Nåverdi av Pryme og irrasjonelt marked

Taycon
PRYME 18.04.2022 kl 09:27 6031

Ingen liker å tape penger på dårlig investeringer. Pryme er ikke dårlig investering og hva selskapet er verd om noen år vet vi ikke. Hypoteser om hva det kan være er høyst usikre. Noen sammenligner med Q, andre med tidligere prisvurderinger, noen bruker mer eller mindre avansert matte. Markedet setter prisen og markedet tar aldri feil, bortsett fra nå. Min teori er at markedet nå styres av frykten til aksjonærer ute evne til å ta innover seg at de pt. har gjort en dårlig investering eller frykt for ikke å få være med på en eventyrlig opptur som kun er en illusjon pt. Markedet later som om at avklaring av emi er positivt for dem. Det de fortrenger er følgende: Pryme besto av 15 mill skjer. Snart vil Pryme bestå av 100% flere aksjer og verdien av aksjen du anskaffet før emi er teoretisk halvert. Du har drukket 100% appelsinjuice og betalt kr 15,16.17, 20 osv pr. glass og snart skal du drikke uttynnet juice og forventer at prisen blir 30,50, 80 pr glass. Tror nok kursen ganske raskt går ned mott 10 og kanskje en tur under, før pilen igjen peker oppover. Lykke til imorgen.
Redigert 18.04.2022 kl 09:43 Du må logge inn for å svare
Zolly
27.04.2022 kl 09:32 1820

Her var det stille som graven... Ettersom dagene går med nedadgående trend, så tenker jeg at en del emi eiere som var ute etter rask gevinst kanskje begynner å kjenne litt på nervene. Plutselig kan kursen være på 10 tallet igjen, kanskje vi går under? Time will show...

Noen synspunkter på prisutviklingen og hva som kommer til å skje frem mot og etter 2.mai?
Niel
27.04.2022 kl 09:46 1800

Jeg var med på emi og det finnes ikke nerver her. Jeg tror kursen faller ned til 10 kroner frem til vi får aksjene på konto. Jeg blir en smule overrasket om den går under 10 kroner men utelukker det ikke. Deretter tror jeg aksjen blir preget av at noen emi aksjer blir lagt ut for salg og jeg tror vi vil se kursen bounce fra 8 kroner til 15 kroner til den endelig setter seg.

Jeg er long og bryr meg fint lite om dette. Jeg skal ikke dra inn kursmålet igjen, men fabrikken skal stå ferdigstilt i Q3 som ikke er lenge til. Hva som skjer med aksjen før den tid har ingen betydning om man velger å sitte med PRYME i 22 og 23. Om PRYME klarer å ferdigstille fabrikken og starte produksjon etter planen så snakker vi om en helt annen aksjepris og overgang fra en vekst aksje til en verdi aksje.

Lykke til ;)
Taycon
27.04.2022 kl 10:37 1769

Tror den går under 10 og at den muligens vil være på et "lavt" nivå til langt utpå høsten. En av de mest skakkjørte aksjene på børsen og hva er grunnen til det -
dårlig ledelse, totalt useriøse kursmål, force majeure eller kombo? Liker Pryme og at det har underdog status. Både satser og håper de slår kraftig tilbake og at jeg ser tilbake på alt det kritiske jeg har skrevet her og blir FLAU. Lykke til;)
Redigert 27.04.2022 kl 12:10 Du må logge inn for å svare
HP17
27.04.2022 kl 21:19 1538

Da har fallet i Pryme startet - helt etter læreboka
4580
27.04.2022 kl 22:11 1499

Du har ikke fått med deg at den har falt mange dager på rad nu. Skjerpings 🤪
thypoon
28.04.2022 kl 09:27 1378

Tok noen tusen aksjer da en eller annen skulle dumpe 25k på slutten i går.

Takk skal du ha🍾🍾🍾
lolle02
28.04.2022 kl 10:29 1329

Pryme har ikke vært så lavt siden det ble kjent at emisjonen skulle komme, steg raskt over 100%, har hatt en nedadgående trend nå, men skal kraftig opp igjen, da repemi bare vil by på noen få aksjer. Pryme reprises, og vi ser nok opp mot 25 før nasjonalsangen synges inn.
Taycon
28.04.2022 kl 12:22 1288

Kun ned 45% på 14 dager.. og ser ut som om noen skjønner hva som skjer
thypoon
28.04.2022 kl 12:25 1278

Pryme er finansiert og kan fokusere på å få i gang fabrikken. Mange «hatere» i kommentarfeltene ser jeg. Hva er problemet deres? Har de tapt en formue på Pryme? Haha
HP17
28.04.2022 kl 12:27 1273

Hvordan kan det ha seg at kursen er så høyt over kriseemisjonen til kr 10 kort tid tilbake?
Taycon
28.04.2022 kl 12:37 1257

Pryme er topp og står klar med bøttene. Blir kjedelig å snakke om vekstaksje/rente/inflasjon/og alt annet som kan gå galt før selskapet har tjent 1 krone. Satser på inngang på 10 eller lavere. Lykke til:)
Redigert 28.04.2022 kl 12:38 Du må logge inn for å svare
Taycon
28.04.2022 kl 15:36 1185

Satser vel egentlig på at kursen holder seg:)
Financing initiatives including a private placement of shares and a subsequent offering
In February 2021, the Company completed an IPO and raised funds in an amount then believed to be
sufficient to appropriately fund the Company through the construction and commissioning phases until
the Company was assumed to become cash flow positive. Since then, the Company has changed the
scope of its first factory, acquired a site suitable for a further production plant in Amsterdam and has
also incurred higher costs than originally estimated as a result of increased prices of construction
material. It has also experienced some delays in deliveries caused by the general supply chain issues that
many industries are affected by, especially for electronic components. The Company has estimated that
it will need additional funding in the amount of EUR 15 million in order to complete the first plant, fund
the Amsterdam site purchase, complete the commissioning phase and ramp up production to levels
where the Company will be cash flow positive. For further detail, please see the documentation for the
private placement that is available to the public.
In order to fund this liquidity gap, the Company has decided to execute a capital increase through a
private placement. Pareto Securities and the law firm Schjødt assisted the Company in this private
placement activity. As is normal, the Company prepared transaction documentation for the private
placement transaction before seeking investors. Through a book-building exercise, the Company
completed its Private Placement1 on April 7th, 2022. Based on advice from the Company’s advisors and

1 The term Private Placement is defined in Appendix 1 under agenda item 9
NOTICE OF EXTRAORDINARY GENERAL MEETING May 2, 2022 Page 3 of 4
its own judgement, the Company decided to propose for approval by the Company’s shareholders in an
extraordinary shareholders’ meeting the allocation of the equivalent of around EUR 16 million in
subscriptions and subsequent share allocations in the Private Placement. The subscription price in the
subsequent offering was established at NOK 10.00 per share, which was driven by the book building
process. The total number of shares proposed allocated to the investors in the Private Placement by the
Company is 15,381,470. The date for payment of the Private Placement is expected to be on or about
May 2
nd
, 2022 (the Payment Date) and the shares will be delivered to the Investors' VPS account on a
delivery vs. payment basis (DVP settlement) on the Payment Date. DVP settlement and the registration
of the Company’s shares by issuance to DNB Bank is contemplated to be facilitated by a pre-funding
agreement between the Company and Pareto, whereby Pareto prefunds the issue price of the shares on
behalf of DNB Bank on behalf of the investors.
As a result of regulations, private placements may only be subscribed to by investors subscribing for a
minimum of EUR 100,000. Thus, the Private Placement was directed at the Company’s largest
shareholders and other large investors. This meant that not all shareholders had a realistic possibility to
participate in the Private Placement. In order to compensate shareholders that did not have the
opportunity to participate in a private placement, it is customary to also launch a subsequent offering,
often called a repair issue. The Company is planning to carry out such subsequent offering through a
rights issue towards shareholders that did not have the possibility to participate in the Private
Placement on record as of April 7th, 2022, the date of the Private Placement. The Company is planning
to offer up to 3,000,000 shares in such subsequent offering. For further details, please see the stock
exchange notices from the Company related to the subsequent offering.
Thus, the Company may, subject to completion of the Private Placement, the preparation and
publication of a prospectus as well as prevailing market conditions, resolve to carry out a subsequent
repair offering of up to 3,000,000 new shares (the “Subsequent Offering”) at the offer price of the
Private Placement (NOK 10.00 per share). The Subsequent Offering will be directed towards existing
shareholders in the Company as of April 7
th
, 2022 (as registered in the VPS two trading days thereafter),
who (i) were not allocated shares in the Private Placement, and (ii) are not resident in a jurisdiction
where such offering would be unlawful or would (in jurisdictions other than Norway) require any
prospectus, filing, registration or similar action. Such existing shareholders will be granted non-tradable
subscription rights.
The Subsequent Offering as planned is designed to compensate for the dilution effects of the Private
Placement by offering up to 3,000,000 shares at a subscription price of NOK 10.00 to shareholders as
described above. As is customary, if the share price is not above the subscription price of the Private
Placement at the time of the Subsequent Offering, the Company may decide to cancel the Subsequent
Offering as the investors can compensate in the market for their dilution in a more effective way.
Taycon
04.05.2022 kl 13:37 914

Markedspris akkurat nå: 340 mill - kurs 11.20 - Da "bommet" jeg med 40 mill:) og får se - dagen er ikke over.
Redigert 04.05.2022 kl 13:44 Du må logge inn for å svare