sanksjoner mot russisk olje og gass

Elproff
16.04.2022 kl 13:17 814

Leste en artikkel på investornytt hvor EU jobber med et utkast til sanksjoner mot russisk olje, hvordan vil dette påvirke selskapene på Oslo børs ?
kaunis
16.04.2022 kl 13:43 784

Det er ikke like greit å ta politiske diskusjoner her inne selv om det mange ganger er mye viktigere en å foreslå kurser neste dag eller mulig oljepris. Vi har en advarsel om dette i en overskrift over forumet "dette er ikke et diskusjonsforum". Problemet til ledelsen av forumet er at de umulig kan vite om alle vinklinger vi som er erfarne må gjøre for å vurdere en inngang i et politisk ustabilt verdensbilde. Et forum er en diskusjonsplass og skal det ha litt faglig tyngde må en kunne beskrive personer, land regimer sine innflytelser på verdensmarkedet og hva det igjen kan påvirke aksjer kurser i no tid og fremtid. Jeg har blitt strøket og fått advarsler for de jeg har beskrevet
personer og regimer med samme ord og utrygg som de fleste aviser har. Årsaken kan være medløpere av disse som ikke har likt beskrivelsene og rapportert til forumledelsen, og fått medhold. Særlig har det skjedd om min karakteristikk av Putin, som i ettertiden har fått svart på hvitt har vært helt riktig og i underkant av det mange ledere verden over mener i dag. Skal en utale seg om vanskelige ting, må en kunne beskrive hele sammenhengen og ikke bare skrive det en tro kan bli godtatt av forumledelsen desverre.
Konjagi
16.04.2022 kl 13:53 759

Ja da må du faktisk finne deg en annen plass i verden å vrøvle
Slettet bruker
16.04.2022 kl 14:42 706

Når det står « Dette er ikke et politisk forum» så vil jeg tro de mener rene politiske diskusjoner og ikke politikk som har mye å si for aksjekurser. Slik velger jeg å tolke dette men jeg kan ta feil.
kaunis
16.04.2022 kl 18:10 608

Det er slik jeg også vil tolke det, men så er det hva du kan si er din tolkning av en persons menneskelige hensyn og hva det har av betydning osv osv, mener de er litt prippen her.
Kajtek
16.04.2022 kl 18:33 572

Helt enig med deg Kaunis.
Jeg liker ikke at man blir «sensurert « og «kneblet» på denne måten. Vi lever ikke i Russland. Krigen påvirker markedene over hele verden. Man må kunne snakke om det.
bravi
16.04.2022 kl 18:38 559

Sanksjoner mot Russisk olje er ikke kritisk for oljetilførselen, det er nok av olje andre steder. Resultaget blir da at tank ratene stiger pga. av økede tonn/mil for å frakte frem oljen. Vil tro at dette er spesielt gunstig for suez-max skipene som f.eks NAT sin flåte.