Zena - Det store seriøse olje/gass selskapet

Frodon
ZENA 04.05.2022 kl 14:00 98492

Finnes det oppside her, vil jeg gjerne ha en del av den brune kaken
Redigert 16.02.2023 kl 15:40 Du må logge inn for å svare
Gullit
11.10.2022 kl 06:43 6220

Synes din oppførsel er usmakelig nå Frodon. Når har jeg sagt att jeg ikke tar feil? Tar masse feil jeg, viser bare til hva som faktisk sto om neste oljesalg. Er med her fordi det er store vekst muligheter samt att de har fått en fin pengeflyt.
gravemaskinen
11.10.2022 kl 08:11 6124

Nå er det Ikke bare zena som bygger oljelager.. Se på PNor... Ikke solgt for en eneste krone i siste kvartal
Kniko
16.10.2022 kl 19:28 5330

Interresant å se hvem som er med i budrunden. Av de andre selskaper som er med så vil jeg vel si at jeg tror Zena har den absolutt sterkeste profilen.

Baobab Energy Africa, med "erfarne" personer fra bransjen og fra Benin, men basert på nettsiden deres så ser det mer ut som en gjeng som har snekra sammen en side med lovord i Wix (ref Footer), uten noen som helst dokumentasjon eller faktisk track-record med unntak av deres personlige arbeids-erfaringer. Tviler ikke på deres erfaringer, men det virker mer som de prøver å komme inn på markedet med eksterne partnere og ekstern finansiering.

Geospectra Nigeria: Ingen aktiv nettside / SSL sertifikat ikke gyldig så ingen som besøker den.
Unicorn Energy Resources: Ett selskap som ikke bare er fokusert på olje og gass men har noen andre områder de investerer i. Nettsiden viser lite faktisk aktivitet i sektoren annet enn at de prøver å få lisens/tilgang på ett felt i Nigeria. Tviler på at de klarer å konkurrere med Zena.
Profit Energy: Finner lite informasjon om dette selskapet på nett.
Gemcorp Capital: Eneste med en mer seriøs profil på nett. Innenfor olje mer fokusert på Refineries, samt andre områder, men svak i forhold til Zena.

Er selvfølgelig biased mot Zena, men utifra den offentlige profilen til de andre aktørene og deres track-record så lener jeg mot at dette burde bli gitt til Zena. De har erfaringen med det tekniske, de kan utforme søknader bl.a. etter alt arbeidet med Congo og Tunisia og er en seriøs olje-aktør som er dedikert til Afrika, og samtidig har ties til både Canada, London og Norge, som er viktig for fremtidige prosjekter Benin utlyser.
Blir overrasket hvis de ikke får tildelt denne lisensen.


Frodon
16.10.2022 kl 22:11 5149

Veldig bra jobbet 👏 Siden det ikke er så mange aktører med, går Zena sine odds automatisk opp. Vet vi noe om feltet kan bli delt på flere aktører, eller om det absolutt kun er et selskap som vinner dette? Kan ikke si jeg har lest noe om hvor mye vinneren skal betale for dette. Har du funnet noe på det?
Kniko
18.10.2022 kl 10:20 4821

Nei jeg vet dessverre ikke noe mer om feltet, pris og fordeling. Må nok bare vente å se. Satser på at tlp og seme er avklart innen nyttår. Er jo forsovidt bra at de pusher gjennom lovene for flaring osv i Congo, det må jo på plass før de lar selskaper kjøre på. Viktig å stille krav til bærekraft fra starten av. Det er mange eksempler på miljø og helse konsekvenser fra bl.a. Delta i Nigeria.
Frodon
24.10.2022 kl 21:50 4184

NÅ har du også fått oppdaterte forward priser på strøm i Italia på linken din. Da ser du at info du sitter med angående strøm pris i Italia er gammel for meg (og sikkert en del andre her)

https://www.mercatoelettrico.org/En/default.aspx
Redigert 24.10.2022 kl 21:52 Du må logge inn for å svare
Frodon
30.10.2022 kl 10:32 3986

Spot pris i Italia er nå på ca kr 1,46 kwh, ned fra over kr 6 for et par måneder siden. Forward strøm prisene i Italia har jo også stupt, som de fleste nå har fått med seg
Frodon
10.11.2022 kl 17:00 3236

Strøm prisene fortsetter rett ned. 6.11.2022 var spot strøm pris i Italia på ca kr 1,21

«Electricity prices during the month of October 2022 averaged approximately EUR 208 per MWh»

https://newsweb.oslobors.no/message/575417
Frodon
16.02.2023 kl 15:38 2833

Æsj, da ble jeg aksjonær igjen 😜

Hvorfor faller aksjen så mye?
Redigert 16.02.2023 kl 15:38 Du må logge inn for å svare
futureistoday
16.02.2023 kl 16:03 2737

Tilapia 2 har gått til ett annet selskap, jeg mistenker at dette er noe zenith har visst i lang tid. Derav at AC ble kastet vekk som speaker og zenith fjernet som sponsor på konferansen som ble holdt. Så historikken de siste år er som følger:

Nigeria med barracuda feltet var holdt av annen aktør, som viser at zenith ikke har gjort en god jobb i forkant og holdt på og bli lurt.

Tilapia har zenith sagt ved flere anledninger at er rett rundt hjørnet, og at relevante myndigheter sitter med pennen i hånda osv som da har vist seg og være en stor bløff. De har hentet inn mye penger og brukt her iflg dem selv.

De har meldt om boringer i Tunisia som aldri har blitt noe av. Her har det også blitt hentet inn penger flere ganger, hvor er de??

Men aldri sagt noe hvorfor det ikke skjer noe.

De har nå nylig meldt om Jemen (som myndighetene slo tilbake straks og fortalte at zenith hverken har kompetanse eller økonomi til og operere) så dette er vel allerede avgjort som fiasko.

De har meldt oljesalg som ikke har blitt noe av (ihvertfall ikke som har blitt meldt ut til markedet)

Det er usikkert hva de egentlig innehar av lisenser i Tunisia nå da ingenting av de som er utgått har blitt fornyet slik jeg har forstått det.

Er det noe zenith er dyktige på så er det og unnlate og meddele markedet negative nyheter og stikke hodet i sanden når de ikke holder det de børsmelder.

De har hentet inn penger til mye forskjellig men pengene forsvinner ut i intet.

F.eks flytting av borerigg. Som ikke har blitt flyttet en meter (hvis de i det hele har en borerigg)

For meg så fremstår jo det hele som svindel.
Frodon
16.02.2023 kl 16:14 2690

Tilapia 2 har vell aldri vært priset inn i aksjen? At det tilfalt noen andre, var jo ingen stor overraskelse for noen andre enn kanskje Zena ledelsen? ;)

Har det ikke vært noen flere oppdateringer rundt boring i Tunisia? Haha, det er jo bare sykt, der hvor de faktisk fikk produksjon. Har de ikke opplyst om hvorfor det ikke er boret mer der heller?

At de ikke får noe i Jemen burde kursen gå opp på. Jemen er for store selskap som kan kjøpe alle som trenger betaling. Holder ikke med å sponse et lokalt fotball lag der ;)

Olje salget har bekymret meg mange ganger også, spesielt når det er lenge mellom hver rapport. Er det noe som har sett om partnerne på de feltene har solgt olje?
Frodon
17.02.2023 kl 12:00 2412

Da er aksjene solgt igjen. Ble fin gevinst på kort tid det 💪
Tricky
17.02.2023 kl 13:47 2274

Frodon skrev Innlegget er slettet
Krav på 15 MUSD, kommer bare 50 % inn så var det sikkert en vinn, vinn situasjon.
citius
17.02.2023 kl 13:49 2255


Tror folk enda på den italienske julenissen?
Frodon
17.02.2023 kl 14:35 2168

Spesielt når kravet er større enn markedsverdien på Zena ;)
Frodon
17.02.2023 kl 14:36 2165

Tenker du på innsidekjøpet, som snart blir meldt?
gravemaskinen
17.02.2023 kl 14:39 2143

de får ikke en krone fra Congo..det er garantert..ikke ovverasket over dagens melding...det har gode AC visst om helt siden han ble kastet utav konferansen i januar...Viss noen ønsker å tape pengene siden er det bare å sette de i zena...ikke siste dag hvor denne synker...For et J......a jalla selskap...Merkelig nok har de ikke oppdatert produksjonstall fra Italie denne måneden heller...de siste året har de oppdatert hver måned siden det var så gode resultater,,,selvsagt ikke denne måneden siden gassprisen har sunket kraftig og dermed også inntektene..jallajallajalla fra ende til annen
Frodon
17.02.2023 kl 14:50 2110

Det tror ikke jeg heller. Så kommer det an på om det er priset inn i selskapet eller ei? Hvis det var priset inn i selskapet, ville kanskje fallet idag vært langt lengre? Produksjon og strøm pris i Italia har vi jo oversikt over selv, det kommer sjelden noen overraskelser derfra. Trenger du børs melding på de oppdateringene?

Jeg har gjort mange lønnsomme trader i Zena. Noen tar kort tid, som du ser av tradene mine igår og idag. Mens noen av dem tar lengre tid. Det kommer som regel noen som skal kjøpe mye aksjer på et tidspunkt, som drar aksjen mye opp ;)
Frodon
13.03.2023 kl 14:24 1771

Oy, hva skjer her? Har noen endelig funnet ut av selskapet ikke får solgt oljen de liksom har på lager?