FLYR - Ny emisjon, hva blir emisjonskursen og hvorfor?

HP17
FLYR 05.05.2022 kl 17:42 13786

Nå melder FLYR utrolig nok om enda en emisjon.

Den forrige emisjonen er jo kun få måneder siden ble gjennomført også kommer det enda en emisjon. Hvordan i alle dager er det mulig?

Dette er svak ledelse og på kanten til å bruke ord som «Ikke flyvedyktig» og manglende styring. Hvorfor skal en vurdere å investere i FLYR?

Hva tror dere emisjonkursen blir denne gangen?
Mitt tips er mellom 0,50-0,75 - andre tips?

https://newsweb.oslobors.no/message/561302
https://e24.no/boers-og-finans/i/JxepLJ/flyr-vil-hente-opptil-250-millioner-kroner
Redigert 05.05.2022 kl 18:45 Du må logge inn for å svare
Winter is Here
05.05.2022 kl 18:01 7856

Det er ikke lett å starte et flyseskap nå om dagen Flyr, SAS og Norwegian + konkuranse på utlandsreiser, hvordan skal det gå med norse atlantic, hva tror dere ? Direkte USA turer kan gå, eller ?
Redigert 05.05.2022 kl 18:02 Du må logge inn for å svare
nem71
05.05.2022 kl 18:03 7841

Om riktig så var minste tegningen på 100 t euro, så skal vel da litt til å få denne til å bli en "folkeaksje".
Dølle
05.05.2022 kl 18:21 7740

250 mill er allerede på plass og man skal nå bestemme kurs iløpet av kvelden. Tips fra min side . 1.85
MHInvest
05.05.2022 kl 18:23 7717

Forundrer meg stort at du stiller dette spørsmålet, ser du ikke av regnskapet hvor mye selskapet brenner av i Q1? Er vel ikke noe nytt at uansett hvor mange som flyr må du ta betalt for å drive buisness! Det som sjokkerte meg mest var oppgangen, 90øre kjøpte jeg kun for det var ok kurs ikke noe mer.
Men at den skulle dobles i verdi måtte jeg gni meg to ganger i øynene før jeg dumpet, så blir det nye muligheter til 80øre? Flyr Tapte 210 millioner.

Krakket starter nå og vil vare til høsten, alle med sunn fornuft gevinstsikrer. Fryktindeks rett opp, storbritannia i stagflasjon og resten av verden i knestående. 5% er lite, vent til dere våkner og OSE starter ned 10% som under finanskrisen.


Redigert 05.05.2022 kl 18:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.05.2022 kl 18:24 7702

Jeg tror den blir lavere, husk at den var 0,95 bare for noen måneder siden.
MHInvest
05.05.2022 kl 18:35 7639

Emisjonen blir den minste bekymring i et marked som knekker, første stopp 1,5 tenker jeg. Hvem satt med info om emisjonen og dumpet idag? Er vel ikke tilfeldig at kursen raste 7%? 14,26 startet dumpingen.



Redigert 05.05.2022 kl 18:38 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
05.05.2022 kl 18:45 7578

Dette lå i kortene men den kom fortere enn jeg trodde...De brenner penger i et voldsomt tempo.
MHInvest
05.05.2022 kl 18:55 7515

Hvorfor hentes det ikke 500.mill, dette er bare tull. Tviler sterkt på at tapet endres over natten, ny runde covid til høsten er det ikke håp.

Single Malt
05.05.2022 kl 19:21 7386

***Price guidance NOK 1.20-1.40. Books covered throughout that range. Books close at 19:30***

Dølle
05.05.2022 kl 19:24 7371

Vel. Uansett hva man mener closes denne emi nå kl 19.30 og på på ca 1,3 så får man vurdere om det er natta at det satses nye 250 mill inkludert fra ledelse .
Hartepool
05.05.2022 kl 19:32 7332

Selvsagt prøver ledelsen å sikre ytterligere ek etter en fantastisk kursutvikling.
La oss håpe knekken på wall street ikke ødela emisjonen.
MHInvest
05.05.2022 kl 19:43 7420

Fantastisk kursutvikling? Den raste fra 4,6 til 88øre, er det fantastisk? Eller mener du idiot oppgangen til 2,2 uten substans, basert på ønskedrømmer om 5kr till sommeren? Det uten tvil mange desperate mennesker som vil tape MYE neste måneder!

Redigert 05.05.2022 kl 19:49 Du må logge inn for å svare
HP17
05.05.2022 kl 19:51 7368

Et selskap som må gjennomføre stadig nye kriseemisjoner (flere ganger i året er emisjonstempoet nå), knapt tjener penger i forhold til utgiftsnivået og tydeligvis ikke har en forretningsmodell som er lønnsom bør en være svært skeptisk til.

Flyr gikk på børs til kurs kr 5, så spratt den kortsiktig opp før FLYR ble innhentet av de faktiske realiteter og kursen kollapset.

En kan tjene penger på trading i Flyr, men som langsiktig investering er det ikke en aksje en som bør være i porteføljen. Litt synd for jeg liket både FLYR og NAS.

Ja til trading i FLYR, nei til en seriøs investering er min konklusjon. Selv går jeg kanskje inn om kursen faller under emisjonskursen, men da som en kortsiktig trade.
Redigert 05.05.2022 kl 19:59 Du må logge inn for å svare
cinet
05.05.2022 kl 20:14 7265

Er det mulig, ? WAKE up, kjøp norwegian
Sjæfen
05.05.2022 kl 20:23 7203

Litt artig at aksjonærene i dette selskapet skal betale folks flyreise :-) men sånn er det vel blitt.
HP17
05.05.2022 kl 20:32 7127

Vi som forbrukere får takke for det.
Flyr gir billige flyreiser og sikrer konkurransen. Om det i hovedsak betales av aksjonærene har ikke jeg noe i mot.
Redigert 05.05.2022 kl 20:35 Du må logge inn for å svare
StephanDerrick
05.05.2022 kl 20:38 7084

Det tror jeg er et bra anslag gitt klimaet i NY i kveld og at man gjerne tar utgangspunkt i en snittkurs den siste tiden og ikke absolutt siste kurs, når man setter en emisjon.
HP17
05.05.2022 kl 20:43 7062

Og i en emisjon som et selskap som FLYR vil de investorene som går inn kreve en solid rabatt. Det blir hverken så bra som emisjonene i BORR/PGSmen heller så ille som i Seadril/PRS/SIOFF/Targovax.

I morgen får en svaret på hvor mye rabatten ble.
Redigert 05.05.2022 kl 20:48 Du må logge inn for å svare
MHInvest
05.05.2022 kl 21:44 6847

Det betyr ingenting hvor stor rabatten er, når krakket kommer rammes alle aksjer. Nasdaq luktet på 6% nedgang, lykke til imorgen, cash is king!

https://finansavisen.no/nyheter/bors/2022/05/05/7861962/robert-naess-festen-er-over.-det-blir-blodrodt


https://e24.no/boers-og-finans/i/9KwrKE/brutal-nedgang-paa-wall-street

«Fryktindeksen» skyter fart
27 minutter siden · Benedicte Storm Bamvik
Volatilitetsindeksen Vix stiger torsdag nær 30 prosent til over 33 poeng.



Redigert 05.05.2022 kl 21:48 Du må logge inn for å svare
MHInvest
05.05.2022 kl 22:16 6727

Ta det inn, verste handelsdag på 2 år, bitcoin ned 9%. Det lyser rødt i alle lamper, kan bli stygt når alle skal ut døren samtidig, siste 100k du ønsker å tjene kan bli starten på største tap.

HP17
05.05.2022 kl 22:21 6700

Det betyr ingenting hvor stor rabatten ??

Der tror jeg 99% av dagens aksjonærer vil være uenig med deg. Det spiller stor rolle for dagens aksjonærer i FLYR om emisjonskursen blir 0,50, kr 1 eller kr 1,50 avhengig av rabatten som må gis.

Men at et krakk som i kveld i usa (ned 4.99% - nasdaq) rammer bredt alle aksjer, det et jeg enig i.
Redigert 05.05.2022 kl 22:23 Du må logge inn for å svare
MHInvest
05.05.2022 kl 22:27 6663

Hvorfor? Om kursen uansett går ned mot emi kurs er det ikke viktig, du mister kun profitt ved salg av emi aksjer. Stort sett større aktører som får snittet ned nå, om det blir lønnsomt er ikke viktig, heller ikke om aksjonærene tjener penger. De er med for morroskyld, støtte opp konkurranse i flybransjen.

HP17
05.05.2022 kl 22:36 6617

Måtte en ikke inn med 100K euro om en skulle delta i emi?

Gitt en aksjonær eier 100 000 aksjer i flyr a kr 2 (sluttkurs).

Settes emi til kr 1.50 kan vedkommende sannsynligvis få solgt til minimum kr 1.50 og får således kr 150 000 på konto.

Settes emi til 0,50 får vedkommende sannsynligvis solgt til minimum kr 0,50 og får således kr 50 000 på konto.

Jo lavere emi kurs jo mer vil en aksjonær som ikke tegner seg i denne emi runden sannsynligvis tape pgs større kursfall.
MHInvest
05.05.2022 kl 22:41 6576

Viktig å sette seg inn i årsaker til store fall, det er lite som vil la seg endre på kort tid i Usa og Asia sliter i utgangspunktet med nedstenging.

https://finansavisen.no/nyheter/borsoppdatering/2022/05/05/7862006/tillop-til-panikksalg-pa-wall-street?internal_source=sistenytt
MHInvest
05.05.2022 kl 22:45 6570

Setter ikke emi til 50%-75 av sluttkurs, tipper maks 30% for å få med større aksjonærer. Problemeti flyr er på ingen måte løst av emien, da må man sette opp prisen på billetter med 500%.

HP17
05.05.2022 kl 22:50 6560

Enig, FLYR må øke prisene fremover og om mulig andre inntektsstrømmer.

Dette innlegget virker troverdig
Single Malt
I dag kl 19:21
1002
***Price guidance NOK 1.20-1.40. Books covered throughout that range. Books close at 19:30***
Redigert 05.05.2022 kl 22:51 Du må logge inn for å svare
MHInvest
05.05.2022 kl 22:53 6538

Støtter den👍
Slettet bruker
05.05.2022 kl 22:58 6498

Hvem i himmelens navn putter in penger her?
Sissner er nok ute for lengst

Tapte 210 millioner
Dermed tapte selskapet i snitt rundt 130.000 kroner pr. avgang.
Six5
05.05.2022 kl 23:07 6452

Vil nok rask opp igjen etter emisjonen 👍
Cutter
05.05.2022 kl 23:17 6430

Er det nå det kan gi gevinst å kjøpe luftfart aksjer😚. Forrige gang var vel når damene hos SAS va p…
Svendand
06.05.2022 kl 01:31 6223

Jeg er ny med aksjer. Kjøpte for alt jeg hadde av beholdning i Flyr pluss Norse pga oppgang forrige uke. Urutinert. Spørsmål: er det lurt å se an dagene som kommer, eller selge asap uansett kurs en får fredag morgen? Er det en viss sannsynlighet for at den henter seg noe inn om noen dager? For min del har dette betydning da hele beholdningen står i Flyr/Norse. Jeg gikk fem på forum-tråder ala "derfor står flyr i 5 kr til sommeren".

Irriterende da jeg prøvde å selge Flyr flere ganger denne uka men alltid la meg litt for høyt i ordreboken. Lærerikt, though. Skal endre strategi og bruke diversitetsprinsippet heretter. Men hva er lurt nå: selge kl 09 eller se det an?
Redigert 06.05.2022 kl 01:32 Du må logge inn for å svare
aklm
06.05.2022 kl 06:36 6055

208333333 aksjer til kr. 1,20 vil forlenge turen til skifteretten.
Muggost
06.05.2022 kl 06:57 5996

Du må nok gjøre dine egne vurderinger her, men to tips:

- alltid smart å ha eggene i flere kurver
- emisjonen gjør jo ikke at utgiftene forsvinner. Taper de 130.000 pr avgang vil tapene bli enda større neste kvartal.
Sonatrach
06.05.2022 kl 07:11 5915

Ha is i magen. Ikke selg nå (det er forsent). Da ender du bare med å løpe etter aksjen igjen. Forrige emisjon var på 0.95. Aksjen krøp deretter opp til en topp på ca 2.35. Caset er fortsatt det samme, sterk passasjervekst. Når det er sagt stinker det av CEO, og hun burde kastes! Jeg ser ingen entusiasme hos henne, og hun kan ihvertfall ingenting om cashflow estimater!
Redigert 06.05.2022 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
06.05.2022 kl 07:13 5908

Man vil vel tro at tapene på 130K pr avgang reduseres i takt med høyere bookingetterspørsel.......?
Sonatrach
06.05.2022 kl 07:16 5977

Ikke som CEO ihvertfall! Det var vel uansett de råtneste eggene som stakk først fra Norwegian?
Redigert 06.05.2022 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.05.2022 kl 07:21 5932

Kan noen forklare meg hvorfor en skal kjøpe et selskap som taper 130 000 kroner på hver eneste fly avgang?
Kan noen forklare hvordan en investor nestor som Sissner kan gjøre så dårlige investerings beslutninger.

Dette er et råttent egg som bare vil råtne enda mer fremover, går konkurs
Redigert 06.05.2022 kl 07:22 Du må logge inn for å svare