JIN Substansverdi 39,1 NOK

ErikNordnet
JIN 14.04.2022 kl 17:03 144047

Substansverdi oppdatert til 39,1 NOK per aksje etter Q1 rapporten 2022.

Reduserer teksten litt for enklare lesing i tråden :)
Noen som tror JIN kan få positivt resultat i 2024?
Redigert 12.03.2024 kl 21:54 Du må logge inn for å svare
Natt1369
31.05.2022 kl 11:05 3869

The Group benefited from the strong rebound of market freight rates and the
average daily time charter equivalent rates (“TCE”) earned by the Group’s owned vessels increased 70% to
US$17,510 for the first quarter of 2022 as compared to US$10,279 for the corresponding quarter in 2021. The
fleet utilization rate of the Group’s owned vessels slightly increased from 95% in the first quarter of 2021 to
96% in the first quarter of 2022.

Shortsitinbulk solgte på 7,90 ifjor, så det sier egentlig det meste om kunnskapsnivået der i gården! lol
Slettet bruker
31.05.2022 kl 10:48 3912

Belco dividende q1 2,25 kroner
Jin dividende q1 0 øre
Slettet bruker
31.05.2022 kl 10:39 3949

Shipping er såre enkelt.
Får du ikke noe tilbake, da går verdi papirene ikke opp og en dag sitter du som svarte per og kommer deg ikke ut av ilikvid kinesisk bulk og må vente 15 år til neste syklus opptikk
Redigert 31.05.2022 kl 10:41 Du må logge inn for å svare
kodenavn
31.05.2022 kl 10:33 3966

Longst vil inn i JIN. Og prøver å prate ned kursen. Hvorfor i all verden skulle han ellers bruke så mye tid på å skrive her.
Folk som vil inn eller sitter short, prøver alltid å snakke ned kursen-
bulkinvest
31.05.2022 kl 10:31 3888

Resultat er helt etter forventning, utbytte betales jo bare for kvartal 2 og 4.
såpe i øynene
31.05.2022 kl 10:04 4354

Jeg har kjøpt både på 9,10 11,12,13,14,15,16,tallet. Kommer til å fortsette å kjøpe på slik prising. Anbefaler deg og bruke pengene på softis. Shipping blir tydeligvis litt for komplisert.
Slettet bruker
31.05.2022 kl 09:56 4296

Århundrets gave, det var dagens.
Hvorfor kjøpte du ikke på 13 for 4 uker siden

Dette rederiet er en evig lang skuffelse for stadig like håpefulle aksjonærer.
Nå venter nok en slapp ørkenvandring i sommer varmen.
Redigert 31.05.2022 kl 10:00 Du må logge inn for å svare
såpe i øynene
31.05.2022 kl 09:46 4313

Deilig med 12000 aksjer til nede på 16. Da er det bare å vente på utbytte så blir det 30000 aksjer til. Må jo være århundrets gave. At nett troll ikke klarer å skille mellom kvartalene får så være. Selv mener jeg første kvartal er uhyggelig sterkt. Kinesisk nyttår, samt OL. Et annet selskap som med prising som en pølsebod i forhold til underliggende verdier og inntjening ville blitt huset opp i skyene. Denne aksjen er grisebillig.
kodenavn
31.05.2022 kl 09:41 4322

Det var ventet et sinnsykt bra resultat., men dette var overhodet ikke reflektert i kursen.
Så ble det bare veldig, veldig bra, og aksjen er i rødt.
Men de måker inn cash.
Matematikken vinner til slutt.
skvisen
31.05.2022 kl 09:41 4327

Jepp det var under pari, hadde regnet meg fram til ca 25 mill på bunnlinja. Har nok undervurdert ol og kinesisk nyttårs innvirkning.
Blir vel litt ørkenvandring en stund nå med neste trigger utbytte på konto 14 juni. Ratene for Q2 er så langt snitt ca 30 K mens Q1 rundt 20. All den forskjellen havner på bunnlinja så Jin skal forhåpentligvis doble nettoresultatet i Q2
Slettet bruker
31.05.2022 kl 09:30 4377

Umder priset på asset?
Så lenge aksjonærene ikke får noe får en aldri riktig priset asset, slik er det bare i shipping.

På dagens yeld er Jin aksjen ikke underpriset, så lenge rederiet fortsetter å tyne aksjonærene med ca 1,5 krone i året er den dyr i forhold til Belco, Gogl osv
Det er latterlig i grunn at et rederi på Supra rater 30+ ikke deler mer med aksjonærene, dette er ingen dividende aksje som alle de seriøse rederiene

Jeg må si dessverre, pga, at disse folkene kan shipping til fingerspissene etter min mening, men de er ikke interessert i å berike andre.
Dette caset kunne vært så ekstremt mye bedre, på Yeld og aksje prising, men de ønsker ikke det.
Mandat til å tilbake kjøpe, glem det, skjer ikke.
Redigert 31.05.2022 kl 09:37 Du må logge inn for å svare
SuMay
31.05.2022 kl 09:26 4389

Husker fra presentasjonen 2021 Q1 tror jeg det var i forbindelse med spørsmål om utbytte. Ikke helt ordrett men det var noe med «when we are making a lot of cash the div will come» Det virker faktisk slik, dessverre at de overhodet ikke bryr seg om kursen i sin egen aksje. De gjør mye rett i form av kjøp/salg/leasing men nå må nok til og med jeg si at dessverre gjør de mye feil i forhold til aksjonærene. De som mener noe annet gjerne fortell meg hvor jeg tråkker i salaten. Selv om de ikke har som vane å betale utbytte her så blir det som flere har påpekt trist at ikke Jin får sin korrekte kursutvikling.
ErikNordnet
31.05.2022 kl 09:22 4421

Jeg er enig i at rapporten var meget skuffende.

Beste i rapporten var den lave grad gjeld selskapet har, men resultatet var under konsensus.
Skal prøve å få meg med pressekonferansen seinere.

Som jeg leser rapporten kan det komme en "turn around" i sommer når to nye ship blir leverert. Når det er sagt trodde jeg JIN skulle leverere bedre med deg gigantiske flåte de har.

Kanskje har C-vid shut-down i Kina og Singapore stor innvirkning på resultatet?
kodenavn
31.05.2022 kl 09:19 4454

Solid inntjening. og enda bedre blir det i kvartalene fremover.
Og ekstremt lavt priset ift undeliggende verdier.
kasperd
31.05.2022 kl 09:19 4447

Jeg er helt enig i at det var en dårlig rapport. Men du er jo ikke seriøs i det du skriver 😂 makan for en type du er. Aksjen er jo fortsatt underpriset. Det positive er at det ikke finnes selgere, det negative er at det ikke finnes kjøpere heller. Volumet er jo ekstremt lavt mtp på at de leverte Q1 i dag.
Slettet bruker
31.05.2022 kl 09:13 4488

For å være litt seriøs, dette var langt under pari.
En kan jaggu spørre seg vitsen med å eie et slikt papir.

De har økt flåten drastisk, ratene har vært sky høye hele kvartalet så er det dette en får, og ikke en cent i dividende.
Nei, takke seg til andre seriøse rederier som deler med aksjonærene.

Kursmål 12 ?
kasperd
31.05.2022 kl 09:09 4510

Dessverre en elendig rapport.
Slettet bruker
31.05.2022 kl 08:57 4574

Hvor mye dividende ble det? Like mye som i Belco?
såpe i øynene
31.05.2022 kl 08:42 4652

105 % økning og OL avholdt i samme periode. Imponerende. Samtidig vet vi allerede at ratene har vært mye høyere i andre kvartal. Finnes ikke bedre sted å ha pengene sine spør du meg. Utover året bør vi se en kraftig økning i aksjeprisen. Burde vel tradet rundt det 3 dobbelte allerede.
Muffe
31.05.2022 kl 08:01 4798

HIGHLIGHTS FOR THE QUARTER ENDED 31 MARCH 2022
Revenue for the quarter: US$33 million
Net profit for the quarter: US$19 million included net gain on disposal of owned vessels of US$6 million

Vis børsmeldingen
Basic earnings per share: US$0.174
Gearing ratio as at 31 March 2022: 4%
The Board of Jinhui Shipping and Transportation Limited (the ‘Company’) is pleased to announce the unaudited condensed consolidated results of the Company and its subsidiaries (the ‘Group’) for the quarter ended 31 March 2022.

At the start of the year 2022, there had been some corrections in the freight market, affected by multiples issues from seasonal trading patterns such as Chinese New Year holidays, decrease in industrial activity during Beijing Olympics, volatility in commodity prices, to continued disruptions in global supply chain which in turn affected industries from commodities all the way through to the export of manufactured goods. The market freight rates soon began to regained strength thereafter driven by the robust demand for dry bulk commodities and limited supply of vessel in the first quarter of 2022, despite the simultaneous occurrence of multiple geo-political issues. The average of Baltic Dry Index of the first quarter of 2022 was 2,041 points, which compares to 1,739 points in the same quarter in 2021.

Revenue for the first quarter of 2022 increased 102% to US$32,636,000, comparing to US$16,181,000 for the corresponding quarter in 2021. The Company recorded a consolidated net profit of US$19,018,000 for current quarter as compared to a consolidated net profit of US$5,253,000 for the corresponding quarter in 2021. Basic earnings per share was US$0.174 for the first quarter of 2022 as compared to basic earnings per share was US$0.048 for the corresponding quarter in 2021. The improved operating results for the quarter was primarily due to the upsurge of market freight rates in dry bulk shipping sector and the increase in number of owned vessels that led to a significant increase in the chartering freight and hire revenue, and a net gain of US$6,146,000 was recognized on completion of the disposal of two Supramaxes in the first quarter of 2022.

As at 31 March 2022, the Group had twenty four owned vessels which included two modern Post-Panamaxes and twenty two modern grabs fitted Supramaxes.
oppturen
31.05.2022 kl 07:02 4968

Tallene ble bra de 😅
mithra
30.05.2022 kl 21:07 5101

Vi får vel svaret i morgen👍
noprofit
30.05.2022 kl 19:19 5210

Kina og Russland er handelspartnere, selvsagt kjører de dit.
tankardjr
30.05.2022 kl 17:42 5321

Lol så OB kan bestemme hva et firma med hovedkontor i Hong Kong skal gjøre? Så vidt jeg vet så er ikke staten inne med noen aksjer i jinhui og aksje eierne er både fra Østen og Europa så da er det opp til hver enkelt om de vil ha aksjer i jinhui hvis de seiler i russerfart. OB kan bare henge seg opp i at handelen foregår riktig og at regnskapet er sannferdig for riktig verdivurdering. Mer kan ikke OB gjøre.
mithra
30.05.2022 kl 15:53 5451

Spørs om ikke betalinger knyttet til "russerhandel", er i gråsonen for hva et firma notert på OB kan tillate seg.
Slettet bruker
30.05.2022 kl 14:34 5542

Holder seg bra, men brutalt ellers i bulk aksjer med Belco ned 6%
Så spørs det da, hvor lenge den holder før droppet kommer.
Hvis gutta boys, gutta krutt igjen har forkynt seg grovt av bonus fatet, så får vi se hvor det bærer.
Blir spennende å følge.

Deres skulle nok solgt på 17,5 å kjøpt Nas for pengene:-)
Redigert 30.05.2022 kl 15:00 Du må logge inn for å svare
tankardjr
30.05.2022 kl 14:01 5576

Noen må seile de rutene også hvis ikke Russland har en egen statlig flåte med bulkskip. Synes aksjen holder seg bra i dag da det er mange som selger seg ut før tall. Det er duket for et rally i morgen opp og over 18 kr hvis ikke aksjen faller for lavt i dag. Synes det virker veldig positivt ut det meste jeg nå for jinhui.
mithra
30.05.2022 kl 11:21 5688

jEG ER MEST SPENT PÅ HVA VI FÅR HØRE OM ATLANTICA , SOM ER FORSVUNNET FRA FLÅTELISTEN.

Jeg har registrert at den har seilt på en rute mellom Russland og Kina.
Det kan ikke være helt uproblematisk for Jinhui.
skvisen
30.05.2022 kl 09:10 5820

Blir spennende i morgen. Liten omsetning og mange som avventer tall. Håper de har oppnådd noenlunde fornuftige rater, men uansett bør resultatet mangedobles ifht Q1 21.
Posetivt att Beijing og Shanghai nå letter på Covid restriksjoner. Så spørs det om det blir kvartalsvise utbytter fremover, er veldig usikker på det. Kan bli en kortsiktig dipp om ikke. Med Q2 snart i boks med meget hyggelige rater og utbytte penger på konto den 14 så er jeg ikke veldig bekymret. I tillegg går vi mot høysesong.
Lykke til i morgen 🤑
smøgen07
28.05.2022 kl 12:21 6335

En handledag igjen til tallslipp fra Jin, fremdeles ikke noe" rally "i forkant, kun moderat stigning.

Hva skjer mandag? flat, rally, eller nedsalg før tall? Noe sier meg at tilliten til selskapet er tynnslitt og ingen forventer noe annet enn skuffelser den 31 mai..flere her inne hadde vel ventet at stigningen skulle komme før tallene, tør folk sitte over? er det noen som har en ide om hva som må fremkomme i q1 som gjør at ALLE blir positivt overrasket , og er ingen utbytte for q1 nok til å gruse aksjen til 13-14 kroner ?

Ryddegutt
28.05.2022 kl 12:12 6328

Det som er litt skummelt er at det ikke er noe drag i kursen eller omsetning . Virker som om 20-30k aksjer er nok til å legge lokk på eventuelt oppgang . Ved og dumpe 20-30 000 aksjer kjører man kursen ned flere prosent . Jeg tror den vil komme men er litt rastløs nå.. Et nytt utbytte ville nok lokket en del nye kjøpere inn i papiret .
mithra
28.05.2022 kl 11:12 6384

Q1 21 var tce ikke høyere enn 10,5
Q1 22 blir tce vel 19.
Kostnadene blir omtrent like , så hele økningen går rett på bunnlinjen
ErikNordnet
27.05.2022 kl 22:11 6559

Blir spennende med Q1 rapport og meir information om Hunter Trader II, leasing og salg av ship.

I 2021 var Q3 beste kvartal for JIN.
Tror Q1 2022 blir bedre enn Q1 2021.
noprofit
27.05.2022 kl 19:40 6665

Ja d gjenstår å se, men en ting er sikkert, Cape r den usikre for tiden som flyr opp og med som en h…..,😵‍💫

Supra har vist seg å være utrolig stabil..😀
mithra
27.05.2022 kl 19:32 6667

Da venter du kanskje for å se om fallet fortsetter ned mot 14.
Jeg er jo enig i at ingen kan forutsi hva markedet gjør på kort sikt .
Fraktmarkedet svekker seg jo for øyeblikket . Se på caperatene som har falt 15000 dollar på kort tid.
Ikke usannsynlig at også supra synker de neste 3-4ukene.
Natt1369
27.05.2022 kl 17:17 6772

Kan bli?? Leveransen av de to skipene er da bekreftet for lenge siden. I sommer vil vi i tillegg få enda en oppskrivning av skipsverdiene, akkurat som ifjor. På denne tiden ifjor lå dessuten Jin Lang og Jin Mei ennå for anker i Kina, 8. måneden på rad. Betydelig flere skip i år, og høyere rater lover meget bra for resultatet på tirsdag. 😎
Nå har da nettopp ledelsen i Golden Ocean beriket seg akkurat like mye, på en dårlig skjult måte, gjennom oppsjoner og salg av sådanne. Like greit å kvitte seg med mest mulig gjeld, før utbyttene kan ta skikkelig av.
Slettet bruker
27.05.2022 kl 16:15 6831

Ved fall skal det være et støtte belte rundt 14 kroner
At det kan bli mer tonnasje her tviler jeg ikke på, spørs hvordan aksje markedet tar det, selv har jeg en formening om det, men velger å ikke fortelle den.
I andre selskaper får jo som kjent aksjonærene cashen.
Redigert 27.05.2022 kl 16:18 Du må logge inn for å svare