PNOR er grissebillig får snart pris rebound

Kvike11
PNOR 29.04.2022 kl 07:44 108185

PNOR fortsætter at være grissebillig
heldigvis er der flere der kan se at kursen skal betydeligt op.
See the price rebound like a boomerang.to 2-5 nkr
Redigert 29.04.2022 kl 07:46 Du må logge inn for å svare
Tm3P
04.06.2022 kl 10:48 4689

Bare for å ha sagt det først så har jeg ikke peiling på om aksjen er billig eller dyr, om det er lurt å kjøpe eller selge nå.
Men må bare kommentere at det virker som om enkelte av dere tar altfor lett på risikoen I selskapet.

CEO er pågrepet.
Styreleder som eier 36% av selskapet har status som mistenkt.
Lokalene til selskapet er ransaket.
Økokrim har bekreftet at etterforskningen gjelder oljevirksomhet i Afrika.
Man bør vel være passe naiv for å tro at selskapet selv ikke er involvert på noen måte? Hvor mye kan man tro på hva selskapet sier selv om saken når selskapet er styrt av disse tvilsomme personene?

Og han nye midlertidige sjefen Jens Pace er vel han samme jugde ræva av seg som sjef for APCL. Var mange småaksjonærer som ble ruinert av tomme løfter den gang husker jeg.

Men igjen, jeg har ikke peiling på hva verdien i selskapet bør være. Det kan godt være et knallkjøp selv når man tar hensyn til risikoen i selskapet for alt jeg vet. Bare ikke ta opp gjeld på huset og gå all inn her før du har tatt en grundig undersøkelse av selskapet og dets ledelse.

Selv om det kanskje bare skulle ende opp med en håndterlig bot så betyr ikke det at all risiko i selskapet er borte. Man vil fortsatt sitte igjen med en sketchy eier og ledelsen man ikke kan stole på er ute etter alle aksjonæres beste.

hofa
04.06.2022 kl 11:22 4643

Nej netop, derfor forstår jeg simpelthen ikke dit ganske ligegyldige indlæg. Du finder ikke et selskab på OSE der tjener så mange penge i forhold til aktieværdien. Ceo og bestyrelsesformanden er involveret i mere end 10 virksomheder og sigtelserne har intet med Pnor at gøre, så fat det dog.
Tm3P
04.06.2022 kl 11:27 4641

Innlegg ala ditt her var grunnen til at jeg lagde mitt innlegg.
Eneste jeg er interessert i er å be folk som ikke har undersøkt selskapet grundig om å være forsiktig før de investerer mye her.
Tm3P
04.06.2022 kl 11:37 4816

Hvor mange av de 10 virksomhetene du snakker om har hatt begge disse to i ledende stillinger og har oljevirksomhet i Afrika btw?
Dopey
04.06.2022 kl 11:40 4817

Snill du er som tar det på deg selv og advarer folk. Mtp at kursen idag ligger på 1kr og vil gi bortimot en p/s på 1 og en p/e på rundt 2 for året 2022, kan det da ikke bety at folk allerede har gjort sine vurderinger?
solid1
04.06.2022 kl 16:03 4660


Vet det var mange som tjente godt i APCL også.

Det er foreløpig ingen grunn til å tro at selskapet kan bøtlegges for noe som helst.

Den aktuelle saken mot enkeltpersoner synes å stamme fra 2016-17, og det antas at en tidligere fiskeriutsending og oljegrunder kan ha en egen agenda i saken.

Dersom det er riktig, tapte «varsleren» saken, og to tidligere Økokrim-ansatte ble, slik jeg oppfattet det nektet å vitne.

Helt sikkert en noe komplisert sak, men Økokrim selv hevder at ingen selskap er involvert.
De har ikke villet/kunnet informere om tidligere Økokrim-ansatte eller fiskeriutsendinger er involvert.

Uansett må det vel være din oppfatning at du mener at ledelsen tidligere har løyet som sjef for APCL. Var selv aksjonær og deler ikke din oppfatning.

Er rimelig sterkt inne i PNOR, og er enig i at all aksjehandel medfører risiko. Ettersom enkeltpersoner, som også er store eiere er under etterforskning av Økokrim, er det naturlig å mene at det er større risiko i Petronor enn i Telenor.

Vår potensielle gevinst er også større.
Lykke til.😊🥂






nkamok
04.06.2022 kl 21:11 4535

“Lokalene til selskapet er ransaket.”
Ja - men ikke selskabets drift .
De 2 sigtede styrede deres egne aktiviteter fra Pnor’s lokale , hvorfor man selvfølgelig ransager deres kontor/pc’er osv., men ikke resten af Pnor. Økokrim har selvfølgelig allerede efterforsket om hvorvidt pnor som selskab er involveret - de har tilsyneladende ikke fundet noget, hvorfor der ikke er yderligere tiltag mod selskabet. Du kan være helt sikker på at hvis der var mistanke mod Pnor, så var ALLE pc’er og dokumenter i hele Pnor blevet beslaglagt ! Så pak du bare dine bekymringer sammen og find et andet selskab, hvor du kan forsøge at skabe usikkerhed 🙄
elta-gnilk
04.06.2022 kl 21:26 4550

Kor artig det er å se nye inne på siden, tyder på at vi skal opp, eller nordover som noen betegner oppgang som. Men du er hjertelig velkommen med pisspratet, men det hjelper lite, vi er allerede på en uforståelig lav kurs og det er bare en vei for denne, nemlig opp.
JUICEitUP
05.06.2022 kl 01:05 4423

Jeg kommenterer sjelden aksjer jeg ikke har, men det skjer av og til. Har fulgt PNOR tråden en periode da jeg risikerer å få aksjer her som aksjonær PEN.

Selv om jeg ikke leser alt for mange andre tråder, tror jeg at jeg hittil ikke har sett en eneste tråd som har så kult liknende synspunkt som denne. Er man ikke enig og støtter "menighetens" synspunk karakteriseres man som idiot, brønn-pisser, sabotør og det som verre er.

Det er helt klart flere agendaer ute å går her, men tro det eller ei så ligger det ikke en baktanke bak samtlige kritiske innlegg..Noen mener det faktisk godt. Men det stemmer jo ikke med menighetens synspunkt så da er halshugging eneste rette svar.

For en barnehage.
Ermo
05.06.2022 kl 02:22 4386

Enig med du
barts
05.06.2022 kl 08:36 4267

Til alle herinde.: Ser selv gerne forskellige synspunkter og vinkler blive lagt frem og diskuteret - men der skal være fakta bag påstande og ‘konklusioner’. Helt egne holdninger er også helt Ok, blot det er tydeligt at det alene er holdninger UDEN fakta, OG så behøver man ikke gentage sådanne holdninger igen og igen, hvis man ikke kan bakke det op med noget fakta… Så kom gerne med egne synspunkter men undlad at missioner os andre med det - Tak for en ellers god tone og relevant indhold om PNOR
Redigert 05.06.2022 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
E Desperados
05.06.2022 kl 09:34 4180

Det er klart alle her har en agenda. Noen vil ha en billig inngang, mens andre har allerede så mange aksjer og vil ha kursen opp. Såklart preger dette hva man skriver.

Det som nok irriterer mest her inne er disse "anklagene" mot selskapet som mangler fakta og som nok er ment for å "skremme" kursen ned neste børsdag. Fakta er at dersom dette gjelder PNGF så har det skjedd før PNOR sin tid, og selskapet kan således ikke beskyldes for å være korrupt, skyldig osv. Gjelder det ikke PNGF er jo dagens kurs en vits uten sidestykke, så det er naturlig å tro at dette dreier seg om Kongo.

Selskapet bekreftet senest i årsrapporten ved Jens Pace at ingen av PNOR sine group companies er under mistanke. Er dette falsk info så er det straffbart. Og siden J Pace ikke er innblandet i noen saker angående Kongo så har han ingenting å tjene på å komme med falsk info. Så det er 100% sannsynlig at selskapet (inkludert tilhørende selskaper) per nå ikke er under mistanke. Det betyr selvfølgelig ikke at ting ikke kan eskalere, og det er her eventuell risiko befinner seg. Nå er jo dette diskutert opp og ned og frem og tilbake her inne nok ganger allerede, men det må selvfølgelig være lov for nye her inne og spørre om det.
Fluefiskeren
05.06.2022 kl 10:02 4142

Er ikke enig i at alle har en agenda. Jeg prøver å være dønn ærlig, og er ikke den eneste. Det er jeg sikker på. Når man skriver om en aksje man sitter i er det jo naturlig at man er positiv. Ellers hadde man solgt eller latt være å kjøpe. Derfor er det naturlig med overvekt av positive på trådene. Noen kaller det menighet. Dem om det.

Likevel kan man overse negative momenter. Derfor ser jeg på det som viktig at de som ikke er aksjonærer også kan legge fram synspunkter om dette bare de er godt begrunnet. Tror at det er positivt for alle. Det er dog viktig at det gjøres på en ordentlig måte. Det er mye negativt som bare slenges ut for å provosere eller som et rop om oppmerksomhet. Og det verste er at de får det. I mange tilfeller hadde det vært bedre å overse, men jeg vet det er vanskelig.
Redigert 05.06.2022 kl 10:04 Du må logge inn for å svare
Nybegynner2
05.06.2022 kl 10:54 4062

Enig med Fluefiskeren. Jeg er en betydelig aksjonær (alt er selvfølgelig relativt) og følgelig følges selskapet tett av meg da jeg har betydelige midler i selskapet. Prøver ikke å få noen til å kjøpe eller selge, men deler informasjon, og prøver å være nøye med å presisere om jeg kommer med subjektive meninger. Det er jo greit om alle forholder seg til fakta, og har de egne meninger, ikke bare kast ting frem som en faktamening. Da er vi i Trump land hvor fiksjon og egne ønsker blir den skrevne sannhet.
Nybegynner2
05.06.2022 kl 11:00 4209

En helt annen sak, på q-1 presentasjon spurte jeg om årsak til at ikke styresammensetning var på plass. Jens svarte at dette skyldes norske regler ifht sammensetning etc. Syns det er rart dette ikke har blitt debattert. Reglene er jo ikke endret den siste tiden, og jeg spør meg selv om korrupssjonsaken har gjort det utfordrende å få de personer en ønsker til å takke ja. Har de eksisterende to damer sakt st de ønsker seg ut? Må si at jeg er litt spent på fasiten på styret når dette foreligger.
markie
05.06.2022 kl 12:04 4209

Nå var det vel så at ting som ble kastet fram, som du liker beskrive ble realisert til fordel for folk flest. Erstatteren har som våre hjemlige makthavere ingen forståelse for folket i gata. Men derimot altoverskyggende fokus på energi omlegging. Det under påskudd av å redde planeten. Det er fiksjon!!
Genialt nå for oss som alltid insisterer på olje aksjer.
Ermo
05.06.2022 kl 12:18 4219

Alle som investerer i ett papir har en agenda. Tjene penger.
Fluefiskeren
05.06.2022 kl 12:21 4220

Norge er vel tvert om en sinke i energiomlegging. Det er vel ikke mulig å snakke opp oljenæringen mere en det Høyre, Fremskrittspartiet og Arbeiderpartiet gjør. Det blir lagt merke til internasjonalt. Både av andre land samt FN. Under pandemien fikk de en enorm skattepakke som faktisk Erna tok selvkritikk på nå. Hun sa at årsaken var den enorme lobbyvirksomheten næringen bedrev mot alle beslutningstakerne.Dette har ført til en oljebonanza i Norge som vi ikke har sett før. Letevirksomheten har gått til himmels og Wisting ble plutselig lønnsom pga. skattelettelsene og oljeprisen. Besluttet utbygget nå det langt oppe i Barentshavet. Regjeringen sier det er helt utenkelig å trappe ned oljevirksomheten. Den skal tvert imot utvikles. Det har også kommet uttalelser som at Norge skal være den siste landet som produserer olje og at vi skal utvide virksomheten helt opp til Nordpolen. Så at Norge skal legge ned oljevirksomheten behøver du ikke å bekymre deg for. Ingen land legger vel mer tilrette for leting etter ny olje enn det Norge gjør gjennom at Staten tar 78 % av leteomkostningene.
Kvike11
05.06.2022 kl 14:57 4105

Alle som har investeret i PNOR kan se de muligheder der er og er godt klar over at kursen er alt for lav.
Kald det agenta , eller alt muligt andet, alle ved og forventer at tjene på den lave kurs.
De tjener 3 gange så meget som for år siden og kursen står stort set stille.
Tror der kommer andre bloller på suppen, når PEN handlen er betalt og gennemført inden den 30 juni og sikkert også før, alle vil gerne hav de på plads.
Derud over er der mange trigger der kan få kursen betydeligt op, udover en stor indtjening.
Er ikke bange for at sige kursen skal op mod kurs 5,
og ja jeg vil være ærlig,
selvfølgeligvil jeg også tjener på det som alle andre der har aktier i PNOR.
Man skal være godt tosset hvis man ikke vil være med på opturen
oivindl
05.06.2022 kl 19:01 3906

Alle ønsker selvfølgelig å tjene penger på sin investering.
Men ikke alle ofrer egen integritet og troverdighet når de skriver her, i håp om å tjene noen kroner ekstra.
hofa
05.06.2022 kl 19:17 3890

Det kommer vi også til. Jeg ligger på en 36 plads på top 50 og sover godt om natten. Den kommer når den kommer. Fortsat go' pinse.
markie
05.06.2022 kl 20:45 3786

Hørte staten ville ta ned sin andel av olje selskapers omkostninger.
Den seneste ideologisk omvendte administrasjonen i USA har vært et lykketreff for Norske stat. Samt oss som sitter i olje relaterte verdi papir. Spennende og se hvor lenge denne bonanza varer. Har satt mye i denne. Regner med at veksten kommer raskt fremover Iom vedvarende bra oljepris. Håper jeg)) https://finansavisen.no/nyheter/olje/2022/06/05/7877771/saudi-arabia-skrur-opp-oljeprisen
Redigert 05.06.2022 kl 20:52 Du må logge inn for å svare
Kvike11
06.06.2022 kl 07:29 3481

har du en liste med aktionærer du kan vise her, eller et link, ike bare til de 20 største.
Skal vi idag have et ordentligt spring i kursen på kr 0,10,
vi har et kæmpe efterslæb.
Olie stiger fortsat, nu over 120
E Desperados
06.06.2022 kl 08:12 3424

Ville ikke forventet noe særlig til stigning idag da det er fri i Norge :-) Men imorgen kanskje…
Kvike11
06.06.2022 kl 08:38 3387

ja imorgen, er langt væk fra Norge, i varmen heldigvis..
godt du er kvik :-)
E Desperados
06.06.2022 kl 09:04 3337

Børsen er stort sett stengt når barnehagen er stengt, så har full kontroll :p
Fluefiskeren
07.06.2022 kl 09:45 2786

Nå er barnehaven oppe, så jeg kan få komme med et hjertesukk.

Nå er vi nede under 1 krone igjen. Olje holder seg råsterk og PNOR faller 3,3 %. Imponerende, men det er mye igjen av dagen.
E Desperados
07.06.2022 kl 09:50 2767

Oljeprisen går opp, så da skal PetroNor ned. Er det ikke sånn det har fungert i denne aksjen det siste halvåret?

Og ja, det er skikkelig frustrerende da dette absolutt ikke gir noen mening.
bmw5
07.06.2022 kl 10:10 2741

Fluefiskeren! Pnor kan bli en bra investering, men først må de bli ferdig med AJE kjøpet for mange PEN aksjonærer kommer til å selge. Deretter bør Pnor kutte ut en 0 for det er over en milliard aksjer i Pnor. Etter dette kan Pnor stige til 16- 17 kr eller mer.
toftos
07.06.2022 kl 10:42 2722

Hvorfor skal mange Pen aksjonærer selge seg ut med en gang de får akjsene sine tror du. Mener du at de ikke har troen på selskapet ? Eller for at de blir ufrivillige aksjonærer ?
bmw5
07.06.2022 kl 10:59 2681

Toftos! De får aksjer de ikke er interessert i å beholde. Vel vi får se hvordan det blir. Pnor er ingen dårlig aksje.
hofa
07.06.2022 kl 11:59 2695

Vi er mange der både har Pen og Pnor, jeg tror ikke din teori om udsalg holder, men lad os nu få tingene på plads, så får vi se.
Bsingh
07.06.2022 kl 12:15 2660

Jepp, tror ting må på plass, så får man se deretter. Jeg har ikke noe PEN aksjer selv (Selvom jeg kunne tenke meg å ha noen om jeg hadde hatt midler), men det blir ren gjetting når man snakker om at man tror PEN aksjonærer kommer til å selge/ikke selge. Tiden vil vise.
Fluefiskeren
07.06.2022 kl 12:24 2639

Jeg tror at noen vil selge og at noen ikke vil selge. Det må vel være bankers.
oivindl
07.06.2022 kl 12:25 2636

Å få Aje-kjøpet på plass er nok viktig.
Når det gjelder umiddelbart nedsalg fra nye aksjonærer, er heller ikke jeg så sikker på at det vil skje.

Om du også tenker på en spleis 10:1 for å få ned totalt antall aksjer, er ikke det noe jeg legger vekt på. Tror heller ikke det vil påvirke kursen.
Redigert 07.06.2022 kl 12:26 Du må logge inn for å svare
Bsingh
07.06.2022 kl 12:26 2639

Jeg deler ikke helt det samme synet som deg her, muligens fordi jeg er tungt lastet. Uansett, så ønsker jeg kritiske innlegg velkommen, og det tror jeg vi andre skal gjøre også. Tm3P sin oppfatning av aksjen, tror jeg er en refleksjon av hva mange tenker om selskapet. Setter vi det opp mot dagens kurs, så vil jeg si at Tm3P sitt innlegg ikke blir så veldig dumt. Det må være lov å dele sin oppfatning, enten den er riktig eller ikke. Selskapet er ikke involvert pr. nå Tm3P, men ingen garantier er gitt for at dette vil holde. Uansett bra med litt balanse her på innleggene, og jeg er enig i at man ikke bør ta opp gjeld på huset og gå all inn, før man har gjort sine egne undersøkelser.

Er litt uenig i at man sitter igjen med en "sketchy" eier. Om man skal kunne si at korrupsjon i Afrika gjør deg til en sketchy eier, så kan vi gå gode for at samtlige store selskaper (inklusive norske) også er sketchye. Det er naivt å tro at du kan drive butikk i Afrika, uten å betale litt her og der. Vi kaller det korrupsjon (Som man forøvrig kunne skrive av på skatten for ikke så lenge siden), og der borte ser man på det som lønn dessverre. Jeg tror at man i Afrika driver butikk litt på samme måte som mange land i Asia (Jeg er asiater selv), og et embet i disse landene, gir deg dessverre rett til å gjøre litt som det passer deg selv.

Lenge leve uenigheten, og hvis man oppriktig mener at PNOR er et bra selskap, så tenker jeg at det er greit å ikke bli sur over at folk skriver kritiske innlegg. Det får meg til å tro at man egentlig ikke tror på aksjen, om man vippes av pinnen over et kritisk innlegg.
raggaren
07.06.2022 kl 13:17 2564

Jeg må si meg enig med bmw5 om spleis av pnor aksjen, 10 aksjer til en ville være meget bra for aksjen og kursen. I dag sitter vi med ca 1,3 milliarder aksjer + og en omsetting på noen få mill. Pr dag, noe som ikke henger på greip spør du meg. Se på andre selskaper som går bra i oljebransjen eks penoro og okea så har de ca100 millioner aksjer + og når folk ligger å pruter på 100 dels øre når de kjøper 1000 til 50000 aksjer så er noe riv ruskende galt, aksje er for lett å manipulere. Med 1 milliard aksjer så blir vi liggende i samme sumpen som Zenit, en aksje som ikke blir tatt seriøs.-))
E Desperados
07.06.2022 kl 13:19 2593

Om MCAP stiger fordi man går for en spleis på 10:1 så er det noe som er alvorlig galt med regneferdighetene til de som kjøper/selger aksjer.