Hybricon (HYCO) Har Zaptec laddare för bussar/lastbilar?


Hej,

Vet inte om ni hört talats om detta bolag. Det är en hög risk men kan också innebära en bra reward.

I Maj kommer Bussmagasinet.no och testar och kommer skriva reportage om de 2 bussarna som är från King Long, som nu är på plats i Umeå.
Läst senaste rapporten som släpptes idag, där bussmagasinet står nämnt i texten.

https://mfn.se/cis/a/hybricon-bus-systems/hybricon-bus-system-ab-delarsrapport-januari-mars-2022-bb21ddee

Här kan ni läsa mer om bolaget.
Hybricon är återförsäljare till ett av världens största Bussbolag (Kinesiska King Long)
De får exklusivt sälja bussar till Sverige, Danmark och det ryktas att det kan även vara på gång att få sälja i Norge. (Är dock inte helt bekräftat)
Hybricon har även exklusiva rättigheter att sälja laddstationer åt tunga fordon av märket Winline Technology för hela norden.
Winlines hemsida - http://en.szwinline.com/index.html
Hybricons hemsida - www.hybricon.se

Dessa avtal är relativt nya för Hybricon, och de har sålt 2 King Long bussar till Transdev Sverige, som ska gå i Umeå.

Bolaget är jättelitet, med ett börsvärde på 25 miljoner sek.
Läser man hela dagens rapport, så står det att Hybricon har betalat King Long bussarna och kommer fakturera Transdev under Q2 för dessa.
Vilket borde innebära att kassan kommer att ligga på 10 miljoner kr, och förhoppningsvis så är nästa kvartal vinst, eller väldigt nära.

Jag är aktieägare, har varit det länge. Det har varit en dålig affär att vara det, men jag tror jag ser vändingen nu.

Är det någon fler som har aktier i Hybricon på detta forum?


Redigert 03.05.2022 kl 21:45 Du må logge inn for å svare

Triggers som jag ser i detta bolag.

Bolaget är litet, och de 10 största aktieägarna, som äger nästan 50% av alla aktier uppskattar jag att de har köpt in sig på en gemensnittlig kurs på cirka 15-30kr.
Nuvarande kurs 5,6kr.

Maj
- Bussmagasinet.no kommer och provar de nya bussarna anpassade till nordiskt klimat. "King Long PEV12 Artic"
- Bussarna kommer ut i trafik i Umeå (Just nu så håller de på att slut justeras och King Long personal är på plats)
- Mera information om sammarbetet med Opibus AB
- Utfall från uppdraget med Malma Logistik för behovsutredning och beslutsunderlag gällande laddinfrastruktur på terminalerna i Västberga och Skärholmen(Sthlm)

Augusti Q2 Rapport 9/8
- Då transdev inte har betalat för laddinfrastruktur och 2 king long bussar, kan det vara nu bolaget visar ett positivt resultat?

Note: Bolaget är litet och det finns en hög risk. Men de verkar på en bransch som är väldigt intressant och nu när de har samarbetsavtal med både King Long och winline (Laddinfrastruktur) så kräver det inte så mycket finansiering själva från Hybricon, som behövdes tidigare när bolaget backade 30-50 miljoner per år.
Nu backar bolaget 400tkr per månad, hade 3,7 miljoner i kassan i senaste rapport som släpptes igår. Och det står även att de har betalat Bussarna och laddarna med egen kassa och att det ska fakturera transdev under Q2. Min uppskattning är att det kommer att innebära att bolaget kommer ha 10 miljoner i kassan efter fakturering.

Läs på och gör era egna bedömningar, som vanligt, gå inte in i aktier om du inte har råd att förlora och notera att detta är en hög risk och litet bolag.

www.hybricon.se här hittar ni det mesta...


Här är ett reportage om att Hybricon har rättigheter att sälja King Long Bussar i Sverige, Norge, Danmark. (Just nu finns 2 st i Umeå, som Transdev har köpt)
https://www.bussmagasinet.se/2022/04/premiar-for-king-long-pa-nordisk-elbussmarknad/


Modellen som specialanpassats för den Nordiska marknaden heter PEV12 Artic.
Närmaste modellen som King Long har till denna modifierade variant heter PEV12 ESTAR

Här är en reklamfilm på ESTAR.
https://www.facebook.com/kinglongbus/videos/306502558277290

Börsvärde just nu cirka 25 miljoner Svenska kronor, i mitt tycke så borde det vara dubbelt eller trippelt, men jag antar man får vänta tills nästa nyhet släpps.

Nuvarande kurs pendlar mellan 4,5-5,5 kr och det är i mitt tycke en väldigt attraktiv värdering och bra risk/reward case.

Läs rapporten från förra veckan.
https://spotlightstockmarket.com/sv/market-overview/nyheter//nyhets-artikel?id=85357

Vill ni träffa representanter från bolaget så befinner dom sig på Elmia Lastbilsmässa nästa vecka i Jönköping.
https://www.elmia.se/lastbil/utstallarlista/exhibitor/504118_85099/

Någon fler än jag som äger Hybricon aktier?





Kung Norge -Do you here me?

Enligt denna artikel så får Hybricon sälja King Long bussar även i norge och även winline´s laddare för tunga fordon.
Litet bolag, men kanske är på gång nu
https://www.bussmagasinet.se/2022/08/breddad-verksamhet-och-battre-resultat-for-hybricon/

Börsvärde, strax över 20 miljoner...


Hybricon (HYCO) Påbörjade partnerskap för snart 1 år sedan och har ensamrättigheter att sälja Winline laddare för hela Norden. Hittills har endast 2 st laddare för elbussar sålts till Transdev i Umeå Sverige.

Här ser man en liten reklamfilm om Winline som nämner att de har installerat 300.000 laddare hittills. Min förhoppning är att de kan börja konkurrera mot Zaptec.
https://www.youtube.com/watch?v=hDMQDldICmk