REC ble for stort for Mr. Røkke, det forteller det meste !

Slettet bruker
REC 15.05.2022 kl 05:51 2535

God Søndag, mine herrer og 160 % damer...

Da er lunta tent og det er for sent for dere som enda ikke har skjønt at denne gangen er det virkelig en ulv som kommer.
Da får de trauste menn valuta for at vi holdt ut og ræ..slikkerne får takke seg selv for å si det litt brutalt.

Så da bli det vel å finne frem konfirmasjonsdressen og feire dagen da !!
Så får vi se på TV da om bøndene i vårt vakre land heiser flagget på halv stang eller ikke ?

Bybonden,
ønsker alle en glimrende 17 mai ,med de flaggene dere vil, jeg begynner å tvile på hele nasjonaldagen for å være ærlig, og det skal man jo være, ikke sant ?!
Redigert 15.05.2022 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
balle25
16.05.2022 kl 10:56 1973

Hei

Er det noen her som har smakt surstrømmingstaco?
Tenkte å steke surstrømmingen sammen med tacokrydder, men er litt usikker på hvordan denne retten lages.
Så fint om noen av dere surstrømmingsekspertene der ute kommer med tips til hvordan jeg skal lage surstrømmingstaco.
Dette må jo være fint å servere til familie og venner når jeg skal holde selskap på 17.mai.
Skalleknarp
16.05.2022 kl 12:06 1841

Selvsagt, her er Svenskevarianten. Sil av fuktighet, legg surstrømmingen på flatpanne oppå et bakepapir, hell/\dryss på 1 pk. Taco Miks ("Very strong") jevnt utover... Forvarm ovn til 200 Grader - varmluft (Ikke mer da det ellers kan utvikles eksplosiv atmosfære). Stekes til surstrømningen er lett brun. Serveres helst med grove tacolefser og litt akurkmix og tomater. "Bon apetitt". Ta det en dag det ligger ann til at RECSI kursen stiger så har du i allefall noe du kan glede deg over :)
Redigert 16.05.2022 kl 12:38 Du må logge inn for å svare
balle25
16.05.2022 kl 16:07 1669

Tusen takk for gode tips!
Slettet bruker
16.05.2022 kl 16:14 1633

Boksen bør åpnes ute under vann fordi den er under trykk. Kona er fra Jämtland og der er det mange som spiser det...IKKE jeg :-)
Slettet bruker
16.05.2022 kl 16:17 1604

Der spiser man surstrømming med mandelpoteter, løk, rømme og flatbrød. God 17 og lykke til !
Slettet bruker
16.05.2022 kl 21:16 1358

Lefse
Slettet bruker
17.05.2022 kl 05:26 1076

Hyggelige tilbakemeldinger er alltid kjærkomment og jeg skjønner flere her inne er glad i surstrømming og gjerne en dram til ser det ut for ettersom innleggene kom oftere utover kvelden før den store dagen .

Ser det er en unison og samstemt enighet over å være svært tilbakeholden med optimistiske tanker om REC og de fleste er små Trygve Hegnarere, he he. Janteloven lever og har gode forhold i finansmiljøet i Norge !

Har noen av dere hentet sauer på fjellet noen gang, ikke det nei, det ante meg for bevegelsene er synkront, de aller aller fleste går etter sauen som bestemmer hvor alle skal ta veien !!

Ettersom jeg har vært med og lest og delvis slengt inn ett og annet innlegg har jeg en viss erfaring som flere her inne kunne trenge, men det er tryggest og være enig i hva alle mener, dette fenomenet er slettes ikke bare og finn her på forumet , det er et fenomen som jeg gjerne kaller Bygdedyret og på Stortinget har dette fenomenet kommet til overflaten i løpet av det siste året, og det stopper ikke der ser det ut til.

Men da skal jeg prøve og beherske meg og ikke bli altfor politisk for da blir det bare en melding fra admin om at jeg er useriøs igjen, he he !!
Da lurer sikkert flere på hva Bybonden tror om kursbildet fremover, da skal jeg komme dere i forkjøpet og legge hodet på blokka igjen.

Vel, sist det kom en melding som markedet reagerte positivt på dundret mine X3 opp ca 200 % på ca en 4-5 dager, husker ikke nøyaktig hva meldingen var og hvor lenge det var siden ettersom korttidsminne ikke lengre er det samme.
Så når det nå kommer en melding (og utsettelsen høyner stigningen) kommer mine samme X3 til å gå omtrent det dobbelte av siste gang. Jada det er jo helt forkastelig og spå noe sånt. Ja jeg vet men det er det jeg tror, så da er katten ute av sekken He he..

Ha en alle tiders 17 mai, flokken min !!

Bybonden..
Ps: Kanskje flere kunne sette på et lås på innlegget slik at bare de med rett......... hadde slippet til, eller som en annen foreslår kun en tråd for de som er bare opptatt av det positive og hvilke muligheter som legges frem og har holdt på i hvor mange år ! Sender en hilsen til J.U.M. som så dette komme !
Redigert 17.05.2022 kl 17:11 Du må logge inn for å svare