BORGESTAD SKAL REPRISES KRAFTIG NÅ. Investor presentasjon 19mai

Gullhaugen
BOR 03.05.2022 kl 14:52 4867

Er BORGESTAD KONSERNET Oslo Børs mest glemte juvel???
Borgestad må jo være et mega kupp på dette nivået. Ferdig restrukturert, redusert gjeld, nye meget gode betingelser på resterende gjeld. Flere forretningsområder som gjør det meget bra samt et godt lodd i et fornybart gullegg sammen med RØKKE - Emergy AS.

PLUSS juvelen som er senteret og parkeringen i Polen. Her strømmer det på med millioner av nye mennesker fra Ukraina m.m. Dette blir en gullgruve fremover. Skulle ikke forundre meg om de må utvide senteret snart for å etterkomme den voldsomme etterspørselen. (slutt på Covid restriksjoner , flyktningstrømmen )

Het utrolig at denne går under radaren. Borgestad skal langt over 4- 5 kr. Last opp før det er for seint...De.fleste har tømt seg nå.
Jeg regner med at selskapet kommwr med en update ganske snart.💣 Bare shopping sentert med parkerings anlegget i Polen kan forsvare 3- 4 kr.

Arctic Securities AS is inviting you to this event:
PromotionalLogo188x70.jpg
Borgestad Q1 Lunch presentation
https://app.weconvene.com/public/event/token/9a2565d8-0f29-4b71-a1f9-a4c8f7aae7ba

Redigert 04.05.2022 kl 12:09 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
03.05.2022 kl 15:34 4684

Her tror jeg det gjelder å ta et godt lodd før den stikker over 3 og så mot 5.Det er mange som ligger i sivet klar til å jafse til seg. Jeg tipper nedsalget er over nå. En spennende TOP 50 liste nå.
EN TIKKENDE BOMBE SOM VIL TA AV KRAFTIG NÅ.
Redigert 04.05.2022 kl 09:05 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
04.05.2022 kl 09:41 4516

Bare eiendommene og senteret i Polen kommer til å forsvare minst 3- 4 kr. Kommer til å bli en ettertraktet gullgruve fremover. Det renner inn med millioner av flykninger til Polen som trenger alt .. Polen kommer til å få massiv støtte fra EU
Gullhaugen
04.05.2022 kl 11:22 4488

Da fikk jeg endelig en hyggelig epost fra Pål. Da er det bare å gjøre seg klar for 19 mai hos Arctic Securities :) For da smeller det langt over 3- 4kr. Bare å laste nå under 3 kr.
Hei xxxxxxx,

Selskapet tar din mail og innspill på største alvor. Det er ikke tvil om at Borgestad må endre sin strategi for kommunikasjon fremover. Samtidig er Borgestad nå inne i en periode med avslutning av første kvartalsregnskap etc. og det innebærer at det er begrenset med informasjon selskapet kan gi til aksjonærer eller andre i perioden frem til første kvartal er offentliggjort. Første kvartal blir publisert torsdag 19. mai, samme dag er det avtalt at Borgestad skal ha en presentasjon for aksjonærer og andre interesserte hos Arctic. Presentasjonen vil også streames slik at alle kan følge den uavhengig av hvor man måte befinne seg. Vedlagt finner du informasjon og tidspunkt for presentasjonen, samt påmelding. Borgestad vil også legge denne informasjonen på vår hjemmeside, men det er fint om du kan videresende invitasjonen til de du har kontakt med.

Borgestad vil den 19. mai publisere kvartalsrapport og selskapet vil holde presentasjon, begge deler er for å gi aksjonærer og andre informasjon om selskapet og selskapets drift. Under presentasjonen vil jeg gi en status på Agora Bytom og Höganäs Borgestad både i forhold til utvikling den senere tid, men også hva vi forventer fremover etc. Det vil også bli gitt en oppsummering og rekapitulering av resultat av den rettede emisjonen, obligasjonskonverteringen og reparasjonsemisjonen, og hvordan selskapet er posisjonert fremover.

Jeg setter pris på tilbakemeldinger og direkte kontakt, både på mail og per telefon (kontaktdetaljer finner du nederst i mailen). Har du forhold du ønsker å diskutere så ikke nøl med å ringe. Dersom jeg er opptatt så sender jeg sms, og forsøker å ringe opp i etterkant.

Ønsker deg en fin dag!

Med vennlig hilsen|Best regards
Pål Feen Larsen
CEO

Gunnar Knudsensvei 144 | 3712 Skien | Norway
Mobile; +47 48 84 53 33 |E-mail; pal.feen.larsen@borgestad.no |WEB; www.borgestad.no





Redigert 04.05.2022 kl 11:32 Du må logge inn for å svare
HP17
04.05.2022 kl 11:41 4462

Var det ikke nylig her en stor emisjon til kr 2 i dette selskapet?

Gullhaugen
04.05.2022 kl 11:52 4449

Når 2.08 posten slukes så er det tomt for aksjer før 19 mai. :) Da snakkes vi på 3- 4 kr.
Gullhaugen
04.05.2022 kl 12:01 4440

Da kom denne fra Pål også :

Borgestad vil den 19. mai publisere kvartalsrapport og selskapet vil holde presentasjon, begge deler er for å gi aksjonærer og andre informasjon om selskapet og selskapets drift. Under presentasjonen vil jeg gi en status på Agora Bytom og Höganäs Borgestad både i forhold til utvikling den senere tid, men også hva vi forventer fremover etc. Det vil også bli gitt en oppsummering og rekapitulering av resultat av den rettede emisjonen, obligasjonskonverteringen og reparasjonsemisjonen, og hvordan selskapet er posisjonert fremover.
Arctic Securities AS is inviting you to this event:
PromotionalLogo188x70.jpg
Borgestad Q1 Lunch presentation



https://app.weconvene.com/public/event/token/9a2565d8-0f29-4b71-a1f9-a4c8f7aae7ba
Redigert 04.05.2022 kl 12:07 Du må logge inn for å svare
Star
28.12.2023 kl 12:57 3156

NY ingang.
Star
29.12.2023 kl 09:33 3015

Spenningen stiger i denne.

Kan dette bli nyttår raketten?
keane
08.01.2024 kl 12:50 2766

Var ikke helt bra den meldingen som kom i dag.
Garagardo
28.01.2024 kl 17:06 2544

Betyr det mye mtp salg/leie? Cash er en ting, men det er vel kommet inn til gangs i det siste ref. Emi og rettsaken. Har de like godt resultat eller bedre enn Q3, ser det per i dag lovende ut.
Garagardo
28.01.2024 kl 21:25 2462

Ser det kun er en som vurderer selskapet, og da til 0,38.
Legger man inn ned nedbetalting av deler av gjelden og verdien så må det vel egentlig være en verdi som er rundt milliardene? Nedskrivning av verdier i kjøpesenteret og penger inn. Vanskelig å vite pt kanskje.
BioKnut
30.04.2024 kl 11:15 2007

Borgestad har nå utløst et sterkt teknisk kjøpssignal, og er inne i en oppadgående trend. Oppsiden i denne utbombede aksjen er stor, og Borgestad er en klar doblingskandidat.
artumas
30.04.2024 kl 19:49 1963

Absolutt. Tror vi ser en pen klatring i denne frem til Q1 om 2 uker.
BioKnut
01.05.2024 kl 07:19 1881

Dersom Borgestad innfrir i 1Q, hvor høyt tror du aksjekursen kan gå?
artumas
01.05.2024 kl 16:29 1796

Ble jo kjørt en dumping-emisjon som var katastrofe for eksisterende aksjonærer. 60 øre er jo over en dobling fra emisjonskurs, men det tror jeg absolutt på i første omgang.
BioKnut
01.05.2024 kl 18:48 1771

Enig, og for meg er det også et sterkt kjøpssignal at konservative Kontrari v/Frode Teigen er tungt inne i aksjen. De meste de tar i blir til gull, ref. blant annet Belship😊💪💪
artumas
01.05.2024 kl 20:19 1729

Absolutt. Topp 10 har omtrent sittet stille siste måneder og sitter på ca. 75 % av aksjene. Så det er stabilt. Selskapet er helt endret finansielt nå. Borgestad satser på å kvitte seg med kjøpesenteret og heller satse fullt på Ildfast-delen. Det er der de gjør penger og de er ledende i det nordiske markedet. Er nok et smart trekk.
BioKnut
01.05.2024 kl 22:18 1682

Ja, det er noe i ordtaket «skomaker bli ved din lest».

Aktieselskabet Borgestad ble stiftet av Statsminister Gunnar Knudsen i 1904, og var et bunnsolid selskap bygget opp på satsinger innenfor shipping og industri (ildfaste produkter). Satsingen på eiendom/kjøpesenter har derimot vært et feiltrinn som har kostet selskapet dyrt. Det er nok derfor riktig å omstrukturere denne delen, og kvitte seg med det gigantiske kjøpesenteret i byen Bytom i Polen med et bruttoareal på 52.000 kvadratmeter + parkeringshus.
Redigert 01.05.2024 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
Broker74
02.05.2024 kl 09:58 1613

Hva er kortsiktig mål her...evt hva vil trigge videre oppgang.
BioKnut
02.05.2024 kl 10:09 1607

Med et godt resultat for 1Q som legges frem 16. mai, så fyker denne videre opp. Aksjen stiger nå på høyt volum, og har de siste dagene løst ut flere sterke tekniske kjøpssignaler. Borgestad er en klar doblingskandidat.
Redigert 02.05.2024 kl 10:10 Du må logge inn for å svare
Broker74
02.05.2024 kl 10:14 1600

Bare ser det er hinsides mye aksjer i selskapet, altså mye for meg :-) Kan det være verdt 1,4 milliarder ..ca veed kurs 1 nok. hmm må se på tall
Redigert 02.05.2024 kl 10:16 Du må logge inn for å svare
BioKnut
02.05.2024 kl 14:31 1560

Aksjen er iallfall billig på dagens kursnivå, men du har helt rett i at det er mange aksjer i omløp. Kriseemisjonen i fjor høst medførte at en haug med nye aksjer ble trykket opp.
artumas
02.05.2024 kl 22:01 1508

Ja, det er mange aksjer, men å si at de er i omløp er noe upresist da de fleste store eiere sitter stille...
BioKnut
03.05.2024 kl 09:41 1434

Artumas: Det har du selvsagt helt rett i.
Redigert 03.05.2024 kl 09:42 Du må logge inn for å svare
artumas
03.05.2024 kl 10:43 1400

Det er helt nye tider i Borgestad nå enn tidligere. Eier- og styresruktur er også endret og det tenkes nytt. Finansielt står de svært stødig nå etter emisjonen . De erkjenner at kremasjonsdelen var et feiltrinn. Denne avsluttes. I tillegg er arbeidet i gang med å videreselge kjøpesenteret i Polen som et ledd i endret fokus for Borgestad.
sorte
23.05.2024 kl 18:56 1079

Hei!

Lenge siden jeg har vært inne å kommentert Borgestad. Jeg deltok i emisjonen, men slet med å skaffe nok penger raskt nok til å få benyttet alle tegningsrettene og ble dermed utvannet. Har vært aksjonær i Borgestad over flere år og med på 2 kriseemisjoner, og har derfor et større tap på innvesteringen. Det er nok flere her inne som dessverre har tapt penger på Borgestad. 

Jeg og flere er svært kritisk til siste emisjon hvor største eier samt styreformann opplagt hadde en plan om å svartmale status til Borgestad forut for emisjonen mest mulig. Man ventet i det lengste med å offentligjøre emisjonen for slik å sikre at det ikke ville være mulig for noen å komme opp med en alternativ løsning for å betjene obligasjonslånet. Videre ble det gitt en svært kort frist for å tegne seg i den ordinære emisjonen, alle unntatt Kontari fikk redusert sin eierandel. Største eier fikk økt sin eierandel på bekostning av oss andre. 
Så har du en styreleder som snakker Borgestad aksjen nord og ned i forkant av emisjonen og mener rett pris er 15 øre og ikke rundt 1,5 som børskurs var da. Det ble også lagt inn som et vilkår for emisjonen at kommunestyret i Bjuv vedtok avtalen om salg av fabrikk eiendommen i Sverige, det gir jo ingen mening og er opplagt kun tatt med for å spre usikkerhet for å sikre en lavest mulig deltagelse i emisjonen. 

Her har man noen griske som kun ønsker å mele sin egen kake. Er det slike vi ønsker at skal forvalte våre verdier fremover ?

Jeg har fortsatt stor tro på Borgestad, men er bekymret over de forslag styret nå fremmer. Det hjelper lite at det finnes betydelige merverdier i aksjen dersom noen kun ønsker å øke sin egen profitt på bekostning av oss andre. 

Redigert 23.05.2024 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
sorte
23.05.2024 kl 19:55 1045

Det har skjedd mye siden sist.
Høganås Borgestad vant voldgiftsaken og fikk etter hvert utbetalt beløpet. Så har du avtalen med Bjuv kommune om salg av fabrikk eiendommen. Den avtalen er ennå ikke bindende, men det er svært lite som tilsier at den ikke går igjennom. Jeg ser at Bjuv Kommune som var den som selv kontaktet Høganås Borgestad med ønske om å kjøpe hadde et allmøte nå i slutten av april hvor de presenterte for interesserte innbyggere om sine planer for området. Dersom det hadde vært en større risiko for at transaksjonen ikke ville bli gjennomført så hadde kommunen opplagt avventet videre arbeid med prosjektet til man hadde en endelig avgjørelse. Så her har i alle fall jeg en forventning om at avtalen blir gjennomført som planlagt.
Transaksjonen gir selskapet en mulighet til å bygge en mer moderne fabrikk og i en mer riktig størrelse i forhold til behovet. Man slipper unna med store årlige drift/vedlikeholdskostnader på den gamle fabrikk eiendommen. Og det viktigste er at man her frigjør ca 140 mill hvor rundt 120 av de vil være ren gevinst. Dette salget og uttak av de pengene vil etter det jeg ser heller øke verdien på Høganås og ikke redusere verdien. En potensiell kjøper vil vurdere omsetning, verdier og fremtidig potensial, ikke hvilke merverdier som ev. er bundet opp i en gammel eiendom. Det er neppe en eiendomsutvikler som er en potensiell kjøper av selskapet. Å selge de to eiendommene som avtalen innebærer er kun positivt og en vinn vinn både for Høganås og for Bjuf kommune som ønsker å sikre seg området. 

Borgestad annonserte nettopp at de har inngått avtale med en av minoritetsaksjonærene i Høganås for slik å øke sin eierandel. Det er ikke oppgitt noen pris på transaksjonen men det er grunn til å forvente at Borgestad her har gjort et meget godt kjøp, til glede for oss aksjonærer. Jeg forventer at det vil kunne komme flere meldinger om slike kjøp fremover da Borgestad har forkjøpsrett før resterende aksjonærer i Høganås.

Industrien forventer et godt 2024 med økt omsetning og høyere marginer, det jobbes videre med og forventes frigjøring av kapital. Agora Bytom er tjent med økningen av minstelønnen i Polen og forventning om et lavere rentenivå som mest trolig vil sette fart på transaksjonsmarkedet igjen.
sorte
23.05.2024 kl 20:30 1030

Ordinær generalforsamling 

I forbindelse med kommende generalforsamling i Borgestad så er det kommet forslag om å gi CEO i Høganås 1% bonus ved et salg av minimum 50% av selskapet til en markedspris på minimum 1 milliard SEK. Dog begrenset oppad til 11,5 mill i bonus. 
Det er på sin plass at CEO her får ta del i verdistigningen, det er også av stor interesse å for første gang få innblikk i styrets oppfatning av mulig verdi av industrien. Før kjøpet i går så var Borgestad sin eierandel på rundt 64% bokført til ca 150mill. Om de skulle oppnå 640 mill eller mer så vil det bli en betydelig gevinst her. Og jo større eierandel Borgestad klare å skaffe seg før et potensielt fremtidig salg, jo større gevinst.

Når det er sagt så mener jeg forslaget om å gi 1% bonus på utbetalt utbytte fra Høganås ikke hører hjemme noe steder. At man skal ta del i de verdier som skapes støtter jeg fult og helt, men ikke at man skal få bonus om man utbetaler penger fra konto og til eierne. 

Styret ønsker fullmakt til å kunne gjennomføre rettet emisjon på inntil 20% av aksjekapitalen og hvor eksisterende aksjonærer ikke vil ha noen rett til å delta. Det blir bla begrunnet som mulighet ved ev. oppkjøp/fusjon med andre bedrifter. 
Nå skal man ikke glemme at Borgestad nylig gjennomførte en kriseemisjon hvor virksomheten ble priset langt under slakteverdi. At man nå da skal ut på markedet og kjøpe opp flere bedrifter fremstår som en meget lite gjennomtenkt ide. Verdiene til Borgestad ligger i de eiendelene de allerede sitter på, jeg kan ikke se at det skulle finnes potensielle oppkjøpskandidater som kan kjøpes så billig at at det på noen måte skulle forsvare å gi fra seg eierandeler på dagens kurs. Det må i tilfelle være konkurskandidater med akutt finansierings-utfordringer og det er jo det siste vi trenger nå. Men det kan jo være at styreformann ønsker å skape en ny krise for å kunne forsvare en ny emisjon. Med forlag om å endre pålydende fra 10 kr til 1 kr aksje etter spleis 40:1 så muliggjør man nettopp muligheten til nye kriseemisjoner. Og den muligheten ønsker ikke jeg å gi, så jeg kommer helt klart til å stemme mot forslaget om fullmakt til å gjennomføre rettet emisjon på 20% . Jeg ser heller ikke poenget med å skulle gi fullmakt til å kjøpe tilbake 10% av aksjene så lenge man nylig har gjennomført en unødvendig stor emisjon til gi bort pris. Dette forslaget er jo en innrømmelse av at emisjonen opplagt var større enn nødvendig. 
Redigert 23.05.2024 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
sorte
23.05.2024 kl 21:47 988

Hva tenker dere andre her ? Noen som har tenkt seg på generalforsamlingen ? Eller har noen synspunkter ? Om man ikke har tid til å stille så har vi alle en mulighet til å gi et tydelig signal ved å fylle ut og sende inn stemme-instruks.

Alle bør selv gjøre seg opp en formening om hvilken retning man ønsker fremover og hvem som er egnet til å forvalte våre verdier, det er det dette handler om. De store eierne bestemmer helt klart mye, men det er tydelig fra reaksjonene i etterkant av emisjonen at det på ingen måte er full enighet blant de største eierne. Derfor vil vår stemme være med på å avgjøre videre retning. Jeg oppfordrer derfor alle aksjonærer til å bruke sin stemme.
sorte
24.05.2024 kl 09:09 905

SES og Interade shipping gikk i desember ut i Finansavisen og ønsket styreleder Glenn Ove Rødland kastet som følge av den svært urettferdige fordelingen av aksjer i emisjonen. Det hører ingen steder hjemme at en styreleder jobber aktivt med mål å sabotere en kapitalinnhenting slik som her har blitt gjort. Kontari og styreleder Glenn Ove Røland har stjålet verdier fra oss andre aksjonærer for å berike seg selv. 

Jeg har ikke noen forutsetning for å påstå at Røland som styreleder og Sivertsen som Kontari sin representant for største eier ikke er dyktige. Det er nok helt klart flinke folk som har kommet seg opp og frem. Men spørsmålet er om vi har tillit til dem eller ikke. Jeg mener de ikke har vist seg tillitten verdig etter det skitne spillet som opplagt har foregått i kulissene. Og det hjelper ikke hvor flinke de enn skulle være når deres motivasjon og mål er å grafse til seg en størst mulig andel av våre verdier. 

Rødland avslørte seg i forbindelse med sitt innlegg i q4 presentasjonen. Der kom det frem at han helt fra start mente det var helt opplagt og nødvendig å gjennomføre en total refinansiering av Borgestad. Hadde han ønsket å jobbe til beste for oss aksjonærer så hadde man jobbet med flere ulike løsninger for finansiering. Rødland hadde fokus på å vente lengst mulig å gå ut med det for å sikre at man ikke lenger hadde noen andre valg. Videre har han mottatt styre honorar fra Borgestad i perioden han aktivt jobbet for å snakke Borgestad nord og ned i håp om å få en så lav interesse for emisjonen som overhode mulig. 
Han avslørte seg videre da han på uredelig vis sikret seg aksjer på 26 øre i etterkant av reparasjonsemisjonen, noe som forteller at hans eneste motiv har vært å ta verdier fra oss andre aksjonærer.
Det skulle ikke forundre meg om Rødland også har sikret seg lukrative avtaler med Borgestad som vi ikke har fått innsyn i. 

Rødland har tidligere også mistet tillitt hos John Fredriksen, hva som ligger bak er ikke meg bekjent. Men det skulle ikke overraske meg om å berike seg selv også var problemstillingen der. 

Rødland og Sivertsen bør etter min oppfatning ikke få fornyet tillitt til en ny periode i styret. Vi lot oss lure tidligere, men vi kan nå hindre at noen fortsetter å forsyne seg grovt av honningkrukken. 

La oss heller utvikle og realisere de verdiene som allerede ligger i selskapet og få utbetalt verdier til alle oss aksjonærer. Det er et betydelig potensial her og alle vi som sitter med aksjer og har tatt en risiko her fortjener å ta del i oppgjør fra salg av både kjøpesenter og ildfast industri.

Nunez
24.05.2024 kl 15:06 857

Jeg støtter de innspill du har ift GF, men har vel bare rundt 0,2% av aksjene i selskapet så monner vel ikke så veldig.
Har du grunn til å tro at SES og Intertrade vil være med på "opprør" nå?
sorte
28.05.2024 kl 10:46 702

SES og Interade Shipping var de som offentlig gikk ut mot Rødland fordi han aktivt jobbet for snakke Borgestad ned i forbindelse med emisjonen. Styret og styreformann sin oppgave er jo arbeide til fordel for selskapet og dets aksjonærer, men Rødland har opplagt kun jobbet for sine private interesser. I tillegg til å presse emisjonskursen ned så ble emisjonen også lagt opp slik at noen få ble tilgodesett på bekostning av alle andre, det var nok det de største foruten Kontari var minst fornøyde med. De aller fleste har blitt utvannet til tross for at de tegnet seg maksimalt og de har blitt utvannet på en pris som på ingen måte forsvarer de underliggende verdiene i selskapet.

Etter det jeg vet så har det ikke vært skrevet noe offentlig i etterkant av at Kontari og Rødland sikret seg mye aksjer i reprasjonsemisjonen hvor de som var med på den rettede emisjonen ikke hadde anledning til å tegne seg. Men ved bruk av "stråmenn" så fikk de allikevel sikret seg aksjer.

Nå ble emisjonen satt på 25 øre og ikke 15 som Rødland forsøkte å presse igjennom. Men problemet her er at 25 øre også var en alt for lav emisjonskurs. Det var mange av eksisterende aksjonærer som var villige til å betale mer en 25 øre, men de fikk ikke. Og det var ingen nye investorer som fikk være med på emisjonen. Det burde vært mulig å plassere emisjonen på en mye høyere emisjonskurs, emisjonen kunne også helt klart vært mindre enn det som ble gjennomført. Nå har de over 100 mill på konto som de ikke trenger til svært lav innskuddsrente. Å hente inn disse 100 mill til 90% rabatt, for så å kanskje få 1-2 % rente i inntekt er en elendig beslutning.

Det er nok ikke sikkert at Rødland må gå, men jeg både tror og håper at mange nok stemmer mot styrefullmakten til å gjennomføre rettede emisjoner hvor vi ikke får være med å tegne. Borgestad har absolutt ikke behov for å hente inn mer penger, og en ny emisjon er helt unødvendig. Vi har fått bevist at både Rødland og Kontari ønsker å berike seg selv på bekostning av oss andre aksjonærer, og vi bør derfor ikke gi de redskap til å potensielt kjøre en ny rettet emisjon på 20% av aksjekapitalen mot seg selv hvor vi andre ikke får delta. Etter foreslåtte spleis hvor 40 gamle aksjer blir til en ny så vil pålydende være 10 kr per aksje. Forslaget om å redusere denne til 1 kr muliggjør i teorien en ny emisjon til 90% rabatt, så denne bør stoppes.

0,2% av selskapet er jo ikke lite. De fleste her inne har nok vesentlig mindre aksjer enn det. Alle stemmer teller, i tillegg så vil antall personer som stemmer mot en slik fullmakt være et tydelig tegn til styret at vi følger med og ikke aksepterer å bli frastjålet flere verdier.
Redigert 28.05.2024 kl 12:27 Du må logge inn for å svare
artumas
01.06.2024 kl 12:44 526

Forslag om emisjon igjen. Ikke lenge siden sist. Så hvorfor behov for penger allerede. En rettet emisjon (og til hvilken kurs?)mot enkelte - høres ut som om noen ønsker å ta kontrollen i Borgestad. Blir spennende på generalforsamling mandag.
Chri$tian
01.06.2024 kl 21:01 457

Borgestad ville jeg holdt meg langt unna. Selskapet er ikke til å stole på. De har flere ganger hevdet at de ikke trenger flere emisjoner og at de er "fullfinansiert" bare de får sette en emisjon til.

Faktum er at selskapet har en altfor høy Nettogjeld/EBITDA. Dvs de har altfor lav lønnsomhet gjennom driften til at de klarer å håndtere gjelden sin.
artumas
02.06.2024 kl 00:02 412

Ja, begynner å bli skeptisk selv. Stemmer ikke med hva de sa på q4. Da var de fullfinansiert. Nå plutselig snakker de om en rettet emisjon. Veldig vinglete og lite troverdighet.