🚀 Announcement from Hanwha Solutions 22/4-22 🍾

Slettet bruker
RECSI 22.04.2022 kl 20:09 27507

Reisen begynner nå :

REC Silicon - Announcement from Hanwha Solutions on nominated board members

On 18 November 2021 Hanwha Solutions Corporation announced an agreement with
Aker Horizons ASA ("AKH") and REC Silicon ASA ("REC") to acquire 16.67 percent
of the shares in REC through a private placement and a share purchase from AKH.
Completion of the transaction occurred on 19 January 2022.

On 23 March 2022 Hanwha Corporation and Hanwha Solutions Corporation announced a
new agreement to acquire the remaining 16.67 percent of the shares in REC held
by AKH. Completion of this transaction is expected to occur in May 2022.
Following this transaction Hanwha Corporation and Hanwha Solutions Corporation
will own up to 1/3 of the shares in REC and become the largest shareholder in
the company.

This press release is issued by Hanwha Corporation and Hanwha Solutions
Corporation. The purpose of the press release is to provide the shareholders of
REC with further information ahead of the Extraordinary General Meeting that is
scheduled to be held on 2 May 2022 to appoint new members to the board of
directors of REC.

The Hanwha group is a leading business enterprise based in South Korea with USD
61 Bn. of revenue and USD 199 Bn. of assets. Hanwha Solutions Corporation, one
of the key subsidiaries of the Hanwha group, is an PV supplier and manufacturer
globally, operating the largest module production plant in the US and has also a
significant presence in Europe through its Q CELLS division.

Q CELLS is a leading supplier with the highest market share in the US
residential market and commercial solar market with 24 percent and 21 percent,
respectively, and will continue to invest to expand the renewable business in
the US.

REC is a polysilicon producer with the lowest CO2 footprint worldwide, with the
production facility in Moses Lake being a key asset that is currently not
operating due to market distortions.

𝗗𝘂𝗿𝗶𝗻𝗴 𝟮𝟬𝟮𝟭 𝗮𝗻𝗱 𝟮𝟬𝟮𝟮 𝗺𝗮𝗿𝗸𝗲𝘁 𝗼𝗽𝗽𝗼𝗿𝘁𝘂𝗻𝗶𝘁𝗶𝗲𝘀 𝗵𝗮𝘃𝗲 𝗶𝗻𝗰𝗿𝗲𝗮𝘀𝗲𝗱 𝘀𝗶𝗴𝗻𝗶𝗳𝗶𝗰𝗮𝗻𝘁𝗹𝘆 𝗳𝗼𝗿 𝗥𝗘𝗖 𝘁𝗼 𝗽𝗹𝗮𝘆 𝗮 𝗸𝗲𝘆 𝗿𝗼𝗹𝗲 𝗶𝗻 𝗿𝗲𝘀𝘁𝗼𝗿𝗶𝗻𝗴 𝗮 𝗱𝗼𝗺𝗲𝘀𝘁𝗶𝗰 𝘀𝗼𝗹𝗮𝗿 𝘃𝗮𝗹𝘂𝗲 𝗰𝗵𝗮𝗶𝗻 𝗶𝗻 𝘁𝗵𝗲 𝗨𝗦. 𝗧𝗵𝗶𝘀 𝗿𝗲𝗽𝗿𝗲𝘀𝗲𝗻𝘁𝘀 𝗮 𝗽𝗼𝘁𝗲𝗻𝘁𝗶𝗮𝗹 𝗳𝗼𝗿 𝗿𝗲𝘀𝘁𝗮𝗿𝘁𝗶𝗻𝗴 𝘁𝗵𝗲 𝗽𝗿𝗼𝗱𝘂𝗰𝘁𝗶𝗼𝗻 𝗼𝗳 𝘀𝗼𝗹𝗮𝗿 𝗴𝗿𝗮𝗱𝗲 𝗽𝗼𝗹𝘆𝘀𝗶𝗹𝗶𝗰𝗼𝗻 𝘄𝗶𝘁𝗵 𝗮𝗻 𝘂𝗹𝘁𝗿𝗮-̄𝗹𝗼𝘄 𝗰𝗮𝗿𝗯𝗼𝗻 𝗳𝗼𝗼𝘁𝗽𝗿𝗶𝗻𝘁 𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗲 𝗠𝗼𝘀𝗲𝘀 𝗟𝗮𝗸𝗲. 𝗛𝗮𝗻𝘄𝗵𝗮 𝘄𝗶𝘀𝗵𝗲𝘀 𝘁𝗼 𝘀𝘂𝗽𝗽𝗼𝗿𝘁 𝘁𝗵𝗲 𝗲𝗳𝗳𝗼𝗿𝘁 𝘁𝗼 𝗿𝗲𝗼𝗽𝗲𝗻 𝗠𝗼𝘀𝗲𝘀 𝗟𝗮𝗸𝗲,̓ 𝘁𝗼 𝗮𝘀𝘀𝗶𝘀𝘁 𝗥𝗘𝗖 𝗶𝗻 𝗮𝘀𝘀𝘂𝗺𝗶𝗻𝗴 𝗮 𝗽𝗼𝘀𝗶𝘁𝗶𝗼𝗻 𝗮𝘀 𝗮 𝗰𝗼𝗿𝗻𝗲𝗿 𝘀𝘁𝗼𝗻𝗲 𝗼𝗳 𝘁𝗵𝗲 𝗨𝗦 𝘀𝗼𝗹𝗮𝗿 𝘀𝘂𝗽𝗽𝗹𝘆 𝗰𝗵𝗮𝗶𝗻. 𝗛𝗮𝗻𝘄𝗵𝗮'́𝘀 𝗮𝗺𝗯𝗶𝘁𝗶𝗼𝗻 𝗶𝘀 𝘁𝗼 𝗮𝘀𝘀𝗶𝘀𝘁 𝗥𝗘𝗖 𝘁𝗼 𝗿𝗲𝗼𝗽𝗲𝗻 𝘁𝗵𝗲 𝗠𝗼𝘀𝗲𝘀 𝗟𝗮𝗸𝗲 𝗳𝗮𝗰𝘁𝗼𝗿𝘆 𝗳𝗿𝗼𝗺 𝟮𝟬𝟮𝟯. 𝗜𝗻 𝗮𝗱𝗱𝗶𝘁𝗶𝗼𝗻,̓ 𝗮𝘀 𝗮 𝘄𝗲𝗹𝗹-̄𝗽𝗼𝘀𝗶𝘁𝗶𝗼𝗻𝗲𝗱
𝘀𝘂𝗽𝗽𝗹𝗶𝗲𝗿 𝗳𝗼𝗿 𝘀𝗶𝗹𝗮𝗻𝗲 𝗴𝗮𝘀,̓ 𝗥𝗘𝗖 𝗮𝗻𝘁𝗶𝗰𝗶𝗽𝗮𝘁𝗲𝘀 𝘃𝗮𝗿𝗶𝗼𝘂𝘀 𝗶𝗻𝘃𝗲𝘀𝘁𝗺𝗲𝗻𝘁 𝗼𝗽𝗽𝗼𝗿𝘁𝘂𝗻𝗶𝘁𝗶𝗲𝘀 𝘄𝗶𝘁𝗵 𝘀𝘂𝗽𝗽𝗼𝗿𝘁 𝗳𝗿𝗼𝗺 𝗛𝗮𝗻𝘄𝗵𝗮.


The Extraordinary General Meeting is held to appoint new members to the board of
directors to reflect the new ownership situation in REC and Hanwha's commitment
to support the company. Hanwha has nominated four highly qualified candidates,
including two senior executives from Hanwha Solutions Corporation and Hanwha
Corporation, and two experienced independent directors. The proposed board will
be well positioned to take responsibility for the overall management of the
company and to ensure that the company maintains sound and proper
internal/external control against any potential risks.

Accordingly, it is our pleasure to nominate the board of directors composed as
below:

+--------------------+------------+-----------------+--------------------------+
| Name | Role | Nationality | Note |
+--------------------+------------+-----------------+--------------------------+
| | | | CEO of Hanwha Solutions/ |
| Mr. Koo Yung Lee | Chair |Republic of Korea| Q CELLS Division |
+--------------------+------------+-----------------+--------------------------+
| | | | CEO of Hanwha |
| | | | Corporation/Global |
| Mr. Maeng Yoon Kim |Deputy Chair|Republic of Korea| Division |
+--------------------+------------+-----------------+--------------------------+
| Dr. Renate | | | Professor at Technical |
| Oberhoffer-Fritz |Independent | Germany | University of Munich |
+--------------------+------------+-----------------+--------------------------+
| | | | Investor in early phase |
| | | | startups in the energy |
|Ms. Heike Heiligtag |Independent | Germany | sector |
+--------------------+------------+-----------------+--------------------------+

All four members have significant experience to provide leadership and the right
environment to effectively promote the success of the company for the benefit of
its shareholders. Hanwha Solutions Corporation and Hanwha Corporation consider
that all members are highly effective with a good understanding of the REC's
opportunities as well as managing any risks that come along with the business.
The members will be committed to carrying out the business in a responsible way
and remain focused on improving the business of REC on behalf of all the
shareholders.

For further information, please contact:
Nils O. Kjerstad
IR Contact
Phone: +47 9135 6659
Email: nils.kjerstad@crux.no

About REC Silicon
REC Silicon is a leading producer of advanced silicon materials, delivering
high-purity polysilicon and silicon gas to the solar and electronics industries
worldwide. We combine 30 years of experience and proprietary technology with the
needs of our customers, with annual production capacity of more than 20,000 MT
of polysilicon from our two US-based manufacturing plants. Listed on the Oslo
Stock Exchange (ticker: RECSI), the Company is headquartered in Fornebu, Norway.

For more information, go to: www.recsilicon.com


Kilde : https://newsweb.oslobors.no/message/559837
Redigert 24.04.2022 kl 22:24 Du må logge inn for å svare
StephanDerrick
23.04.2022 kl 10:01 4154

"men historien har vist at fortjenesten ligger lenger fremme i prosessen, i sluttproduktene solpanel og montering/service."
Dette stemmer vel ikke nødvendigvis. Det er nok å se på RECs egen historie ( Rec-Solar biten).

2019: Nytt brutalt underskudd for Rec Solar – har tapt to milliarder på fem år
https://www.dn.no/energi/rec-solar/solceller/silisium/nytt-brutalt-underskudd-for-rec-solar-har-tapt-to-milliarder-pa-fem-ar/2-1-629506

Det sagt, jeg tror absolutt REC Silicon kan ha et oppsidepotensiale. Erfaringene viser dog at å tro ensidig på gull og grønne skoger er en farlig øvelse. Denne bransjen er ikke minst ekstremt prisgitt politiske føringer.
Slettet bruker
23.04.2022 kl 10:03 4156

Alvorlig .., er du ikke litt desperat nå med å sverte … artikkel fra 2019 og når Macro var helt annerledes i tillegg har vi nå en storeier som satser .. jeeez .. så desperat at det blir tåpelig
manman01
23.04.2022 kl 10:08 4188

Chinese PV Industry Brief: Daqo reports polysilicon average selling price of $32.76/kg in Q1
https://www.pv-magazine.com/2022/04/22/chinese-pv-industry-brief-daqo-reports-polysilicon-average-selling-price-of-32-76-kg-in-q1/#:~:text=Polysilicon%20manufacturer%20Daqo%20reported%20the,and%20revenue%20totaled%20%24256.1%20million.
APRIL 22, 2022
"
Polysilicon manufacturer Daqo reported the sale of 38,839 MT of polysilicon at an average selling price of $32.76/kg in the first quarter of the year, with quarterly turnover coming in at $1.28 billion. In the same period of 2021, the company sold 21,471 MT and revenue totaled $256.1 million.

Net profit increased considerably from $83.2 million in the first quarter of 2021 to $535.8 million in the latest quarter. “We are very pleased to report exceptional results for the first quarter of 2022, the best-ever in the company’s history,” said Daqo CEO Longgen Zhang. “Last December, we began production at our new 35,000 MT phase 4B polysilicon expansion project. Production ramp up was successful throughout the first quarter.” Looking forward, Daqo said it expected to produce between 32,000 MT to 34,000 MT of polysilicon in the second quarter of 2022 and approximately 120,000 MT to 125,000 MT of polysilicon in the full year of 2022. “We believe the polysilicon sector will remain one of the most profitable sectors in the solar PV value chain, as polysilicon will continue to be in short supply and determine the actual pace and total volume of global installations,” the company stated.
..
"
Redigert 23.04.2022 kl 10:12 Du må logge inn for å svare
W Heisenberg
23.04.2022 kl 10:09 4300

Jeg fatter ikke slike som deg som kun kommer med spam og søppel innlegg om Rec, og som ikke eier en drit i selskapet! Har du så mye tid til overs så burde du skaffet deg en jobb. Slutt med all de spam innleggene!
Slettet bruker
23.04.2022 kl 10:11 4279

En bekreftelse på at det nye styret faktisk kommuniserer med aksjonærene, agenda er å gjenåpne Moses Lake. Forventer uansett at markedskreftene reagerer negativt mandag..
StephanDerrick
23.04.2022 kl 10:23 4213

Når det skrives at "historien viser at" og jeg viser empirisk til artikler fra historien som viser at denne påstanden ikke stemmer , så er det neppe undertegnede som er desperat.... ( Statementet handlet forøvrig om REC solar og dets like, ikke om REC silicon).
Det store hovedproblemet i solar-industrien har forøvrig ikke vært makro, men beinhard konkurranse og uforutsigbare og varierende politiske rammebetingelser. Erfaringene med REC siden 2007 er at selv om et marked vokser enormt så kan det ødelegges fullstendig av en konkurranse som knuser marginene og politiske føringer som ødelegger inntektsstrømmene. Spetalen sa vel en gang at det burde skrives en bok for økonomistudiene her til lands med utgangspunkt i REC-caset nettopp basert på disse forholdene.

Du får trøste deg med det andre jeg skrev, at REC Silicon burde kunne ha et oppsidepotensiale på sikt.
Det vil være nærliggende å tro at USA på sikt får opp en egen betydelig verdikjede innen Solar og at dette blir et satsingsområde.

Redigert 23.04.2022 kl 10:24 Du må logge inn for å svare
Intravenøsiu
23.04.2022 kl 10:35 4137

Man så lenge mellom fingrene på statsubsidiert Solar verdikjede i Kina, dette er det fullstendig slutt på.

Ulltveitmoe er krystallklar på dette.

I tillegg så har kombinasjonen høyere effekt på sluttprodukt (gjerne over 22%) samt bedre utnyttelse av råvåren polysilisium ført til bedre markedsvilkår.

I utgangspunktet skulle tro at tynnere wafer og mindre spill i kutteprosessen av ingot ville føre til at prisene ble holdt nede (langt flere solcellepanel pr kg polysilisium), tvertimot så disse besparelsene været medvirkende til eksplosiv vekst og høyere politisk vilje til å satse på solar nå som det seiler frem som den billigste kilden til energi i store deler av verden.

StephanDerrick
23.04.2022 kl 10:37 4213

Et godt forum kjennetegnes av at man belyser fakta og vurderer nedsiderisko og oppsiderisiko, slik at vi blir mest mulig opplyste. Når det skrives at "historen viser at fortjenesten ligger lenger fremme i prosessen, i sluttproduktene solpanel og montering" og historien slettes ikke viser dette (belagt med DN-link), så er slikt viktig å påpeke. Jeg forstår at både du og mange med deg på denne tråden kun vil ha et hausse-ekkokammer. Det tror jeg blir et dårlig forum.
Intravenøsiu
23.04.2022 kl 10:48 4167

Kan og legge til at man nå har begynt å nå grensen for hvor tynne solar wafer kan produseres med eksisterende produksjonsmetoder/materialehåndtering videre i verdikjeden (wafertykkelse 130 mikrometer).
Redigert 23.04.2022 kl 10:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.04.2022 kl 10:49 4170

Kritiske innspill er kult - men gjentakende surr som overhode ikke samsvarer virkeligheten blir bare patetisk og utrolig slitsomt. Så vær så snill, slutt å spam trådene med tull og tøys.
StephanDerrick
23.04.2022 kl 11:03 4097

Bakgrunnen den diskusjonen du nå er på var påstanden om at " historien har vist at fortjenesten ligger lenger fremme i prosessen, i sluttproduktene solpanel og montering/service." som jeg tilbalkeviste. Historien viser ikke dette og jeg la ved denne linken om REC Solar fra 2019 som et eksempel.

https://www.dn.no/energi/rec-solar/solceller/silisium/nytt-brutalt-underskudd-for-rec-solar-har-tapt-to-milliarder-pa-fem-ar/2-1-629506
Jeg kunne funnet frem en mengde andre linker som viser tilsvarende.

Dersom du mener at dette er surr og ikke samsvarer med virkeligheten, så bør du belegge dette. Greier du ikke dette , bør du være voksen nok til å trekke tilbake sluttpåstandene dine.
Sa2ri
23.04.2022 kl 11:04 4101

Hvilken relevans mener du dette har for REC Silicon da artikkelen du har delt fra 2019 henviser til REC Solar?

"2013
Renewable Energy Corporation ASA splits organization into two pure-play companies well positioned for the strong long-term fundamentals of solar energy: REC Solar ASA and REC Silicon ASA."

https://www.recsilicon.com/media/newsroom/

****************************************************************************************
"China's Bluestar to buy REC Solar for $640 million
By Reuters Staff

OSLO (Reuters) - China National Bluestar has agreed to buy solar panel maker REC Solar RECSOL.OL for 4.34 billion Norwegian crowns ($640 million), planning to combine it with another Norwegian asset it picked up in 2011.

Bluestar said on Monday it would pay a 15.9 percent premium to the stock’s last close in a deal unanimously recommended by REC Solar’s board of directors and would combine it with its solar grade silicon maker Elkem.

The deal comes nearly a year and a half after REC REC.OL spun off its solar panel arm, moving its headquarters to Singapore from Norway and effectively putting the company up for sale."

https://www.reuters.com/article/us-rec-solar-m-a-bluestar-elkem-idUSKCN0J80II20141124
Slettet bruker
23.04.2022 kl 11:11 4098

Jeg tror ikke det er tilfeldig at så mange datoer klaffer.
De har åpenbart god dialog og kontroll med både politikere, kunder, og sine nye eiere.

At Hanwha også ønsker et balansert og reflektert styre med erfarne, uavhengige, aktører som tør stille hverandre kritiske spørsmål, viser til et sterkt ønske om en sund og bærekraftig fremtid for selskapet.

".. two experienced independent directors. The proposed board will be well positioned to take responsibility for the overall management of the company and to ensure that the company maintains sound and proper internal/external control against any potential risks."

Det er lett å se at ansatte i Rec er dyktige både faglig og markedsstrategisk, og som vet at de sitter på veldig gode kort.
Kort som de nekter å gi fra seg billig, tross vanskelige tider i mange år.

Det er mye snakk om at AKH har solgt til Hanwha osv., men jeg tror ikke Rec hadde godtatt alt dette hvis de ikke var særdeles trygge på at Hanwha ble en sterk og god støttespiller for dem fremover.
Slettet bruker
23.04.2022 kl 11:18 4054

Pussig at det ikke foreligger mer informasjon om de personene Hanwah ønsker inn i styret. Noen som vet noe mer om Renate Oberhoffe-Fritz og Heike Heilegtag ???
velkjent
23.04.2022 kl 11:52 3929

Det var vel jeg som fikk noen til å "tenne på alle pluggene" med utsagnet "historien har vist etc."
Jeg har sittet med REC-aksjer i svært mange år, solgt med tap innimellom for å spare skatt på aksjer med gevinst, kjøptnye til lavere kurs, som igjen er solgt med tap. Dette har pågått så lenge at relativt sett må jeg ha tapt like mye som klimahysterikeren, som solgte til Aker.
For endel år siden var det mye diskusjon om hvor gevinsten lå i solenegikjeden, og mens REC såvidt gikk i pluss mens panelprodusenter, selgere og montører gledet seg over RECs teknologiske fremganger, endte det med katastrofe for REC i Kina. REC silicon ligger i dag med "brukket rygg", men med håp om en renessanse innen solenergi om det bevilges nok offentlige midler. Solenergi er sikkert ok innen boligoppvarming og lys, men ikke til prosessindustri, altså et dyrt og marginalt energialternativ, som kan virke gunstig om politikerne i vesten fortsetter med å holde prisen på de billigste energialternativene kunstig oppe med avgifter. I det lange løp medfører dette at alle i nevnte konkurranseutsatte området taper og blir fattigere, og FNs målsetting for verden kan dermed oppfylles. Vi blir alle venezuelanere.
Slettet bruker
23.04.2022 kl 11:58 3956

Rec er jo deg og meg og alle andre aksjonærer. Så de har ikke annet å gjøre enn å høre på eierne sine. Og heldigvis kan det se ut som om største eier har orden på sakene sine😀
Intravenøsiu
23.04.2022 kl 12:31 3806

Jeg ser at den positive nyheten nå skal dysses ned med diverse uvitenskapelig tull.

"renessanse innen solar"

Sjekk statistikk de siste 10 årene.

Kan du ikke heller logge inn på VG debatt istedet?
Hemsen
23.04.2022 kl 12:42 3748

Vil gjerne ta med en ting til her og det er Evolar som Magnora rår over. Deres teknologi gjør solarpaneler enda mer effektive, så utviklingen og veksten kommer som du sier i rekordfart. Har aksjer både i Recsi og Magnora og fremtiden synes mer interresant enn noen gang.
Skalleknarp
23.04.2022 kl 12:42 3748

Uansett hva som skrives her er det avgjørende hva man er villig til å betale for RECSI aksjen. Ut fra innholdet i trådene her på HO har alle sine egne strategier. Short - trade - loooong. Fasiten mht RT er uansett fremtiden. 😀
Slettet bruker
23.04.2022 kl 12:45 3747

Lev med det sånne nick har holdt på i det uendelige . Alt fra skattesaken til konkurs er ikke måte på hvordan de vrir på alt når det gjelder dette selskapet.

Felles for disse nickene er at de utgir seg for å være aksjonærer og at vi andre er en menighet og haussere som snakker positivt om egen investering .

Vet at Rec er en stor snakkis der ute og mange nick her inne har en agenda . Når du ser et nick greie å prestere å si at Rec ligger nede med brukket rygg skjønner du selv hva nicket vil med dette😂
Redigert 23.04.2022 kl 12:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.04.2022 kl 12:52 3793

Kompetansen er ikke så høy selv om man får det servert svart på hvitt . La de stå utenfor og holde seg unna.
PHOinvestor
23.04.2022 kl 13:20 3672

hehhe blir nesten litt komisk hvor negative enkelte klarere å hvere, om det kommer positive oppslag betyr ingen ting
Slettet bruker
23.04.2022 kl 13:34 3620

God Lørdag mine venner og andre !

Når flaksen er bedre enn vettet kommer man gjerne opp i forskjellige problemer, men det som kjennetegner en som har hellet med seg er gjerne det faktum at en sånn person aldri gir opp.
Det holdt jeg på og gjøre sist vi fikk en kanonmelding fra Recsi, da hadde jeg bare to lytteposter på Recsi og var all in i Kahot. Dæven da var det rett før jeg satt meg ned å grein da jeg solgte noen dager før. Resultatet den gangen var at noen av mine X3 BULL RECsi steg litt over 200 % på noen dager.

Vel , ettersom jeg også tilhører de staeste av de stae fikk jeg realisert noe krims krams jeg hadde stuket vekk i tilfelle noe skulle dukk opp og fikk kjøpt meg inn i samme Sertifikatene som før bare det at denne gangen var jeg så heldig at jeg fikk nøyaktig det dobbelte av det jeg hadde før...

Snipp snapp ,da begynner eventyret for alvor på Mandag...

Bybonden......
Redigert 23.04.2022 kl 13:39 Du må logge inn for å svare
velkjent
23.04.2022 kl 13:35 3787

Det er vel mer relevant å påpeke den naive optimismen, som råder på tråden. Hvorfor solgte Aker? Hvilke forutsetninger har den nye eierkonstellasjonen til å lykkes?
Jeg ser ikke bort fra at kursen kan stige fra dagens bedrøvelige nivå og at selskapet kan få en viss betydning i markedet, men at Hanwha ikke er annet enn rendyrkede kapitalister, som vil utnytte REC maksimalt, gjerne på aksjonærenes bekostning, må hausserne lenger ut på landet med. Jeg kjøpte de første aksjene i REC til kr. 105/stk. i 2006. Året etter var kursen halvert. Etter gjentatte kjøp og salg har jeg fremdeles noen tusen aksjer, men har tapt store beløp etter min økonomi. Men det er interessant å følge REC, selv om jeg har sluttet å tro på en økonomisk suksess.
omac
23.04.2022 kl 13:46 3721

Med den track recorden står jeg over dine råd
manman01
23.04.2022 kl 13:59 3660

“Hvorfor solgte Aker?”
De trængte penge (ref: merger cirkus i AKH)

“Hvilke forutsetninger har den nye eierkonstellasjonen til å lykkes?“
Læs meldingen som kom i går.
Slettet bruker
23.04.2022 kl 14:03 3677

Haussere this and haussere that. Det er det jeg misliker med Hegnars tivoli. Du blir kalt for en hausser bare fordi du påpeker det store bildet. Nei, jeg og mange andre er ikke haussere. Bare du som er en sau som ikke klarer å tenke lengre enn nesa di.

For første gang så har REC eiere som deler informasjon med markedet. Informasjon som de ikke er nødt til å dele, men som de likevel gjør av respekt for alle andre aksjonærer. Selskapet kommer med en børsmelding gjennom REC direkte, avkrefter så mange dumme teorier som har blitt spredt rundt i det siste (slik som tvungen oppkjøp til 10-15kr og manipulere kursen ned) og sier med egne ord:

Vi skal skape verdi for alle aksjonærer. Vi skal gjenåpne ML fra 2023. Vi skal støtte silangass satsningen.

For første gang vil REC befinne seg i et marked som vil være positiv for dem. De har kun kjempet mot alle odds, de siste årene. Nå endrer forutsetningene seg. Hvor de kan selge på rettferdige vilkår, uten å måtte betale skyhøye toll eller avgifter. På rettferdige vilkår, er REC helt rå og ekstremt kostnadseffektiv.

Vi befinner oss i et marked som eksploderer. Verden brøler etter produktene REC produserer. Prisene presses oppover og oppover. Som flere andre har nevnt, bare se på DAQO i USA.

Det beste av alt; Vi har en storeier med ressurser til å ta oss gjennom denne fasen. Hanwha sier det selv. 61 milliarder USD i årlig omsetning og 199 milliarder USD i assets og inventar.

Og du sier at vi er haussere som jubler eller at dette er ingenting nytt? Vis meg historikk hvor REC har hatt eiere som kommuniserer med markedet og jeg tar av meg hatten for deg. Jeg klarer ikke å finne det, før nå. Hanwha er en gamechanger. De vil gjenbygge tilliten markedet har ovenfor REC og ta selskapet til nye høyder.

Vi har eiere som har ekstremt store lommebøker og som er villig til å satse på REC. Aker solgte fordi de ikke hadde ressursene til å investere ytterligere i REC, fordi det var ikke innenfor deres kompetanse eller segment. De fikk 30% over markedspris i et ekstremt negativt bear marked og måtte til og med ta seg av Mainstream, fordi AKH sliter økonomisk og må være selvstendige.

Nok en gang så får jeg gjenta at jeg driter i hva aksjekursen er på mandag. Flere av dere som baisser vil nok få muligheten til å komme inn uten å måtte punge ut for mye, men la dette være en advarsel om at snart kommer den virkelige meldingen vi venter på. Ikke gå glipp av Norges beste vekst case, fordi du vil spare 20 øre på snittprisen din. Når dette toget går, da skal jeg komme tilbake til alle dere som snakker dritt.

Zenzor tar opp et godt poeng. Vi får et styre som ikke KUN har Hanwha sine eier interesser, men for selskapet. Hanwha kunne ha nominert 4 mennesker med assosiasjon til dem, istedenfor henter de også to selvstendige individer inn i styret. De mener alvor.

Våkn opp og slutt å spre FUD. Det har funket de siste to årene, fordi vi hadde Aker som storeiere, men det kommer til å slå tilbake når Hanwha tar førersetet. Jeg tror på ML melding innen sommeren med oppstartsdato og mer informasjon om hva slags avtaler som har blitt inngått og til hvilken pris og jeg tror at REC kommer til å bli et av de største selskapene på Oslo Børs over de neste 5 - 10 årene.

Irriterer meg at dere som er negative, bare sier hausser også er saken ferdig. Kom. Diskuter med meg. Bruk argumenter. Snakk for deg selv. Utdyp dine meninger med litt mer substans enn å kun skrive et ord...
Redigert 23.04.2022 kl 14:07 Du må logge inn for å svare
velkjent
23.04.2022 kl 14:24 3697

Jeg er klar over at REC møtte handelsøkonomiske hindringer, som ødela eksportmuligheter, men det ble jo bygget solanlegg i USA fortløpende...
Ga USA blaffen i lokal kapasitet og importerte i stedet subsidiert billigvare fra Kina? Kan vi stole på at dette vil endres?
REC er lokalisert i PNW der BPA er dominerende kraftprodusent (mye billig vannkraft), men klarte likevel å tvinge bort områdets dominerende Al-industri med prisøkninger. REC burde kunne profitere på forholdene, men har tilsynelatende ikke hatt stor nok innflytelse eller forhandlingsstyrke. Forhåpentlig vil dette kunne endres, for med åpning av anlegget trengs energi til gunstig pris.

Med den historiske recorden har selskapet mye å bevise og det hjelper lite om du Uchi bruker tiden din på å hylle et nytt styre i REC eller nedvurdere Aker. Bare tiden vil vise om REC vil overleve.
Slettet bruker
23.04.2022 kl 15:10 3543

Lev med det sånne nick har holdt på i det uendelige . Alt fra skattesaken til konkurs er ikke måte på hvordan de vrir på alt når det gjelder dette selskapet.

Felles for disse nickene er at de utgir seg for å være aksjonærer og at vi andre er en menighet og haussere som snakker positivt om egen investering .

Vet at Rec er en stor snakkis der ute og mange nick her inne har en agenda . Når du ser et nick greie å prestere å si at Rec ligger nede med brukket rygg skjønner du selv hva nicket vil med dette😂
Slettet bruker
23.04.2022 kl 15:14 3540

Hyller Uchi ???han forteller deg harde fakta og du veier det til haussing?? Disse nickene her inne blir bare verre og verre jo mer fakta som kommer på bordet tydeligvis😂
Redigert 23.04.2022 kl 15:14 Du må logge inn for å svare
McCartney
23.04.2022 kl 15:27 3504

Synes det er litt positivt at det har kommet noen negative figurer inn på tråden, fordi da har dere som kjenner Recsi kommet frem med uhorvelig mye bra informasjon som jeg kan lære av 😀🤝 jeg kjøper mer til uka! Voleon har starte med tilbakekjøpet av sine shortede aksjer, det er også positivt.
Intravenøsiu
23.04.2022 kl 15:50 3412

"REC er lokalisert i PNW der BPA er dominerende kraftprodusent (mye billig vannkraft), men klarte likevel å tvinge bort områdets dominerende Al-industri med prisøkninger. REC burde kunne profitere på forholdene, men har tilsynelatende ikke hatt stor nok innflytelse eller forhandlingsstyrke. Forhåpentlig vil dette kunne endres, for med åpning av anlegget trengs energi til gunstig pris.”

Kom med et eneste bevis på at energien i Moses Lake ikke er rimelig (både Amerikansk perspektiv og Internasjonalt), minner deg om at beviselig manipulasjon kan ettergås og i ytterste konsekvens meldes til finanstilsynet.
Redigert 23.04.2022 kl 15:53 Du må logge inn for å svare
Compilation20
23.04.2022 kl 15:52 3434

Enig med deg,men lurer på om disse nye nicknames er fra en og samme person..🤭 uansett hvem de så er..jeg har ikke solgt en aksje pga deres negativitet...jeg har kjøpt og akkumulert når jeg har fått mulighet. Det ser ut for at det kan lønne seg nå. God tur til alle dere trofaste longere, jeg gleder meg til reisen videre. 💯