg jo vært god for 50-60 mill. Men sånn er livet. Se heller fremover...kommer alltid nye muligheter....og den største etter min mening er nå i RECSI :) Lykke til alle :)
Redigert 08.04.2022 kl 09:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.04.2022 kl 09:56 6463

He he.. Ser forsøket på en morsomhet falt til stengrunn. Den var myntet på trådstarter, som har base på Granca og har et godt stykke igjen for å bli min investeringsrådgiver iaf..

Jeg har en ståltro på selskapet jeg. Lastet til ripen med 100t+ aksjer, og tror vi står svært nærme at ting tar av. Helt utrolig at vi med så mange gode drivere, og en ny majoritetseier med enorme midler, visjoner og hast, skal lede til rutsjebane nedover, men jeg mener dette bare viser hvor dårlig folk setter seg inn i sine investeringer. Og dessverre, tanken om at alt norsk er godt, og vice versa.

Elsker driven og investeringsviljen din NSX, og tror at vi begge snart vil få betalt for tålmodigheten
Nsxnsx
08.04.2022 kl 11:17 6285

He he....det gjør vi...bare bittelitt mer tålmodighet nå. De siste skal bli de første står det vel et sted i en bok :)

P.S. Mitt innlegg var ikke myntet på deg.....jeg trykket bare på feil pil :) :)
Redigert 08.04.2022 kl 11:20 Du må logge inn for å svare
polion
08.04.2022 kl 13:31 6084

Du får lese gjennom Uchi’s innlegg (i går 19:59) enda en gang, det er faktisk intet annet enn et unyansert og tullete hausseinnlegg. Og hele tiden kommer den vikarierende argumentasjonen etter hvert som det passer inn. Tidligere var Røkke den store frelseren og det var ikke måte på hvilke vanvittige planer han hadde med REC. Og Røkke som styreformann, Halleluja delux det skulle bli andre boller! Nå derimot, så er talen at han trengte pengene, samtidig som REC’s virksomhet var et område han hadde null peiling på. PINLIG hvordan kappen alltid snus etter vinden.

Og ref. deg: «Har enda til gode og se han diskutere selskapet så vet ikke heller hvilken kunnskap han besitter». Selskapet/aksjen, det er nettopp det som her diskuteres, og det er her jeg vil det unyanserte tullet til livs.

I tillegg så gis det inntrykk av at «intelligensiaen» her på forumet sitter på «skjulte hemmeligheter» om hvor mye REC-kursen skal stige. De største investorene sitter på ressurser som vi andre bare kan drømme om, og det er kun en ting som betyr noe for de nevnte, nemlig å kjøpe underprisede aksjer og få en størst mulig gevinst. Disse investorene har definitivt sagt sitt, etter at de har vurdert risiko, tidshorisonter og det fundamentale så betaler de faktisk ikke mer enn gode 14 kroner for aksjen. Uchi har allerede idiotforklart investorene som renspikka amatører, for han kan nemlig garantere et himmelscenario som han (og noen andre forumhottentotter) allerede har sett. Hva med heller å stikke fingeren i jorda? Sikkert en nokså uprøvd taktikk for mange.

PS. Men at REC kan være en spennende aksje, det er jeg med på. Det er nettopp derfor jeg sitter på min REC-post.
Slettet bruker
08.04.2022 kl 13:49 6037

Man skal vokte seg for å spise rått det som skrives her fra bidragsytere som snur kappen etter vinden til stadighet der argumentene endres mens konklusjonen holdes fast - en slags for demagogisk kvasivitenskaplig tilnærming. Substansløs haussing som mer minner om taler man forbinder med Saron's dal der avsenderene opphøyer seg selv til gururoller blir kritikkløst mottatt - hva røykes?
Godt innlegg polion - og ja, jeg er long i REC.
Til alle - tenk sjøl, tenk kritisk og faktabasert!

Må legge til at det er mange gode bidragsytere her også!
Redigert 08.04.2022 kl 13:56 Du må logge inn for å svare
Småplukker
08.04.2022 kl 14:13 5951

Forumet her er til for å diskutere aksje man har investert i. Og med mindre man er av de få som shorter, så kjøper man en aksje fordi man tror/håper på oppgang.
Og for de ALLER fleste sin del, så fungerer dette som et sted der man kan bli litt klokere på hva som skjer i selskapet man eier andeler i, og ytre ting som kan ha betydning for akjsekursen. Og for de aller fleste sin del så fungerer forumet også som en felles møteplass der man kan få bekreftet hvorfor man har aksjen, der man få litt fornyet tålmodighet i traurige stunder.
De jeg IKKE forstår, er de som er på forumet og klager sin nød over at andre ser med optimisme på fremtiden, og forteller hvorfor. Begrunnelsen synes å være at de finner det plagsomt med denne optimismen, "aksjen kommer når den kommer" er argumentet.
Til dere vil jeg bare si: Det er FULLT lov å logge av fra forumet her, gå deg en tur, logg av hele børsappen din og la humla suse. Ingen tvinger deg til å gå inn på forumet 10 ganger daglig for å sutre over at andre sprer optimisme? Det er jo så idiotisk som det går an!
KommersK
08.04.2022 kl 14:46 5806

Må bare si at jeg støtter det meste i dette innlegget. I omtrent alle tråder her inne på FF loves det gull og grønne skoger for den aksjen det gjelder(absolutt ikke bare i REC!), og fryktelig mye er endeløse gjentagelser uten noe substans. Og de fleste kommer til å ta feil i sine lovnader om himmelferd. Det er godt mulig at REC er et av unntakene, og at den faktisk går til himmels. Men noen garanti er det så absolutt ikke, da hadde den selvsagt ikke kostet 14 eller 15 kr.
polion
08.04.2022 kl 15:42 5608

Bra at du er enig i det meste, og selvsagt skal og bør man tenke selv. Det finnes dog en del nokså lett påvirkelige sjeler som i mangel på egenkompetanse «svelger» (i mangel på andre alternativer) mye av det som skrives på forumet. Og så har vi da disse som på forumet både skriver godt, argumenterer godt, og virker pokker så overbevisende. Som du nevner, rene Saron's Dal-opplegget.. Det er disse jeg mener har et større ansvar for å nyansere ørlite mer. Det sagt, det er disse nevnte som er de «farligste».

Vi som har noen år på ræva i aksjemarkedet, avslører derimot fort hva som er renspikka, unyansert hausse-tullballeri. Og min agenda er følgelig å dra toskeskapen som de nevnte serverer skikkelig nedpå, et nivå som kan aksepteres.
KommersK
08.04.2022 kl 15:57 5585

Det hadde forøvrig vært interessant å vite hva dere ser for dere kursmessig den dagen ML-åpning (eventuelt) annonseres fra Hanwha. Og la oss si at en eller annen SEMA- eller BBB-pakke også har blitt vedtatt.
Dette er ren og skjær tipping, men jeg sier 26 kr som sluttkurs den dagen.
Redigert 08.04.2022 kl 15:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.04.2022 kl 16:11 5558

Siden du sitter i aksjen, hvorfor ville du anbefalt den?
Slettet bruker
08.04.2022 kl 16:12 5642

Jeg hadde tenkt å si 25kr om de bare melder åpning i 2023, men ikke melder noe konkret om forutsetningene.

Melder de og gir info som gjør at man kan regne frem større verdi, kan vi muligens gå høyere.
polion
08.04.2022 kl 17:58 5482

Er og blir tipping, men: Mener at «en del av» sjansene for ML-åpning allerede er diskontert. Hadde vi fått beskjed om at åpning av ML blir uaktuelt, så hadde i alle fall jeg personlig solgt meg ut, ja selv på kr. 10,-. Uten ML, er og blir REC bare en halvstor pølsebod. BBB-pakken drar fryktelig ut, men jeg tror at mange også har regnet med at denne i en eller annen form går igjennom (før eller siden). Ved en eventuell positiv bekreftelse av begge de to nevnte, kanskje opp mot kr. 22,-på nokså kort sikt? Og kanskje opp mot kr. 30,- hvis Hanwha kommer med noen virkelig hårete meldinger, men kven kveit?
Småplukker
08.04.2022 kl 18:12 5450

Kven kveit er vel hovedpoenget her - du tipper, anslår, føler for hva aksjekursen vil bli. At andre vurderer det at ML åpnes som starten på noe langt større, nei se DET skal vi ikke ha noe av. Pølsevev.
Slettet bruker
08.04.2022 kl 18:27 5409

Når ML åpner og vi ser positiv drift, er det bare å regne seg til hva aksjekursen bør være. Da bør også verdiene av eiendelen tas med. Det er ikke vanskelig å se 70-80 kr ved en ikke veldig fjern horisont da. Og videre oppover derfra.
Dubois
08.04.2022 kl 18:59 5337

Litt av en pølsebod som omsetter for over 1,2 milliarder kroner, med en ebidta på nesten 300 millioner kroner. Ikke rart man fikk kjøpe denne aksjen på 2 kr når mennesker har slike holdninger.
polion
08.04.2022 kl 19:11 5307

«Pølsevev», ja det var det du som. Sjelden jeg gidder svare på rent pølsevev, men jeg får vel gjøre et unntak. Gjør meg ellers ingen store forhåpninger om oppfattelsesevnen, men les enda en gang Uchi’s innlegg i går 19:59. Det var dette unyanserte toskeskapet jeg ville til livs, noe jeg har presisert og begrunnet opptil flere ganger. Forskjellen er at jeg presiserte tipping (etter å ha blitt litt utfordret), mens noen andre legger saken frem som konstateringer og garanterer - vesens forskjell.
,
For å sette Uchi-innlegget (for øvrig fullstendig uten magemål) litt i perspektiv: Vi har til enhver tid storinvestorer som sitter med mange hundre mill. disponibelt. De har utelukkende en agenda; Å TJENE MEST MULIG GRYN. De nevnte kjøper beviselig ikke REC på dagens nivåer. Og det til tross for disse kjempeglupe forumskribentene som garanterer helt avsindig solide kursgevinster. Vanskelig å forstå dette på annen måte enn an at storinvestorene opptrer som renspikka idioter (i forhold til ....). Eller har du noen annen og bedre forklaring? Disse forholdene henger i alle fall ikke sammen, ikke på noen måte.

Redigert 08.04.2022 kl 19:14 Du må logge inn for å svare
omac
08.04.2022 kl 19:17 5316

Denne tråden har vært en drøm å konsumere fredagens popcorn til, som en solid rødvin med wagyu biff.
Småplukker
08.04.2022 kl 20:05 5204

De store kjøper ikke på disse nivåene fordi de ser at tidsperspektivet for når ML åpnes er usikkert, ergo gjør pengene deres mer nytte for seg (yngler) andre steder.
De ser vel også at de har tid på seg til å kjøpe seg inn, siden det er BBB eller SEMA som må gjennom før ML-åpning er garantert.
Men for alle dem som ikke har innsikt nok til å shoppe rundt, og har et langtidsperspektiv, så er det å la sparepengene stå i Rec en meget god plassering.

Forøvrig er det veldig enkelt å se innlegget til Uchi i en kontekst (diskusjon på et lukket forum) og skjønne at han ikke tar diverse forbehold etter hvert avsnitt.
Men han avslutter innlegget med : "Ingen kan spå fremtiden, men alt peker i riktig retning for langsiktige REC aksjonærer."
Jeg er helt enig med han i det. Tror faktisk du er det også, men du misliker haussingen ellers. Vel, folk er forskjellige. Og det er jo derfor vi har dette forumet, for å bryne oss på hverandre.
Redigert 08.04.2022 kl 20:06 Du må logge inn for å svare
polion
08.04.2022 kl 20:09 5170

Omac, alltid kjekt å kunne bidra - og nyt serveringen! Og som jeg alltid sier, gleden var så definitivt på min side.
Småplukker
08.04.2022 kl 20:57 5052

Så Polion - du stiller meg spørsmål - men tar deg ikke bryet med å svare når jeg responderer høflig på det du spurte om?
Det er dårlig stil i en fysisk diskusjon, og dårlig stil på et forum også.
Redigert 08.04.2022 kl 20:58 Du må logge inn for å svare
polion
09.04.2022 kl 11:14 4634

Ref.: «du stiller meg spørsmål – men tar deg ikke bryet med å svare når jeg responderer høflig på det du spurte om?» JA BRA, har konstatert at du 20:05 svarte og ga din forklaring på hvorfor de store gutta bare er ræva interessert i REC, de nevnte er såpass usikre på tidsperspektivet at de trenger mer facit før de agerer. Dette er selvsagt din fullt legale mening som verken trenger svar eller godkjennelse fra polion. Nå vet forresten alle vi som har vært i aksjemarkedet en stund, at for den som jakter god inngang så kan det bli i seneste laget når de positive meldingene begynner å tikke inn. Altså, den gode kostprisen avtar gradvis i takt med visning av facit.

Ref.: «… responderer høflig på det du spurte om»? Hva høflighet angår, håper jeg ikke du mente ditt såkalte «pølsevev-innlegg» kl. 18:12. Som forklart av meg 19:12, så bommet du nok der på nyansene i de tidligere innleggene – dessverre.

Ref.: «dårlig stil på et forum»? Dette kan jeg i det minste gi et godt svar på; Jau, jau, jau, polion eller Småplukker?

Og ellers, det skrives vidt og bredt i ren REC-indignasjon om det å måtte ha lov til å være optimistisk/positiv i forhold til REC. SELVSAGT, INGEN PÅSTÅR NOE ANNET, men prøv å ta nyansene i det som er skrevet/forklart.
Småplukker
09.04.2022 kl 11:44 4554

At du ikke skjønte at jeg brukte betegnelsen pølsevev fordi du snakket om rec og pølsebod i ditt innlegg like før, får du nesten ta på din egen kappe.
Anser meg for ferdig med diskusjonen.
Steve Hops
09.04.2022 kl 12:25 4494

Dette er interessant for REC. Supply av wafer fra Kina kan bli problematisk. Her har REC en fordel og hvem vet, kanskje dette setter gir på BBB avtalen?

https://pv-magazine-usa.com/2022/04/08/solar-anti-circ-investigation-may-not-be-determined-by-commerce-until-late-august-said-roth/
Stabukk
09.04.2022 kl 12:32 4582

Synest også uchi ofte haussar litt i meste laget, så polion sine innspel er nyttige for å ikkje bli for optimistisk. Er også litt forbausa over at ikkje større aktørar/fond kjøper seg inn i større grad på dagens kurs. Kanskje kjem dei etter melding om restart av ML? Som småsparar ser eg bra mulighet for kursauke til 20-24 i løpet av dette året. Det er nok til å bli verande og kjøpa meir på kurs 15 eller under. Med mange nok aksjar kan også utbytte på sei 2 kr per aksje i året gi ei bra inntekt, kanskje frå 2025/26. Dersom ein ikkje vil ta ut ein evt gevinst til andre formål.
Slettet bruker
09.04.2022 kl 14:19 4634

Fint med tanker - men litt nysgjerrig på hvordan du regner deg fram til aksje kurs 22-24, og 2 kroner i utbytte i 2025…

Ser Boldor lager en regnestykke, der han forutsetter en del ting. Feks full produksjon, produksjonskost og salgspris.

Pris x etter ebidta etc.Da henger jeg med.

Uten videre forklaring blir spådommen tynn…
Stabukk
09.04.2022 kl 19:04 4416

Er usikker på om kursen går så veldig mykje over 24/25 i løpet av dette året. Utbytte på 2 kr per aksje frå 2025/26 er ca. 840 mill. kr per år med dagens antall aksjar. Kanskje ein tynn spådom. Men Hanwha er vel gira på å driva Rec godt, og ta ut eit bra utbytte i forhold til investert kapital?
KommersK
12.04.2022 kl 22:59 3875

Jeg tror mye av SEMA eller BBB + ML-åpning allerede er priset inn i kursen. ''Alle'' tror jo det vil skje, og da kjøper man jo opp til den prisen som synes investeringsmessig interessant. Selvsagt vil vi se et hopp den dagen disse elementene er på plass, men jeg tror ikke det blir på langt nær det hyperoptimistene her inne tror. Dessverre, må man jo si. Den må gjerne gå himmelhøyt for min del.
Vi får forhåpentligvis fasit de nærmeste månedene. Innen 4. juli, Manchin?
W Heisenberg
12.04.2022 kl 23:05 3881

For noe vås fra en trader! Alle meglerhusene har 70/80 + kurs for åpning av ML, mens en trader som forteller i sine tråd at du har solgt deg ut og her kommer du med masse tull bare for å få sjansen for en billigere inngang. Dette er rett og slett flaut. En synker ikke så lavt for små penger.
Slettet bruker
12.04.2022 kl 23:10 3859

Går vel ikke lenge før du får hele hausse koret på nakken med uchi i front nå kommersk. Tror heller ikke vi får se den store stigningen. Og blir det stigning så vil det fort gå ned igjen slik man har sett de fleste ganger tidligere.

Og der kom den første hehe
Redigert 12.04.2022 kl 23:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.04.2022 kl 23:19 3822

Dukker opp med mange nye Nick om dagen…
Stabukk
12.04.2022 kl 23:32 3782

W Heisenber tar nok litt sterkt i med 70/80 + kurs «for åpning av ML». Og kva tyder «åpning av ML» og KommersK si formulering «ML-åpning»?
Meiner dei som skriv MELDING om åpning eller den dagen reaktorane startar opp? Kva med kapasitetsutnytting ved gjenåpning?
Analysene det blir sikta til er litt meir presise, men heller ikkje like lette å forstå. Men vi snakkar kanskje om kurs over 50 når ML er i drift og Rec har informert om avtalar og utnytting av kapasiteten har passert 75 %. Kva ei melding om gjenåpning vil gi av kurshopp i mai eller juni, blir spennande å sjå. Men tippar Hanwha sin ambisjon er å få ut den meldinga veldig raskt etter at nytt styre er på plass.
Slettet bruker
12.04.2022 kl 23:33 3834

I dagens aksjekurs er ikke RECs fremtidige regnskap med en åpen ML-fabrikk regnet inn. Langt derifra. Det er mulig folk psykologisk mener dette er det de tør investere akkurat nå, for et REC hvor fabrikk veldig sannsynlig åpner. Men dagens MCAP er forsvinnende lav, sammenlignet med verdien av en sunn drift. Det kan hende vi trenger en kvartalsrapport eller to med ML i drift, før markedet virkelig skjønner hva dette er for noe. Det betyr i så fall at vi må fortsette å være tålmodige.

Men denne kommer.
KommersK
12.04.2022 kl 23:34 4238

Jeg sitter da ikke ute nå! Jeg solgte alt da den gikk til nesten 18 på Røkke-salget. Men det var for å ta gevinst, og kjøpe tilbake lengre ned. Fordi jeg trodde på nedgang. Og ned gikk den.
Du virker ikke særlig intelligent når du kommer med sånne påstander. Tvert imot. Jeg sitter riktignok med mindre enn før, og det har jeg tenkt å gjøre videre. Jeg var oppe i 115.000 aksjer, men etter at KIR & co solgte, så har jeg ikke den ståltrua lenger. Nå håper og tror jeg på 25 i år. Men da lover jeg å selge hele longposten. Snittet er nå på 14,79, hvis det er interessant. Jeg har INGEN planer om å øke eksponeringen. Så får jeg finne ut av om jeg vil trade videre i REC, eller ikke. Que sera, sera.
Denne strategien må jeg nesten få lov til å ha tro på, uten at du skal gulpe opp usannheter om min gjøren og laden. Og du og meglerhusene får tro på deres tall. Kan godt hende den går til 70/80 på lengre sikt, men da sitter ikke jeg på toget deres.
Uansett har jeg penger for resten av livet, og vel så det, så dette er ikke verdens viktigste greie for meg. Selv om du synes å tro det.
Det er forresten bare helt utrolig hvordan dere i menigheten reagerer når det kommer en aller annen som ikke tror på den himmelferden dere ser for dere. Gang på gang på gang... Tragisk oppførsel mot seriøse meningsmotstandere. Og jeg tror jo ikke en gang på kursnedgang herfra! Eller har jeg skrevet det? Gjøk.
KommersK
12.04.2022 kl 23:42 4205

Ja, sånt kommer fort, bare man er behersket optimist i REC. Og det er jeg jo. Optimist. Prøver ikke å snakke kursen ned, men velger å ikke tro på den sinnssyke oppgangen menigheten ser for seg. Men det blir tydeligvis også for drøy oppførsel.
Og for å belyse det, så mente jeg rundt 25 ved annonsering av ML-åpning. Den dagen fabrikken er i gang igjen, så går den nok høyere enn det, ja.
Slettet bruker
13.04.2022 kl 08:10 3986

Jeg er en av de som sitter tungt lastet i Rec, og ønsker å være det i lang tid fremover.

Samtidig ønsker jeg å si at alle individer får snakke for seg selv og sin kappe.
Jeg oppfatter KommersK som en redelig og ryddig fyr med et ønske om åpenhet og lærdom.
(Dette er mer enn man kan si om enkelte andre nick på forumet.)
Når det er sagt så er alt til syvende og sist bare enere og nuller på internettet, og alt på dette forumet er i teorien mulig å lyve om, og bør behandles deretter. Inkludert mine egne poster.

Jeg minner om at det ligger i menneskets natur å dele inn verden i "oss og dem" mentalitet, og mener at folk gjør en alvorlig feil når de tror at verden er sånn bare fordi de føler det.

Verken KommersK eller Uchi har påberopt seg noen pave-tittel, og jeg mener at det er destruktivt for debatt og diskusjon å kontinuerlig snakke om deres menighet osv.
Like mye destruktivt som å gå til angrep på KommersK med påstander og personangrep fordi han kommer med synspunkter og oppfordrer til diskusjon rundt tiden fremover mot sommeren...