Zenith Energy - Oljen priset til usd 1 pr fat?

Frodon
ZENA 29.04.2022 kl 12:56 175579

Er dette blant de billigste olje selskapene pr dags dato? Er oljen de eier priset til ca usd 1 pr fat? I tillegg til olje produksjon, selger også selskapet gass og strøm. Bare strøm produksjonen som selskapet har i Italia, tjener selskapet nok penger til å forsvare hele børs verdien på kr 180 millioner

"Electricity prices during the month of March 2022 averaged approximately EUR 295 per MWh, resulting in net revenues of approximately EUR 300,000 per month. Zenith’s current net production costs remain fixed at approximately EUR 35,000 per month"

https://newsweb.oslobors.no/message/558660

"Oil production:

Zenith has reported production from its Tunisian assets in the first half of 2021/22 at 517 b/d. Shipments were somewhat lower at 371 b/d. Significantly, production in Tunisia was running at 650 b/d net in late September including conditional SLK output. Zenith suggested that 1,000 b/d is possible by the second quarter of 2022 assuming successful workover and drilling activity

Tunisia work programme:

Zenith has interests in four producing licences in Tunisia. At Robbana in the south of the country the workover of the ROB-1 well was successfully
completed in early Q4 2021. Production was boosted from approximately 20 b/d to 100 b/d. Near-term, the work programme in Tunisia involves drilling a vertical well at Robbana and two side-tracks in non-producing wells at the Ezzaouia also in the south of the country. The objective is 1,000 b/d for the latter while for the former we believe 500 b/d might be possible. The cost of US$2.5m is underpinned by the recent US$4m equity raise

Valuation and financing

Reflecting the sometimes difficult operating and business environment, valuations for undeveloped resources in Nigeria are modest. We believe valuation might well be less than US$1/barrel. If we assume US$0.5/barrel and 233mm barrels of resources for the two discoveries the valuation would be US$117m. A 42% interest would therefore be US$49m which implies significant headroom vis-à-vis the US$20m as per the OML 141 option agreement.

Zenith has indicated that plans have already been finalized for drilling the Barracuda 5 well (B-5). Apparently, all the necessary civil engineering work has been undertaken for the well including dredging and site clearance. The well location is between two previously drilled wells which have encountered ‘significant hydrocarbons’. The indications are that drilling will commence in January 2022. In a success case Zenith has indicated that production is expected to start immediately using a barge-mounted early production facility. Production could commence during the second quarter of 2022 at a rate of approximately 4,000 b/d, according to Zenith. Further development is expected with the locations for Barracuda wells 6, 7 and 8 already identified. If Zenith chooses to exercise
the option agreement, there will, therefore, be an ongoing corporate and development financing requirement"

Informasjon hentet fra linkene under

Prospektet 4.3.2022

https://wp-zenith-2020.s3.eu-west-2.amazonaws.com/media/2022/03/315-033-Prospectus-2022-final-approved.pdf

Analyse fra Allenby Capital 14.12.2021:

https://www.allenbycapital.com/our-research/?msclkid=f7a374b5c7a911ecaa511cb87e0b4104&fwp_research_client=2618

Børs meldinger fra selskapet:

https://newsweb.oslobors.no/search?category=&issuer=12675&fromDate=&toDate=&market=&messageTitle=
Aldara
22.07.2022 kl 20:05 4743

Hei Aqua.
Jeg har vært med i 1.5 yrs og du har vært med mye lengre.
Hva sier du..? Begynner det smått å rykke litt i venstre eller høyre fot vedr at vi nærmer oss noe stort??
Aqualight
22.07.2022 kl 20:23 4736

Hej Aldara,

Vi står ret beset allerede midt i noget stort, nemlig det faktum at vi er selvfinansierende og ikke behøver trykke nye aktier måned efter måned, det er yderst positivt -

Noget andet jeg er nødt til at fremhæve er at AC har købt nogle millioner aktier, så han er om nogen en presset mand, når aktien falder - det kan nogle af de tunge drenge her på diverse forum benytte sig af, for at fremme processen…….. En af mange grunde til at jeg er helt rolig, når aktien smider procenter - som jeg har sagt mange gange før, så kan denne aktie styres med 1 million aktier og 100.000 kr.

Hvis du tænker på om jeg ser en af de store aftaler bliver underskrevet indenfor 1-2-3 måneder, så har jeg ikke så mange kommentar til det, der går konstant rygter om det ene og det andet, men på et tidspunkt så bliver man tonedøv af den evige summen.

Aqualight 🇩🇰🇳🇴
BMU
22.07.2022 kl 20:25 4780

Jeg er ganske sikker at noe stort vil komme men akurat når kan ikke si de, men alltid har tenkt på at mens vi venter på noe stort de er greit å utvikle noe som vi har (Italia) så kan firma ha noe cash flow og kan ,,kjøpe" noe ventetid til noe stort kommer, fordi før eller senere de vil kom. har troa på forhandling s evne til AC og Co. og de synes Jeg han har overbevist me noe ang. Nigeria han trakk seg i riktig tid. La dem ordne di me hverandre (hvis de går an å ordne noe? ADME har ikke penger....og Nobel hill var ikke helt ærlig og uskyldig)
Frodon
22.07.2022 kl 20:35 4780

Jeg tipper at hvis den gode meldingen kommer, som vi venter på, kommer det fullt av tradere og hobby investorer inn både på Oslo børs og London børsen, slik at vi raskt kan få en overreaksjon oppover. Da er det om å sitte med raketten oppover og holde seg unna salgs knappen de første dagene, da aksjen kan gå mye i veldig mange dager. Tipper aksjen først går opp mot kr 0,5 området, før den faller litt derfra. Også kan den ta et nytt drag opp mot kr 1,5, før den faller ned til kr 1 igjen. Jeg har sett det mange ganger før og jeg har dessverre solgt altfor tidlig flere ganger, loool.

Det ser ut som dette har skjedd i Zena i 2019, hvis ikke grafen er feil pga trykking av aksjer eller no?

28.8.2019 kr 0,2
9.9.2019 Åpningskurs kr 0,3, dagens høyeste kurs kr 1,5, dagens laveste kurs kr 0,3, sluttkurs kr 0,75
11.9.2019 Åpningskurs kr 0,85, dagens høyeste kurs kr 1,25, dagens laveste kurs kr 0,85, sluttkurs kr 1,075
12.9.2019 Åpningskurs kr 1,1, dagens høyeste kurs kr 1,1, dagens laveste kurs kr 0,8, sluttkurs kr 0,86
13.9.2019 Åpningskurs kr 0,99, dagens høyeste kurs kr 1, dagens laveste kurs kr 0,86, sluttkurs kr 0,99
16.9.2019 Åpningskurs kr 1,095, dagens høyeste kurs kr 1,1, dagens laveste kurs kr 0,9, sluttkurs kr 0,988
17.9.2019 Åpningskurs kr 1, dagens høyeste kurs kr 1,09, dagens laveste kurs kr 0,9, sluttkurs kr 0,96

https://investor.dn.no/#!/Aksje/S293/ZENA/ZENITHENERGY
Frodon
22.07.2022 kl 20:46 4803

Der er vi helt enige, så lenge energi prisene holder seg høye, vil aksje bli priset til regnskapet på et eller annet tidspunkt ;) Selv om en resesjon får ned energi prisene litt midlertidig, har jeg ingen tro på at Europa får lave energi priser før i tidligst 2026. Energi prisene var høye før krigen i Ukraina og vil være det etter krigen er ferdig. Olje prisen sto i usd 90 i over 1 mnd før Russland gikk til angrep. Europa skal bygge nye kjernekraftverk og masse vindmøller til havs. Når er kjernekraftverkene ferdig? Havvind trenger høy kost pris for å gå i kr 0 og de store havvind parkene er ferdig i 2030-2040? Og med grønn energi er vi avhengig at det regner, blåser eller er sol. Helst alle 3 på en gang, haha ;) Det ble bygget ut grønn energi i en by i USA. De hadde ikke sol, regn eller vind på 2 uker og ca 100 mennesker døde pga de ikke hadde strøm. Får håpe verden har lært av dette, men som sagt, jeg kan overhode ikke se noen kortsiktig løsning på energi krisen, noe som er bra for inntjeningen til Zena
Aldara
22.07.2022 kl 21:13 4782

Noen som har en liten oversikt over hvilke innsidekjøp AC har foretatt? Hvor mange aksjer til hvilket snitt..??
Frodon
22.07.2022 kl 21:59 4790

Den 31.1.2022 kjøpte CEO Andrea Cattaneo 39,029,728 aksjer til kr 0,10 (£0.00825) Dvs han økte beholdningen betydelig og har totalt 102,468,240 aksjer, som tilsvarer 5.47% av hele selskapet. Den 30.7.2021 kjøpte Andrea Cattaneo 1,954,397 aksjer til kr 0.1535 (£0.012). Vet ikke hvilket snitt han hadde fra før, men det siste kjøpet på kr 0,10 må ha dratt snittet hans mye nærmere kr 0,10 enn tidligere.

Den 12.5.2021 ble det delt ut 32,571,075 opsjoner til "
certain Directors and an employee of the Company in accordance with the Company's Stock Option Plan". Opsjonene har strike kurs på kr 0,12 (£0.01).

I investor presentasjonen fra februar 2022, står det at innsiderne eier ca 8% av alle aksjene i Zena.

I tillegg ble det flagget over 5% eierskap i Zena av Nordnet Livsforsikring AS tidligere i år

https://newsweb.oslobors.no/message/555938
Redigert 22.07.2022 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
Aldara
22.07.2022 kl 22:23 4764

ThanX Mate:-D
Slettet bruker
22.07.2022 kl 23:51 4753

Spot on regarding especially that last paragraph, Market Gunsling. It kind of levels out a playing field that might benefit companies like Zenith, unfolding in a roundabout sort of way. Granted, change may happen at a snail's pace....
And, amen to diversification in different territories given the politics and nature of backward practices in said countries.

Great post, thanks!
BMU
23.07.2022 kl 20:08 4437

I was newer concern about if Zenith will subside or not, suksess will com ventelig sunder or later in won ore the other forme. My only concern was as I experienced I sum other company's like SBANK an AGAS : Big fish eats the small fish. both of Tham I had to sale right before the big success. Well you my say that in presenting I haw earns but actorly not if you think about over 30% taxis and the interests ....and waiting times and concern....so 100% op is actorly not 100% for me.
SBANK I was one of the pioneer investors there when the announce that thay will pay big dividends to the share holders for many yers a hade......thay gat booted an taken of the market by DNB.(BIG FISH). and I as the small fish stand with the lazy presenting .
AGAS : right before the big Jump Fredriksen (BIG FISH) bout the hole shares on in and I got lazy prosentig, witch by the way I will have earned with in the yer in share dividends plus 20-25 kr. inqris is share capital. But big fish don't ask the small fish if he want be eaten.
So when is question to Zenith thay haw income not wary much but HUGE potencies to increase. Me personally I m big fan of Luca Benedetti ,, What Luca say Luca does". Haw much he earn from elektrisety and haw much he spend in that, He sad that it well be more from Italy by the end of the yer and I belive him.
I don't bother about oil tanker routes ore whay we don't her in time about oilsale because is impossible to luse 5.ooo or 50.000 boa thay are sumwhare, and I did not si on the news that any oil tank sank in the mediterien
I m afrade of the Big fish and the Sharks wich will com with the time and I can't do nothing with my 27,3 milion shares about it.
thanks.
nima
23.07.2022 kl 20:29 4498

Kan ikke skjønne annet at det i nærmeste fremtid må komme en kraftig rekyl, jeg ser for meg økning til 0,20 - 0,25
Frodon
23.07.2022 kl 23:28 4382

Takk for linken. Er det noen som har regnet på snitt kursen AC har kjøpt på? Jeg har i hvert fall langt lavere snitt enn han 😜
BlackPearl
24.07.2022 kl 00:01 4363

Hehe…han er snittet bra med den siste innkjøp men han fortsatt ligger godt over 0,2-0,25…så han må nok kjøpe mer i disse dager 😀😀
Frodon
24.07.2022 kl 12:19 4174

Hehe 😉 Kanskje en grunn til at warrents har strike kurs i de områdene også, han vil ikke ha innløsning under hans eget snitt 😜
Frodon
24.07.2022 kl 13:10 4509

Det står ikke helt riktig på den linken. Eks kjøpet til AC 31.1.2022 står i oversikt som kjøpesum GBX 0,83, mens i børs meldingen står det kjøpesum GBX 0.00825. Eller leser jeg noe feil her?

https://newsweb.oslobors.no/message/552325
BlackPearl
24.07.2022 kl 15:57 4432

0,83 GBX (pence sterling) er riktig eller 0, 00825 britisk pund som står i børsmelding er også riktig(The correct purchase price is £0.00825 per common share (equivalent to approximately NOK 0.10).)
Pessimist1
30.07.2022 kl 13:45 4277

Dette blir min siste post på dette forumet. Jeg har irritert meg grønn over folk som selger seg ut av Zenith men, som til stadighet kommer tilbake for å skrive negative kommentarer om selskapet. Som dere sikkert forstår utifra konteksten på denne meldingen kommer jeg til å vekte meg ned i Zenith å selge meg helt ut på sikt.

Jar har hatt en fin reise i Zenith som har vart i flere år. For mange av dere har jeg nok vært en pest og en plage. Jeg har tidvis tjent gode penger på Zenith, med kjøp på 5-6 øre, for så å selge en del. Har vektet meg mye opp og ned. Ser dog at dette eventyret kommer til å koste meg noen kroner. Tapet er overkommelig, jeg vil nok si at i erfaring og kunnskap kommer jeg rikere ut enn før investeringen. Jeg vil rette en stor takk til meddebattanter, både positive og negative. Til dere som kommer til å være investert fremover, vil jeg ønske dere lykke til. Ingenting vil glede meg mer enn at dere tjener gode penger på investeringen deres.

Begrunnelsen for at jeg velger å vekte meg ned / selge meg ut er relativt enkel. Jeg leser nyhetsbrevet til Zenith hvor de helt glatt unngår å svare på Lucera og oljesalg, samt at de kaller ROB-1 workover en stor suksess. I min bok blir dette å fremstå litt uærlig. Selskapet viser liten vilje til å innrømme feil og hva de kan forbedre. Hver gang det er motgang så er det byråkratiet i Afrika, Covid eller noe annet. På IC kommer de sikkert til å hevde det er tilgangen på skip som er årsaken til at de ikke har løftet oljen. Aksjekursutviklingen har også vært rimelig horribel. For å sitere Arne Fredly, utlendinger som kommer til Oslo for å hente kapital er stort sett et tapsprosjekt. Har det vært dårlig før blir det sikkert dårlig i fremtiden osv.

Vil igjen presisere at jeg skjønner godt dere som har mer tålmodighet og ønsker å stå løpet ut. All ære til dere. God helg og takk for meg! 😊
gravemaskinen
30.07.2022 kl 16:33 4188

Enig i det pessimistisk, men både mener og tror at verdien på selskapet av de de faktisk produserer idag er mere enn ni øre
Frodon
30.07.2022 kl 19:19 4099

Selg gjerne aksjene dine ned mot 7-8 øre, har masse kjøpsordre liggende nedover for å ta imot aksjene ;)

Jeg tror jo ingenting på innlegget ditt...Arne Fredly sier ikke at han skal selge sine aksjer før han gjør det....av helt åpenbare grunner. Jeg tipper du har solgt allerede, eller sitter klar til å kjøpe aksjer til uken. Hvis du faktisk har vært aksjonær her i mange år, er det jo ikke noe nytt at selskapet melder de positive nyhetene og at de negative ikke blir nevnt. Hva er forskjellen denne gangen?

Olje salget kommer jo, hvis du ikke tror olje feltet har sluttet å produsere og ingen av partnerne melder dette til aksjonærene sine? Zena eier bare 22,5% av feltet. Eierne av resten av feltet vil sikkert også selge oljen sin. Det blir produsert olje fra feltet hver dag, dvs det er kanskje langt mer olje som blir solgt når salget først blir gjennomført. Etter mine beregninger har Zena 52.000 fat + 54.400 fat med olje til salgs nå. Dvs ca 106.450 fat a usd 107 pr fat og dollar pris på 9,67, utgjør dette en inntekt på ca kr 110 mill. Markedsverdien på Zena er på ca kr 165 mill

Vi går mot en vinter med ekstremt høye energi priser, hvor Zena får inntekter på strøm og olje totalt i 2022 på ca kr 205 mill. Med forward prisene vil selskapet ha ca samme inntekter i 2023, dvs inntekter i 2022 og 2023 på ca kr 400 mill. Gass inntektene kommer i tillegg. Markedsverdien på selskapet er på ca kr 165 mill
Billyjojimbob
30.07.2022 kl 19:29 4078

Er det forhåndsannonsering av sommertilbud på gang?7 øre passer fint👍
Frodon
30.07.2022 kl 19:46 4055

Hehe, bare å legge alle kjøpsordre ned til 6-7 øre ;) Selvfølgelig har han allerede solgt aksjene eller skal kjøpe aksjer tilbake. Nesten utrolig hva folk klarer å skrive noen ganger
kokkohill
30.07.2022 kl 20:59 3976

En klokke som har stoppet viser oftere riktig tid ,en hva OSE klarer å prise en aksje rett. Hva vi vet om zena så forsvarer den en høyer kurs med glans.
Før hadde vi øre tradere ,nå har vi hundredels øre tradere og disse ligger å produserer «stemningsrapporter» etter hvilke posisjon de besitter.

Zena kommer ikke til å gå nordover før nye aktører kommer inn tipper jeg
Pessimist1
30.07.2022 kl 21:34 3941

Innlegget var ment som et vennelig farvel til deg og mange andre gode meddebattanter og som en takk for alle de givende diskusjonene. Du skal få lov å tro akkurat hva du vil om mine disponeringer, men at jeg fremover vil vekte meg ned å selge meg helt ut står. Du tror ikke på det, det er helt fair.

Jeg benekter ikke dine regnestykker, jeg har laget mange slike selv om du tar deg entur tilbake i historikken på dette forumet. Å jo foralldel, aksjen ser billig ut. For meg er det vel egentlig det at jeg har mistet min tolmodighet å tror nok at aksjekursen kan få seg en push både oppover og nedover.

Håper du tjener mye penger på dine investeringer. Det ville gi meg stor glede.

Igjen takk for alt arbeidet du har lagt ned i Zenith å alle de hyggelige diskusjonene.

God helg! :)
oops16
30.07.2022 kl 21:55 3917

Skjønner godt ditt farvel. Har selv dumpet 90% med tap og tatt veien til andre jaktmarker. Ønsker deg lykke til videre med dine investeringer Pessimist1.
Tåkefyrsten har fullstendig mistet min tillit.
Frodon
31.07.2022 kl 11:03 3687

Jeg skal la tvilen komme deg tilgode, siden det er deg ;) Tvilen kom kun fordi du skrev innlegget før du selger deg ut og ikke etter du har solgt, spesielt siden volumet i aksjen er syltynt ;) Jeg vet ikke hva slags volum du skal selge ut, men hvis det er 5 mill aksjer ++, er du ganske avhengig av å bruke god tid eller å senke kursen en del. Hvis du skal bruke tiden til hjelp, kan det jo hende det kommer en positiv børs melding underveis ;);) Det går også an å ta vare på 100.000 / 200.000 aksjer i verste fall aksjen skulle stige til kr 1++ ;) Jeg satt med stort tap i Stepstone i lang tid, var 70-80% ned, og solgte meg ut. 3 dager etter salget mitt, gikk kursen langt over inngangs kursen jeg hadde.

Lykke til med nedsalget og nye investeringer, så får vi håpe våre veier krysser hverandre i et langt bedre prosjekt i fremtiden ;) Håper du også lykkes, det er vell fortjent ;)
Skalleknarp
31.07.2022 kl 11:47 3636

Mye ZENA pessimisme her nå. Derfor betingende å spørre - Er det noe håp om bedring eller vil spiralen bare gå nedover? Hva kan evt være breaking N (De 3 største) for å snu utviklingen
Aldara
31.07.2022 kl 11:57 3617

Du vet at når siste optimist er blitt pessimist...Da skjer det noe!
Aqualight
31.07.2022 kl 12:35 3547

Ret beset, så er manges forventninger til fremdriften i firmaet, uforskyldt skruet højt op, dette har AC en stor del af ansvaret for, dette er ubetinget - samtidig har hver enkelt investor også et eget ansvar for at sætte sig ind i sin investering - alle der har været med i et par år, har sagt det samme igen og igen, det tager tid, og selvfølgelig har vi set lys for enden af tunellen, med de udmeldinger AC er kommet med løbende -

Ret beset, er det også fuldstændig ligegyldigt hvad AC - har af holdning til hvornår der sker hvad, og ret beset, kan det jo godt tænkes at både Tunesien og Congo holder ham på den varme plade, for at have været FOR ivrig eller for at have presset FOR meget på i forhold til at få lukket aftaler.

Vi er i opbygningsfasen, og der kommer penge på kontoen, hver måned, det både kan og skal vi glæde os over, læg aktierne i skuffen, der er bunker af andre muligheder for at tjene penge i ventetiden. Ingen kender dagen i morgen, men når kursen eksploderer er det surt ikke at have lidt aktier i skuffen.

Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Barneskirenn
31.07.2022 kl 14:04 3464

Aqualight.

Hva tenker du om den plutselige endringen av kommunikasjon?
Jeg leser det slik at det er fremgang/stor fremgang, og at det kan materialisere seg ganske snart.
AC sitter litt mellom «barken og veden», og føler sikkert en del på det ovenfor aksjonærene. Og nå (hvis det stemmer) at det er stor fremgang i forhandlinger, tenker nok AC at man kan/burde kommunisere litt «positivitet» og skape litt «blest» før de endelige brikkene er offisielt på plass.
En del synsing.. men kanskje det er noe i det.

Aqualight
31.07.2022 kl 14:36 3425

Barneskirenn.

Som nævnt tidligere, så har jeg ikke haft nogle udfordringer med at få fat i AC, hverken på mail eller telefon -

På den anden side så kan jeg godt forstå, når AC bliver træt af at skulle besvare spørgsmål omkring emner der allerede er meddelt via RNS, der er desværre en tendens til at spørge om ting og emner hvor svaret ligger lige foran fødderne, derudover er listen med emner og spørgsmål AC ikke må/kan svare på også meget lang,

I min optik skal AC holde sig fra at blive for begejstret og meddele ting han reelt ikke selv kan styre - på den anden side er han også CEO for en forretning som skal tiltrække nye aktionærer som vil købe aktier, derfor er det en svær balance - men lige pt. er der mange bolde i luften, som mangler afklaring, og som kan besvares med enten > det ved vi ikke< eller med et > det ved vi om xx måneder eller dage < - og husk lige at AC har i omegnen af 102.468.240 millioner grunde til at arbejde for at det her kommer til at ende lykkeligt -

Den kommunikation, der har været ud over de udsendte RNS, ser jeg ikke som andet end - almindelig støj (reelt har det ingen værdi for nogen eller noget)

Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Frodon
31.07.2022 kl 18:56 3259

Når inntekter stiger samtidig som aksje kursen faller, får du kjøpt andelene billigere
Frodon
31.07.2022 kl 19:02 3253

Det er veldig dumt av AC å svare noen aksjonærer og ikke andre aksjonærer. Jeg har sendt dem en seriøs mail, slik jeg alltid gjør i selskap jeg investerer. Har purret dem flere ganger med lange mellom rom, uten å få svar. Dvs de ligger helt på bunnen av stigen rundt å ta vare på sine eiere og har ikke skjønt at de er et selskap notert på børsen. Til og med Kyoto svarte på henvendelsene mine, de bare brukte over 1 måned, sendte meg mellom flere personer og etter hvert fant de ut at de ikke klarte å svare. Men til og med det var bedre enn Zena. Du får si til AC at hvis han vil tjene penger på aksjene sine, må de ansette en IR. De vil ikke lykkes på børs uten å svare eierne sine, du ser en etter en selger seg ut....selv om fundamentene er på riktig vei
Galv
31.07.2022 kl 19:44 3184

Frodon

Dette med info til enkelte og ikke andre forkastelig .
De som fekk info burde dele konsekvent eller ikke informere de får.
AC burde holde seg god for dette- hvordan han ser på info til enkelte og ikke andre uansett om dette ikke er melde pliktig.
Hadde 3 email dette året om slk siste 22.5 % om det kunne sendes melding deal avsluttet-info om italy gass alle felt status- ja så var det info om neste investor møte alle før juni. Ja ingen svar solgte meg ned til 10 blank og flyttet til zero konto i Nordnet betyr nada med stemme rett her. Har lagt zenit vekk - venter på TLp - men kanskje en ikke burde stole på AC - finner nok ut i august om en selger resten av aksjene - synes det var voksent av pesimist og ikke komme med flere innlegg. Det kommer nok ikke flere fra meg heller i Zenith selger stilt og rolig - når en finner ut nok er nok fra Ac etter info møte nå i august ⚡️🚂
Aqualight
31.07.2022 kl 20:12 3137

Nu sidder du ikke og bilder dig selv ind, at jeg får informationer som alle andre ikke også får vel? for så er du godt nok på dybt vand!

9 ud af 10 spørgsmål der florere på diverse forum, som vedrører Zenith Energy, er spørgsmål som der allerede er svaret på af AC, enten via IC eller via RNS - DET er virkeligheden, at der så bliver sendt seriøse mail, med aktuelle spørgsmål der ikke bliver besvaret, det er selvfølgelig kedeligt, men hvis AC skal igennem 500 mail, for at komme til den enkelte, så forklare det jo hvorfor tingende er som de er.

Og selvfølgelig skal AC, enten selv svare eller sørger for der bliver svaret , det er klart som postevand -

Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Frodon
31.07.2022 kl 21:41 3036

Dette er jo fellen flere børs selskap går i, at de ikke skjønner at aksjonærene eier selskapet. I et så lite børs selskap som blir handlet med så lavt volum over børs, ser jeg ikke bort ifra at dette er en av hoved grunnene til at aksje kursen faller hele tiden. Når guiding bommer, guiding ikke blir oppdatert og selskapet ikke svarer eierne sine, skjønner jeg veldig godt at folk mister tilliten til ledelsen og selger seg ut. Vi snakker jo om sparepengene til folk og at ledelsen i selskapet har null respekt for de pengene.

Ironien er jo at selskapet ikke børs melder negativ kursdrivende informasjon. Den info får jeg heldigvis fra andre steder, da media plukker opp saker. Men alle skal jo få samme info samtidig, og når jeg først leser infoen, har jo kursen synket mye allerede.

Veldig bra av Pesimist...får håpe han bytter til et mer positivt nick, lool.

Ja, håpet er jo lykke loddet med Kongo. Fundamentene ser jo bra ut....bare burde få byttet ut styret ;) Men det fler tallet får vi sikkert ikke, hvis de store aksjonærene får info vi ikke får
Frodon
31.07.2022 kl 21:49 3023

Når jeg sitter å leser prospekt fra Zena på 554 sider + ca 50 sider fra 2 analyser de har betalt for og jeg har seriøse spørsmål rundt dette som et investerings objekt, forventer jeg å få svar på min henvendelse fra selskapet. Har aldri forventet svar fra AC selv. Hvis de ikke har mulighet til å svare på henvendelser fra investorer som ønsker å kjøpe produktet dems, kan de eks ansette en IR (investor relations). Hvis du driver en butikk og det kommer en kunde for å kjøpe produktet ditt, må du jo ha noen til å serve kunden. Det er jo ABC innen drift av en butikk
Aqualight
31.07.2022 kl 22:04 2992

På det punkt, er vi også 100% enige Frodon.

Aqualight 🇩🇰🇳🇴