DOF - starter året med solid pluss!

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
27.10.2022 kl 21:24
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
tobben
DOF 19.05.2022 kl 09:43 357187

Da er det bare å vente i spenning på kvartalene som kommer ! Utrolig at det fremdeles kjøres hardt på nedskrivninger I et marked med betydelig økning av skipsverdier
Redigert 19.10.2022 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
ted46
08.07.2022 kl 12:46 3838

Husk det er ingen leder i Dof,kun assistenter for Mögster.
AlanS
08.07.2022 kl 12:54 3828

samme artikkelen som har åpen for lesing - https://www.aftenposten.no/okonomi/i/wOaxO1/alle-er-superhelter-naar-markedet-er-godt-det-er-i-daarlige-tider-at-ledere-blir-satt-paa-proeve

Ingenting nytt og mye som bør vurderes kritisk, spesielt slike påstander - "Dof har tidligere gjort store investeringer i offshoreflåten sin. Da oljekrisen rammet i 2014, ble fartøyene liggende i opplag. Dermed rant pengene ut av selskapet."

Nå har DOF ingen egne skip i opplag og krisetider er bak oss.
hypotetic
08.07.2022 kl 13:11 3816

Ingen ting nytt annet enn masse personlig info om Mons og hans interesser. Ren kopi av forslags-innsalget fra ad hock gruppen der de faktisk tror vi eksisterende aksjonærer smigres ved at de selger inn at det kommer inn et "profesjonelt gribbestyre" som trolig vil ha videre fullt fokus på å utvanne de siste 4% som de ikke turte å foreslå å utvanne nå i første omgang. Dette er vel et meget godt eksempel på at vi står i fare for å ansette "bukken til passe havresekken" hvis vi ikke evner å forsvare oss ved å nedstemme forslaget. Ledelsen og Mons ønsker å sikre arbeidsplassene og bryr seg mer om å eliminere konkurstrusler, egen jobb og lønn enn aksjeverdiene. Her må vi faktisk evne å stemme ned selv og ikke skrike mer etter hjelp fra ledelsen for de gjør bare jobben sin når de videreformidler forslag fra ad hock "gribbegruppen".
"En adhoc-gruppe blant de nye eierne har satt i gang et arbeid for å peke ut «et styre i verdensklasse med industriell, strategisk, finansiell og internasjonal ekspertise», som det heter i børsmeldingen som ble sendt ut 22. juni."

Kan de være så snill å starte med å først informere om hvem de er disse Ad hock "gribbe investorene" som Finansavisen for 1 år siden etterlyste hvem er? Vi har brukt snart 1. år på å prøve å finne ut hvem de er.......
Redigert 08.07.2022 kl 13:29 Du må logge inn for å svare
syvert1
08.07.2022 kl 14:11 3747

At de vil bruke media for å få frem sitt budskap er greit, vi er opptatt av fakta og tall som kan bevise fremtidens betalingsevne samt den reelle verdien av Dof. Snart får vel det siste skipet Skandi Captain kontrakt i spotten U. K. Håper alle skip nå vil bidra samt prosjekt organisasjonen slik at forfalte renter, gjeld kan betales. Gribbenes gjeld skal prioriteres, burde kanskje kalle inn til EGF og kreve dette, da det kan se ut som styre, Ledelse ikke er opptatt av å få betalt obligasjons gjelden ASAP av en eller annen grunn.
Redigert 08.07.2022 kl 14:12 Du må logge inn for å svare
AlanS
08.07.2022 kl 14:24 3745

Enig i at vi bør satse på fakta og være saklig og fornuftig. Tiden jobber for oss. Det er også viktig at styret har ansvar for å begrunne forslaget. Aksjonærer må bare ta stilling om forslaget er hensiktsmessig. Om aksjonærer ikke aksepterer forslaget, må styret tilbake til forhandlingsbordet med kreditorene.

Tvilsomt at verdiene gikk tapt i perioden fra 2014 da DOF bygget sine mest avanserte skip. Riktig sagt at verdiene er skrevet ned.
Videre er det lite troverdig at hovedeieren vil gi bort sitt livsverk til kreditorer uten videre.
Redigert 08.07.2022 kl 14:53 Du må logge inn for å svare
hypotetic
08.07.2022 kl 14:34 3759

Takk Syvert 1 for den jobben du gjør med å belyse verdier sammen med Alan og andre. Dere gjør en fantastisk jobb her som er veldig viktig for at alle får et mest mulig rettvisende bilde om hva vi kan forvente oss fremover. Investorer i DOF er blitt hardbarket og vi sitter i aksjen fordi vi ser fremover. Vi takker nei til å bli lurt med direktiver fra de som ser ut bakruta. Dere gjør faktisk den jobben som ledelsen burde ha gjort men trolig er blitt beordret til ikke å gjøre. Det er all grunn til matematikken seirer til slutt også i DOF. Man kan eventuelt også bruke presentasjoner fra Soff, Tidewater, Subsea 7 og Siem Offshore til å høre hva som er den faktiske situasjonen i dette markedet fremover. Denne gangen er alle spøkelser ute av skapet i DOF. Når toget virkelig går denne gangen er det ikke lenger falsk alarm og flere spøkelser som skal ut. Her gjelder det å ha billetter hele tiden trygt i skuffen for her vil det nok helt plutselig totalt mangle billetter når toget forlater perrongen på disse kursnivåer for siste gang og en gang for alle.
Redigert 08.07.2022 kl 15:08 Du må logge inn for å svare
syvert1
08.07.2022 kl 15:20 3701

Hypotetic, når en føler seg tråkket på av "overmakten" er det mennesklig å reagere og eg vet en oppnår ingen ting uten å bruke noe tid, sette seg inn i detaljene. For en del år tilbake var det mange som trudde jorden var flat, det var en etablert sannhet. Selv når vitenskapen fastslo jorden var rund var det mange som hardnakket påstod den måtte være flat. Mange av disse var nok også betegnet som spesialister. Det kan virke som mange "spesialister" nå mener at Dof i all fremtid vil befinne seg i en krise der EBITDA vil ligge på 2,7 mrd. mens historisk vet vi at kriser har kommet og godt. Markedet har altid hentet seg inn og fortsatt å utvikle seg, dette gjelder også fremtidig energi behov. At en fikk en periode med høy inflasjon var som forventet men dette vil også normalisere seg. Som aksjonærer i Dof vil vi til slutt seire og få vår rettmessige del av kaken basert på faktiske forhold og ikke de andre vil en skal tro for deres fremstilling passer best deres agenda. Vi har god tid og mange øker beholdningen fremover. Er opptatt av at obligasjonsgjelden inkl. renter betales ASAP slik at døren bakveien lukkes og aldri mer åpnes. Dof trenger ikke obligasjons gjeld og det er fryktelig dyrt. De må skrive opp verdiene sine slik at E. K og sikkerhet blir reell i. h. t dagens marked. De har fått en kraftig styrking av dollar kursen mot seg i Q2 men den skal ned igjenn og den Norske kronen vil styrkes etterhvert som renten og oljepris øker. Dette blir nok bra til slutt.., selv om vi må være beredt å gjøre det som trengs for å ivareta den fremtidige verdien av våre investeringer.
Dofulf
08.07.2022 kl 15:58 3655

Og ratene er fortsatt bra
https://westshore.no/
syvert1
08.07.2022 kl 16:06 3657

Ser DofSubsea har tatt vekk sin bestilling på 2-3 AHTS, fikk de tak i båter? Sikkert ikke lett med de ratene Dof opererer med som gir EBITDA på 2,7 mrd...
AlanS
08.07.2022 kl 16:14 3658

Bruker egne skip eller de som var chartret tidligere til å jobbe med Hywind.
Skandi Hera jobber nå for DOF Subsea
AlanS
08.07.2022 kl 16:20 3672

Rater er sterke.

Det er også viktig at antall skip i opplag fortsetter å synke. I følge westshore er det bare 10 AHTSer og 1 PSV igjen. Fearnley opererer med 15 og 3.

ATLANTICA PROVIDER er tatt ut av opplag etter å ha vært der i nesten 7 år. HIGHLAND VALOUR etter 4 år.

Vessel In Layup Out of Layup Days in Layup Port
ATLANTICA SUPPLIER 30/05/20 07/07/22 768 BERGEN
HIGHLAND VALOUR 23/06/18 23/06/22 1461 SUNDERLAND
SKANDI CAPTAIN 18/05/20 19/06/22 762 ABERDEEN
ATLANTICA PROVIDER 23/08/15 11/06/22 2483 ABERDEEN
Slettet bruker
08.07.2022 kl 17:04 3604

Blir vel ikke noe covid kostnader i Q2 og heller ikke noe dårlig vær var vel meldt i april/mai/juni? Trur Q2 blir ekstrem sterk, ratene tok vel av rett etter Q1 om ikke eg tar feil…

Blir ikke dette veldig feil og gå ut i media og late som forslaget er allerede akseptert? Skape mere usikkerhet blant aksjonærer ?
AlanS
08.07.2022 kl 17:41 3585

Hywind prosjektet var litt forsinket om jeg ikke tar feil.

Det er nok feil at ledelsen kommer med slike utspill.

Ledelsen burde bruke mer til på å aksjonærer utfyllende opplysninger om kontrakter, skipsverdier, og selskapets økonomi slik den er nå og blir ut i året og videre.
Slettet bruker
08.07.2022 kl 17:53 3572

Nei eg trur du har rett, ble forsinkelse der.

Fins ikke noe mulighet får oss å komme litt ut i media å si dessverre men dette har aksjonærer ikke tenkt å akseptere? Og helt ærlig er trur faktisk de vet det.. men dette kan føre til et kursløft og mere trygghet til aksjonærer

Warren Buffett øker sin posisjon i oljeselskapet Occidental Petroleum.
Redigert 08.07.2022 kl 18:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.07.2022 kl 17:59 3565

Jeg jobber litt med media faktisk på dette, det vil komme noe om ikke alt for lenge
kongsberg1
08.07.2022 kl 18:28 3549

Det er meget bra Kalkylen, eneste som betyr noe her: er ikke hva ledelsen gjør, det styrer Helge. Det er han som har sendt de ut for å mene noe. Det som er viktig for Dof og oss som eiere er å stå samlet og ikke la oss lure til å selge om vi nok en gang passerer 5 kroner, fordi det kommer til å skje for å destruere forankringen vi har til å stable på beine et antal aksjer som må til for å stemme ned forslaget til rekonstruering av Dof. Har ikke klart å se hva Helge ønsker eller hvordan han har posisjonert seg for å opprettholde sin eierandel i Dof, for det skal han. Jazz i Kongsberg nå folkens.
Slettet bruker
08.07.2022 kl 19:22 3501

Flott jobba kalkylen, trur det vil bringe mere trygghet til aksjonærer som er redde, noe som vil føre til hold muligens kjøp og ikke salg samt sterkere mot forslaget. Flott jobba
Redigert 08.07.2022 kl 19:25 Du må logge inn for å svare
tobben
08.07.2022 kl 19:35 3489

Kos deg med Jazz, tenker noen har en plan om å kjøpe aksjer av banker og fond . Det er nok vanskelig å skjønne at småaksjonærer kan danne en massiv propp :-))
Slettet bruker
08.07.2022 kl 19:52 3471

Ahh må nyte jazz Kongsberg, her blir det XO og Farris til frokost
Redigert 08.07.2022 kl 19:53 Du må logge inn for å svare
syvert1
08.07.2022 kl 19:54 3479

Mest sannsynlig tenker de nå å kjøpe mer aksjer i håp om at små aksjonærer skal selge når aksjen stiger slik at vi misser neg. flertall. De vil prøve ved både nye drit pakker, kjøpe og dumpe aksjer og gjennom å kjøpe kursen opp til over 5 kr. Mye står på spill i Dof, men tror nok de vil slite. De aller fleste er klar over verdien av aksjene og benytter heller annledningen å kjøpe mer. Vi er vel gjennom år med dritt pakker, nedsnakking begynt å bli herdet.
kongsberg1
08.07.2022 kl 20:00 3479

Helt enig, sikker på at de ikke får dette til. Sier det igjen, kjøp mere Dof aksje om dere kan. Da er vi enda sikrere på å få med oss oppturen, olje prisen skal oppover igjen det er helt sikkert.
Slettet bruker
08.07.2022 kl 20:02 3478

De vil nok prøve hver triks i boka tenker nå eg, er lov så la de prøve. Eg går ingen vei så lenge dere er her, sagt det før sier det igjen og gjerne igjen.. har kjøp masse nå på en tulle kurs, etter hvert vil bankene streve med aksje utbytt betalinger…
Redigert 08.07.2022 kl 20:03 Du må logge inn for å svare
AlanS
09.07.2022 kl 12:54 3173

Her er noen detaljer fra artikkelen om RSV anbudsrunden til petrobras fra upstream. https://www.upstreamonline.com/exclusive/petrobras-welcomes-19-bids-in-competitive-tender-for-specialty-rsv-vessels/2-1-1226629

The state-controlled oil company has split the RSV tender into eight lots, with four (A, B, C and D) for Brazilian-flagged vessels, which have priority under domestic contracting legislation, and four (E, F, G and H) for foreign-flagged units.

Petrobras is seeking RSVs for periods of three years and — depending on the number of vessels to be contracted — the tender can generate various multi-million-dollar charters.

- Oceanica Engenharia finished ahead in Lot A with the Oceanicasub VIII vessel for a dayrate of $62,200.
It was followed closely by DOF Subsea with the Skandi Olympia, Skandi Chieftain and Skandi Commander vessels for respective dayrates of $62,290, $63,750 and $63,775, while OceanPact proposed the UP Coral vessel for a dayrate of $65,350.

- Lot B saw DOF ahead with the Geoholm vessel for a dayrate of $102,990, with Oceanica right behind with the Oceanicasub IX — another vessel that does not exist — for a dayrate of $103,000, the source added.

- DOF also led the race in Lot C with the Skandi Commander vessel for $80,970, easily beating Oceanica and OceanPact with the Oceanicasub VIII and UP Coral vessels for $147,800 and $147,890, respectively.

-Competition for Lot D was fierce and ended similar to Lot A, with five vessels proposed and Oceanica in pole position with the Oceanicasub VIII unit for a dayrate of $66,200.

- Activity was dormant for the remaining four lots calling for foreign-flagged vessels, with DOF emerging as the single bidder.
The company offered the Skandi Carla vessel in Lot E for a dayrate of $93,010. The same unit was submitted in lots G and H for dayrates of $106,000 each.

- DOF also bid the Geoholm vessel in Lot F for $128,900.

***
Rater er meget sterke og DOF er i god posisjon til å få flere solide kontrakter.
Bare noen fakta: Geoholm ble bygget i 2006. I Orderbook Norwegian Shipyards 6.05 (https://1library.net/document/zk602e8y-orderbook-norwegian-shipyards-delivered-from.html) finner vi følgende opplysninger om skipet: 145 DOF ASA “Geoholm” MT 6000 Mk II ROV 195 NOK 03.05.06

Las oss anta at Geoholm vinner i Lot F og får kontrakt med dagrater på USD 128 900 i 3 år. Kontraktsverdien er da svimlende USD 127 millioner (USD 128900 * 365*3 * 90% (utnyttelse)) som er cr NOK 1,27 mrd til USD/NOK på 10. Hva er da skipsverdien til Geoholm og hvor mye gjelden kan dette skipet betjene???
Redigert 09.07.2022 kl 13:23 Du må logge inn for å svare
syvert1
09.07.2022 kl 13:39 3222

Når starter disse kontraktene og hva er betingelsene på kontraktene skipene har nå. Regner med disse er betydelig bedre og de er på nivå med 2014-2015 EBITDA. 2023 ligger an til å bli meget bra for Dof etter 7 år med krise.
AlanS
09.07.2022 kl 14:00 3221

Dette er bare opplysninger om anbudsrunden. Det går an å finne ut hva som står i Petrobras sin spesifikasjon.
Ellers kan det undersøkes nærmere med DOF om DOF fikk tildelt kontrakter.
Uansett er det greit å vite at rater i Brasil er meget sterke om dette har stor betydninger for DOF betalingsevne og skipsverdier.
Har ingen tvil om at DOF fikk flere kontrakter i Brasil som ikke er meldt om.
syvert1
09.07.2022 kl 14:13 3221

All grunn til å finne ut mer om dette, kan se ut som Brazil alene vil ha en EBITDA på 2,7 mrd i 2023...😀 Hadde vert kjekt å vist EBITDA av en slik kontrakt må snart nærme seg 50%
AlanS
09.07.2022 kl 14:25 3209

Her er litt om oppstart. "Petrobras is shopping for RSVs in Lot A to start operations in January 2023 or 180 days after award of the contracts, but in the case of Oceanica, sources involved in the tender suggested that the bidder was still short of a vessel."

Uten tvil har DOF opplysninger om hvordan EBITDA blir i 2022 og i 2023. Dette er en viktig informasjon for aksjonærer som stort sett holdes tilbake, men selskapet prøver å selge sitt syn om at EBIDTA på 2.7 mrd gjelder også fremover.

Bare det at DOF holder tilbake vesentlige opplysninger om selskapets økonomi, vil være nok til at forslaget ikke får medhold i retten.
Redigert 09.07.2022 kl 14:32 Du må logge inn for å svare
AlanS
09.07.2022 kl 18:09 3115

Kan godt være at det er en sammenheng her, men anbudsrunden handler om 3 årlige kontrakter.
AlanS
09.07.2022 kl 20:40 3021

case study Geoholm
1. i presentasjonen av 5.12.2019 (https://stamdata.com/documents/NO0010670144_IB_20191205.PDF, side 6) opplyste DOF om
Skipsverdien til Geoholm var på NOK 175 mill og gjelden knyttet til skipet var på NOK 120 mill per 30 september 2019.
2. I følge Orderbook Norwegian Shipyards 6.05 (https://1library.net/document/zk602e8y-orderbook-norwegian-shipyards-delivered-from.html) kostet Geoholm NOK 195 mill til å bygge. (145 DOF ASA “Geoholm” MT 6000 Mk II ROV 195 NOK 03.05.06)
3. I følge DOF subsea årsrapporter 202o og 2021 ble verdien til Geoholm skrevet ned med 21 mill i 2019, 109 mill i 2020, og 5 mill i 2021, eller 135 mill til sammen. Dette betyr at skipsverdien ble redusert fra 175 millioner til 40 mill uten å ta hensyn til avskriving. Etter avskriving blir skipsverdien rundt 30 mill.
I følge artikkelen https://www.upstreamonline.com/exclusive/petrobras-welcomes-19-bids-in-competitive-tender-for-specialty-rsv-vessels/2-1-1226629 er Geoholm med en anbudsrunden. DOF ber om dagrater på mellom USD 103 og 129k. Geoholm leder i to nominasjoner og blir trolig vinneren.
Om DOF vinner en treårig kontrakt med dagrater på USD 128 900, vil kontrakten ha en verdi på cr USD 127 mill (128900*365*3*90% utnyttelse) eller omtrent NOK 1.27 mrd.

Kritiske spørsmål til ledelsen: - Er det rimelig å anta at et skip som vil dra inn 1,27 mrd over 3 år
- ikke er i stand til å betjene gjelden på 120 mill pluss noe mill som ikke ble betalt under stand still, og
- verdsettes til 30 millioner?
syvert1
09.07.2022 kl 21:01 3002

Dette er en høyst aktuell problemstilling. Den bokførte verdien skal ikke settes lavere en det markedet ville betalt forskipet til samme formål.
" 5. Gjenvinnbart beløp
5.1 Operasjonalisering av virkelig verdi ved nedskrivning
Regnskapslovens bestemmelse er nedskrivning til virkelig verdi. Ideelt sett er virkelig
verdi for en eiendel det som en uavhengig part vil betale for den i en transaksjon på
armlengdes avstand mellom velinformerte, frivillige parter. Kjøpers betalingsvilje vil
bl.a. avhenge av de skattemessige konsekvenser av å overta eierskapet. For forståelsen
av virkelig verdi legges det til grunn at transaksjonen gir en skattemessig inngangsver-
di for kjøper lik det beløpet som betales.
Virkelig verdi ved nedskrivning operasjonaliseres praktisk med verdibegrepet gjen-
vinnbart beløp. Med gjenvinnbart beløp menes det høyeste av netto salgsverdi og
bruksverdi.
5.2 Netto salgsverdi
Netto salgsverdi er det beløp som vurderingsenheten kan selges for i en transaksjon
mellom uavhengige parter, fratrukket eventuelle kostnader ved salget. Dersom tilsva-
rende enheter omsettes i et godt fungerende marked, beregnes netto salgsverdi med
utgangspunkt i observert markedspris. Dersom det ikke er noe fungerende marked, må
netto salgsverdi estimeres ved bruk av skjønn.
5.3 Bruksverdi
5.3.1 Beregning av bruksverdi
Bruksverdi beregnes i to trinn:
a) Det estimeres kontantstrømmer knyttet til fremtidig bruk av vurderingsenhe-
ten, herunder kontantstrømmer knyttet til utrangering.
b) Nåverdi av kontantstrømmene beregnes med en egnet diskonteringsrente."
tobben
09.07.2022 kl 21:32 2975

Skipsverdier og kontantstrøm er våre viktigste tall fremover tenker jeg , bra
AlanS
10.07.2022 kl 12:38 2654

Skandi Carla er også et interessant case.
- Bygget i 2001 antakelig til rundt 200 mill.
- Skrevet ned med 123 mill i perioden fra 2019 til 2021.

3 årlig kontrakt til dagraten på USD 93,010 har en verdi på cr USD 100 mill (USD93010*3*395*90%(utnyttelse)) eller cr NOK 1 mrd .

Dersom DOF lander kontraktene til Skandi Carla og Geoholm til rater oppgitt i artikkelen, vil disse to skip bidra med minst 500 mill i EBITDA hvert år. Det er nok til å halvere obligasjonsgjeld i ila 3 år.
tobben
10.07.2022 kl 13:51 2613

Trenger det være så vanskelig å innfri obligasjonsgjelden med kombinasjon av økt aksjekapital og ny bankgjeld med dagens markedsutvikling ? Det er jo til og med obligasjonseiere som lett tar ny obligasjonsgjeld (Heimdal)
syvert1
10.07.2022 kl 14:08 2614

Meget godt påeng. Sagt på en annen måte 2 gamle skip står nå for 18,5% av EBITDA som er lagt til grunn. Dette er 9,25% pr. Skip. Dof har ca. 58 skip og 10 skip på nye kontrakter vil dra inn alene rundt 2,7 mrd i EBITDA. Dette er fakta og slik markedet utvikler seg. Det er heller ikke riktig at de fleste av Dof sine skip ikke får dra nytte av oppgangen, dette kan lett bevises og Dof vet dette. Slik eg tolker dette blir Q2 mye bedre en Q2 2020, Q3 vil bli noe bedre en Q2, og Q4 på linje med Q2 eller noe bedre. 2023 vil bli mye bedre en 2022 og vil gi mulighet tilen meget bra finansieringsavtale basert på 2019 forslaget og få betalt all obligasjonsgjeld inkl. renter. Dette er den beste løsningen for Dof som selskap og eierne. Obligasjonseierne får tilbake sine penger inkl. en svært god rente/avkastning på kapitalen. Ingen tvil om at verdiene må skrives opp, impairment tilbakeskrives, når dette er gjort er det naturlig Dof inngår en langsiktig finansieringsavtale med noen banker der renten er tilpasset den nye virkligheten. Bankene har da sikret god avkastning på kapitalen som er lånt ut til et solid selskap og som i fremtiden ikke vil ha problemer å betjene denne gjelden med en EBITDA som kan overstige 5 mrd. I stedenfor de 2,7 som er basert på en tid med krise vi nå er ute av.
AlanS
10.07.2022 kl 14:18 2668

Etter min oppfatning er det ingen behov for ny aksjekapital når selskapets økonomi er i bedring.
Selvfølgelig kan det være greit å tilføre friske penger om deler av gjelden må innfris og selskapet ikke har nok kapital til det og det finnes andre muligheter til å refinansiere dette.
Forslaget 2019 med små justeringer kan være aktuelt. Alternativet er en mer omfattende refinansiering av obligasjoner og ballonger med en konsernlåneordning med sikkerhet i flåtten fremfor enkelte skip. Lånet må være langsiktig, dvs 6+ år nedbetalingstid, og fleksibelt. Fleksible mekanismer som cash-sweep kan gjøre refinansiering mer attraktivt.
Påstander om at selskapet ikke har tilgang til finansiering, er lite troverdig i disse dager.
AlanS
10.07.2022 kl 14:35 2695

Enig med deg i at refinansieringen må bygges på rimelige forutsetninger. Overgangen til nye kontrakter vil styrke DOFs betalingsevne betraktelig. Dette selskapet og kreditorer vet om, men det vil ikke kom i regnskapene før de nye kontraktene trer i kraft.

vil bare henvise til Q1 rapport hvor det står at The total current fleet includes 55 vessels (incl. vessels on management or hired in): 15 AHTSs, 11 PSVs and 29 Subsea vessels, One (owned) vessel in lay-up, Four vessels agreed sold since year-end.

Skip under management:
- 4 AHTS: 3 til DDW(Skandi Atlantic, Skandi Emerald, Skandi Peregrino (i opplag)), og Skandi Hera.
- 1 PSV: Skandi Aukra (DOF eier 35%)
- 1 CSV: Skandi Darwin
2 MPSV skip er chartret inn Chloe Candies og Ross Candies

Geosea og Skandi Neptune er solgt med overlevering i Q3. Skandi Rona, Skandi Sotra, Skandi Foula, og Geosund er solgt og levert til kjøpere i q1 2022 eller tidligere.

Da vil DOF ha 53 skip igjen etter overlevering av Geosea og Skandi Neptune. Et MPSV skal chartres inn for oppdraget i Australia.
Redigert 10.07.2022 kl 14:39 Du må logge inn for å svare