Q1 2022

Scooby Doo
B2H 12.05.2022 kl 09:59 759

Som aksjonær prøver jeg å se det positive, men leter helst etter negativt.

Positivt i mine øyne:

Valutaforskjeller forklarer noe dårligere tall en hva faktisk er tilfellet.
Økt aktivitet i markedet, nærmer seg pre covid.
Pipeline er betydelig bedre enn tidligere.
Pakkene med lån i markede er større og fler enn tidligere.
Lysende utsikter for bransjen pga uroen i verdensøkonomien.
REO går så det griner, men er det kun et blaff?
Refinansiering gjennom DnB, Nordea og Swedbank og lån fra Pimco gir betydelige ekspansjonsmuligheter.
Det lyser gjennom både CEO og CFO at tiden fremover blir spennende.

I dagens marked er det ikke godt å si hva kursen her blir de neste månedene, men personlig sitter jeg på 2-3 år sikt og ser for meg et større selskap med økt overskudd i tiden som kommer. Det er nettopp avgjøre at utbytte skal økes til mellom 30-50% av overskudd.

Noen innspill og meninger her?
Klausre
12.05.2022 kl 10:19 728

Samme her, jeg synes rapporten var positiv. Tallene er en sak, men det er teksten som er viktig. Vil tro dette blir bra med gode utbytter fremover. Kursen har falt en del fra toppene i høst, så noe særlig mer ned kan jeg ikke skjønne. Jeg reinvesterer utbytte, og er heldig å få nye aksjer til lavere pris.
LZ invest
12.05.2022 kl 10:34 703

Selskapet leverer nok en gang. Det er ingenting å si på det som blir levert, annet en at selskapet er bunn solid! Det bugner av penger klar til å investere i det kommende markedet som kun er i positiv trend etter pandemien. Utbytte, økende utbytte og mulig tilbakekjøp er jo ikke annet en bra for investorer. Samtidig har de allerede god portefølje i år. Her er det ikke godt å forstå hva som er priset inn, men kursen burde stått godt over dagens nivå. Erik Just med sitt team gjør det bra.
Er selv langsiktig, så benytter den lave krusen til å fylle på. Her har jo insiderne handlet på det dem trulig mener er alt for billig.

Tipper det vil komme gode analyser dem nærmeste dagene som fanger investorenes interesse snart.