PHLY - TA skriker kjøp!

trani
PHLY 27.04.2022 kl 09:18 5521

TA indikerer om et meget kraftig oppgang innen svært kort tid her.
Kjøp før toget kjører..

Ny kontrakt på vei, eller snakker vi om oppkjøp her, nå som avtalen er komplett?
Hvem overtar potten til Aker?

https://www.marketscreener.com/x/22J1Ie8w
Redigert 27.04.2022 kl 10:16 Du må logge inn for å svare
trani
27.04.2022 kl 10:34 5459

Å sitte på sidelinja nå er meget stor feil..
Om ikke vi ser et oppkjøp, er det store sannsynligheter for at AKER overtar hele potten til APOLLO.
TA indikerer iallfall om en betydelig hendelse i det nær fremtid.
Mulig Q-1 som kommer til neste uke, overrasker betydelig på oversiden?
Redigert 27.04.2022 kl 10:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.04.2022 kl 14:01 5306

Ingen bryr seg, absolutt 0 interesse
powderdog
18.05.2022 kl 11:06 5064

Ser i hvert fall ut til at noen bryr seg nå.
Noen andre som vet hvorfor det plutselig har begynt å skje noe?
Begynner sløvingene å våkne?
JBFE
18.05.2022 kl 11:14 5033

https://www.navalnews.com/naval-news/2022/05/l3harris-selected-for-us-navy-asx-next-generation-submarine-tender/

L3Harris’ Herndon, Virginia, facility will perform the program management and engineering design tasks and is partnered with Philly Shipyard Inc. and VARD Inc. for design development.
powderdog
18.05.2022 kl 11:21 5016

Ah.. herlig, takk!
Slettet bruker
03.06.2022 kl 11:48 4584

Investtech er enig:
"På kort sikt ligger Philly Shipyard i en fin, stigende trendkanal. Det er ingen motstand på hverken kort eller lang sikt, og en videre oppgang indikeres."

https://e24.no/boers-og-finans/i/G37nG4/ukens-investtech-tre-kjoep-og-ett-salg
Slettet bruker
05.06.2022 kl 19:07 4428

Veien til 100 kr kan bli kort. Dette blir en hyggelig aksje i tiden fremover
Slettet bruker
06.06.2022 kl 16:50 4214

Tipper denne får en fantastisk utvikling i årene fremover nå , frykter budet blir for lavt
Slettet bruker
08.06.2022 kl 23:14 3963

Kommer det snart en analyse på selskapet?
Slettet bruker
16.09.2022 kl 12:38 3276

Tragisk med omsetningen av aksjen. Hundre prosent spekulasjon her: Kan PHLY på noen måte komme til å inngå som en del av American Shipping Company..? Kan det passe..? Bare gi meg en imaginær dusteklaps om dette er heeelt borti natta...
JahMason
10.01.2023 kl 11:08 2936

Aksjen beveger seg i en rektangelformasjon mellom støtte på 42.56 kroner og motstand på 66.02 kroner. Etablert brudd på et av disse nivåene vil signalisere videre retning. Aksjen har støtte ved cirka 43.00 kroner og motstand ved cirka 48.00 kroner. RSI-kurven viser en stigende trend, noe som er et tidlig signal om mulig vending opp også i kursen.
JahMason
11.01.2023 kl 10:07 2780

Motstand på 48 taller dukket "fort opp" når det ble kjøpt på 49kr.

Får håpe på noe news eller en (større) kjøper dukker opp - så aksjen kan fortsette opp
murpy
31.01.2023 kl 13:41 2505

Etter vurdering av de siste kvartalene hvor resultatene har bedret seg jevnt, med + i 3Q så ser jeg for meg at det blir et godt 4Q og ennå bedre 2023. Tror faktisk det er på tide med inngang i denne før 4Q. For etter dette vil det stige jevnt fremover. Nå er verftet også i full kapasitet.
JahMason
31.01.2023 kl 15:42 2417

Vet ikke hva fasit for Q4 blir om 14 dager, men at 2023 og utover blir bra har jeg sterk tro på !
JahMason
31.01.2023 kl 21:13 2301

På Reddit (av alle steder….) under et bilde av NSVM 1 launch la jeg merke til kommentaren «that DSME were heavily involved in the design, and there ar(…).”
Helt uten kilde og finner ingenting om det på nett.

https://www.reddit.com/r/maritime/comments/xokkkf/training_ship_empire_state_vii_the_new_ship_of/


Men Hanwha kontrollerer nå DSME og våren 2022 kjøpte et finanshus basert i Seoule en blokk aksjer av Apollo, uten at vi vet hvem eieren er. Mirae Assets financial group.

https://m-en.yna.co.kr/view/AEN20230102003900320


«Hanwha Group will push to develop Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. (DSME) into a major global enterprise after acquiring the troubled shipyard, the group chief said Monday.

"Hanwha will make efforts to promote DSME as a major global business area that could represent South Korea and take the lead in national development,"

Røkke og Hanwha er hvert fall ikke en ukjent link, ref. REC Silicon transaksjonen.
Redigert 31.01.2023 kl 21:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.01.2023 kl 21:41 2268

Tidsspørsmål før sjappa blir solgt
JahMason
01.02.2023 kl 20:15 2079

Nærliggende å tro Hanwha kan være en potensiell kjøper.
Så kan man vel drømme om at et US basert PE/selskap slenger seg på i kampen om å holde eierskapet i US.

Converto må vel ha lagt ned noen timer med jobb som burde gi noe resultater også…
Blir et spennende 2023!
JahMason
02.02.2023 kl 07:54 1932

https://www.phillyshipyard.com/philly-shipyard-avalotis-industrial-services-finalize-transfer-of-prime-plate-facility-operations/

“ Transferring our prime plate operations will allow Philly Shipyard to completely focus on our core business of shipbuilding while receiving operational and overhead cost savings. ”
murpy
02.02.2023 kl 08:51 1876

PHILADELPHIA & VERONA, Pa. – 1. februar 2023 – Philly Shipyard, Inc. (PSI) og Avalotis Industrial Services (AIS), et datterselskap av Avalotis Corporation, har oppnådd en endelig avtale om overføring av driften av PSIs Prime Plate Facility – et stålsprengnings- og grunningsanlegg som ligger utenfor verftets gjerdelinje i Navy Yards næringspark. Med virkning fra 1. februar 2023 vil AIS overta full operativ kontroll over dette anlegget mens de betjener alle PSIs plateprimingskrav for skipsbygging, reparasjon og diverse fabrikasjonsaktiviteter.

PSIs Prime Plate Facility mottar plater fra stålverket, og deretter sprøyter og grunner dem med en sveisbar sinkprimer, også kjent som en pre-konstruksjonsprimer. Syklusen foregår i et kontrollert innendørs miljø for riktig overflatebehandling.

6. september 2022 kunngjorde PSI og AIS signering av et terminliste for overføringen som var betinget av at begge parter oppnådde en endelig avtale og innhentet nødvendige samtykker og godkjenninger.

"Vi har jobbet med Avalotis Corporation på en rekke prosjekter i det siste, og vi ser frem til et sterkt fortsatt partnerskap gjennom denne nye avtalen," sa Steinar Nerbovik, president og administrerende direktør i Philly Shipyard. "Overføring av prime plate-operasjoner vil tillate Philly Shipyard å fokusere fullstendig på vår kjernevirksomhet innen skipsbygging samtidig som vi får drifts- og overheadkostnadsbesparelser. Vi ser på dette som en seier for begge parter.»

"Avalotis Industrial Services (AIS) er stolte av å samarbeide med Philly Shipyard. Denne avtalen lar AIS utvide våre helautomatiserte overflatebehandlinger og industrielle malingstjenester over hele østkysten. Hver for seg er vi en dråpe, men sammen er vi et hav," sa Joe Professori, president for Avalotis Industrial Services.

I tillegg til å betjene PSIs plateprimingskrav, har Avalotis til hensikt å markedsføre sine plateprimingtjenester til tredjeparts industrielle og offentlige kunder.
murpy
02.02.2023 kl 08:52 1873

Kostnadsbesparelser liker vi !!
JahMason
02.02.2023 kl 11:16 1794

Det liker vi veldig godt!
JahMason
04.02.2023 kl 22:31 1612

Noen utdrag fra artikkelen i november som kanskje ikke norske øyne fikk med seg.

https://www.inquirer.com/business/philly-shipyard-turnaround-matson-contract-hiring-20221121.html

“The more I work for the government, the more they realize I can do ships for the government,” said Nerbovik. “So I’m confident that I can compete in the government arena” for future contracts.

Meanwhile, before the fifth government training vessel is finished in 2026, the shipyard will build a new vessel for the offshore wind industry as it grows to pursue the Biden administration’s goal of installing 30 gigawatts of offshore wind generation by 2030, enough to power an estimated 10 million homes.

A ship designed for rock bottom

The shipyard a year ago signed a $197 million contract with Great Lakes Dredge & Dock Corp. to build a “rock installation vessel” that does exactly what its name says: The sole purpose of the vessel is to deliver massive loads of rock that slide down a fall pipe, or chute, to the seabed to form a stable foundation for offshore wind turbines. The 461-foot vessel can carry 20,000 tons of rock, the capacity of about 200 railcars.

“I didn’t even know there was something called a rock installation vessel,” said Nerbovik.

The rock vessel is scheduled to be delivered at the end of 2024. The agreement allows the owner to order a second vessel for delivery in 2025, according to MarineLog, a trade publication.

The shipyard’ is busy lining up other contracts for Jones Act-compliant vessels for the offshore wind industry. Designing and ordering ships is much like the proverbial steering of a ship — it takes a long time.

“We’re talking to potential new owners, because we need to sell something two years from now in order to deliver that five years from now,” said Nerbovik. “So we can’t lay back and relax. We need to be forward-leaning.”
JahMason
07.02.2023 kl 19:54 1347

Ingen tvil om at det er i gang.

« Bloomberg is speculating that the transaction is valued at around $2 billion and continues the trend of private equity acquisitions of defense-related companies»

https://www.maritime-executive.com/article/ship-repair-company-titan-sold-to-texas-private-equity-firm