Klart for børsfest i Orkla

Liso
ORK 11.04.2022 kl 14:18 18246

Børsintroduksjoner, salg og samarbeid. Kursen skal opp nå sier Hagen i dette intervjuet med NRK
https://www.nrk.no/norge/hagen-misfornoyd-med-orkla-aksjen-_-konsernsjefen-gar-pa-dagen-1.15929156
Bankers1
24.11.2022 kl 08:56 3147

Det er god tid til å ta plass i Orkla, men er jo alltid lurt å kjøpe når en får rabatterte aksjer så jeg har fylt opp her. Bedre å kjøpe her enn i tank hvor festen er på det mest morsomme nå. Orkla er forlatt og død og analytikerne har sendt den i fryseboksen. Hva kan bli så mye verre fra her? Jeg tenker nedsiden er begrenset. PE 12 samt pris/bok er attraktiv på disse nivåer når en kjenner de underliggende verdier.
Klausre
29.11.2022 kl 21:48 2898

Enig. Her er nedsiden begrenset, og knapt et halvt år til utbytte. Blir vel kr 3 eller 3,25 tenker jeg.
Jeg har ork. i utbytte-porteføljen, men jobber hele tiden med å reallokere internt i porteføljen for å få ned snitt, ved å selge ut deler av et selskap hvis jeg er usikker på om mitt snitt har vært toppen, eller ikke. Var heldig å solgte halve beholdningen ORK rett før den datt ned. Satt igjen med 2k a 79/aksje. Har begynt å kjøpe opp igjen nå. Ble post a 600 i dag. Målet er opp på 4k aksjer igjen. Får vel da et snitt på rett i underkant a 75,- som må sies er være bra når det er long horisont.

Nytt innside kjøp i Orkla på mandag - ORK: STYREMEDLEM KJØPT 3.200 AKSJER, KURS 69,21

Ikke all verden, men ingen kjøper aksjer i et selskap hvor de sitter i styret uten at de tror at det er en god investering. De vet mer enn oss og tenker at med den informasjonen de sitter med så får ORK en fin utvikling (snakker selvf. ikke om innside info. her).

I tillegg kommer Nesle, storebroren til Orkla, på banen og melder om organisk vekst på 8-8,5 prosent. Det er særdeles voksent. Klarer ORK noe lignende, og det er det alle muligheter til, er aksjen klar for skikkelig reprising. OK utvikling den siste tiden, men vi er bare i startgropa. Aksjen er fortsatt underpriset så her er det bare å ta et lodd, lene seg tilbake og nyte turen.
Bankers1
01.12.2022 kl 14:08 2453

Ble 70K aksjer med snitt 67,5 på meg før den stakk. Restauranter går konkurs og nordmenn spiser hjemme. Fordel Orkla! Snart må vel Raymond kjøpe inn Grandiosa og dele ut gratis for å holde liv i Oslo borgerne;-)

Tydeligvis god mottakelse av oppkjøpet av Da Grasso. Pizza kjeder har vel i stor grad vist seg å være god butikk og med ved å posisjoneres seg som en av Europas største pizza aktører er det klart at man kan oppnå noen synergi effekter i tillegg.

https://investors.orkla.com/English/ir-news/ir-news-details/2022/Orkla-acquires-leading-Polish-pizza-chain/default.aspx

Nytt år med nye muligheter - også for Orkla. Det mener også en knippe med analytikere som har Orkla som en av 15 vinneraksjer i 2023 - https://e24.no/boers-og-finans/i/pQdLR1/ekspertenes-beste-tips-15-vinneraksjer-i-2023.

Det er ikke så rart når man ser på dagens kurs som nesten er på historisk bunn nivå. Gleder meg til å se effekten av strategi endringen i fjor. I tillegg er Orkla en relativt trygg havn med dagens børsklima. Uansett hva som skjer må folk ha mat. Skal jeg tippe sluttkurs i 2023 tipper jeg 90 blank, men mulig at det er alt for konservativt.
Redigert 02.01.2023 kl 11:53 Du må logge inn for å svare
Fredda
17.01.2023 kl 14:24 507

ORKLA: Bernstein øker kursmålet til NOK 75 (67), gjentar market perform.