BCS - Et ALVORLIG SVAKT teknisk bilde!

Hammers
BCS 27.04.2022 kl 20:01 21956

For en drøy mnd's tid siden satte jeg for første gang opp chartet til BCS (ref dato i øvre linje).
Min ellers glatte pannebrask fikk med ett en dyp rynke - etter å ha studert følgende bilde;
https://www.tradingview.com/x/4yLY8SJ2/

MERK det jeg skrev i underkant av selve formasjonen - for 1 mnd siden.
MERK også at den høyre skulderen i ettertid dro litt mer ut i forhold til det jeg den gang så for meg.

Dette ser du i fortsettelsen - tatt for 3-4 dg siden; https://www.tradingview.com/x/73UabniC/

I går ble det ny titt på chartet. https://www.tradingview.com/x/UR3E4e9J/
Høyre skulder var fullført og HVILTE PÅ halslinja. Jeg anså at dagen i dag kunne medføre en smell.
Skrev ikke om dette siden jeg ønsket at chartet skulle utvikle seg naturlig - uten min hjelp!
_____________________________________

Ved børsslutt så bildet slik ut; https://www.tradingview.com/x/4uDKVrt7/
En PERFEKT H/S-formasjon er fullført - inkl brudd på halslinja.

Etter mitt syn er fallpotensialet på sikt slik jeg beskrev det i chartet fra mars i år.
Ca NOK 24 - eller LANGT lavere (pga de 2 linjene dere ser i mars-chartet).
Breaking news (av begge typer) kan selvsagt forsterke utviklingen den ene eller den andre vei.
Redigert 18.11.2022 kl 23:17 Du må logge inn for å svare
nopetter
21.06.2022 kl 17:59 5534

Selskapet er en råvare produsent selv om produktet er veldig spesielt så følger denne hovedtrenden og siden aksje markedet er svært volatilt om dagen og mange er forsiktig med hvor de investerer pengene sine så velger de heller å selge seg ned eller ut ved oppturer på 10-15% dette skjer også nå i selkaper som tjener penger som gress og som ikke har gjeld. Så får jeg være broiler jeg vet iallfall en ting at amerikanerne må sette opp rentene mye mer enn det de har gjort til nå og dette vil slå ut i aksje markedet
Slettet bruker
21.06.2022 kl 18:06 5523

Lite bekymret:

Nyheter vil holde denne flytende, og bear market snart over:

https://ibb.co/zWcwwnC

nopetter
21.06.2022 kl 20:23 5390

Når inflasjonen i USA ligger på ca 9% så må rentene over dette nivået på sikt, inflasjonen ser bare ut til å øke, da må ESB og NB følge etter. Jeg tipper NB dobler nivået på hevingen fra forrige gang på torsdag
Slettet bruker
21.06.2022 kl 20:36 5352

Er ikke bare renter som kveler inflasjon, inflasjonen i seg selv er også dempede. Om du er i tvil om det, så kan du lytte på Eika sin Andresen, i en av de siste Dax18 sendingene.
tekna
21.06.2022 kl 20:36 5349

? Ikke mulig at renten stiger > 5 prosent. Og den skal raskt ned igjen. Og før renten har nådd 5 prosent har Bcs fått kontrakt som nedbetaler Mosjøen på måneder. Hva er da problemet med midlertidige høye renter? Tror du går glipp ev det store her Nopetter..
Slettet bruker
21.06.2022 kl 20:38 5338

Alltid noen som svartmaler. TS mente børsene mars 2020 skulle ned på 300 tallet. Stoppet på 635 poeng.

Blir som regel ikke så ille som dommedagspeofetene skal ha det til. Markedet priser inn trippel renteheving i juli, og noen til. Men det stopper nok på 3-4% tenker jeg.
tekna
21.06.2022 kl 20:43 5317

På - en - kontrakt tror jeg den dobbler seg. Og kontrakter kommer. Da hjelper det fint lite å snakke om inflasjon og renter.

Husk at CNT er initiert av kunde. Bcs løste oppgaven, kontrakt kan komme når som helst. Selv med Finn ved roret.
nopetter
21.06.2022 kl 20:46 5304

Jeg svartmale ikke BCS men hva som foregår i USA som har latt pengetrykkingen løpe løpsk der både prisene og rentene stiger noe som ikke er å spøke med
tekna
21.06.2022 kl 20:51 5285

Umulig å ikke være enig i det:)
Hammers
21.06.2022 kl 21:01 5252

Dette er en tråd om teknisk analyse (det tekniske bildet) av BCS.
Ikke dette våset enkelte nå vrir dettte til å være.
Derfor stenger jeg tråden. Ingen vits å be om å få skrive på den.
Hammers
26.06.2022 kl 01:24 4758

De 5 røde boblene viser hvordan kursen senere har gått ved brudd på det korte 9 dg-snitt.
https://www.tradingview.com/x/e4yUTNVK/

2 saklige spm kunne man stilt til de som tror de er eksperter;
- Hvem er i dag CEO i selskapet?
- Hvor ligger fabrikken (e)?

Personlig klarer jeg ikke å se noen perleport i BCS.
I så fall må ei gammel tregrind ha blitt dekorert med glansende GLASSPERLER - for å imponere dem som ikke skjønner stort av virkeligheten.
Redigert 26.06.2022 kl 01:46 Du må logge inn for å svare
Hammers
21.10.2022 kl 22:18 4155

Ser det fortsatt skrives mye tull om BCS.
De eneste begrunnede og ikke minst vettuge ord er vel sagt på denne tråden......så bare å lese hovedinnlegget fra april i år!

Nei, dere hørte ikke ordene fra Spetalen, men fra Hammers!
Det er som regel slik!
Hammers
28.10.2022 kl 21:15 3899

BCS er nylig tatt inn i "hold-deg-unna" porteføljen til Investtech og har siden inntaket falt med 12,3%.
Velkommen etter - sier nå jeg - som begynte å gi saklig rådgivning allerede i april i år.
Jeg gav meg imidlertid tidlig da usaklighetene begynte å renne inn.

Mitt salgssignal kom på kr 44,30. Det jeg ellers skrev stemmer 100% på en prikk.
Et ALVORLIG svakt bilde og et potensielt fall til LANGT under 24. Bare å lese hovedinnlegget.

Det som forundrer meg mest med Investtech er at "mitt" bruddsted ikke er nevnt med ord i deres omtale.
Jeg forundres også av at dette i dag publiseres gratis for dem som abonnerer på Nettavisen. Advarselen kommer jo nesten en mannsalder for sent.

Med dagens kurs på 13,60 har fallet fra min saklige spådom vært på hele 69.3%.
"Litt bedre" enn 12,3.
Redigert 28.10.2022 kl 21:17 Du må logge inn for å svare
OZZY
09.11.2022 kl 14:52 3691

ja gni det inn
Gullhaugen
16.11.2022 kl 10:42 3389

teknisk så utøses det et sterkt salgs signal nå og denne vil nok over tid ramle ned på kontantnivå som er kr.7.10.

https://se.tradingview.com/symbols/OSL-BCS/technicals/
Redigert 16.11.2022 kl 10:44 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
18.11.2022 kl 14:47 3245

Da ser det ut som om den vil legge seg rundt 7.10- 7.50 som er cash posisjonen men de forsetter jo å brenne penger i lang tid før det kommer noen inntekter så den kan falle ned på 6 tallet.
Kratos
18.11.2022 kl 15:34 3177

Sterkt og sterkt, volum er svakt og har vært svakt hele uken. Så lenge det ikke er volumreaksjon til nedsiden tolker jeg det heller som at selgersiden begynner å tynne ut. Men det er heller ingen kjøpere av betydning så det siger nedover...
Gullhaugen
18.11.2022 kl 16:18 3131

Kontant- og kontantekvivalenter var 303,7 millioner kroner ved utløpet av perioden Q3. Det brennes ca 15 mill i kvartalet , da er regnestykket enkelt .Antall aksjer: 41 970 140 stk.
Kratos
18.11.2022 kl 17:43 3036

Så du verdsetter tech og patenter til 0 kr? :)
upsidedown
18.11.2022 kl 18:03 2998

De har ingen patenter som er meldt offisielt. De har en søknad inne i EU på deler av produksjonsutstyret, men det er ikke meldt at de har fått noen. Undres på hvorfor ingen av de som hausser leser seg opp på prosjektet….
MyGame
18.11.2022 kl 19:52 2903

Ser du skriver mye og litt over alt. Antar du er investert i BCS etter engasjement. Du kan vel (hands down) neppe være så forstokket at du investerer i et selskap uten å vite faktum! Patent er meddelt. Skjerp deg med misvisende informasjon. Investerer du i aksjer burde du kunne bedre ;)
Redigert 18.11.2022 kl 19:54 Du må logge inn for å svare
upsidedown
18.11.2022 kl 19:58 2890

Kan du være så behjelpelig at du legger ut en link som underbygger din påstand her?

Jeg er ikke investert i BCS, men mulig jeg gjør det en dag. Vi får se.
MyGame
18.11.2022 kl 20:03 2875

De brenner overhode ikke penger. De snakkes om "brus" penger i kvartalet. En tier her og en tjue der - Det er neppe noe som kan sies være mye. Da har man isåfall ingen forhold til millioner, milliarder eller handelsøkonomi. Dersom BCS skal ned til 6 tallet (kan skje) men først i såfall når balanse på regnskapet viser tilsvarende cash beholding. Dermed 1:1 - det er sparebank nivå.
MyGame
18.11.2022 kl 20:15 2830

Dette er helt riktig. Det er tynt på selgersiden. Det skal kun ett jævla drag opp som er sugen på 25K eller mer som meg her om dagen - hvor jeg støvsugde 70K oppover. Det blir fort rush i døra når denne rekyl kommer. Riktignok er det slik at algoen kan ikke styres. De jobber uansett opp eller ned. De har ingen forhold til hvor kursen står. De går kun på parametere + kryss - om du vet hva det dette vil si. Jobbes kursen oppover - følger også algoene etter, og jobber i "bildet" en stund etter siste "privat" handel...
MyGame
18.11.2022 kl 20:28 2804

Sorry for å virke som "stikk i øyet" eller et skikkelig rasshøl. Jeg er bare så lei av å lese alt på forum (og ikke selv delta) når det spres informasjon som man selv ikke oppfatter korrekt. Jeg ønsker derfor å være en bidragsyter, slik at dere som også er investert eller ikke investert i BCS skal kunne forstå dybden. TradingView og aksjer med liten omsetningen kan ikke bruks. Parametere er ikke riktig. Parametere gir utslag om du selv kjøper opp kursen med 30 øre på volum 5000 kr eller 50 kr. Disse "speedometrene" funker ikke på den måten. Ja - det vil gi deg en indikasjon - en feil sådan - fordi ingen vet hva som vil skje i morgen. I morgen kan noen plutselig kjøpe for 100.000 kr - og alle parametere på TradingView lyser grønt. Og noen - sitter plutselig med pik..n i postkassa fordi noen trudde den skulle lenger ned osv...Er du med ;) Derimot skal du trade/kjøpe USA eller børslokomotivene på OSE - Da virker TV meget bra!
Redigert 18.11.2022 kl 20:30 Du må logge inn for å svare
MyGame
18.11.2022 kl 21:27 2730

Denne må jeg også bare få lov til og kommentere, Hammers. Hva spiller det for noen rolle hva dine eller mine chart sier... Ikke en dritt. (vel riktignok er mine chart helt korrekte) men jeg bruker mine chart til å trade det jeg ser. Altså kjøpe selge det jeg ser. Det har vært perleporten i BCS flere ganger. Om markedet selger seg ut, er det alltid et markedet som kjøper seg inn. Det er her du ikke skjønner noen ting. Selv om BCS ene dagen faller med 20 eller 30 pct - og det markedet som da kjøper seg inn, vil jo når avkastning er høyere en inngangsverdi selge seg ut. Iallfall de som forstår seg på grønne selskaper uten nevneverdige inntekter. Det blir jo da feil å si at BCS ikke er en perleport til de som den dagen gjorde x. Det er like mye perler på snora om du snur den opp eller ned, så fremt du holder i begge ender.
Redigert 18.11.2022 kl 21:27 Du må logge inn for å svare
upsidedown
18.11.2022 kl 21:52 2685

Det var denne jeg tenkte på.

Er det dokumentert at de har fått aksept for søknaden og godkjenning innenfor EU?

Sagmo har uttrykt at de ikke ville gå videre med patentsøknaden fordi det krevde grundigere dokumentasjon og da kunne konkurrentene stjele hemmelighetene. Dette er skrevet flere ganger på andre BCS-tråder og det var det jeg forholdt meg til.
Hammers
18.11.2022 kl 23:16 2603

Jeg tenkte opprinnelig at dette skulle være en saklig tråd "om TA - og slikt".

Nå er det et sammensurium av alt mulig rart - inkl det jeg vil beskrive som fyllerør en fredag ettermiddag/kveld.
Av den grunn stenger jeg like godt for andre brukere........men først legger jeg her ut dagens SØRGELIGE utvikling i BCS;
https://www.tradingview.com/x/S2tuCGga/

Joda; det har gått akkurat som jeg antydet i hovedinnlegget - det fra i vår, en gang.
Chartet jeg satte opp i mars, men ventet til april med å publisere.
Redigert 18.11.2022 kl 23:23 Du må logge inn for å svare
Hammers
29.12.2022 kl 02:08 2120

Allerede i mars i år (ref hovedinnlegget) varslet jeg om veien videre i BCS.
ALT har gått som antatt og nå ligger kursen på kanten av et NYTT STUP;
https://www.tradingview.com/x/MMEDPgJB/

Bare å ønske aksjonærene et Godt Nytt År!
Hammers
09.01.2023 kl 19:46 1719

Jeg er glad for mine klokkeklare advarsler i BCS da kursen i sin tid lå på 40-tallet (mars i år).
Ca 82% har kursen deretter falt. Et av mine bedre treff - blant mange!
https://www.tradingview.com/x/4yLY8SJ2/

Teksten i chartet forteller hva jeg så for meg av videre utvikling.
DVS, jeg bare antydet at "noe" ekstra skjedde ved brudd på kr 31 - uten at jeg konkretiserte. ALVORLIGE SAKER - skrev jeg.

Etter dagens fall til kr 8 og en Sagmo som lot hele beholdningen fare over bord kan jeg også si litt om hva dette med kr 31 egentlig betydde.
Det signaliserte videre fall til den røde bobla i chartet nedenfor.

Der kom det da og en viss støtte, men etter dagens begivenheter viftes det igjen med røde flagg.
https://www.tradingview.com/x/UUAeh9mV/
NB; Mine opprinnelige advarsler kom i den lille røde HS-formasjonen inne i "hodet" til den stor grønne.

Mens noen "ER Wirkola", prøver andre å hoppe etter mesteren! Dessverre minner vedkommende mest om "Eddie The Eagle".
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=eddie+the+eagle#fpstate=ive&vld=cid:9c744465,vid:5UAwQ0pe460
Redigert 09.01.2023 kl 21:00 Du må logge inn for å svare