Solstad minus 447 mill

Stavanger73
SOFF 06.11.2018 kl 23:03 12859

Solstad minus 447 millioner, Emisjon neste.
Redigert 21.01.2021 kl 04:19 Du må logge inn for å svare
logitech
08.11.2018 kl 10:16 5782


OFF:2-ÅRIG KONTRAKT FOR PSV NORMAND SKIPPER MED EQUINOR

Oslo (TDN Direkt): Equinor UK Limited har tildelt Solstad Offshore en toårig kontrakt for plattformforsyningsskipet "Normand Skipper" (2005, VS4420-design), ifølge en melding fra Solstad Offshore torsdag.

Oppstart av kontrakten vil være i november/desember 2018 og kontrakten har også opsjoner på opptil to år. I tillegg har Equinor utøvet en opsjon på ett år for "Sea Falcon", med virkning fra november 2018.

"Normand Skipper" vil sammen med "Sea Falcon" og "Sea Frost" støtte Equinors britiske operasjoner, opplyses det.

HH, finans@tdn.no

TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 21.01.2021 kl 01:08 Du må logge inn for å svare
BlueFox
08.11.2018 kl 10:18 5778

De har fortsatt likviditet til minst over vinteren og kanskje godt ut i 2021.
SOFF har og intekter så alt går ikke ut av kontantbeholdningen. 1.330 milliard er nå penger det og.
Renter og gjeld komme i andre omgang.
Redigert 21.01.2021 kl 01:08 Du må logge inn for å svare
Boss 99
08.11.2018 kl 10:27 5757

Så at gjelden hadde øket med nesten 1 milliard .. penger et også..
Redigert 21.01.2021 kl 01:08 Du må logge inn for å svare
BlueFox
08.11.2018 kl 10:35 5737

Overtok de ikke noen brønnbåter nylig, på kontrakt til Marine Harvest? Kan noe av økningen av gjelden komme derfra?

https://www.skipsrevyen.no/article/inngaar-syvaarskontrakt-paa-charter-av-broennbaater/
Redigert 21.01.2021 kl 01:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.11.2018 kl 10:47 5717

Noen som kjenner ratenivået på denne kontrakten?
Redigert 21.01.2021 kl 01:08 Du må logge inn for å svare
Met1976
08.11.2018 kl 10:51 5710

2 PSVer med fast jobb gjennom hele vintersesongen og neste år, glimrende nyheter. legger sge oppå det som kom frem i forbindelse med Q3-at de har flere båter på kontrakt før vintersesongen enn ifjor på samme tid.
Redigert 21.01.2021 kl 01:08 Du må logge inn for å svare
Boss 99
08.11.2018 kl 10:55 5696

Meg bekjent så er slike kontrakter Break-even . For dårlig til å tjene penger.
Redigert 21.01.2021 kl 01:08 Du må logge inn for å svare
danm
08.11.2018 kl 11:02 5681

Det ved vi ikke, men i det mindste er de i drift og det er vigtigt lige nu. De fleste selskaber melder om stigende aktivitet og det kan give fine rater i 2019.
Redigert 21.01.2021 kl 01:08 Du må logge inn for å svare
sokdotcom
08.11.2018 kl 16:15 5492

Completely wiped out our investments
Redigert 21.01.2021 kl 01:08 Du må logge inn for å svare
Kontur
08.11.2018 kl 21:02 4858

Her blir det full restrukturering av hele selskapet, strukturendringer, vraking av båter, gjeldssanering og emisjon. De setter muligens ikke kursen mye lavere enn dagens allerede lave kurs, men tipper 2 NOK.
Redigert 21.01.2021 kl 01:08 Du må logge inn for å svare
kontra
08.11.2018 kl 22:49 4777

I motsetning til andre selskaper er Soff i dialog med kreditorer oa. Tror ikke det er i noens(aksjonærer/gjeldseiere) interesse å foreta ensidige store strukturendringer. Det som sannsynlig kommer som en erkjennelse er at hele bransjen er i "samme båt", og at "smertefulle" strukturelle endringer må omfatte hele bransjen. De løsningene som kommer i kjølvannet av "Soffdialogen" vil danne en mal som selskap etter selskap må innordne seg etter i tur og orden når spørsmålet og nye lån melder seg. Selv om aksjemarkedet tydeligvis mener noe annet, vil Soff også i fremtiden ha den ledende posisjon i bransjen.
Redigert 21.01.2021 kl 01:08 Du må logge inn for å svare
Met1976
09.11.2018 kl 08:47 4654

Interessant å få tallfestet ordreverdien i DESS som SOFF har 50% av- fra SSYSLA (har ikke abonnement så får ikke lest hele bare ingressen)

"Årsaken til dette er eierinteressene i DESS Aquaculture Shipping. Her er Solstad 50/50 eier sammen med Marine Harvest. Om lag en åttendel av offshore-rederiets kontraktsportefølje er nå knyttet til havbruk, skriver iLaks.no.
Bare i løpet av fjerde kvartal 2018 har selskapet landet oppdrettsavtaler for 1,1 milliarder kroner"

Er det riktig som jeg har oppfattet det at denne eierandelen egentlig kom fra Deep (altså Fredriksen da som sitter me styringen i Marine HArvest hvor de fleste ordrene hører til) men at den nå er direkte under Solstad?
Redigert 21.01.2021 kl 01:08 Du må logge inn for å svare
pengex
09.11.2018 kl 09:04 4616

Ingen vits å investere mer enda, q3-4 blir vel også elendige.
Redigert 21.01.2021 kl 01:08 Du må logge inn for å svare
BlueFox
09.11.2018 kl 10:04 4562

Q3 er nettopp offentliggjort og presentert. Q4 er såvidt begynt og kommer i slutten av januar 2019?.
Da gjelder det å holde stø kurs til ratene bedrer seg.
Redigert 21.01.2021 kl 01:08 Du må logge inn for å svare
JUICEitUP
09.11.2018 kl 10:13 4542

Re bluefox

Tenker du da på like stø kurs som fregatten utenfor Sotra. De hadde også stø kurs og på tross av gjentatte advarsler påstod de at de hadde kontroll. Minner meg veldig om dagens situasjon i SOFF:
Redigert 21.01.2021 kl 01:08 Du må logge inn for å svare
danm
09.11.2018 kl 10:15 4537

Med det hurtige fald i olieprisen, vil vi snart se et rebound af de helt store. Antal rigge i USA stiger meget langsomt, så den stigning vi har set i produktionen kan ikke fortsætte. Samtidig har SaudiArabien kørt på fuld damp de seneste måneder, det tror jeg også vil falde. Så der er lagt op til den store optur for olieprisen.
Redigert 21.01.2021 kl 01:08 Du må logge inn for å svare
pengex
09.11.2018 kl 16:37 4423

Sorry q4-1 såklart. Skal laste mer men ser bare ikke vitsen før vi er ute i åpent farvann og utenfor skuddsona.
Hele børsmarkedet er på vei opp igjen mens soff faller.Ikke bra.
Redigert 21.01.2021 kl 01:08 Du må logge inn for å svare
danm
09.11.2018 kl 16:42 4410

Hvilke andre aktier ser du der stiger? SOFF er ikke alene, men det ændrer sig, når olieprisen laver et rebound.
Redigert 21.01.2021 kl 01:08 Du må logge inn for å svare
Kontur
09.11.2018 kl 17:44 4352

Håper SOFF snart får orden i sysakene sine slik at det blir slutt på å dra ned andre rederier, pokker til greier.
Redigert 21.01.2021 kl 01:08 Du må logge inn for å svare
BlueFox
11.11.2018 kl 22:26 4117

Vil tro at SOFF har noe mer erfaring og ballast, forøvrig liker jeg din sammenligning.
Håper ikke det går så galt som fregatten Helge Ingstad.
Redigert 21.01.2021 kl 01:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.11.2018 kl 08:26 3992

Stensrud & co har sikret seg flere billige aksjer .
Redigert 21.01.2021 kl 01:08 Du må logge inn for å svare
Stavanger73
12.11.2018 kl 08:58 3941

Canit Det stemmer ikke like mange som før.
Bare nytt navn Stavanger Forvaltning
Redigert 21.01.2021 kl 01:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.11.2018 kl 09:02 3933

Ok , Han er også inne via Månebakken med samme antall som tidligere . Stavanger Forvaltning er vel ny på listen?
Redigert 21.01.2021 kl 01:08 Du må logge inn for å svare
really
12.11.2018 kl 09:12 3923

Raten dekker nok en del mer enn tilleggskostnaden ved å ha den i drift, så slik sett er det positivt for selskapet men ikke for bransjen. Så lenge selskapene fortsetter å akseptere skambud på ratene og ikke skraper flere skip vil ratene fortsette å ligge på sulterater.

Denne flåten ble bygd for en økende aktivitet fra rekordnivået fra 2014. Det aktivitetsnivået vil vi sannsynligvis aldri se, så her må et betydelig antall skip skrapes. Det er ikke nok å anta at en del av dem aldri vil komme i drift igjen, så lenge de eksisterer vil de ligge som et drivanker på rater og skipsverdier i den aktive flåten.

Redigert 21.01.2021 kl 01:08 Du må logge inn for å svare
really
12.11.2018 kl 09:13 3921

Raten dekker nok en del mer enn tilleggskostnaden ved å ha den i drift, så slik sett er det positivt for selskapet men ikke for bransjen. Så lenge selskapene fortsetter å akseptere skambud på ratene og ikke skraper flere skip vil ratene fortsette å ligge på sulterater.

Denne flåten ble bygd for en økende aktivitet fra rekordnivået fra 2014. Det aktivitetsnivået vil vi sannsynligvis aldri se, så her må et betydelig antall skip skrapes. Det er ikke nok å anta at en del av dem aldri vil komme i drift igjen, så lenge de eksisterer vil de ligge som et drivanker på rater og skipsverdier i den aktive flåten.
Redigert 21.01.2021 kl 01:08 Du må logge inn for å svare
Stavanger73
12.11.2018 kl 09:54 3862

Stavanger Forvaltning tidligere Asteroidbakken har samme antall aksjer som tidligere.
Nylig fusjon eiere nå Stensrud, Veen og westbø.
Månebakken 2 AS eier Månebakken AS 100% Stensrud
Ingen av selskapene har kjøpt flere aksjer i Solstad i den senere tid.
Redigert 21.01.2021 kl 01:08 Du må logge inn for å svare
danm
12.11.2018 kl 10:02 3846

Det er blevet lettere at låne penge til offshore og det må betyde, at SOFF får flere muligheder for omlægning af lån.
https://e24.no/boers-og-finans/olje/analytikere-laanemarkedet-loesner-for-kriserammede-offshorenaeringer/24489001
Redigert 21.01.2021 kl 01:08 Du må logge inn for å svare
Boss 99
12.11.2018 kl 10:04 3838

Solstad snart konk. Gjelden øker inntektene minker. Huff huff, ikke bra. Lurer på hva de heter på nyåret. Kanskje Fredrøkk eller noe lignende. Solstad blir helt ute (av seg),tror jeg.
Redigert 21.01.2021 kl 01:08 Du må logge inn for å svare
drekkapilsen
12.11.2018 kl 10:05 3836

Hvis man ser på kontraktsoversikten fra Q2 til Q3 så har både Far Samson, Far Sleipner, Normand Clipper, Normand Cutter, Normand Flower, Normand Installer, Normand Jarstein, Normand Mermaid av CSVene fått litt lengre kontrakter.

For PSV gjelder også Far Serenade, Far Star, Normand Arctic, Normand Leader, Normand Skipper, Normand Skude, Sea Falcon, Sea Spider, Sea Swan, Sea Tortuga og Sea Triumph.

Et par ahtser har også fått litt mer jobb, men der er det marginalt.
Redigert 21.01.2021 kl 01:08 Du må logge inn for å svare
Kontur
12.11.2018 kl 10:33 3792

Solgte meg helt ut av SOFF i sommer. Oppturen kommer og det vil gå bra til slutt men tør ikke sitte som aksjonær her nå.
Satser 100% på DOF, de er finansielt sikret, kommer siste lånet på plass også er de finansiert ut 2023, dvs neste 5 årene noe som bra betryggende.
Vekter meg heller opp i DOF
Redigert 21.01.2021 kl 01:08 Du må logge inn for å svare