Hva har bøndene gjort Trygve Hegnar?

Slettet bruker
11.05.2022 kl 20:42 1310

Hvorfor får Trygve Hegnar spre eder og galle om bøndene i sine ukentlige lederartikler.
Hvorfor tar ingen i næringen igjen med han?
Han bedriver direkte mobbing av en hel næring som sørger for vår matvaresikkerhet.
At han nekter å innse at Norge er avhengig av en stor selvforsyningsgrad av mat må skyldes uvitenhet.

Hegnar har mottatt enorme midler i pressestøtte og annen støtte i form av sitt engasjement i hurtigruten.
Han bør ikke en gang nevne ordet subsidier spør du meg.
Det er nok nå !!!!!
Redigert 11.05.2022 kl 22:59 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
11.05.2022 kl 20:50 1291

Hei! Denne mannen rett og slett elsker å provosere for å få oppmerksomhet. Han fikk mye av det tidligere. Ble brukt på TV i en rekke diskusjonsprogrammer. Slutt på det nå. Nå begrenser han seg til å syte og angripe de fleste som ikke inngår i finansmiljøet på Finansavisens lederartikkel. Heldigvis slipper jeg å lese dem da jeg ikke abonnerer. Overskriftene sier nok.
PSI- Investor
11.05.2022 kl 21:16 1244

Det er ingen grenser heller han holder jo på nærmest daglig.
I en verden hvor de fleste land frykter for matsikkerhet for tiden skal vi legge ned vår matproduksjon?
For å spare litt penger?

Siden vi er rike får vi sikkert alltid kjøpt mat av andre land vi.
Men er det riktig da, når det er mangel på mat?
Skal vi da kanskje helst kjøpe av de aller fattigste landene for å få det så billig som mulig?
Siden det åpenbart er billig som er viktig?
Og slik at de som bor der da selv ikke får råd til mat?
Synes det er helt flaut jeg. At nordmenn kan ha slike holdninger
jessheiminvest
11.05.2022 kl 21:37 1205

Dette har nok sammenheng med at Hegnar viser til at bøndene er selvstendige næringsdrivende og at deres produkter bør omsettes i et fritt marked med fri prisdannelse i stedet for via forhandlinger og kunstige og uforståelige støtteordninger. Han har et poeng der. I tillegg bør også bøndene snart akseptere at fisk er mat, og derved inkluderes i statistikk for matvaresikkerhet og selvforsyningsgrad.
Mulla3
11.05.2022 kl 21:52 1152

Hva legger du i et fritt marked.. Da har ikke norske bønder en sjans til å overleve. Det vet alle som har fulgt med.
CS_invest
11.05.2022 kl 21:52 1151

Tjah - er vel ganske klart, at det "frie marked" ikke klarer alt - og dersom valget er mellom høyere pris eller sult - så tror jeg fleste velger førstnevnte. Men en del globalister - sliter med at omstille seg.
Fevang
11.05.2022 kl 22:30 1057

Du skriver: "Finansavisen hadde vel ikke en gang eksistert uten denne støtten."

Så vidt jeg vet så har aldri Finansavisen mottatt så mye som en eneste krone i støtte!!

Slettet bruker
11.05.2022 kl 22:49 1017

Finansavisen mottok 7 millioner i pressestøtte frem til 2003. Ikke mottatt så mye som en eneste krone som du skriver blir feil. Poenget mitt er uansett hans vendetta mot bondestanden.
jessheiminvest
11.05.2022 kl 23:58 930

Man kan selvsagt korrigere markedet ved å legge inn tollsatser slik at ønsket selvforsyning innenlands oppnås. Derved opprettholdes likevel de fleste fordelene ved fri konkurranse i stedet for en langt på vei en kommunistisk planøkonomi. Elementær kunnskap om markedsøkonomi synes for øvrig å bli mer og mer mangelvare i det norske samfunn, særlig hos politikere.