Min it yndling OptiMobile Ny info rundt fremtiden til OptiMobile

repsol
OPT 02.05.2022 kl 09:13 2442

Mange spennende Pm herfra nå , men skal vel gjennomføre emisjon først før det løsner her .

repsol
Redigert 19.07.2022 kl 10:29 Du må logge inn for å svare
repsol
03.05.2022 kl 09:17 2397

Gleder meg til den dagen investorer i Svergie tar tak i denne lille perlen )

repsol
Redigert 03.05.2022 kl 14:47 Du må logge inn for å svare
repsol
18.07.2022 kl 14:06 2204

https://optimobile.se/
Er emisjon på gang her snart nå tipper jeg .

repsol
repsol
19.07.2022 kl 10:05 2157

Jeg vil ha en rettet emisjon til sterke eiere her nå

repsol
repsol
19.07.2022 kl 10:23 2148

OptiMobile AB (publ): LA+B and OptiMobile samarbetar för att etablera Woony på den svenska marknaden
14.6.2022 11:06 • Cision •
Kopier link
OptiMobile och LA+B etablerar ett samarbete om att ta OptiMobiles nya produkt, Woony, till den svenska marknaden. LA+B kan med sitt kunnande, sin erfarenhet och etablering på marknaden bidra med design, positionering, kundutvärderingar etc.
"Vi ser stora möjligheter för detta samarbete och bedömer att stora kunder och varumärken, som LA+B jobbar med, kommer ha stor nytta av LA+Bs tjänster inför introduktion av Woony" säger Erik Nilsson, VD för OptiMobile.

Woony erbjuder en effektivare kommunikation för e-handlare och andra företag då internet-sessionen knyts ihop med rössamtal. Detta kortar ned samtalstiden då mindre tid slösas på introduktion. Möjligheten att prioritera samtal gör också att handlare kan välja att svara på de mest lönsamma samtalen först.

"Woony är en unik produkt som vi ser kunna stödja många digitaliseringsprojekt vi arbetar med. De unika funktionerna och samverkan mellan front end och back end innebär oerhörd potential för kundnytta och en exponentiell utveckling av kund-, sälj- och produktstöd" säger Jonas Lundin, produktutvecklare och VD på LA+B.

För mer information, vänligen kontakta:

Erik Nilsson, VD Jonas Lundin, VD LA+B

repsol
repsol
19.07.2022 kl 10:24 2146

OptiMobile AB (publ): Magello blir integrationspartner för Woony
9.6.2022 09:49 • Cision •
Kopier link
Magello och OptiMobile har enats om ett samarbete gällande OptiMobiles nyligen lanserade produkt för ehandel, Woony.
Woony är ett kommunikationsverktyg för webshoppar och andra hemsidor som vill förbättra sin dialog med kunder och besökare. Med Woony kan röstsamtal prioriteras för kunder med höga potentiella intäkter för ehandlare, vilket ökar försäljning och lönsamhet.

För större kunder kan integration med andra systemverktyg som affärssystem, CRM och andra kommunikationstjänster bli aktuellt. Det är här Magello har sin expertis och är ett viktigt komplement till OptiMobiles erbjudande.

"Vi är glada att inleda ett samarbete med Magello, som med sin kompetens inom digitalisering och Cloud-tjänster stärker våra möjligheter att rikta oss mot större kunder med komplexa system" säger Erik Nilsson, VD för OptiMobile.

För mer information, vänligen kontakta:

Erik Nilsson, VD Thomas Näslund, VD Magello

Telefon: +46 709 460 100 Telefon: 073-370 95 29

E-post: erik.nilsson@optimobile.se E-post: thomas.naslund@magello.se

Om Magello:

På Magello utvecklar vi system som gör livet enklare för våra kunder. Vårt mål är att hjälpa människor och verksamheter att förverkliga sina ambitioner. Och att utvecklas själva under tiden.

OptiMobile är en mjukvaruutvecklare och lösningsleverantör med fokus på VoIP-baserad kommunikation byggd på en egen plattform. Företaget tillhandahåller individuella lösningar för mobiloperatörer baserade på en SaaS affärsmodell för att hjälpa till vid övergången till 4G/5G-nätverk och interoperabilitet med WiFi-nätverk. OptiMobile erbjuder företagsmarknaden molnbaserade lösningar för att förbättra intern och extern kommunikation. OptiMobile erbjuder även en kommunikationslösning för e-handelsmarknaden som ger en närmare interaktion mellan handlare och kunder. Huvudkontoret ligger i Stockholm, Sverige och företaget är listat på Spotlight Stock Market (OPT).

https://news.cision.com/se/optimobile-ab--publ-/r/magello-blir-integrationspartner-for-woony,c3582570

https://mb.cision.com/Main/16787/3582570/1590635.pdf


repsol


repsol
19.07.2022 kl 10:25 2145

OptiMobile AB (publ): Crossborderit extends Woony trial and includes support team
7.6.2022 11:39 • Cision •
Kopier link
As outlined in the existing Letter of Intent, Crossborderit confirms their continued plans to use the Woony service, as it has now been commercially released.
Crossborderit has identified a need for an integrated voice calling service to enhance their interaction with their web shop customers worldwide. The service is expected to reduce the time for onboarding and resolution of support issues and increase customer satisfaction.

OptiMobile's CEO Erik Nilsson comments:

"We are very pleased with the valuable feedback and insights coming from the cooperation with Crossborderit, which has helped us shape the first generation of the product."

Crossborderit's CEO Marcus Oliveira comments:

"It has been a privilege to cooperate with OptiMobile to influence design of the Woony solution to fit our needs. We now look forward to continuing with the implementation of the service and involving our supports teams."

For more information, please contact:

Erik Nilsson, CEO

Mobile: +46 709 460 100


repsol
repsol
19.07.2022 kl 10:27 2140

OptiMobile AB (publ): Optimobile tillkännager ny "Voice is King"-strategi med globalt fokus
25.4.2022 14:25 • Cision •
Kopier link
Stockholmsbaserade Optimobile tillkännagav idag en ny strategi för att dra nytta av sin enastående branschexpertis inom rösttjänster och OptiMobile-plattformen, som har utvecklats under 19 år, för att föra ut fördelarna med röstkommunikation till fler sektorer. Historiskt har OptiMobile varit fokuserad på telekomsektorn, efter att ha levererat mjukvarubaserade rösttjänster för telekomjättar som Telenor, Tele2 och 3.
"Jag ser ingen anledning till varför vi skulle begränsa vår expertis och plattform till den mer traditionella telekomsektorn. Fördelarna med röstkommunikation är tidlösa och otvivelaktiga, och i en värld som blir mer och mer digital finns det en enorm potential i att integrera röstkommunikation i sektorer som e-handel, företagskommunikation och konsumentmarknaden!" säger OptiMobiles vd Erik Nilsson vid tillfället.

En nyligen genomförd studie av Microsoft belyser värdet av röstkommunikation i digitala tjänster. Studien visar bland annat att röst är den föredragna kommunikationskanalen i 71 % av supportärendena, mer populär än e-post, chatt etc. Med hjälp av kundsupportsektorn som exempel har OptiMobile identifierat flera innovativa funktioner för att förbättra kundens erfarenhet samt produktiviteten för servicepersonalen.

Den nya strategin kommer att resultera i en uppdaterad produktportfölj för OptiMobile, som börjar med de redan annonserade OptiSet-, Woony- och Zapr-produkterna. Viktigt är att alla dessa produkter lanseras under sina individuella varumärken, vilket möjliggör oberoende marknadsföringsbudskap och positionering för sina respektive marknader. Äldre produkter för befintliga kunder kommer att underhållas och stödjas enligt avtalsförpliktelser.

Varumärket OptiMobile kommer att genomgå en uppdatering för att spegla denna nya strategi.

"Med tiden föreställer jag mig att OptiMobile kan förvandlas till en inkubator av röstbaserade mjukvarutjänster, som utnyttjar vår djupa expertis och redan befintliga plattform för att få ut mer innovation på marknaden. Stockholm är enligt många bedömare ledande när det gäller att ta fram framgångsrika startups, och med tanke på Sveriges långa historia av innovation inom telekommunikation tycker jag att det är viktigt att satsa mer på att föra ut fördelarna med röst till fler sektorer och företag i världen" fortsätter vd Erik Nilsson.

Som ett resultat av denna nya strategi kommer OptiMobile att bjuda in investerare och partners att delta i detta nya fokus på röstbaserad innovation.

För mer information, vänligen kontakta:

Erik Nilsson, VD

Telefon: +46709 460 100

E-post: erik.nilsson@optimobile.se

OptiMobile är en mjukvaruutvecklare och lösningsleverantör med fokus på VoIP-baserad kommunikation byggd på en egen plattform.Företaget tillhandahåller individuella lösningar för mobiloperatörer baserade på en SaaS affärsmodell för att hjälpa till vid övergången till 4G/5G-nätverk och interoperabilitet med WiFi-nätverk.OptiMobile erbjuder företagsmarknaden molnbaserade lösningarför att förbättra intern och extern kommunikation.OptiMobile erbjuder även en kommunikationslösning för e-handelsmarknaden som ger ennärmare interaktionmellan handlare och kunder. Huvudkontoret ligger i Stockholm, Sverigeoch företaget är listat på Spotlight Stock Market (OPT).

https://news.cision.com/se/optimobile-ab--publ-/r/optimobile-tillkannager-ny--voice-is-king-strategi-med-globalt-fokus,c3552524

https://mb.cision.com/Main/16787/3552524/1568580.pdf

Her har dere noe av det som skjer i OptiMobile AB den siste tiden og mye vil skje her fremover med dems tre nye plattformer og de tre nye markeder .

repsol


repsol
19.07.2022 kl 10:30 2135

OptiMobile AB (publ): NSF lanserar sin nya tjänst - Haloo!
8.7.2022 15:11 • Cision •
Kopier link
NSF Telecom Ab har idag lanserat sin tjänst Haloo! på den finska marknaden.
Haloo! är en SIM-fri telefonitjänst baserad på OptiMobiles "2nd Number"- lösning och NSF Telecoms kompletterande funktionalitet för att ge en unik och förbättrad upplevelse för användarna.

Tjänsten lanseras idag under namnet "Haloo!" på den finländska marknaden och innehåller flera funktioner som ger en enklare och tryggare upplevelse för t.ex. seniorer:

* Nära & Kära - snabbval

* Larmfunktion med ringkedja

* Samtalsfiltrering för utgående och inkommande samtal

Haloo!-applikationen finns tillgänglig för nedladdning på App Store och Play Store. Läs mer om tjänsten här: https://www.telepapat.fi/

"Det är med stor glädje vi ser att vårt samarbete med NSF Telecom lett till introduktionen av en tjänst med unika egenskaper för tryggare och enklare telefoni. Vi ser med spänning fram emot hur den mottas av de finska konsumenterna." säger Erik Nilsson, VD på OptiMobile.

För mer information, vänligen kontakta:

Erik Nilsson, VD

repsol
repsol
21.07.2022 kl 10:17 2074

Stille og rolig i OptiMobile som vanlig )

repsol
repsol
21.07.2022 kl 12:43 2043

Nå vil jeg ha litt Good News herfra snart, Erik kom igjen nå la oss tjene noen millioner her snart )

repsol
repsol
22.07.2022 kl 12:39 2010

Nok en rolig dag )

repsol
repsol
22.07.2022 kl 14:48 1995

Kanskje det hjelper og skrive her at dette er et søpla selskap som dere må holde dere langt unna, det lukter søppel lang vei ))


repsol
Redigert 22.07.2022 kl 14:56 Du må logge inn for å svare
repsol
25.07.2022 kl 11:26 1920

Nok en rolig dag her i OptiMobile, blir super spennende når lanseringen av BYOD (Bring Your Own Device) lansert, som er en app-to-app calls tjeneste.

Spennende tider her nå

repsol
repsol
25.07.2022 kl 16:05 1885

Nok en dag med null omsetting

repsol
repsol
26.07.2022 kl 10:25 1836

Tipper det blir nok en meget kjedelig dag i OptiMobile aksjen ), emisjon på gang her nå, litt amatør ledelse som annonserer emisjon lenge på forhånd i et selskap som ligger nede med knekk rygg når det gjelder kursen, ting kunne vært gjort annerledes når det gjelder denne kapital innhentingen.

repsol
repsol
26.07.2022 kl 16:09 1811

Kjenner jeg får testet tålmodigheten litt her nå )

repsol
repsol
27.07.2022 kl 11:25 1773

Rød dag i OptiMobile begynner og bli en vane etter og ha sittet i denne noen år he he, litt merkelige hovedeiere og grundere.

repsol
repsol
27.07.2022 kl 15:32 1749

Jeg vil volum i OptiMobile nå i dag )

repsol
repsol
28.07.2022 kl 11:10 1704

Rolig dag igjen i dag )

repsol
repsol
28.07.2022 kl 12:35 1689

stigende volum den siste uka er jo noe, men emisjon kommer her snart

repsol
repsol
29.07.2022 kl 09:32 1651

Nok en trå dag for OptiMobile eierne )

respol
repsol
02.08.2022 kl 09:05 1530

Hvis jeg skal tippe på dagens utvikling her så tipper jeg at den blir helt lik den i går nemlig helt død som vanlig )

respol
repsol
03.08.2022 kl 09:35 1490

Tålemod aksjen nr 1 )) Blir nok rolig i dag også til emisjons spøkelse er over, en ledelse som melder om emisjon på denne måten ledelse i OptiMobile har gjort er i mine øye ganske talent løse når aksjen ligger med knekt rygg fra før, kjappe rettet emisjoner er og foretrekke i stede for denne sei pining )

repsol
repsol
16.08.2022 kl 15:23 1257

Her er alt som vanlig i OptiMobile stille og rolig ) blir nok det også ut denne mnd tipper jeg så ikke noe stress og kjøpe her enda .

repsol