Otovo - Mulig OHS formasjon til kr 40 (dagens kurs kr 25,85)

Frodon
OTOVO 25.04.2022 kl 13:44 9513

Aksjen har en mulig Omvendt Hode Skulder (OHS) formasjon på vei. Aksjen har venstre skulder på kr 27,80 fra 29.12.2021, hode på kr 15,24 fra 21.2.2022 og høyre skulder dannes nå. Ved et etablert brudd opp igjennom kr 27,80, helst på stigende volum, blir et sterkt kjøpssignal opp til kr 40 utløst. Stoplos under kr 22,50.

Selskapet selger sol panel og batteri til tak og er regnet som en av vinnerne i EU`s nye energi plan i grønt skiftet. Mulig en stor trigger i juni 2022, da EU sannsynligvis kommer med flere tiltak for å hjelpe overgang fra gass til sol panel.

Med dagens energi priser, er det ca 2-4 års nedbetalingstid for kunder å kjøpe og montere sol panel på egne tak vs å betale for dyr energi.
Frodon
11.08.2022 kl 22:46 2004

Jono skrev Innlegget er slettet
Ingen vits å la seg bli provosert på HO, men vi er i samme båt. For meg lønner det seg overhode ikke med sol panel, men det er kanskje fordi jeg har fast pris avtale og får betalt for å bruke strøm. Veldig fint om alle andre monterer sol panel på takene, så kanskje de får ned strøm prisene til oss andre ;)
Børs22
14.08.2022 kl 22:56 1640

Meget bra!! Når Otovo sier de ønsker seg flere konkurrenter i markedet pga sinnsykt høy etterspørsel så skjønner man virkelig hvor stort det her kommer til å bli 🚀
Redigert 14.08.2022 kl 22:56 Du må logge inn for å svare
Børs22
15.08.2022 kl 09:04 1494

Idag bryter vi igjennom 30-tallet!
Marketwatch
15.08.2022 kl 09:29 1461

Med så stor etterspørsel bør de også snart klare å kalkulere inn litt fortjeneste på salget, da kan Otovo bli en "coming star".
Børs22
15.08.2022 kl 09:34 1456

Det er dyrt med ekspansjon til nye markeder, de skal tross alt blir nr1 i Europa. Fortjenesten kommer utover i 2023 tipper jeg. To land var allerede positive i 2.kv i år!
lopogkjop
15.08.2022 kl 10:39 1410

Solgte alt i dag på 30, gevinsten siden kjøp ble mye større enn jeg noen ganger hadde tjent inn med paneler, selv etter skatt på aksjegevinst. Problemet med OTOVO er mange
- trenger penger, stor sansynlighet på nok en emisjon og kursnedgang
- otovo er DYRT, de tar 25% over dems lokale leverandører, og har skrudd opp prisene. Hvem i Norge vill fortsatt velge Otovo?
- otovo tilføyer egentlig lite, de er en fordyrende ledd. Lokale leverandører skjerper seg, og tar seg av alt med installasjon og papirarbeid de også.

Så jeg tror at sansynlighet at de som kjøper otovo nå kjøper en katt i sekken så å si. At det er en framtid for solcellepaneler, særlig når de kan integreres i byggeprosessen for nye boliger, er det ikke noe tvil om, men om otovo will stikke av med storgevinsten tviler jeg på. Konkurransen vil øke kraftig, og prisene må komme betydelig ned. Dagen strømpriser synker til et normalt nivå er moroen over, det er ikke lønnsomt nok med dagens driftsmodell for otovo.

Min mening altså. Lykke til videre de som er fortsatt med på reisen i otovo!
nad.oslo
15.08.2022 kl 15:03 1336

Fastpris avtale, hvor du får betalt for å bruke strøm? Hvilken selskap er det, som tilbyr deg gratis strøm.
Redigert 15.08.2022 kl 15:04 Du må logge inn for å svare
Maksimillian
15.08.2022 kl 16:26 1285

Du selger en aksje du har eiet (og åpenbart tror på), og så snakker du den ned rett etterpå? Hvorfor i all verden kjøpte du aksjen i utgangspunktet om du ikke tror på forretningsmodellen? Kommentaren din bærer også preg av at du ikke forstår dette spesielt godt.
Redigert 15.08.2022 kl 16:27 Du må logge inn for å svare
lopogkjop
16.08.2022 kl 13:32 1084

Hei, takk for innspill. Så det er nok vel at verden har endret seg, i første omgang var fokuset å være en slags byggherre for solpaneler for privatmarkedet, dvs mellomledd som organiserte alt og brukte kvalifiserte underleverandører. Men så ble det mye diversifisering av forretningsmodellen, med lån isteden av kjøp, utvidelse i utlandet, nå skal de også satse på batterier osv. EBIDTA er såvidt positivt i de nordiske land, men herregud for noen marginer de tar. Konkurransen fra lokale solcelleinstallatører tar også av, og med bedre pris. Hva er det otovo i dag tilføyer markedet jeg lurer? De trenger MYE kapital, men hvor kommer det fra? Emisjon altså, flott for dem som er med på rabatt mens vanlige aksjonærer betaler prisen. Så ja, det har vært en flott oppgang, og nå er maks potensjalet muligens nådd. Og dermed hoppet jeg av. (og vurderer faktisk å installere solceller).

I går var det et stort intervju i finansavisen med sjefen i Tibber, et selskap som selger strøm og tekniske løsninger for å spare strøm. Tibber er ikke på børs men verdier prises i himmelen mens underskudded bare øker og øker. Det er noe paralleller mellom begge selskap. Strømselskap er egentlig kun mellomledd, de tilføyer ingenting eller lite. Tibber har noe duppedingser men med disse ekstreme strømtider henger andre selskap ikke langt etter. Nå skal også de ekspandere, hente penger, mens underskudded øker kvartal for kvartal. Og så skal de tjene inn på strømpåslag (39kr per kunde per måned) og duppedingser. Jeg ser ikke det men også dem ønsker jeg lykke til. Jeg er alt for vekstselskaper og langsiktighet, men man må jo vurdere hele tiden hvor toget går.

Så hva du tror jeg ikke forstår må du gjerne utdyppe. Jeg er glad for at det finnes selskap som ekspanderer og investerer stort, og at det finnes investorer som satser og skytter inn penger (med eller uten rabatt). Men disse tråder er ikke kun for de som hausser aksjer, men også for dem som har et kritisk blikk.
Redigert 16.08.2022 kl 13:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.08.2022 kl 09:00 849

Når skal denne på Oslo Børs..? Dere som kan dette. Jeg liker ikke Euronext Growth-stempelet.