NANO: Endelig adresseres det markedet etterspør
Ja, da er vi på plass i atrium for å høre hva selskapet sier om tallene de la fram for en drøy time siden.
I all hast om økonomi:
- tallene (burn rate) er som forventet
- forventet tid fram til emisjon tilsvarende (markedet forventer alltid at styret kjører emisjon iht anbefalt praksis for utviklingsselskaper, dvs. i god tid før kassa er tom, samt helst i en periode med best mulig kurs for å ivareta aksjonærenes interesser = en eller annen gang i 2019)
Men det som bør gis godkjent denne gangen, er at selskapet omsider synes å ha fått en leder som skjønner hva et marked etterspør:
FAKTISK FRAMDRIFT FOR ET UTVIKLINGSSELSKAP
Vi noterer at Bravo nå sier ifm framleggelsen:
- Vi jobber målrettet med å sikre fremdrift i PARADIGME-studien, for å kunne bekrefte disse resultatene i en studie med 130 pasienter, og for å muliggjøre utvelgelsen av det beste doseringsregimet for de regulatoriske godkjenningsprosessene."
Bravo klarer nå altså å vise til at man skjønner markedskravet her, etter at sånne som meg har mast i over 2 år om å få i alle fall ett ord om at framdrift er og har vært lenge markedets hovedanliggende. Dermed kan vi også håpe på å få annet enn tåkeprat om hvordan det går videre.
I all hast om økonomi:
- tallene (burn rate) er som forventet
- forventet tid fram til emisjon tilsvarende (markedet forventer alltid at styret kjører emisjon iht anbefalt praksis for utviklingsselskaper, dvs. i god tid før kassa er tom, samt helst i en periode med best mulig kurs for å ivareta aksjonærenes interesser = en eller annen gang i 2019)
Men det som bør gis godkjent denne gangen, er at selskapet omsider synes å ha fått en leder som skjønner hva et marked etterspør:
FAKTISK FRAMDRIFT FOR ET UTVIKLINGSSELSKAP
Vi noterer at Bravo nå sier ifm framleggelsen:
- Vi jobber målrettet med å sikre fremdrift i PARADIGME-studien, for å kunne bekrefte disse resultatene i en studie med 130 pasienter, og for å muliggjøre utvelgelsen av det beste doseringsregimet for de regulatoriske godkjenningsprosessene."
Bravo klarer nå altså å vise til at man skjønner markedskravet her, etter at sånne som meg har mast i over 2 år om å få i alle fall ett ord om at framdrift er og har vært lenge markedets hovedanliggende. Dermed kan vi også håpe på å få annet enn tåkeprat om hvordan det går videre.
Redigert 21.01.2021 kl 06:20
Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
09.11.2018 kl 09:52
4942
Korsar, hvor lang tid trenger du for å innrømme at du taper på å trade ?
Hvor mye av den siste månedens oppgang har du fått med deg ?
Jeg har fått med meg hele.
PS
Hvis du svarer at du tjener på tradingen har du ingen erfaring.
Da virker det enda mer ubegripelig at du hele tiden skriver pompøst om deg selv
Hvor mye av den siste månedens oppgang har du fått med deg ?
Jeg har fått med meg hele.
PS
Hvis du svarer at du tjener på tradingen har du ingen erfaring.
Da virker det enda mer ubegripelig at du hele tiden skriver pompøst om deg selv
jorove
09.11.2018 kl 09:52
4933
I dag som de foregående dagene så blir det nok volum og kjøpspress kl. 1400. Følg med!
Scoop,
jeg tror du må ha en skrue løs jeg, gett, for du kan ikke ha unngått å forstå hva jeg tjente på å selge min store post på snitt litt over 110?
Og så vente med ny inngang til vi så 30-tallet? Og selge også den med kjempeprofitt før det falt skikkelig igjen?
Min parallelle trading i de ulike oppgangene etter fallet fra 129 har totalt nå gitt drøyt 2,3 mill realisert netto.
Da regner jeg ikke inn den urealiserte netto jeg har på posten jeg sitter med nå.
Disse stråmennene dine begynner å bli ynkelige etterhvert.
Jeg husker du skrev at du kjøpte på 90-tallet. Hva er fortjenesten din der? Hehe.
jeg tror du må ha en skrue løs jeg, gett, for du kan ikke ha unngått å forstå hva jeg tjente på å selge min store post på snitt litt over 110?
Og så vente med ny inngang til vi så 30-tallet? Og selge også den med kjempeprofitt før det falt skikkelig igjen?
Min parallelle trading i de ulike oppgangene etter fallet fra 129 har totalt nå gitt drøyt 2,3 mill realisert netto.
Da regner jeg ikke inn den urealiserte netto jeg har på posten jeg sitter med nå.
Disse stråmennene dine begynner å bli ynkelige etterhvert.
Jeg husker du skrev at du kjøpte på 90-tallet. Hva er fortjenesten din der? Hehe.
Scoopfinder
09.11.2018 kl 10:38
4826
Når (hvis) du får erfaring vil du innse at du ikke blir rik på å tegne streker på et chart. Da hadde alle vært rike. Du må sette deg inn i teknologien.
Scopp,
hva har du gjort med aksjene du kjøpte på 90-tallet?
hva har du gjort med aksjene du kjøpte på 90-tallet?
dr. Stockman
09.11.2018 kl 10:43
4802
"Da regner jeg ikke inn den urealiserte netto jeg har på posten jeg sitter med nå. "
Din siste anbefaling var vel salg så vidt jeg kan huske, så det er jo litt pussig at du sitter med aksjer nå.
Din siste anbefaling var vel salg så vidt jeg kan huske, så det er jo litt pussig at du sitter med aksjer nå.
Scoopfinder
09.11.2018 kl 10:43
4788
I Nano har jeg et snitt på 52
I PHO på 35
I PCIB på 22
Men de store pengene har jeg i indekser. Det er de jeg lever av. Jeg er nr 1 på formue i min kommune, og jeg innså at streker i et chart betyr ingenting, for mange år siden :-)
I PHO på 35
I PCIB på 22
Men de store pengene har jeg i indekser. Det er de jeg lever av. Jeg er nr 1 på formue i min kommune, og jeg innså at streker i et chart betyr ingenting, for mange år siden :-)
Korsar: sitter du ikke med en eneste aksje i NANO nå?
Kom deg inn og bli med på festen:) Vi som har skjønt det fundamentale i selskapet er BULL!
Kan det være Novartis som holder på å kjøpe seg inn nå tro? Vet aldri, men jeg blir ikke overrasket. Har de tenkt å by noen hundrelapper for selskapet kan det være lurt å handle det de kan under hundrelappen først.
Det er fantastisk å være ALL IN, i NANO om dagen.
Jeg tror dette er bare starten på det som kommer fremover. Hold på aksjene
Kom deg inn og bli med på festen:) Vi som har skjønt det fundamentale i selskapet er BULL!
Kan det være Novartis som holder på å kjøpe seg inn nå tro? Vet aldri, men jeg blir ikke overrasket. Har de tenkt å by noen hundrelapper for selskapet kan det være lurt å handle det de kan under hundrelappen først.
Det er fantastisk å være ALL IN, i NANO om dagen.
Jeg tror dette er bare starten på det som kommer fremover. Hold på aksjene
Redigert 09.11.2018 kl 10:49
Jimmi,
jeg har vært inn og ut 3 ganger i NANO denne uken, bl.a.: Inn etter fallet tirs, ut ons før slutt, inn igjen i går ved lunsjtid. Klarer dere ikke å lese det ut av hva jeg skriver? Dere kan ikke kalle meg kortsiktig trader og samtidig ikke forvente at jeg ikke trader kortsiktig?! :-)
Og er fremdeles inne nå, men vurderer, som jeg skriver over, å sikre før helgen hvis det ikke gis signaler om ny boost.
For her vil det komme en korreksjon før eller senere, jfr. mitt overordnede kursrom framover.
Ad mer langsiktige innganger i NANO: Det akter jeg å gjøre flere ganger i framtiden, når/hvis jeg anser det som smart.
jeg har vært inn og ut 3 ganger i NANO denne uken, bl.a.: Inn etter fallet tirs, ut ons før slutt, inn igjen i går ved lunsjtid. Klarer dere ikke å lese det ut av hva jeg skriver? Dere kan ikke kalle meg kortsiktig trader og samtidig ikke forvente at jeg ikke trader kortsiktig?! :-)
Og er fremdeles inne nå, men vurderer, som jeg skriver over, å sikre før helgen hvis det ikke gis signaler om ny boost.
For her vil det komme en korreksjon før eller senere, jfr. mitt overordnede kursrom framover.
Ad mer langsiktige innganger i NANO: Det akter jeg å gjøre flere ganger i framtiden, når/hvis jeg anser det som smart.
Redigert 09.11.2018 kl 11:18
Scoopfinder
09.11.2018 kl 11:18
4699
:-)
Hvorfor gjorde du ikke som jeg ba deg om Korsar ?
En egen tråd "Trading med Korsar" ?
Tør du bare å skrive i ettertid ?
Hvorfor gjorde du ikke som jeg ba deg om Korsar ?
En egen tråd "Trading med Korsar" ?
Tør du bare å skrive i ettertid ?
Scoop,
du glemmer visst at nettopp JEG har startet denne tråden?
For å drøfte aksjens utvikling, men innledningsvis krediterte jeg også NANO for å vise at de nå synes å ta markedskravet om framdriftsinfo mer alvorlig i den videre prosess. Som jeg mente ville ha effekt på den kortsiktige kursen, hvilket det har.
du glemmer visst at nettopp JEG har startet denne tråden?
For å drøfte aksjens utvikling, men innledningsvis krediterte jeg også NANO for å vise at de nå synes å ta markedskravet om framdriftsinfo mer alvorlig i den videre prosess. Som jeg mente ville ha effekt på den kortsiktige kursen, hvilket det har.
Scoopfinder
09.11.2018 kl 11:25
4658
Feig ?
Du vet godt at jeg spør etter følgende :
KJØP kurs = xx,xx
SALG kurs = xx.xx
Ikke noe annet bullshit, og ikke editering i ettertid.
Du vet godt at jeg spør etter følgende :
KJØP kurs = xx,xx
SALG kurs = xx.xx
Ikke noe annet bullshit, og ikke editering i ettertid.
Fxdc
09.11.2018 kl 12:06
4566
Må dåkker (som det gjeld) reise vannrett til helvette me skryt å sjitsnakk om når å hvor mye å hvor lite dåkker betalte for aksjen.
Skal dåkker bæse om "min pappe er mye sterkere enn din pappa" så hold flabben på en nano tråd om slikt. Gå å heng over gjerdet til barnehagen å skryt om fettsjitn dåkkers der.
Admin må no snart få opp gluggan å fjærne brukera som ikke klare å holde sæ tråden.
Skal dåkker bæse om "min pappe er mye sterkere enn din pappa" så hold flabben på en nano tråd om slikt. Gå å heng over gjerdet til barnehagen å skryt om fettsjitn dåkkers der.
Admin må no snart få opp gluggan å fjærne brukera som ikke klare å holde sæ tråden.
Lotepus
11.11.2018 kl 08:45
4294
Du må få litt bedre kontroll på bløffingen din Korsar . Om du kikker tilbake på trådene dine , solgte du din store pott på 125 kr , ikke 110 kr som du skriver her .
Jeg ser bort fra stråmennene og løgnene om mine analyser, og kan bare kort opplyse at også min analyse om forsiktighet ved åpningen av uka stemmer.
Nå: 68,80
Godt spørsmål nå er. Kan 69-tallet være en pen inngang? I alle fall er det en pen rabatt ifht forrige ukes ATH-kurs, der jeg altså solgte mens en del andre bare så videre oppside på rappen :-)
Læring: Ingen aksjer har enveis oppgang...noe sier meg at jeg har nevnt dette før?!
Edit: Da er også 68-tallet lett å entre akkurat nå. For dem som mener det er gunstig, selvsagt.
Nå: 68,80
Godt spørsmål nå er. Kan 69-tallet være en pen inngang? I alle fall er det en pen rabatt ifht forrige ukes ATH-kurs, der jeg altså solgte mens en del andre bare så videre oppside på rappen :-)
Læring: Ingen aksjer har enveis oppgang...noe sier meg at jeg har nevnt dette før?!
Edit: Da er også 68-tallet lett å entre akkurat nå. For dem som mener det er gunstig, selvsagt.
Redigert 12.11.2018 kl 09:42
Jeg gjør selvsagt det jeg anklages for: Selger dyrt og kjøper billig.
Har regnet på det og funnet at det er mest lønnsomt :-)
Har regnet på det og funnet at det er mest lønnsomt :-)
Scoopfinder
12.11.2018 kl 10:03
3805
Hvis du er så genial, hvorfor tør du ikke gjøre som jeg ber deg om ?
Jeg har bare sett bevis på en trade fra deg en eneste gang, og da bomma du (DNO)
Jeg har bare sett bevis på en trade fra deg en eneste gang, og da bomma du (DNO)
Redigert 12.11.2018 kl 10:04
Morsom observasjon jeg gjorde etter åpning:
Støttekjøperen før helgen (han som notorisk kjørte 20- og 50-poster og fikk aksjen opp flere kroner på det i forrige uke), var tydeligvis rammet av DNB-kræsjet ved åpning. Uten støttekjøp falt da kursen raskt til 68-tallet.
Så kommer Dnb opp igjen - og åpenbare støtteposter (mest på 25 denne gangen) spilles inn igjen.
Jeg benyttet derfor anledningen til å re-entre på 68-tallet.
Så får vi se om jeg får rett denne gangen også :-)
Edit 10:21: Nå ser vi at støttekjøpene gires opp til større poster. Og kursen henger på. Tror min 68-talls inngang kommer til å gi nye hatinnlegg jeg, gett?
Støttekjøperen før helgen (han som notorisk kjørte 20- og 50-poster og fikk aksjen opp flere kroner på det i forrige uke), var tydeligvis rammet av DNB-kræsjet ved åpning. Uten støttekjøp falt da kursen raskt til 68-tallet.
Så kommer Dnb opp igjen - og åpenbare støtteposter (mest på 25 denne gangen) spilles inn igjen.
Jeg benyttet derfor anledningen til å re-entre på 68-tallet.
Så får vi se om jeg får rett denne gangen også :-)
Edit 10:21: Nå ser vi at støttekjøpene gires opp til større poster. Og kursen henger på. Tror min 68-talls inngang kommer til å gi nye hatinnlegg jeg, gett?
Redigert 12.11.2018 kl 10:22
I barte svaillan! Steike god post!
Utelukker ikke at administratorer er representert blant verstingene her. Forumet har slettet solide poster pga henvisninger til stocktalk med URL. Men godtar alle former for aksjemanipulering, svartmaling av selskaper, ubegrunnet haussing og baissing, spam for å ødelegge gode tråder, og generell trolling.
Blir skinnflat forfær om ekte god finnmarking-dialekt er nok til å redde forumnivået, men du skal ha for forsøket!
Utelukker ikke at administratorer er representert blant verstingene her. Forumet har slettet solide poster pga henvisninger til stocktalk med URL. Men godtar alle former for aksjemanipulering, svartmaling av selskaper, ubegrunnet haussing og baissing, spam for å ødelegge gode tråder, og generell trolling.
Blir skinnflat forfær om ekte god finnmarking-dialekt er nok til å redde forumnivået, men du skal ha for forsøket!
Vi skulle bare teste støtten på 68 blank:)
Nå skal vi opp folkens. Åttitallet kommer snart!
Nanofreak :)
12.11.2018 kl 10:27
3298
Fxdc skrev
Må dåkker (som det gjeld) reise vannrett til helvette me skryt å sjitsnakk om når å hvor mye å hvor ..
Skriver under på det Studenten sier her, en Finnmarking som kaller en spade for en spade, og en hestk#k for en hestk#k, også kalt Korsar/Lotepus etc heheh
Må dåkker (som det gjeld) reise vannrett til helvette me skryt å sjitsnakk om når å hvor mye å hvor ..
Skriver under på det Studenten sier her, en Finnmarking som kaller en spade for en spade, og en hestk#k for en hestk#k, også kalt Korsar/Lotepus etc heheh
Redigert 21.01.2021 kl 05:49
For dem som er interessert i dette støttekjøpsgamet, så er de siste klare støttekjøpene foretatt med 200-poster.
Hvis dere ser på handlene, så ser dere at hver 200-handel har løftet kursen (slik som med de mindre postene, så lenge det gikk - etter hvert som volumet stiger må større poster til). Dermed stagnerte det nå på 70,50. Og da kan det fort korrigere tilbake.
Jeg vurderer fortløpende å ta profitt igjen.
Edit: hadde ikke før skrevet dette, så truet 69-tallet igjen. Men er rimelig sikker på at støttekjøperen vil bistå meg en stund til, men salgsknappen vibrerer snart :-)
Hvis dere ser på handlene, så ser dere at hver 200-handel har løftet kursen (slik som med de mindre postene, så lenge det gikk - etter hvert som volumet stiger må større poster til). Dermed stagnerte det nå på 70,50. Og da kan det fort korrigere tilbake.
Jeg vurderer fortløpende å ta profitt igjen.
Edit: hadde ikke før skrevet dette, så truet 69-tallet igjen. Men er rimelig sikker på at støttekjøperen vil bistå meg en stund til, men salgsknappen vibrerer snart :-)
Scoopfinder
12.11.2018 kl 10:37
3247
Nå det stiger tar jeg gevinst på dagens høyeste og når det faller igjen kjøper jeg mer på dagens laveste og selger igjen på dagens høyeste.
Jeg er et supergeni
Jeg er et supergeni
Scoop,
har du begynt å lære, altså? Vel, jeg har jo kjørt trade-skolen min også for sånne som deg å nyte!
Gratulerer!
har du begynt å lære, altså? Vel, jeg har jo kjørt trade-skolen min også for sånne som deg å nyte!
Gratulerer!
Scoopfinder
12.11.2018 kl 10:41
3231
Ja, det er dritlett. Skulle ønske du hadde forklart meg dette for lenge siden
Vel, uansett er det ingen som lykkes som trader uten å kunne lese handelslogger. Der kan du lese mye bla.. om hvor varig en oppgangstur faktisk er fundert, eller om det basert f.eks. bare på en enkelt støttekjøpers strategi. Denne gangen har det vært lurt å følge med vedkommende og benytte seg av hans egen strategi.
Scoopfinder
12.11.2018 kl 11:03
3161
:-)
Du er genial :-)
Du er genial :-)
Scoop,
takk, takk, takk - godt å bli anerkjent av selveste NANO- ekspertisen.
takk, takk, takk - godt å bli anerkjent av selveste NANO- ekspertisen.
stlh
12.11.2018 kl 11:16
3113
Etablert notering under 68.79 kroner vil igjen gi nye negative signaler til aksjen, mens brudd på motsatt side av formasjonen vil være et sterkt kjøpssignal. Aksjen har brutt opp gjennom motstanden ved cirka 68.00 kroner og videre oppgang er dermed signalisert. Volumbalansen er positiv og styrker aksjen på kort sikt. RSI over 70 viser at momentumet i aksjen er sterkt positivt på kort sikt. Investorer har stadig gått opp i pris for å få kjøpt aksjen, noe som indikerer økende optimisme og at kursen skal fortsette opp. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt.
Scoopfinder
12.11.2018 kl 11:27
3086
Et spørsmål til dere TA-eksperter :
Ville dere kjøpt alternativ a, b eller c ?
A - Kurs=90kr, RSI=90
B - Kurs=80kr, RSI=50
C - Kurs=70kr, RSI=10
Ville dere kjøpt alternativ a, b eller c ?
A - Kurs=90kr, RSI=90
B - Kurs=80kr, RSI=50
C - Kurs=70kr, RSI=10
alternativ A, høy RSI er positiv på lengre sikt
Scoop,
meningsløst spørsmål uten å presisere om det handles med kortsiktig eller langsiktig mål (som viser at du aldri kommer til å forstå det sånne som meg orienterer om):
- Handler du med (kortsiktig) tradeformål kan du like godt kjøpe på 90 som 70, hvis det teknisk sett ligger til rette for det (slik du prøver å RSI-framstille det). Du skal jo uansett realisere gevinst på et visst gevinstnivå før det faller igjen. Da kan 90 gi bedre kortsiktig uttelling enn 70 og 80.
- Handler du med langsiktig formål (ut fra antakelsen at aksjen skal høyere på sikt, er det selvsagt mest intelligent å kjøpe på laveste mulighet (her: 70), siden du skal vente på en lengre fram i tiden-oppgang likevel)
PS: Man kan også handle inn ut fra begge strategier SAMTIDIG. Det er bare klamreamatører som ikke forstår dette.
meningsløst spørsmål uten å presisere om det handles med kortsiktig eller langsiktig mål (som viser at du aldri kommer til å forstå det sånne som meg orienterer om):
- Handler du med (kortsiktig) tradeformål kan du like godt kjøpe på 90 som 70, hvis det teknisk sett ligger til rette for det (slik du prøver å RSI-framstille det). Du skal jo uansett realisere gevinst på et visst gevinstnivå før det faller igjen. Da kan 90 gi bedre kortsiktig uttelling enn 70 og 80.
- Handler du med langsiktig formål (ut fra antakelsen at aksjen skal høyere på sikt, er det selvsagt mest intelligent å kjøpe på laveste mulighet (her: 70), siden du skal vente på en lengre fram i tiden-oppgang likevel)
PS: Man kan også handle inn ut fra begge strategier SAMTIDIG. Det er bare klamreamatører som ikke forstår dette.
Scoopfinder
12.11.2018 kl 11:59
3004
Korsar, hvis vi som ikke er supergenier skulle finne på å trade ville vi i alle fall trade i en aksje vi tror skal opp på lang sikt. Det kunne jo være en mikroskopisk mulighet for at vi tar feil, he he :-)
Du skjønner kanskje hva jeg mener når du får litt erfaring
Du skjønner kanskje hva jeg mener når du får litt erfaring
stockwalker
12.11.2018 kl 12:01
2996
Kjøpt ferdig på mye lavere kurs .. mangler det svaralternativet
Scoop,
jeg tror ikke hva jeg leser. Du skriver nemlig:
"Korsar, hvis vi som ikke er supergenier skulle finne på å trade ville vi i alle fall trade i en aksje vi tror skal opp på lang sikt"
"i alle fall trade i en aksje vi tror skal opp på lang sikt"?!
Nå skjønner jeg din bitterhet.
Trading betyr å søke opp objekter som skal opp på KORT sikt.
jeg tror ikke hva jeg leser. Du skriver nemlig:
"Korsar, hvis vi som ikke er supergenier skulle finne på å trade ville vi i alle fall trade i en aksje vi tror skal opp på lang sikt"
"i alle fall trade i en aksje vi tror skal opp på lang sikt"?!
Nå skjønner jeg din bitterhet.
Trading betyr å søke opp objekter som skal opp på KORT sikt.
Scoopfinder
12.11.2018 kl 12:21
2934
He he, vi som ikke er supergenier som deg ville ha tradet en aksje vi tror skal opp på kort sikt OG på lang sikt :-)
Jaja,
bare skriv i vei du - så forstår vi hvor du henter din "innsikt" fra, eller "erfaring" som du kaller det. Vrææææl, sier jeg :-)
bare skriv i vei du - så forstår vi hvor du henter din "innsikt" fra, eller "erfaring" som du kaller det. Vrææææl, sier jeg :-)