BCS - Et ALVORLIG SVAKT teknisk bilde!

Hammers
BCS 27.04.2022 kl 20:01 21953

For en drøy mnd's tid siden satte jeg for første gang opp chartet til BCS (ref dato i øvre linje).
Min ellers glatte pannebrask fikk med ett en dyp rynke - etter å ha studert følgende bilde;
https://www.tradingview.com/x/4yLY8SJ2/

MERK det jeg skrev i underkant av selve formasjonen - for 1 mnd siden.
MERK også at den høyre skulderen i ettertid dro litt mer ut i forhold til det jeg den gang så for meg.

Dette ser du i fortsettelsen - tatt for 3-4 dg siden; https://www.tradingview.com/x/73UabniC/

I går ble det ny titt på chartet. https://www.tradingview.com/x/UR3E4e9J/
Høyre skulder var fullført og HVILTE PÅ halslinja. Jeg anså at dagen i dag kunne medføre en smell.
Skrev ikke om dette siden jeg ønsket at chartet skulle utvikle seg naturlig - uten min hjelp!
_____________________________________

Ved børsslutt så bildet slik ut; https://www.tradingview.com/x/4uDKVrt7/
En PERFEKT H/S-formasjon er fullført - inkl brudd på halslinja.

Etter mitt syn er fallpotensialet på sikt slik jeg beskrev det i chartet fra mars i år.
Ca NOK 24 - eller LANGT lavere (pga de 2 linjene dere ser i mars-chartet).
Breaking news (av begge typer) kan selvsagt forsterke utviklingen den ene eller den andre vei.
Redigert 18.11.2022 kl 23:17 Du må logge inn for å svare
rockpus
11.05.2022 kl 10:56 4695

Hvor mye vekt man skal legge på de signaler man leser ut fra TA, bør kanskje bero på hva som i størst grad trigger de samme signaler? Er det generell mistillit til utviklingen i selskapet, eller er det i større grad bevisst manipulering fra en "smart" gruppe investorer?
Gork
11.05.2022 kl 12:20 4629

Helt enig.
TA er ingen eksakt framskriving om hva som vil skje. Normalt ligger vel en slik enkelt analyse mellom 70-80% sannsynlighet for å slå inn, neste vil være i hvilken grad den slår inn og når den slår til. Nyheter for selskapet og geopolitiske hendelser påvirker, samt hva du skriver "smart" gruppe investorer. Ser man bud bildet, er mange bud identiske i løpet av dagen og ukene, så du kan ha noe der.

Min kommunikasjon med Hammers er mer å forstå, hva han legger vekt på. Synd at han ikke skrev hvilke støttenivåer han så (med kurs). Jeg oppfatter Hammers som et seriøst nick.
nopetter
11.05.2022 kl 13:06 4581

TA eller ei, tro ikke at dumpingen er over ser for meg at uten meldinger å flyte på så vil de bare fortsette mosingen slik de nå har gjort i flere måneder.
al-tei
30.05.2022 kl 21:41 4040

Hva er status her egentlig?

Ser ut som trenden begynner å avvike endel fra disse kollaps teoriene allerede?
Hammers
30.05.2022 kl 22:12 4014

Det jeg skriver om er formasjoner som utvikler seg over LANG tid.
At det har vært en liten oppgang (kr 4) de siste par ukene spiller i den den sammenhengen ingen rolle. Ingen nye signaler er gitt.

I tillegg til den H/S formasjonen jeg har skrevet om ligger kursen også under en lang fallende motstandslinja som har vart fra toppen på kr 80.
al-tei
30.05.2022 kl 23:01 3933

Synes heller det ser ut som den er på vei inn i sideveis utvikling i 41-49kr, som den stort sett har vært hele tiden. Utenom noen avvikende topper på fremtidige nyheter.
Og den vil nok ligge i denne trenden ut Q2. Mulig noe konkret vedrørende bygging kan løfte denne mot slutten av juli.
Hammers
04.06.2022 kl 00:10 3676

https://www.tradingview.com/x/VTQOfjDl/

Jeg vil ikke kommenrtere så mye, men.....
Ved brudd på støtten ved 34 tror jeg faktisk jeg ville ha kjøpt en pakke med EKSTRA SOLIDE bleier for menn med løs mage!
Redigert 04.06.2022 kl 00:11 Du må logge inn for å svare
tekna
04.06.2022 kl 12:19 3547

Hammer, dette er jo bare tull fra a til å. Om Bcs leverer i nærheten av guiding kan du dra grafene langt opp i halsen din.
TRD73
04.06.2022 kl 12:49 3546

Hva skjer om støtten på 34 ryker da?
Jippi
04.06.2022 kl 23:39 3458

Drit i det. Er så happy at jeg er ennafor de 50 😀
coccoman
04.06.2022 kl 23:47 3460

Gratulerer med TA - blinken, Hammers ! Glimrende advarsel du kom med den 5 mai.
Rettelse: 27 april!

Hau, hau
Redigert 17.06.2022 kl 11:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.06.2022 kl 10:27 3367

Hvordan går det med vow forresten, ditt selskap hammers? Fremtiden var "magnificent" , kurser på over 100, rensing av ditt og datt osv.
HP17
05.06.2022 kl 10:39 3354

Hammers, kan du gjøre en TA av PGS?
Slettet bruker
05.06.2022 kl 11:01 3358

Dere hører aldri noe når det snur opp, og når man skal kjøpe. Alle kan jo spå grønne aksjer nedover i en korreksjon / bear market.
Som i AXA så er det plutselig kjøpssignal når aksjen har gått 40¤% opp og det skrives om perleporten. Ikke før trykket enter, så bar det nedover fra 12 kr til 5,11 kr......
coccoman
17.06.2022 kl 11:49 2607

Nå er det kommet en fundamental god nyhet, og mye tyder på at støtten rundt 30 holdt ;O).

Med nye tekniske signaler kan HS - spøkelset i 1 - års charteret være historie? Gøy når MACD blir positiv eller vi får brudd gjennom taket i trendkanal og en ny kjøpegruppe "TA-traiderne " skal inn i aksjen som nå er svært så oversolgt og har få selgere. Lykke til med positive TA-vibber !

Hau, hau
Rule
17.06.2022 kl 14:34 2534

Jackpot til os det har troen - kæmpe forbier til Hammerhoved.
Zonker
17.06.2022 kl 16:21 2472

Kjøpte ikke bleier , men doblet heller beholdningen på rundt 30,- . Når blodet flyter i gatene er det tid for å fylle på. På lang sikt er dette måten å tjene penger. Gå motstrøms.
tekna
17.06.2022 kl 16:28 2451

Har Hammer litt kred så endrer han overskriften til «ett alvorlig sterkt teknisk bilde». Volum øker og dertil aksjekurs. Dette blir stort gutter!
Slettet bruker
17.06.2022 kl 16:47 2453

Det kan du se langt etter er min erfaring.

«BCS inn perleporten» ville være passende overskrift.
Hammers
17.06.2022 kl 19:46 2322

Teknisk har ikke noe som helst (etter mitt syn og min TA) endret seg, men gratulerer med dagens oppgangen.

Får for deres del håpe at oppgangen varer - og at dagens store hopp IKKE er basert på stimfiskenes instinkt.
For nøyaktig 11 år + 1.5 mnd siden skrev jeg følgende om fenomenet (noe redigert);
__________________________________________
STIMFISKENE har den egenskap at de føler trygghet i stimens ØVRIGE handlingsmønster!

Så lenge hvert individ følger sidefisken føler alle seg trygge. De følger stimen!
Som enkeltindivider svømmer slik fisk rundt uten mål og mening - og er genetisk programmert til KUN å følge flokken (stimen)!

Det man har opplevd på børsen de siste dagene preges av en del raske svingninger i mange ulike aksjer.
Det "løpes hit" - og det "løpes dit" - og når man TROR at alt er bra igjen - så tiltar F.. ta meg elendighetene.

Det er vel DETTE som må være stimfiskens HELVETE.
Retningene endres raskt og stimen fortsetter å svømme rundt uten mål og mening!
Hva er det egentlig som skjer rundt om - og hvor er de SIKRE tegnene på retningsendring slik at man endelig kan falle til ro?

I BCS har som sagt ikke noe endret seg for min del - men pass på "sidemannen".
Redigert 17.06.2022 kl 19:50 Du må logge inn for å svare
coccoman
17.06.2022 kl 20:37 2259

Vær så snill med å vise respekt for forumets skarpeste TA - linial ! Hammers er virkelig god! Når han uselvisk advarer som i april og bcs bør dere være udmyke og lytte! Å ikke lytte har kostet meg mins NOK 100 000 og jeg er blitt litt klokere, håper jeg. Les hele tråden og lær!

Hvis dere leser nøye hva han skriver om reservasjon når fundamentale meldinger kommer, så har også han hatt samme erfaringer som meg. Og jeg minner om at vi alle her på forumer er her for å lære av hverandre!

Lykke til alle bcs - gamblere og shoretere! Hau, hau.
Rule
17.06.2022 kl 20:54 2213

jeg synes det er skræmme kampagne imod et selskab hvor alt det fundamentale peger i den rigtige retning og nyheder kan komme når det skal være. man skal ikke regne ret meget på deres biz-case for at se at en uhyggelig lav sandsynlighed for at de skal lykkes ligger bag. TA giver vel ikke meget mening i så små aktier med så lille omsætning.
tekna
17.06.2022 kl 21:03 2189

Hammers,
Ingenting skjedd? Javel, da er du ikke kvalifisert:)
Gork
17.06.2022 kl 21:03 2198

Er det noen Barracudaer som presser stimen opp?

Setter pris på dine innlegg.

Coccoman, enig.
Redigert 17.06.2022 kl 21:05 Du må logge inn for å svare
Hammers
17.06.2022 kl 21:14 2180

Jeg foretrækker, at du er en rigtig nordmand, der bruger oversættelse og gerne vil skjule dig som dansker.
En ekte nordmann som vil være dansk for en kveld;
"Hvor dumme tror du andre forfattere er.

Især når du falder ind i et velkendt mønster på forummet.
Mønstret med at kaste lort og tvivle på det job, Hammers udfører her.
Måske du skulle prøve som en fra Bengali næste gang?

Da høres det SLIK ut, men da skjønner ingen noe som helst - så dansk er et godt valg.
Da kan du også ha troverdighet mtp QFUEL;

Āmi pachanda kari yē āpani ēkajana satyikārēra nara'ōẏējiẏāna yini anubāda byabahāra karēna ēbaṁ nijēkē ēkajana ḍēna hisābē lukiẏē rākhatē cāna.

Ēkajana nara'ōẏējiẏāna nara'ōẏējiẏāna yini ēka rātēra jan'ya ḍēniśa hatē cāna;
"āpani an'ya lēkhakadēra kataṭā bōkā manē karēna?
Biśēṣa karē yakhana āpani phōrāmē ēkaṭi paricita pyāṭārnēra madhyē paṛēna.
Biṣṭhā chum̐ṛē mārāra pyāṭārna ēbaṁ kājakē sandēha karā hyāmārasa ēkhānē karachē.

Sambhabata āpani parēra bāra bānlā thēkē ēka hisābē cēṣṭā karā ucita?
Hammers
17.06.2022 kl 21:18 2218

Takk for hyggelige ord fra deg og Gork. Slikt setter jeg pris på fra tid til annen.

Akkurat som en fugl som flyr i motvind over havet og får øye på et skip langt der nede.
Fuglen setter pris på en hvileplass for å samle krefter - før ferden fortsetter.
Redigert 17.06.2022 kl 21:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.06.2022 kl 21:24 2315

Du er et psykologisk nedbrytende hode, Hammers, det skal du ha. Men dine google-oversettelser funker ikke på meg.TA er kanskje din greie, det gir jeg deg. Men jeg gir deg ikke den æren av å sette deg ned i flere timer dag ut og dag inn og følge markedet for hva BCS faktisk kommer til å åpnå. Hvis du går på sak, og ikke på alt som har med påvirkningene rundt caset, så skal jeg begynne å lytte jeg også. Samle dette måltidet i dine innlegg, så skal du få min respekt og jeg skal lese med interesse! :-)
Redigert 17.06.2022 kl 21:26 Du må logge inn for å svare
tekna
17.06.2022 kl 21:31 2307

Å spå en grønn aksje ned i en periode som denne kan selv en apekatt gjøre. Jeg har sittet delvis ned, det pga at jeg ventet meldinger. Hammers er kanskje den dårligste på teknisk analyse jeg noen gang har lest. Å spå nedgang i grønne aksjer for tiden er ikke akkurat veldig originalt. De som derimot treffer nå på casene skal ha cred.
Slettet bruker
17.06.2022 kl 21:36 2294

Du kom med ordene jeg tenkte, men jeg prøvde og forvenge meg snilt... Kudos til deg, Tekna. Vi vet alle hammers intensjoner, eller så hadde han heller ikke vært her 🤗
Slettet bruker
17.06.2022 kl 21:37 2304

Når man ikke vektlegger/ser 3 dobbeltbunner 28/30 som alle tre gangene holdt, og man så 37 i dag på greit volum, da melder jeg meg ut. Har sagt mitt om denslags TA.
Hammers
17.06.2022 kl 21:41 2024

Det er korrekt at TA er min greie.

Det er 100% feil når du sier at jeg følger markedet (og BCS) i flere timer pr dag.
Det korrekte er at jeg i formiddag kastet et blikk på utviklingen. Tok et par titt på børsen ila dagen + etter sluttauksjonen.
Det som er 100% korrekt at det for min del holder å kaste et blikk på chartet etter at børsdagen er over.
Slettet bruker
17.06.2022 kl 21:41 2027

Har kun et ønske til jul dette året. Vær så snill, kom dere inn i hjernen min (blant flere her på forumet), ta en titt i hva vi faktisk ser og forstår. Kanskje du får deg en overraskelse.
Det er vel en del av hva julen handler om? :-)
Slettet bruker
17.06.2022 kl 21:42 2022

Du beviser at du ikke evner å se lengre enn chartet ditt. Prøv igjen en annen dag.
Slettet bruker
17.06.2022 kl 21:47 1998

Rule vet jeg hvem er, og kan med 100% bekrefte at han er Dansk. Alt slags man skal lese her.
Redigert 17.06.2022 kl 22:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.06.2022 kl 21:53 1993

Den betyr at du skal gjøre leksene dine, les, forstå og bli klok på fremtiden. Jeg er kanskje tilbakeholden med informasjon; men jeg vil at folk skal forstå og jobbe for det selv. Jeg har gjort min del, hvorfor kan ikke andre gjøre sin egen del, og få den samme selvfølelsen jeg har påført meg selv. Dette handler om forståelse og psykologi i store og hele trekk. Graver man, så blir man mer nysgjerrig. Jeg har brukt nysgjerrigheten til en annen dimensjon!
Jeg følger ingen, stoler på ingen;
jeg følger og stoler kun på meg selv, og jeg vil kun kunne sitte på den andre siden å takke meg selv for den jobben jeg har gjort. Jeg ser frem til å klappe meg selv på skulderen, for DET har JEG fortjent! :-)
Redigert 17.06.2022 kl 21:55 Du må logge inn for å svare
Hammers
17.06.2022 kl 21:55 2044

Og jeg vet hvem du er.
En 100% upålitelig type med mye løsskjegg og flere parykker liggende rundt om.

Greit å ha - hvis man ønsker å opptre under ulike nicks.
Dessverre noe Finansavisens forum gir adgang til - hvis man skjønner systemet.
Et forum som etter ryktene skal få flere oppgraderinger - inkl ny og oppdatert type registrering/innlogging.

SIKKERHETEN mangler 100% pr dags dato. Det kommer forhåpentligvis. Da blir det EN mann = ETT nick.
Mange som får vanskeligere tider her inne HVIS ryktene bærer frukter.

På dette forumet kan man ikke stole på NOEN - bortsette fra et par som jeg kjenner til.
"Karbon" er den ene. Jeg er den andre.

Synd at det som skulle være et forum for saklig meningsutveksling mellom ulike skribenter skulle bli kjørt så jævlig ned i grøfta.
Har SO Haugen og gjengen hans mistet kontroll over rattet?
MYE som tyder på det - for her inne er det anarki som gjelder - for de som gidder å drive på med slikt - og forstår systemet for å gjøre det.
Redigert 17.06.2022 kl 22:21 Du må logge inn for å svare