RECSI uke 15

solfylt
RECSI 11.04.2022 kl 14:32 21252

Klart vi må ha ukestråd!

Høy 14,68
Lav 14,30
Lukk 14,68
Vwap 14,45
Omsetning 17,34 mill.
Markedsverdi 6,03 mrd
Stabukk
12.04.2022 kl 15:27 9013

Veldig enig, omac! Ser ikkje så mykje på kursen frå dag til dag og veke til veke, men mai blir spennande, med nytt styre frå 1. mai og Q1-22 litt seinare.

Tar med eit par av dagens innspel på nyhets-tråden, som eg ikkje har tilgang til:
«The South Korea-U.S. FTA, signed in June, is called the biggest commercial partnership for the U.S. since the North American Free Trade Agreement in 1994 and the largest ever for South Korea».
Pluss dette om Hanwha/Q-Cells sin nye fabrikk i Georgia: «… The new plant is expected to produce solar ethylene vinyl acetate (EVA) sheets and back sheets. EVA sheet is used for bonding and protecting solar module glass and cell backsheet. As long-term durability and optical properties are required for more than 25 years of sunlight, high-quality EVA sheets are important».

Hanwha er veldig på offensiven, og trur det nye styret er raskt ute med ei melding om gjenåpning av ML. Grunnen er enkelt nok at ei giga-satsing på solar er på trappene i USA (Og i Tysklanfd og andre stader). Då er meldinga om restart av ML rett og slett viktig «reklame» i forhold til å få kundar til å inngå avtalar. Også batterianode-kundar.
Slettet bruker
12.04.2022 kl 16:25 8804

Til oss som samler på de små gleder-inntil videre. En fin oppgang siste halve time.
Slettet bruker
12.04.2022 kl 21:39 8140

Hehe. Hanwha er på offensiven nærmest daglig, uavhengig av påske. Tiden fremover bør bli utrolig spennende, spesielt etter at kjøpet deres offisielt går gjennom. Ligger muligheter i både EU og USA. Ny styre, ny CEO, SEMA kan gå gjennom i august. Kanskje dette blir sommeren vi har ventet så lenge på? Uavhengig, så gleder jeg meg nesten som et lite barn til å vite mer om hva fremtiden vil bringe.
Sa2ri
12.04.2022 kl 22:43 7831

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Du kan jo starte med å lese det selskapet selv har kommet med på de siste kvartalspresentasjonene - der finner du en del info som kan være nyttig.

Aksjemarkedet er ikke et sted hvor du og andre får et «fripass» og kun kan spørre hver gang dere «lurer på noe». Dette er ikke bingo, Betson eller annen type «vedding» hvor det å følge «strømmen» er synonymt med gevinst. Sjekk selv og les deg opp - det bør være det som danner grunnlaget for investeringer du gjør i de selskapene du ønsker å investere i.
Slettet bruker
12.04.2022 kl 23:11 7681

Ja. Det skal vise seg at det var gull for REC-aksjonærer at Hanwha kjøpte seg inn:

Hanwha Solutions, responded to the uncertainty by announcing that it intends to invest across the full solar supply chain from the polysilicon produced at the REC Silicon Washington and Montana plants to solar modules manufactured at Qcells’ Georgia facility

Linken på posten fra manman
W Heisenberg
12.04.2022 kl 23:14 7644

Hvor for du fra at det kan gå gjennom i august?
I så fall er det veldig farlig spill for demokratenes mellom valg som er i November. Derfor tror jeg Biden og partiet hans må og bør gjøre alt for å få klimapakke gjennom før sommeren for å ha en sjanse mot valget. Og det tror jeg nok de er ganske klar over.
Slettet bruker
13.04.2022 kl 00:56 7427

Reagerte akkurat på samme måte. Var det ikke mai-Juni Manchin signaliserte nå sist da !?. Blir det august blir det fort november ja.
McCartney
13.04.2022 kl 11:17 6811

Kursen er nå over 15 kr i uke 15 😅
Fortsatt over 8 millioner aksjer ligger på shortoversikten..... kan bli svett for noen store hvis det drar seg opp nå.
Smaug
13.04.2022 kl 16:25 6482

Shorten er nå oppe i over 10 millioner aksjer. Ikke rart vi har fått ristet oss den siste tiden.

Ny aktør Airain inne på listene. Noen som kjenner til de?
Slettet bruker
13.04.2022 kl 16:28 6461

Må nok regne med 20 mill er short her ca like mye under 0,5 grensen. Blir et skikkelig short rally når disse dekker inn.
Redigert 13.04.2022 kl 19:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.04.2022 kl 07:12 5882

📢 📣Our Moses Lake plant is now hiring a Project Engineering Administrator to join our team!

Find out all the details and apply today:
https://lnkd.in/g-XnGCHr

At REC Silicon, we innovate and collaborate to make the world a better place. REC Silicon materials are shipped worldwide to help energy and technology providers shape the future ☀

Summary

Responsible for implementation and administration of document management, tracking and reporting systems, and standards for the Engineering and Research and Development (R&D) departments.

https://www.linkedin.com/posts/rec-silicon_brightfuture-careers-workhere-activity-6920506537044058112-685P?utm_source=linkedin_share&utm_medium=ios_app
Slettet bruker
15.04.2022 kl 08:23 5742

👏👏👏
Slettet bruker
15.04.2022 kl 08:40 5661

Ser at OneD er i Yulin også.

Thanks for the posting Brendan Jephcott. Regarding OneD Material Inc, a few corrections.

The company is a US Corporation (dba OneD Battery Sciences) based in Palo Alto CA, with currently two subsidiaries: SINANODE North America, in Moses Lake WA, and SINANODE China in Yulin.

The SINANODE process adds Silicon nanowires to commercial EV graphite (natural or synthetic), with the silicon providing 3250 mAh/g of reversible specific capacity measured in full cells with commercial cathodes (NCA and NMC), and a first cycle efficiency of 92%, without any pre-lithiation and without requiring special polymer or inactive materials.

A single CVD machine (built by CVD Equipment Corporation and to be delivered in Moses Lake this quarter) has an annual production capacity of 340 MWh of anode active material (80% commercial graphite + 20% Si NW fused to it).
Slettet bruker
15.04.2022 kl 08:55 5584

It may not feel like spring today, but we won't let that won't stop us! Precast walls have started going up at Heliene in Mountain Iron, MN.

https://www.linkedin.com/posts/max-gray-construction-inc_it-may-not-feel-like-spring-today-but-we-activity-6917539395717742592-bV7t?utm_source=linkedin_share&utm_medium=ios_app
Småplukker
15.04.2022 kl 08:58 5549

Hva er linken fra dette til Rec?
Babbai
15.04.2022 kl 09:04 5512

Hvis noen hører hva Sinanode i Kina er registrert som (faktisk registrert selskapsnavn på kinesisk), så kan jeg søke opp mer info i Kinesiske systemer inkl. registrert kapital, eiere etc. Finner ikke noe når man søker Sinanode. Spm er om de har en registrert entity eller om de bare har en person i Kina og kaller det Subsidiary...
Redigert 15.04.2022 kl 09:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.04.2022 kl 09:16 5431

Vet ikke om det er noen link til REC, men det er fra de som setter opp ny fabrikk for Heliene i Minnesota.
Tenkte det var positivt med potensiell kunde🤔
omac
15.04.2022 kl 10:21 5166

Edit, var skrevet lengre oppe
Redigert 15.04.2022 kl 10:21 Du må logge inn for å svare
Stabukk
15.04.2022 kl 11:50 4975

Det med «link til REC» er viktig nok å etterlysa for innlegg både på Nyhets-tråden og andre trådar. Samtidig er «potensiell kunde« eit godt svar, spesielt i USA der REC snarast skal få i gang Moses Lake.

Ser på Nyhets-tråden at «Apple helps suppliers rapidly accelerate renewable energy use around the world» Og nettopp i USA investerer Apple «directly in the 2,300-acre IP Radian Solar project in Brown County, Texas». På samme tråd blir det meldt «Chinese PV Industry Brief: Polysilicon prices keep rising».

Kort sagt: REC sitt nye styre frå 2. mai har mange mulighetar å gå etter. Både i USA og andre land skjer det enormt mykje innan solar, pluss halvledar, der selskapet alt i dag er på gang med utviding av Butte.
Bullfight
15.04.2022 kl 12:54 4812

Hvorfor ligger REC under 20 når største eier har betalt 20, jeg fatter ikke hvorfor, finnes det en god forklaring på dette ?
Småplukker
15.04.2022 kl 12:59 4789

Du har vært med på forumet i snart et år, så da antar jeg du har lest dette noen hundre ganger - som oss andre? ;-)
Bullfight
15.04.2022 kl 13:05 4755

Ja men logikken er fortsatt fraværende.
Slettet bruker
15.04.2022 kl 13:16 4712

:) RECsi går ikke i overskudd.

Nå skal de ansette en prosjektingeniør på Moses Lake, så jeg vil tro kursen beveger seg nordover i takt med at markedet priser inn gjenåpning - som vil gjøre RECsi til et overskuddsselskap.

Men, enig i at kursen er svært lav - særlig gitt Hanwha sin 2,8 milliarders inngang (ink emisjon) på 20 kroner aksjen.

Jeg er ganske sikker på at kursen dobler seg - og mer i løpet av 2022.
Redigert 15.04.2022 kl 13:29 Du må logge inn for å svare
Stabukk
15.04.2022 kl 13:17 4705

Du får lesa gjennom ulike trådar og vurdera kva forklaring du synest er best. Enig med at dagens kurs er ulogisk, men det ER alltid ei rett forklaring.
Sjølv blir eg verande og føler meg sikker på god gevinst. Andre må gjerne gå ut og inn i andre aksjar dei har meir tru på. Så enkelt, og så vanskelig!
Slettet bruker
15.04.2022 kl 14:10 4534

Ja, dette er en viktig observasjon. Pakken skal i gjennom før sommeren - tipper mai/juni.
Slettet bruker
15.04.2022 kl 14:22 4484

Innimellom alt tøvet og usaklighetene på disse uketrådene, så postet det tidvis informasjon som er viktig for oss som følger de politiske prosessene i USA. Takk til Xpat1.
Redigert 15.04.2022 kl 14:24 Du må logge inn for å svare
Styve
15.04.2022 kl 17:19 4115

August var nevnt som ein mulighet ein plass, men eg klarar ikkje å finne tilbake til den artikkelen. Med mellomvalg i november så er det vel meir strategisk av politikarane å kjøre dette gjennom nærast mulig for å skryte på seg "..hadde det ikkje vert for oss..." for å lure det amerikanske folket.
Men med nytt styre i REC så kan mykje skje før den tid uansett.
Redigert 15.04.2022 kl 17:19 Du må logge inn for å svare
Stabukk
15.04.2022 kl 18:51 3914

Utlysing av stilling prosjektingeniør kan vera ein større kursdrivar enn vi anar. For nye lesarar tar eg med dette sitatet frå lokalavisa columbiabasingherald.com:
«In a letter to the Moses Lake City Council sent Monday, Sutton wrote that REC has acquired “new investors and partners seeking to build out manufacturing for the solar supply chain in the United States,” and is looking “at building co-located manufacturing sites” on REC property.»

Brevet er berre nokre veker gammalt og viser tydelig at REC har klare planar og treng meir plass. Ein prosjektingeniør vil fort få nok å gjera.
Småplukker
15.04.2022 kl 20:00 3715

Ulltveit-Moe fremdeles bitter over at han måtte selge Rec da de var på bunn:Nedturen Ulltveit-Moe har opplevd de siste årene, før det snudde i 2021, er av den dramatiske typen.

79-åringen hadde spredt sine investeringer på alt fra produksjon av biodrivstoff i Brasil og Peppes Pizza i Norge til store gasskip og produksjon av silisium for solceller.

– Det var en perfekt storm på alle områdene våre. Det var korona, det var krise for restaurantene, det var lav oljepris og det var handelskrig mellom USA og Kina, sier investorveteranen.

– Jeg tenkte før stormen at «alt kan ikke gå skitt samtidig», men det gjorde det! Nå er derimot alt riktig samtidig. Bortsett fra én ting: At jeg ikke har Rec Silicon lenger. Da hadde det vært dobbelt riktig.Tanken på at han ble tvunget til å selge eierandelen i Rec Silicon til spottpris til Kjell Inge Røkke i desember 2019 slipper ikke taket. Røkkes selskap Aker fikk bokført en milliardgevinst da disse aksjene nylig ble solgt videre.

Børskursen på Rec falt på tampen av 2019 så lavt at Ulltveit-Moe måtte innfri et aksjelån fra den svenske banken SEB. Hans hovedbank DNB nektet da å overta lånet. DNB syntes åpenbart at de alt hadde mer enn nok av milliarder kroner i utlån til en kunde i likviditetstrøbbel.

– Er du litt bitter på DNB? Helt ærlig? At de ikke ville gi deg mer lån og med det presset deg til å selge?

– Ja, jeg er bitter på DNB. Jeg var helt klart i en likviditetskrise. Men soliditeten, egenkapitalen, var der. Jeg hadde vært kunde hos dem i 40 år. Og så ble jeg skviset ut på bunn. Det brakte meg liten glede.
(Fra intervju i E24)
Slettet bruker
15.04.2022 kl 20:18 3628

Postet på rec silicon investor på fb

Fra Xtrainvestor:

Kjent blant kjennere men Pareto ute med notat i dag om REC- Dette.
The Senate Bill 5849 (proposed by Warnick), which determines that the current 43% business and occupation tax cut for manufacturers of solar panels and components is extended from 2027 to 2032, has now been passed (both Senate and House). In addition, the bill allow for the construction or improvement of existing industrial buildings. It is said that the legislation is tied to a potential investment in the works in Moses Lake that would allow REC Silicon, to restart polysilicon production. The company has previously stated that this is one of the things that had to get in place in order for the company to restart. All-in-all we see this as positive as the company should edge closer to restarting production at Moses Lake. We currently include a restart in Q2’23.
omac
15.04.2022 kl 20:19 3614

Nå er vi miljøvennlig og resirkulerer godt
DjTao
15.04.2022 kl 20:40 3542

😂👍
Stabukk
17.04.2022 kl 10:45 2678

Dette Pareto-notatet 15/4 er kanskje beste triggeren for kursen komande veke? Siste børsdag før påske gav ein oppgang på 4,51% etter omsetning på nesten 163 mill. kr. Det var 6. mest på denne onsdagen med halv åpningstid.

Har tilgode å finna ei forklaring på solid oppgang på god omsetning, men har kanskje ikkje følgd godt nok med. Uansett nærmar det seg dag for dag nytt styre og sannsynlig melding om restart tidligare i 2023 enn enkelte har forventa. Siste veka gav uansett ein pen oppgang, som kanskje held fram?
Slettet bruker
17.04.2022 kl 11:50 2492

Pareto har kursmål 30 kr på det man allerede vet i dag og der burde den også ligge . Markedet er foreløpig ikke enig, men vi som er gamle travere på børs vet at mye endrer seg raskt .
Redigert 17.04.2022 kl 11:50 Du må logge inn for å svare