DOF – Er Doffen dau?

Slettet bruker
DOF 18.05.2022 kl 17:39 30722

DOF – Er Doffen dau?

Den 29 april ble DOF nevnt som en potensiell «elleviller». Fra NOK 1,10 til NOK 4,87 er jo ganske «Ellevilt». Jeg har ikke vert med på denne vanvittige oppturen som i dag endte med en kraftig korreksjon med sluttkurs NOK 2,61. Om dette blir bunn eller ikke skal jeg ikke si noe om i dag. Alt er nå avhengig av hva ledelsen kommer opp med i selskapets planlagte restrukturering. Jeg valgte imidlertid å ta et lodd i dagens sluttauksjon fult klar over hvilken risiko dette innebærer. Så la oss nå se på den tekniske ståa.

Dagens kraftige korreksjon ble utløst av Svein Ove Haugen i FA som kjørte TA case på dagens Web-TV og gevinstsikring i forkant av morgendagen. Han hadde få svar på hvor nedsiden kan være så la oss også se hva Fibonacci sier om dette.

Dagens close NOK 2,61 gir i utgangspunktet rom for test av nivå ca. NOK 2,15 +/- som representerer tidligere topp fra 05 mars og bunnformasjon fra 08 juni 2020. Nå er det ikke gitt at vi skal ned her, men om så skjer bør aksjen finne noe teknisk støtte i dette nivå.

Fibonacci retracement 38,20% leser NOK 3,23 og er dermed historie.

Fibonacci retracement 50,00% leser NOK 2,80 og er også historie. I alle fall i dag, men kan vurderes om DOF vender opp fra start i morgen.

Fibonacci retracement 61,80% leser NOK 2,2466 og korresponderer nær NOK 2,1980 som representerer topp 05 mars. Et glimrende kjøpsnivå rent teknisk og om dette target innfris.

Når det gjelder oppsiden har vi ulike nivåer som NOK 5,83, 7,05 etc etc… Disse får vi se nærmere på når «denne noe turbulent tiden» avtar.

Alt av Oscillatorer er i overkjøpt terreng. Det som imidlertid vil være helt avgjørende for videre retning er hva som kommer frem rundt restruktureringen av DOF.

Uansett. Lykke til i morgen...

PerUlv

https://finance.yahoo.com/quote/DOF.OL/chart
https://finansavisen.no/forum/thread/149594/view/4528897?legacy=0
Slettet bruker
18.05.2022 kl 17:50 15468

Følger tett her PU, valgte å stå på utsida ang Qrapport imorra.
Men du er ikke skuggredd, kribler bra dette.
Kom meg ut på 3.80 idag, etter ellevill ferd på noen dager.
Lykke til, blir det bra imorra, har vi deg som president på ny Dof Tråd👌
Slettet bruker
18.05.2022 kl 18:12 15204

Her er det vel såpass enkelt som all or nothing. Hva er livet uten spenningen...
X-43 scramjet
18.05.2022 kl 18:24 15053

Er glad jeg gevinst sikret en god del, men kjøpte tilbake på slutten. Synd for de som kjøpte på over 4 kr. Håper det kommer en kraftig rekyl opp og en kjempe god kvartalsrapport, holder pusten. En utrolig lettelse hvis de ordner refinansieringen
Slettet bruker
18.05.2022 kl 22:09 14171

Plan som ivaretar aksjonærer, da blir det bra igjen med fremtidsutsikter.
Mener ikke at kursen er på 4.50 sånn uten videre.
Hva sier ledelsen
Slettet bruker
18.05.2022 kl 23:16 13797

Føler at snittet 2,9 også er like farlig som de over 4. Rett i bakken eller videre opp i markedet,
Slettet bruker
19.05.2022 kl 11:22 13245

Tja...

Kjøp i gårsdagens sluttauksjon var så definitivt ikke et sjakk trekk. Men hva er vel livet uten litt spenning. Om ikke Doffen er dau er den i alle fall halvdau, hehe

Teknisk ryker jo "det meste" som kunne gi litt støtte. I alle fall våre siste Fib. Men aksjen finner støtte i nåværende nivå. Om denne holder er imidlertid en helt annen sak. Støtten som Stein Ove Haugen antydet i RSI chartet leser ca. 50%

På nedsiden finnes ny støtte ved NOK 1,63 hvor jeg i så fall dobler, hehe

Det er imidlertid nå helt klart at en større del av obligasjonsgjelden vil bli konvertert. Spørsmålet blir til hvilke kurs. Ny kapital må også inn. Her får man satse på en deltagelse i rep emisjonen som nok kommer.

PU
Løkkøye
19.05.2022 kl 12:54 13006

PerUlv, hvorfor er det «helt klart at en større del av obligasjonsgjelden vil bli konvertert»?
Leser på annen tråd at i sammenligning med SOFF scorer DOF bedre på de fleste parametre: Betraktelig høyere inntekt, EBITDA og EBIT. Mye større ordrebok.
Noenlunde samme gjeld i DOF og SOFF.
Later til at det ikke er behov for videre konvertering i SOFF, hvorfor er det da behov for konvertering i DOF?
Slettet bruker
19.05.2022 kl 13:01 12958

Fordi det ble sakt rett ut på dagens presentasjon.
citius
19.05.2022 kl 13:03 12934


10 øre folkens

Der havner den. Bankene skal gjøre gjeld om til aksjer

Gjeld = 19 Milliarder!!!!!!!!!!
Slettet bruker
19.05.2022 kl 13:05 12917

10 øre? Hvor har du det ifra. Og det blir ikke hele beløpet uansett så gjør leksa de litt bedre
Redigert 19.05.2022 kl 13:06 Du må logge inn for å svare
Løkkøye
19.05.2022 kl 13:14 12848

Det må jo bety at noen har en egen agenda i DOF. DOF leverer bedre enn sammenlignbare selskaper, men trussel om konvertering er fremdeles til stede. Slutter meg til ønsket om at minoritetsgruppen begraver stridsøksen og at mindre aksjonærer kan stå sammen mot forslag som ikke tar hensyn til dagens situasjon med høyere inntekter og verdier framover.
Redigert 19.05.2022 kl 13:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.05.2022 kl 13:21 12779

Eg hadde virkelig håpet på noe annet i dag, det skjedde ikke. Trur ikke de ønsker selskapet noe vondt men muligens ikke ser noe annet utvei enn å konvertere deler av gjelden. Hadde vært tidens værste spøk om de nå varsler om dette og jager trofaste Dof investorer med konverteringsmeldninger også plutselig lol det va bare en april spøk i 2 år. De hadde kjempe gode tall i Q1 i år og det var ikke nok til å kaste litt lys mot skyggen..

De har nå jaget dette her så lenge og om å ta en U sving ser ikke ut til å være mulig lenger, de forklarte de fint og dt ble som en kniv i hjerterota. Alt er på topp og går fin vei men gjelda er rett og slett altfor høy og de klarer ikke å betjene den og det er trist. Ingen såg covid komme vi kan takke Kina får ødeleggelsen. Eg digger Dof og alle gode ønsker til de. Dof blir gull men det blir dessverre konvertering av gjelda.

I dag føler eg de sa det bedre og klarere enn noen gang tiligere, har hørt på alle Q rapportene siden 2020 fram til i dag.
Redigert 19.05.2022 kl 13:46 Du må logge inn for å svare
Maxx
19.05.2022 kl 14:38 12529

Dersom det blir en delvis konvertering og en delvis emisjon. På f. eks 2 - 5 milliarder trenger det å være så Ødeleggende for kursen og investorer. Se på PGS.

Det er jo ikke så mange aksjer i DOF pr dags dato ( ref hegnar online på selskapside) og det har jeg hørt andre steder også er antallet ca: 316 456 167

De største eierne og rederen i DOF som eier ca 36% ønsker vel heller ikke å bli totalt utvannet. Dersom de tar en emisjon og noe konvertering så blir jo gjeld gjort om til egenkapital og skal være med i balansen og bør øke markedsverdien/ Børsverdien

total verdi på DOF i dag er vel knappe 600 - 800 millioner kroner og det er jo mindre en pluss resulatet for 1q og mindre en verdien av 1-2 båter og mindre en verdien av kostnaden ved å bygge en ny båt

Dersom Dof leverer et pluss for hele 2022 på ca 3 milliarder og det samme eller mer neste år + en ordre-reserve på 14 milliarder så kan vel ikke en aksjekurs på 10 - 50 - 90 150 øre pr aksje stemme.

Stemningen blant enkelte her og infoen i trådene virker jo som at DOF er et lost case og at kursen aldri kommer til å være mer en i 10 øringer ?

Jeg så på regnskapet for 2020 og jeg så det var kjempestore ned og avskrivninger https://www.proff.no/regnskap/dof-asa/storeb%C3%B8/hovedkontortjenester/IFGVS3210NZ/
som betyr at de nedskriver sine verdier.

Noen seriøse tanker om hva faktisk kursen ligger på om 3 mnd - 6 mnd og 20 mnd ?


X-43 scramjet
19.05.2022 kl 20:44 12034

1.63, her hadde du rett Per Ulv. Tror vi skal opp igjen. Blir spennende å se. Har fått nye tradere inn i bildet etter denne store kollapsen, mange som håper på en pen oppgang. Har selv fått tak i flere aksjer denne gang
seismicrec
19.05.2022 kl 21:09 11913

Møgster har i lenge snakket ned Dof for å kunne overta til en billig penge:
Småaksjonærene har heldigvis hatt negativt flertall og avvist alle forsøk på å skru resten av aksjonærene.
Alle andre spår gulltider for supply fremover.
Olje og vind skal ha haugevis med båter i årene som kommer og ratene går til himmels.
Nå før take off kommer Mons Åse igjen med samme gnålet om at Dof er konk.
Med ca 600 mill i markedsverdi er Dof antakelig verdens beste opsjon i et sterkt stigende marked.
unikum
19.05.2022 kl 22:14 11524

Med en markedsverdi på 500 millioner, kanskje en av de beste supply båter selskaper ,rettet til offshore markedet, når vil den første komme å prøve kjøpe hele selskapet. Kan ikke forstå noe annet at det bør være tema?
HP17
19.05.2022 kl 22:28 11403

Ny tøff dag i DOF er virkeligheten med advarsler fra selskapet og tapt egenkapital i ferd med å sige inn?
Bullfight
19.05.2022 kl 22:36 11333

HP17 nå synker du lavt
Knfo
19.05.2022 kl 22:55 11223

Strålende kjøp, og med i handelen får man en gjeld på 18 milliarder å hanskes med😂😂 Ingen vil ta i denne aksjen utenom noen blinde og halte gærninger her på forumet.
Lippstokk
19.05.2022 kl 23:11 11101

Når du kjøper på lavere kurs, kjem du nok i samme katori som blinde og gærninger, eller? Patetisk.
Slettet bruker
19.05.2022 kl 23:18 11031

Halte gærninger? Hva er det? Du skjønner ikke hva du prater om. Gjeld er normalt, alt er i kontekst, en kontekst du ikke skjønner.
Redigert 19.05.2022 kl 23:22 Du må logge inn for å svare
syvert1
19.05.2022 kl 23:19 11020

Presentasjonen Dof hadde i dag bar preg av Selskapets strategi der konvertering er eneste løsning. Videre gjøres det store oppslag i media at E. K er brukt opp og at gjelden derved er større en verdiene i Dof.
Når det gjelder Dof Rederi er regnskapet tilgjengelig fra Brønnøy registeret og tallene fra 2020 var ikke mye å skryte av men det var heller ikke ratene.
Det ble trekt frem at Dof Subsea ikke var betalingsdyktig da de også måtte dekke store prosjekt, garanti kostnader.
Dette er delvis sant, da de fremdeles kan ta mindre jobber og være underleverandører til. Større selskaper med bedre soliditet.
Det fremstod som Dof Rederi sin gjeld som Dof asa har garantert for må konverteres i Dof asa. Det normale er faktisk at morselskapet ordner dette ved å fkytte likviditet og kontantstrømmer fra selskaper som går godt og som de kontrollerer.
Spørsmålet er om Dof snakker sant når de påstår de må konvertere gjeld.
Tar en utgangspunkt i Q1 2022 resultatet får en følgende kontant strøm:
594 +21-34 = 581 mill.
Vi vet at Dof har rente utgifter på ca. 812 mill pr. år eller 203 mill pr kvartall. Etter rentene er betalt ville de da vært igjenn 378 mill til bet. av gjeld og andre utgifter.
Det som ellers ble opplyst er at driften i Brazil var sterkt preget av Covid i Jan, Feb. Om en regner 10% økte kostnader fra Q1 2021 ville kostnadene bli 1080 mill som er 288 mill lavere. Med andre ord det er grunn til å tro at resultatet kunne vært 250 mill høgre om det ikke hadde vært for de ekstra ordinære covid kostnadene i Brazil. Betalingsevnen etter renter ville da vært 666 mill i Q1 som er tradisjonelt det dårligeste kvartallet.
Når det gjelder gjelden er den 18,7 mrd. Hvor 12,7 mrd er i USD. Dette gjør gjelden sensitiv mot usd/nok, men nå er heldigvis dollaren i ferd med å svekke seg mot nok. Vi vet også at BRL har styrket seg betydelig siden 31.03 og det er fare for at E. K vil bli positiv innen 31.06. Hva skal de da bruke for å svartmale, dra ned kursen, ødelegge verdiene for minioritets aksjonærene?. I Dof sin visjon står de at selskapet skal jobbe for å ivareta våre interesser som eiere slik det fremstod i dag kan eg ikke se dette var i tankene og det er svært alvorlig når ikke Styret, Ledelse jobber for å oppfylle selskapets visjon, kanskje det er på tide med utskiftinger eller at Dof blir kjøpt opp og blir ledet av mennesker som evner og se helheten og ikne kun løsninger som passer enkelte. Må si eg er svært skuffet av presentasjonen da det faktisk var mange lyspunkt så de helmer kunne fokusert på.
Slettet bruker
19.05.2022 kl 23:20 10991

At Dof ikke kommer til å gå konkurs med det første. Og vært fall ikke på en slik rapport som er langt bedre enn 2021.
Slettet bruker
19.05.2022 kl 23:33 10912

Pytt pytt sann, ned bare 30% , np problem så lenge en har spenning i livet?
No problem det så lenge en kjøper 2000 aksjer i taget,

Men seriøse investorer kan selvsagt ikke ta i dette messet.

Vi får en Sdrl/ Prs/ Soff og så sitter aksjonærene igejn med 10 øre
Slettet bruker
19.05.2022 kl 23:56 10796

Hehe..

Nei Long. Dette gamet jeg driver med har du "nada" peiling på Bare å skygge banen i alle mine tråder. Du driter deg bare ut "gang pågang". Og når det gjelder volum kjøper jeg 10K av gangen i DOF.

Til din fordel skal det sies at dette er "High risk". Men det har jeg også gitt klart uttrykk for.

PU
Slettet bruker
20.05.2022 kl 00:05 10760

Jeg tok i det Long, hobby som jeg er, inn på 2 ut på 3.8
180 raske i dette messet.
Du skal se PU kommer styrket utav dette, han er en råtass
Kontur
20.05.2022 kl 00:30 10659

Regnskap kjører alt de kan over på drift. Ingen fokus under pp på inntjening, knallsrerkt marked og potensialet som ligger i båtverdiene noe de skrytte uhemmet av bare for noen få år siden.
Ikke kjekt å høre på hykleriet for oss som har fulgt aksjen i tykt og tynt.
Så vil tiden vise hvor sannferdig dette vil vise seg å være når historien og ettermelet skal skrives.
Urettferdighet er værste sort.
suspekt
20.05.2022 kl 00:59 10563

Kan være brudd på aksjeloven her. Jeg spør. Er det tillatt å holde verdiene så lavt nedskrevet under virkelige verdier,som dof gjør, for å påvirke markedet og kursen.
og føre andre aksjonærer bak lyset? Har dette en tilsiktet virkning ovenfor banker og kreditorer for å påvirke betingelser fra kreditorer? for å få en bedre refinansiering av selskapet? Mange aspekter her, men jeg kan for for lite om selskapsrett etc. Kansje expertene her på forumet uttaler seg
Shikibetsu
20.05.2022 kl 02:08 10487

Jeg var selv med i den brutale nedgangen med Pgs (ganske fullastet) når media høvlet ned selskapet og alle ropte konkurs og at vi kom til å bli totalt utvannet, ledelsen til Pgs var også i dette tilfellet ekstremt negative/ ga veldig lite for å betrygge. På det meste var jeg vel ned nesten en halv mill i minus. Var her nede som i Dof når det var som mørkest, skrapte sammen det jeg hadde og økte beholdningen på det tidspunktet da det erfaringsmessig virket som nok et absurd grådighetens skuespill. Goldman Sachs og flere større aksjonærer kjøpte i denne perioden for det remmer og tøy kunne holde. Jeg fikk snittet ned og kom meg etterhvert nesten i null når aksjekursen igjen økte, så ble det ramaskrik agenda på nytt i mediehusene så da ble det igjen ned på nok en heisatur..Omsider krøp aksjen igjen noe oppover og da solgte jeg meg ut med et mye mindre tap, var på det tidspunktet møkkalei dette spillet..dessverre viste det seg at jeg kunne doblet pengene og gått over en god årslønn i pluss noen uker senere..De satte plutselig en rettet emisjon på kr. 3,7 og kursen gikk rett opp, foreløpig ikke sett seg tilbake..
Det lukter litt så der i Dof også, ingenting er hugd i stein enda..

Her er artikkelen fra i formiddag som er under betalingsmur/

– Vi er ikke i en posisjon til å betale gjelden

DOF-ledelsen ser fortsatt bare én løsning på gjeldsproblemene; å konvertere gjeld til egenkapital og vanne ut dagens aksjonærer.

– Selv om markedet har bedret seg, er vi ikke i en posisjon til å betale gjeld uten en betydelig konvertering av gjeld til egenkapital, sa finansdirektør Hilde Drønen i DOF da hun presenterte kvartalsrapporten sammen med konsernsjef Mons Aase torsdag.

Offshoremarkedene er på bedringens vei, men de som hadde håpet at det kunne ha reddet DOF fra en omfattende finansiell restrukturering må foreløpig si seg skuffet.

Det Helge Møgster-dominerte Austevoll-rederiet har en rentebærende gjeld på nær 19 milliarder kroner som det ikke har vært i stand til å betjene. Egenkapitalen er tapt for lengst og var på -780 millioner kroner ved utgangen av kvartalet.

– Ser man på resultatene i første kvartal så har vi betalt svært begrenset med renter og avdrag. Vi bygger ikke «cash». Selv med en EBITDA på 747 millioner kroner i første kvartal bygger vi ikke «cash», til tross for at vi har veldig reduserte avdrag og renter, sa konsernsjef Aase.

DOF garanterer for flere av datterselskapene hvor gjelden er høyere enn verdien på flåten og hvor det ikke genereres tilstrekkelig kontantstrøm til å betjene gjelden.

Det gjelder blant annet DOF Rederi, hvor mange av forsyningsskipene (PSV) og ankerhåndteringsskipene (AHTS) er plassert, og i DOF Subsea.

– Det er bedre kontantstrøm og inntjening i DOF Subsea enn i DOF Rederi, men med dagens inntjening er det ikke nok «cash» til å dekke både sikret og usikret gjeld, sa finansdirektøren.

Rederiet har siden før covid 19-pandemien forhandlet med kreditorene om en langsiktig løsning for å kunne betjene gjelden. Forslaget som diskuteres innebærer konvertering av en betydelig del av gjelden til egenkapital, samt lettelser i låneforpliktelsene. En løsning er imidlertid fortsatt ikke på plass.

Selskapet har flere ganger fått unntak fra å betale normale renter og avdrag, såkalt stillstandsavtaler, og nåværende avtale gjelder til utgangen av mai, med mulighet for forlengelse.

Stabile skipsverdier
DOF har foreløpig heller ikke noe drahjelp fra høyere skipsverdier.
I flere år har offshorerederiene skrevet ned verdien på skipene sine som følge av et vedvarende svakt marked, noe som har bidratt til store underskudd i regnskapene.
Med mer positive markeder kan det nå være tegn til at skipene begynner å få mer verdi igjen, men estimatene som DOF har hentet inn fra uavhengige skipsmeglere viser ikke dette foreløpig, ifølge selskapet selv.
– Vi går gjennom dette hvert kvartal, og meglerestimatene er mer eller mindre stabile fra forrige gang. Vi får nye estimater i andre kvartal, og da får vi se hvordan dette utvikler seg, sier Aase.

Offshoreaksjene på Oslo Børs har steget kraftig den seneste uken – også DOF – men de to seneste dagene har DOF-aksjen falt mye. Torsdag formiddag er nedgangen på 25 prosent, etter at aksjen falt like mye onsdag. Aksjen handles nå for under 2 kroner, noe som priser egenkapitalen til drøye 600 millioner kroner.

God utnyttelse i subsea
DOF har en flåte på 55 skip, hvorav det eier 47 selv.
I første kvartal steg flåteutnyttelsen til 82 prosent, fra 67 prosent et år tidligere. Aase karakteriserer likevel kvartalet som blandet mellom skipssegmentene og regionene.
Tross høyere utnyttelse for forsyningsskipene (PSV) og ankerhåndteringsskipene (AHTS), var marginene i begge segmentene lavere.
Det er imidlertid subsea som betyr mest både for inntektene og driften, og i første kvartal utgjorde segmentet 80 prosent av gruppens totale EBITDA. Med en flåteutnyttelse på nærmere 90 prosent, opplevde subsea-segmentet en betydelig økning i inntektene, og driftsresultatet ble på 375 millioner kroner, mot -10 i samme periode i fjor.

Økt aktivitet
Aase mener makroforholdene tilsier en videre oppgang fremover, med økt etterspørsel og høyere aktivitet i alle segmenter.
– Anbudsaktiviteten er fortsatt høy, og det er et tegn til at markedet tar seg opp .
– Sommersesongen for subseaflåten er mer eller mindre dekket, og vi har en høy ordrebok i PSV-segmentet, sier han.
For PSV-ene venter konsernsjefen en god sommersesong i spotmarkedet i Nordsjøen og han tror ratene blir høyere enn man har sett de seneste årene.
I AHTS-markedet er aktiviteten i Brasil høy, og Aase venter at dette vil fortsette. I Nordsjøen har spotmarkedet så langt i år vært litt skuffende, mener DOF-sjefen, som venter høyere utnyttelse og bedre inntjening de neste månedene.
– I subsea-markedet har vi sett høy aktivitet i Brasil og Atlanteren, og dette ventes å fortsette. Vi ser også at prosjektprisingen øker. Andre og tredje kvartal ser lovende ut, sier Aase.
– I Nord-Amerika venter vi god aktivitet de neste kvartalene, og ser også en trend med at ratene der tar seg opp også der. I Asia og Stillehavet har det vært en rolig start med lav utnyttelse, men vi venter en sterkere «performance» fremover.

————————————

Kommentarer til artikkelen:

-Forhandlinger, dette et enda ikke hugd i stein hva det blir til..Vi for håpe vi mindre blir ivaretatt på en god måte. Slik som alle i PGS (på tross av negativ ledelse som ikke betrygget på noen som helst måte underveis..)
De ønsker helt sikkert å kvitte seg med noe gjeld men vel så viktig er det å få med seg banken på lavere rente. Et slags spill her, men de kunne vært mer aksjonærvennlige i uttalelsene sine..ingen tvil om det! Må være bedre å få opp kursen for høyere rettet emisjonskurs + rep emi, det er tydelig at det skal skremmes for alt det er verdt..! Også for høyere konverteringskurs..det må jo være noen med en grisk agenda her..de skal jo ikke gå konkurs i dette markedet når verdiene kommer til syne..Lukter solid EK og videre vekst utover året her og inn i 2023.

-Stillstandavtalen som nå går ut i Mai, kan forlenges videre.

- Skipsverdiene skal opp, det må de i et slikt eksplosivt marked nå framover. De har skrevet båtene ned i mente over flere magre år, disse skal mye opp og det vil si egenkapital i pluss istedet for minus. Denne nedskrivingen av verdier er mye av årsaken til «tapt egenkapital». Skipsverdiene er pr dags dato bånn i bøtta og de holdes FORELØPIG av en eller annen merkelig årsak fortsatt nede..Dof ledelse sier at dette kan forandre seg i Q2..her er det en joker.

-Backlog og framtidsutsikter, det ser unektelig bra ut framover..det sier de selv. Bra fram mot sommern/ i sommer og veldig lovende for andre halvdel av året..

Rett opp imorra! (vi håper det!..)
Redigert 24.05.2022 kl 06:58 Du må logge inn for å svare
X-43 scramjet
20.05.2022 kl 03:59 10382

Egenkapitalen tapt, men dette kan snu i Q2 (midten av november), dette var jo en veldig god kvartalsrapport. Offshore markedet går jo utrolig godt nå. Denne har samme effekt som PGS, media som skremte oss vekk med "Game Over PGS" og den kollapset. Håper på en opptur igjen. Her er mange underliggende verdier som skal skrives opp igjen. Lykke til
Castornova
20.05.2022 kl 06:36 10323

ikke alle sitter long i dof. Jeg har utnyttet svingningene i denne og fått grei fortjeneste. Tipper PU kommer ut av det på plussiden.
X-43 scramjet
20.05.2022 kl 07:21 10115

Backloggen, skipsverdiene og fremtide gode kontrakter er ikke regnet med inn i positive bildet i et brennhett offshore marked, kun media som skremmer med "egenkapitalen er tapt". Tror det kommer kontra melding noen gode nyheter som sender denne opp igjen snart
Troj
20.05.2022 kl 07:36 10020

Takk for bra innlegg.!
Så er spørsmålet. Legges det opp til en ny Havila?
Arne_And
20.05.2022 kl 07:58 9895

Er det ikke selskapet selv som kommuniserer at egenkapitalen er tapt? Hvorfor skal vi ikke høre på dem?
Lippstokk
20.05.2022 kl 08:00 9868

Blir spennende å se hva refinanseringsplanen blir innen 31.mai-tror bankene vil være greie her, dem vet jo verdiene i alle båtene og seneste kontraktene til dof + markedet blir trolig brennhett fremover👍


Hjelpalaus
20.05.2022 kl 08:01 9859

De har ikke peiling. De meler bare H. Møgster sin kake. Revisorene er kjøpt og betalt. Alle må gå.