ArcticZymes med ny avtale

JosefK
AZT 19.04.2022 kl 08:50 3954

ArcticZymes Technologies Signs New Supply Deal

Tromsø, April 19 2022 - ArcticZymes Technologies ASA (OSE: AZT) announces it has
signed a new agreement with a large international Life Science company.

ArcticZymes Technologies has signed an original equipment manufacturing (OEM)
agreement with a renowned and leading international Life Science company. The
undisclosed partner will incorporate several of ArcticZymes´ enzymes into their
extensive and synergistic portfolio. The partnership indirectly extends
ArcticZymes´ commercial reach towards In Vitro Diagnostics (IVD) and
bioprocessing development organizations. Such partnerships are integral to
ArcticZymes´ commercial strategy to expand commercial presence and awareness
throughout the industry via direct and indirect representation.

The partner is a global Life Science tools and solution provider with a
workforce of more than 20,000 employees. ArcticZymes´ enzymes complement gaps in
our partners portfolio to enable its customers with best-in-class technologies.

The agreement is a mutual starting point to build a long-term strategic
partnership with the prospect to extend activities through other existing
enzymes and new pipeline developments.

ArcticZymes Technologies ASA, CEO, Jethro Holter said:

"ArcticZymes is delighted to announce the new strategic partnership via this OEM
agreement. We are proud to partner with leading Life Science companies to gain
greater market relevance of our technologies."
xjack
19.04.2022 kl 09:12 3870

Etter dagens børshandel (hittil) å dømme, ligger det an til at denne avtalen blir rene tragedien. Merkelig spillebule!
bj111
19.04.2022 kl 09:38 3772

Er vel handelen på OSE du sikter til at er en tragedie, avtalen er da fin nok den.
repsol
19.04.2022 kl 10:11 3699

Er vel søta bror som styrer dette nå tenker jeg bj111, selv om jeg håper det ikke skjer .

repsol
oppturen
19.04.2022 kl 10:16 3673

Er så litenomsetning at de som vil selge må benytte enhver melding.
AZT bygger sten på sten og kommer til å bli store, men mulig Q1 blir et lite vaccum i enden på covid 19 ??
Andreas
19.04.2022 kl 15:38 3456

Hvor lenge er det siden Jethro Holter på en kvartalspresentasjon nevnte at AZT hadde hatt besøk av et stort selskap som vurderte nettopp en slik mulighet som de nå har inngått avtale om?
oppturen
19.04.2022 kl 15:46 3429

1,5 år siden
Frozen
19.04.2022 kl 15:55 3399

Andreas, tror ikke dagens melding gjelder samme sak som du tenker på. Holter har tidligere nevnt en meget stor, potensiell, kunde som vurderer flere enzymer i bruk i sin produksjonsprosess av ett eller flere egne produkter.
Dagens melding gjelder en OEM, dvs normalt en distributør - og ikke produsent. Riktignok en global distributør, så dette er også meget spennende.
Den dagen selskapet kommer med melding tilknyttet den store produsenten (eller gjerne flere...), tror jeg vi vil se en helt annen utvikling på kursen...
Andreas
19.04.2022 kl 16:03 3380

oppturen skrev 1,5 år siden
Neida oppturen, ikke så lenge siden. Her er fra Q2 Report 2021 (ikke Presentation) hva de sa;

"For example, AZT is developing an opportunity with a large international life science company for potential integration of SAN HQ 2.0 into their routine manufacturing processes for all recombinant protein production."

Snakk om planmessig jobbing! Her bygges sten på stenl Helt enig med Frozens beskrivelse fra et tidligere innlegg;

"Ledelsen har stålkontroll på alle elementer tilknyttet kundebehov og -utvikling, egen produktuvikling de neste årene, nye kommende oppskaleringsprosesser og ikke minst hvor selskapet skal ha fokus. Ikke bare frem til 2025, men også årene etter..."
Redigert 19.04.2022 kl 16:19 Du må logge inn for å svare
bj111
19.04.2022 kl 16:26 3339

De jobber langsiktig og godt. Fint å sitte med noe som blir bedre og bedre. Mange forsker å gjøre et nummer om et Q kommer ut litt svakt men det er de lange linjene som teller her noe svenskene (største eiere) med flere er veldig klare på. Å selge unna større mengder aksjer uten å skrote kursen er ikke noe problem så lenge en vet hva man driver med. Det er bare at det nesten ikke er noen som selger unna større mengder aksjer og da blir det lav gjennomsnittlig omsetning. Robo trading er for å lokke frem selgere som mister motet. De er det lengre og lengre mellom.
JosefK
19.04.2022 kl 17:10 3276


Jeg har vridd internettet for om mulig finne hvem det er. Det nærmeste jeg kommer er Agilent Technologies. Men de har litt for få ansatte til at det stemmer.

Så er spørsmålet hvor mange over 20k ansatte og dermed forsvant nåla ned i høystakken igjen.

🤷😜
Slettet bruker
19.04.2022 kl 17:17 3255

JosefK:

Du er flink til å snoke fram info på nettet..

Hva med selskapet Grifols??
JosefK
19.04.2022 kl 17:27 3231


Får ikke det helt til å stemme med resten av beskrivelsen. På meg virker grifols for spesialisert på blod.


Slettet bruker
19.04.2022 kl 17:44 3199

ny spekulasjon her: https://www.questdiagnostics.com/ .. NEI 49k ansatte..
Redigert 19.04.2022 kl 17:45 Du må logge inn for å svare
Andreas
19.04.2022 kl 21:03 3006

Dette kan kanskje være en interessant kandidat? 22.000 ansatte globalt, 5.000 i California..

https://en.wikipedia.org/wiki/Amgen

"Amgen Inc. (formerly Applied Molecular Genetics Inc.) is an American multinational biopharmaceutical company headquartered in Thousand Oaks, California. One of the world's largest independent biotechnology companies, Amgen was established in Thousand Oaks, California, in 1980. Amgen's Thousand Oaks staff in 2017 numbered 5,125 (7.5% of total city employment) and included hundreds of scientists, making Amgen the largest employer in Ventura County. Focused on molecular biology and biochemistry, its goal is to provide a healthcare business based on recombinant DNA technology."

Les siste setningen i Amgen-utklippet ovenfor og se sammenhengen med dette fra Q2 rapporten 2021;
"ArcticZymes anticipates that SAN HQ 2.0 will increase the Company’s reach within the viral vector market and provide new opportunities in recombinant protein production."
Redigert 19.04.2022 kl 22:23 Du må logge inn for å svare
Fünke
20.04.2022 kl 00:39 2811

Hva betyr denne setningen? Er det en videreformidler av enzymene eller kanskje en videreforedler av enzymene i produkter som indirekte setter azt sine produkter i kontakt med en større andel kunder innen bioprosessing og diagnostikk?

«The partnership indirectly extends
ArcticZymes´ commercial reach towards In Vitro Diagnostics (IVD) and
bioprocessing development organizations.»

Fünke
20.04.2022 kl 00:43 2804

MilliporeSigma

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Sigma-Aldrich

Employees: more than 20 000

Og er eid av Merck. Artig.
Redigert 20.04.2022 kl 00:44 Du må logge inn for å svare
JosefK
20.04.2022 kl 00:53 2792


Får heller ikke det til å stemme. Amgen er et legemiddel selskap i mine øyne. Jeg mener det er et selskap som minner om Thermo Fisher. TF er selvsagt alt for stort til å passe så jeg sjekket Illumina, Qiagen, bio-rad, og et par til som alle er for små. Agilent har 17k ansatte i følge Wikipedia, så det er det nærmeste jeg kommer.

Svaret kan være at det er et asiatisk selskap som går under radaren for oss her i vesten. Alle avtalene de har meldt de senere årene har vært i Asia og om du kikker en gang til på webcasten så sa jethro noe om at nærmere 20% av omsetningen siste kvartal kom fra Asia.

Uansett: Faste leveranser vil redusere svingningene i omsetning og jeg tror dette er hovedgrunnen til at Oslo avdelingen ble opprettet.

Det pussige er at markedet sover og ikke enser AZT som vokser så det griner, er 100% gjeldfri (noe som vil veie tungt om et år eller to) og har bedre marginer enn mange legemiddelselskap.
JosefK
20.04.2022 kl 21:00 2411


Der synes jeg vi kommer nærmere noe som passer. Kjøper den som plausibel.

Frozen
20.04.2022 kl 22:17 2296

Om en knapp uke får vi vite mer om denne avtalen, selv om navnet neppe blir offentliggjort. Inntil da heller jeg også mot at Fünke sitt forslag kan være veldig nært, og selskapet er definitivt et OEM som passer produktporteføljen til AZT - og ikke minst vice versa.
Igjen passer dette usedvanlig bra med fjorårets oppskaleringprosesser, og har naturligvis helt sikkert vært en forutsetning for samarbeidet fra partners side. Hvilke forutsetninger/forventninger AZT har brakt til torgs i forkant av avtaleinngåelse er p.t. usikkert, men en bør kunne forvente at AZT også har stilt klare krav til partner.
Tror kanskje ikke denne avtalen vil øke guidingen for inneværende år (eller...), men er uten tvil noe som bidrar til å bygge opp under guidingen for 2025.
Helt uforståelig at interessen for AZT på OSE er så liten, at robotene har fått tilnærmet fritt spillerom helt siden årsskiftet.
Fünke
20.04.2022 kl 22:17 2296

Bare sånn by the by for de som ikke vet så er det Millipore Sigma/Merck Millipore som pusher Benzonase. Kanskje de ser tegningen og ordtaket «IF you cant fight them, join them» er relevant for deres del.
Slettet bruker
26.04.2022 kl 02:34 1686

Litt OT, men ingen "nyere" AZT-tråder å poste i.

https://www.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=246287412

ArcticZymes Technologies inviterer søkere til en fast stilling som Administrasjonskonsulent i vår voksende organisasjon. Med den veksten vi har opplevd det siste året gjør at vi utvider vår organisasjon og operasjonelle aktiviteter med en person elsker å ta i et tak og som kan jobbe med flere oppgaver samtidig. Stillingen er fast og lokalisert i Tromsø, Norge.