Bill 21 passed, hvem slukker lyset på vei ut?

Haussegutten
QEC 14.04.2022 kl 02:42 13402

Eller er det fortsatt et hengende håp i at aboriginals kan redde qec med å claime deres rett på marken?
tynnidioten
14.04.2022 kl 06:50 5537

Det er bare positivt i flg. menigheten.
Og aksjen er teknisk sterk.
Bombibitt
14.04.2022 kl 07:53 5424

Nu kanske de kan koncentrera sig på ersättning i stället för att hoppas på något som var dödsdömt så länge equalization payments gäller.


CALGARY, Alberta, April 13, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) — Questerre Energy Corporation (“Questerre” or the “Company”) (TSX,OSE:QEC) reported today that the Government of Quebec has passed Bill 21, An Act mainly to end petroleum exploration and production and the public financing of those activities.

Michael Binnion, President and Chief Executive Officer, commented, “We are incredibly disappointed that the Government of Quebec has chosen to proceed with this legislation. By blocking the development of its natural gas resources with zero-emissions technology for export, Quebec is missing an important opportunity to work with other nations to provide secure, reliable energy for our European allies. It also leaves the province highly dependent on imports of natural gas and petroleum that meet more than half their energy needs. Moreover, this does nothing to actually reduce greenhouse gas emissions in Quebec or globally.”

https://www.theenergymix.com/2022/04/13/quebec-becomes-worlds-first-jurisdiction-to-ban-oil-and-gas-exploration/
Redigert 14.04.2022 kl 07:58 Du må logge inn for å svare
Jaqar
14.04.2022 kl 08:04 5376

Dette var kjent hele børsdagen i går. Såvidt meg bekjent var det ikke noe lys som ble slukket i går, men den gikk vel svakt opp en halv prosent.
Peter Sellers
14.04.2022 kl 08:07 5358

@tynnidioten, hjelper ikke med sterk teknisk nå tynnidioten Qec smeller rett ned på tirsdag dessverre. Neste skritt blir erstatningskrav men med den sittende myndighet så blir vel heller ikke det rare erstatningen, synd for aksjonærene.
Vestjyden
14.04.2022 kl 08:11 5330

Bananrepublik
Oven i hatten skider de på First Nations rettigheder til selv at bestemme over deres land.
Kan være det tager mange år, men mon ikke det bliver dyrt for Quebec
Peter Sellers
14.04.2022 kl 08:12 5312

@Jaqar, børsen stengte kl13 i går så det spørs jo når på dagen denne artikkelen kom ut, tror ikke mange fikk med seg dette i går pga påske, okke som trist for aksjonærene.
aklm
14.04.2022 kl 08:21 5259

Når politikere involverer seg gjelder en regel, det mest idiotiske og urasjonelle vinner alltid.
Asroma87
14.04.2022 kl 08:22 5252

Quebec er jo nedskrevet til værdi 0 i sidste regnskab, så det er indregnet….

Lad os nu se hvor det hele ender med Quebec og imens kan vi jo vente på flere godt nyheder de kommende måneder fra selskabets andre aktiviteteter
Kvike11
14.04.2022 kl 08:31 5183

Tvivler på det sidste ord er sagt i denne sag.
Vil Quebec regering også forbyde import af olie ,benzin, diesel og gas omgående.
Nej de vil ikke forbyde import, tværtimod deres import stiger og stiger.
QUEBEC er og bliver et diktatur, styret af et mindretal af gale mennesker, der tror verden er grøn.
Alt havbrug af laks vil også blive forbudt, snart, for det forurener havet.
Kan godt lide at de siger loven vil gælde for evigt, det vil blive tilført erstatningen som bliver astronomisk stor i følge loven fra 2015.
Ingen virksomhed vil finde sig i at få dække 75 % af omkostningerne for at lukke ned, har de røget fredspibe i regeringen
Asroma87
14.04.2022 kl 08:37 5145

Enig og glem ikke at “The natives” også har noget af skulle have sagt - spændende om regeringen bare trumfer hen over dem også
Peter Sellers
14.04.2022 kl 08:45 5090

@Vestjyden og hva så? jeg har vært aksjonær i flere år men er ute nå. Jeg har aldri hovert eller kommet med ufine skadefro meldinger her så om jeg hadde hatt ett nytt nick for noen dager siden spiller ingen rolle, jeg synes oppriktig at det er synd for aksjonærene at Quebec har tatt dette standpunktet....jeg har tidligere skrevet at majoriteten av aksjonærene har sittet i Qec med håp om pilot og akkurat der har jeg vel kanskje ikke feil, det var av den grunn jeg var inne, forøvrig god påske til deg :)))
OlaJon
14.04.2022 kl 08:46 5079

Snakk om å leve i sin egen virkhelighetsfjerne boble, import vil da alltids være mindre miljøvennlig enn egenproduksjon. Hvorfor ikke gi QEC tillatelse til pilot på områder med sosial aksept?

Når selv ikke en krig, som med konsekvens kan endre verdens energi/gass marked betraktelig, klarer å overbevise disse egoistiske korrupte miljøhyklerne så er løpet kjørt dessverre.

Hadde jeg vært kanadier hadde jeg klikket fullstendig i vinkel på at Quebec fortsetter å få desidert mest i equalization payments.

Nei, gå til søksmål og kreve rettmessig erstatning er ENESTE løsning nå. Nytt valg i oktober spiller ingen rolle, politikere er og forblir politikere.
trendfriend
14.04.2022 kl 08:46 5080

Litt stusselige nyheter ved inngangen til påsken. Betyr dette også at karbonfangst og fremstilling av miljøvennlig blått hydrogen er "case closed"? Det har vært diskutert her tidligere. Personlig har jeg liten tro på selskaper som skal inn i langvarige rettstvister med det offentlige. Blir det kursmsasakre neste uke eller er det fortsatt "hope in hanging snore?" Vet at Qec har andre aktiviteter i bl.a Alberta som bidrar positivt, men har inntrykk av at det var Quebec de fleste håpet på. Var morsom gjettekonkurranse i romjula hvor høyt vi skulle da optimismen var tilbake, men neppe samme entusiasmen for kursutviklinga til uken.
Morf
14.04.2022 kl 09:00 4993

"Nyheden" var vel et eller andet sted hvad der kunne forventes, og selvfølgeligt ikke positivt for QEC, men vil også derfor Quebec blev nedskrevet til 0 i sidste regnskab og ikke indregnet i kursen

som jeg ser der er der nu 2 hovedfokus

1: produktion og udvideler i Alberta -
3 nye 0.75 brønde midt maj -
ned betaling af 2 x 0.5 brønde sidst på året ved nuværende priser
Yderlig udvikling og flere brønde i Alberta, håber på mere info ve Q1

2: retsag og erstatning m.m kommer til at tage lang tid, men kan foregå sideløbende med udvikling i Alberta

forventet resultat i år 250-350 Mnkr - hvilket er hvad jeg sætter mit kursmål efter
Redigert 14.04.2022 kl 09:03 Du må logge inn for å svare
Jensi
14.04.2022 kl 09:09 4937

ENIG !
Jeg forventer at så snart loven er på plads , vil denne blive mødt af en hær af advokater både oleiselskaberne + first nations, da deres rettigheder er blevet krænket
jeg ser det hele lidt som en non-event, da det som er sket , har været kendt længe og således forventet af markedet.
det hele handler lige nu om KAKWA og så må Quebec sulte og tigge sig til penge - jeg ønsker alm. borgere i quebec alt muligt held og lykke (de for brug for det) - Deres politikere er indbilske og korupte !
alle ved jo hvor pengene kommer fra (Albertas olie industri) og de er tilsyneladende ikke for "fine" til at tage imod almisserne !
snak om moral og dobbelt moral !
Redigert 14.04.2022 kl 09:10 Du må logge inn for å svare
tynnidioten
14.04.2022 kl 09:24 4842

‘Pilot kan komme Anytime’
Elly har alltid rett.
6710
14.04.2022 kl 09:26 4831

Der er valg i okt så her kan meget ske, samt vi har ikke set det sidste i krisen som er på vej, også til Quebec...
6710
14.04.2022 kl 09:30 4795

Samt vi må snart få pm om samlet erstatningskrav fra QEC.
Dette bliver unødvendig økonomisk dyrt for Quebec.
Tvivler på FN befolkningen vil holde sig rolig her, her kommer action, helt sikker.,.
Fljo
14.04.2022 kl 09:32 4775

Kan vi nå se kursen gå under 1 krone igjen? Hva tror dere?
zool
14.04.2022 kl 09:33 4770

Du var sent ute med denne, nyheten kom på Xtrainvestor klokka 11:10 i går så var kjent i markedet. Ingen stor nyhet, det ble som forventet. Nå blir det opptil domstolene å avgjøre størrelsen på erstatningen.
1013
14.04.2022 kl 09:44 4687

Dette var forventelig, og tak for det, nu kan Qec endelig komme igang med retsagen, årsagen til at Qec nedskrev værdien på erstatningen var at de nye revisorer de benytter anbefalede at gøre dette. årsag var at Qec kommer til at forlange fuld erstatning og ikke kun de 150 millioner CAD som er det beløb de har brugt gennem alle årene. Husk Qec fandt Gas i bakken det var der ikke andre selskaber der kunne.
Er ikke enig i at dette kommer til at tage mange år det kommer til at gå hurtigt, husk på regeringen har tabt første retssag og at det er valgår, når nu Qec kommer med kravet om flere milliarder i erstatning begynder politikerne at ryste i bukserne og mon ikke de gerne vil lukke denne sag inden valget med et fornuftig forlig, det tror jeg.

God påske til alle.
Vestjyden
14.04.2022 kl 09:45 4686

Du udviser en imponerende interesse, efter at have solgt sig ud.
Jaja, det giver da mening
Slettet bruker
14.04.2022 kl 10:06 4579

Som sædvanlig går “tynde” i panik 😂 Du har ikke nerver til at eje en aktie som QEC, så få nu solgt og kom videre 😉

Intet er afgjort her og meldingen fra regeringen i Quebec var da som forventet.
Jakal
14.04.2022 kl 10:11 4541

Qec har en eksisterende produksjon som godt kan forsvare en kurs oppimot dagens nivå. Men jeg er redd det psykologiske aspektet vil slå tungt inn nå, ref blant annet skuffelsen som Binnion uttrykker. Dette vedtaket var det ikke mange som fanget opp i går. En erstatningssak med et tilfredsstillende resultat for Qec blir langvarig og en seigpining for aksjonærene. Det vil forundre meg om kursen på tirsdag i neste uke åpner over 1,30-1,40, dessverre.
tynnidioten
14.04.2022 kl 10:16 4507

Selv om Elly forventet denne meldingen tror jeg mange håpet på noe annet, inkludert meg selv.
Fjellbris
14.04.2022 kl 10:16 4508

Morf 09.00 m.fl - helt enig.
QEC skrev allerede ned Québec til kr 0 i Q4 for de som ikke fikk med seg dette. Dagens produksjon med dagens energipriser forsvarer dagens kurs, med økende produksjon og forventet økt EBITDA i tilnærmet gjeldsfritt selskap bør kurs 3-4 kunne forsvares, minst.

Når et uforståelig forbud er vedtatt, kan QEC gå 100% for erstatning og trenger ikke «legge noe imellom» lenger. Bare å kjøre på da, ref Jasons kommunikasjon og vurdering « erstatning pr aksje vil bli på kr 20-40».

Tipper QEC blir solgt, tipper også desverre at senere regjeringer kommer til å åpne opp for utvinning når de har kvittet seg med alle nåværende operatører slik at de kan utvide selv og sitte igjen med hele kaka selv. Slik er politikken. QEC og de øvrige olje / gass selskapene må nå derfor ivertfall bare samle seg og få på plass en enorm erstatning.
Forøvrig helt enig at dette ikke var en nyhet som vil påvirke kurs ned, hadde de hever forbudet ville vi dog gått skyhøyt, ref Québec allerede nedskrevet i regnkapet a kr 0,-, endring villle vært en bonus. Bonus er fortsatt erstatningen da det selvfølgelig heller ikke er regnskapsført noe beløp her ennå,
Kurs Norge samt ikke minst Canada i går kveld reagerte derfor heller ikke på «nyheten».
Redigert 14.04.2022 kl 10:18 Du må logge inn for å svare
6710
14.04.2022 kl 10:17 4501

Måske er dette bare en ønske du har, fint dette, men uanset er nuværende værdier i QEC ikke blevet mindre, tværtom, set hvad som sker i Verden, syntes jeg.
tynnidioten
14.04.2022 kl 10:29 4431

«Kurs Norge samt ikke minst Canada i går kveld reagerte derfor heller ikke på «nyheten».»

QEC reagerte med at den ikke fulgte oljepris og Oslo Børs opp.
zool
14.04.2022 kl 10:31 4419

Ordredybden ligger på 1,828 kjøp og 1,92 salg men det jo alltids lov å håpe på billige aksjer om noen selger ved åpning. Kursen gikk ned i 1,82 på nyheten og avsluttet dagen på 1,868. Edit: Jeg fulgte ikke så nøye med i går siden jeg har ferie så henter tallene fra DN.no og Nordnet, det er mulig dere har mer nøyaktige intradagtall.
Redigert 14.04.2022 kl 10:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.04.2022 kl 10:33 4461

Shit happens. Nå må fokuset rette seg mot eksisterende aktivitet og nye muligheter fremover.
Slettet bruker
14.04.2022 kl 10:38 4404

Nå er det skrevet i stein, det som jeg har sagt over flere år. Alt Elly og Hausera har snakket om, både 3kr+ og pilot er nå gravlagt forever. Neste børsdag så er Qec øverst på taperlista med god margin, siste håp for Qec er nå skrevet i stein. Skal veldig fort ned til 1kr så får vi se om kursmålet på 0,50 kommer i løpet av året. Hadde håpet på et annet utfall men disse politikera i Québec består av MDGere og ellers folk som tenker totalt feil, de trenger energi men vil heller importere en å klare seg selv.



1013
14.04.2022 kl 10:54 4296

Hvad kursen er på tirsdag er jo fuldstændig ligegyldig. Det der betyder noget er hvor stor erstatning bliver. Og den bliver stor.
Læg dertil at Qec kommer til at tjene omkring 300 millioner i år. Så lad dem der vil sælge nu gøre dette. De kommer til at ærge sig når kursen sidst i maj ligger over 3.
tynnidioten
14.04.2022 kl 10:55 4284

Du skal ha ros for at du har holdt ut mot hauserne, XL.
Så får vi idiotene sitte igjen med skjegget i postkassa.
panamajack
14.04.2022 kl 11:05 4208

Hvem skal vi takke, er det danske regering for ikke at åbne for udvinding af gas i Xana feltet. Den danske befolkning begynder at vil installere varmepumper, men det hjælper ikke på den tyske produktionsmaskine, som vi i EU er så afhængige af. Når tyskerne åbner for Nordstream 2 og fortsætter med russisk gas, de kommer aldrig til at stoppe med russisk gas. Derved føder den russiske miltærmaskine. . Jeg hørte i går på tv2 news dk, at det vil tage 3 år at udfase russisk gas. De der opvarmer huse med gas, må bare tilbage opvarmningen som wigwamen (stenalderen). Det er i krig og kærlighed man kender sine venner og her har Quebec government vist sit sande jeg. Hvis det er ens venner, hvad skal man så med fjender? Jeg håber ikke jeg får ret, inden efteråret er Ukraine faldet, inden vinter er Moldova faldet, og så går Putin ind i de tre baltiske lande, og så har vi den rigtige ballade. Alt dette er finansieret af vestens betaling til russisk gas. Det er rigtigt, at man skal tænke på sine egne behov inden man tænker på andres behov. Man skal ikke tænke på de store sammenhænge i verdenssamfundet. Nu er det jo ikke Quebec, der skal give lov til at udvinde/eftersøge gas/olie, EU kan købe gas/olie af ANDRE diktaturstater. Åbenbart vil Quebec ikke være en del at det føderale og verdens fælleskabet.
Jeg kan forstå, at Sydnorge tømmer vandreservoirerne og sælger strømmen til englænderne, så strømprisen er meget dyrt i Sydnorge. det samme kan ske for Quebec, når man kun satser på en energikilde. Fremtiden kan byde på manglende vand i fremtiden, eksperternes udsagn er at afbrænding af fossilt brændstof giver mere regn. Ikke for at ønske ondt om nogen, men 7 års tørke i Quebec, hvordan vil det ramme? De har Gretha Thunberg i deres energi ligning( De vestloige lande glemte lige, at have Putin i ligningen) , men har de denne i ligningen?

https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/jer/14

Vi ved, at historien gentager sig, og man ved ikke hvor tørken rammer og efter sigende er pi..ekoldt i Quebec, så yderligere import at fossilt brændstof kan komme på tale.Det kunne være pengetørke ingen overførsler fra andre provinser, kassen klapper i, men i flg Scotia bank har Quebec en fin økonomi og fremgang, så de kan klare sig selv og betale deres regninger.
Nej, jeg er ikke religiøs, men i mellem frikvarterne, må der være lageret et eller fra undervisningen.
Fjellbris
14.04.2022 kl 11:08 4192

1013 - 10.54 - tror mange glemmer at QEC er nesten gjeldsfritt og med årets produksjon samt olje/gass priser leverer som du skriver vil QEC levere 250-300 mill pluss.

Québec forbud er derfor bakt inn i kursen og Qubeq er allerede i Q4 skrevet ned til kr 0,
Veldig synd at vi ikke før påske fikk det vi håpet på = pilot, da hadde kurs tirsdag startet 10+.

Nå gjennstår alternativ 2 «bonus» som er erstatning, så får vi se hva det ender på, men bør ivertfall gi noen kroner, Jason tror jo på 20-40….

Usnsett, kurs QEC over kr 1,7 er da ex Québec og erstatning kr 0, ref SPb 1 mfl. Så vet vi at energi og oljepriser nå er sky high + vi venter på økt produksjon via nye brønner = kr 3-4 kommer tror jeg innen et år. Ivertfall ingen grunn til å selge seg ut på dagens nivåer. Blir spennende også å se erstatningnivået QEC nå legger seg på.
Redigert 14.04.2022 kl 11:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.04.2022 kl 11:12 4144

Forstår frustrasjonen til aksjonærene og regjeringen i Québec kom ikke akkurat med en påskegave til aksjonærene i Qec. Jeg vil si en råtten regjering som tror de er så smarte. En erstatning ser jeg på som lite sannsynlig og tipper det er eller kommer en lov om dette også, utrolig hva disse folkene får til. Egentlig litt rart at binna ikke har sett dette komme for flere år siden, slik som jeg har gjort men har vel levet i håpet om noe annet ! Nå som dette er over, hva med alle emisjonspengene som skulle brukes til pilot osv....rotet bort på andre ting eller lagt igjen i Québec ? Tenk hvor mye jobb og tid binna har brukt på dette og nå er alt forgjeves, han har grunn til å være frustrert og forbannet men det er nok dette grønne skifte som var utslagsgivende og her skulle regjeringen i Québec gå foran som et godt eksempel for resten av verden....men energi behovet er det samme og da må det importeres isteden for å skape arbeidsplasser og en trygg selvforsynt energi . Elly og co har iallefall levd i håpet men nå kan det settes punktum for godt. Nå må det fokuseres på montney og det andre de har, så for vi se om det er nok til å overleve som selskap. Så mange år bortkastet i Québec.......
Peter Sellers
14.04.2022 kl 11:13 4141

@tynnidioten og SP, ikke for å hovere over enkelte her inne på forumet men denne karen Kimj har vært særdeles bombastisk i sine innlegg om at pilot kommer og svært nedsettende overfor de som ikke har hatt samme mening, håper han ikke har fått noen til å kjøpe seg inn i den tro at pilot var så og si klart! kanskje han tenker seg om 2 ganger nå at det er fint med litt balanse på trådene, jaggu fikk du rett igjen SP men dritt for aksjonærene!

kimj
05.04.2022 kl 19:24
1108
Questerre tjener 100 millioner i kvartalet og er gjeldfritt og er stadig nærmere nye brønner og økt produksjon. Ingen gode nyheter. Kursen med nåværende produksjon og selskapsverdig er ca 5, 7 når de nye brønnene kommer på plass i Kakwa. 20-30 når siste tillatelse for pilotprosjektet snart kommer. Ikke gode nyheter, morsom du.

kimj
06.04.2022 kl 02:26
1850
Stevepick XL skrev
Ja, dette er ikke nyheter for det har jo ikke kommet. Du selger skinnet før bjørnen er skutt og dett..

Det jeg har fått med meg er at på enhver QEC post så venter dere til siste kommentar på en side, post 40, SÅ SKRIVER DERE en negativ kommentar på første post på den nye siden, slik at øverste kommentar på siste side ALLTID er en negativ kommentar. Dere jobber altså systematisk og strukturert med drittkasting mot QEC. Hadde vel vært litt mer ærlig å fortelle hvem som betaler og hva motivet er for å være kursdrivere og få ned aksjekursen, hadde det ikke det da? :-)
kimj
06.04.2022 kl 02:29
1848
Profit Hunter skrev
Sitat Kimj: «20-30 når siste tillatelse for pilotprosjektet snart kommer.» Hvorfor kan du være så ..

Fordi det finnes ingen politiker i hele verden som sier nei til 150 milliarder kanadiske dollar for å redde miljøet. Nå må du våkne opp da mann.