Rigget for å bli en børsvinner

sokaratest
PHO 20.05.2022 kl 08:05 82569

Preparing for more tangible recovery in 2H with some traction already in 2Q

Following weaker-than-expected figures from Photocure, we have cut our estimates somewhat. However, the investment case is unchanged and we keep our Buy recommendation as well as NOK 140/sh target price awaiting strong post-pandemic recovery in 2H and with first signs of it already in 2Q.

Weaker-than-expected 1Q figures affected by Omicron surge
Photocure’s revenues in 1Q22 came in at NOK 81.6m, which was the same level as last year (ex Asieris milestone in 1Q21) as the recent Covid-19 Omicron variant surge and resulting staffing shortages significantly impacted access to care and procedure volumes in January and February of this year, with March showing a strong recovery.

In the first quarter of 2022, a total of 13 BLC towers were installed in the US driven by rising demand by large urology group practice associations. This was much better than 5 expected by us, having in mind the new Karl Storz equipment is not yet available in the market. New system launch should happen this quarter resulting in accelerating growth in BCL installations in 2H. EBITDA for the first quarter was NOK -13.9m and weaker than our estimate of NOK -1.3m, as lower revenues took their toll, while costs came in largely as expected.

image001.png

Post COVID recovery later this year, while staffing shortages continue
The first quarter was heavily affected by Omicron surge and according to PHO, nearly half of hospitals in the US were postponing surgeries. Normalized access and procedure volumes are expected in 2H22. Access in Europe was also limited in 1Q but should return to 100% during this quarter. Staffing shortages are still acute and both key regions (US and Europe) are affected. Nevertheless, the company indicates that 2Q volumes should improve vs 1Q.

Positive stance and NOK 140/sh TP stays
We have reduced our estimates somewhat following 1Q. However, TP is unchanged at NOK 140/sh and we keep our positive stance. Our Buy recommendation is supported by the expected strong post pandemic recovery in sales in both the US and Europe. While the US growth should be high in the near term, we expect untapped European potential to drive sales in the medium term as well. Long-term triggers remain Hexvix launch in China and the potential approval of the pipeline project Cevira.

Analyst

Tomas Skeivys, CFA
+370 676 35 144
tomas.skeivys@norne.no


If you prefer not to receive our research products/analyses any more, please respond to kundeservice@norne.no by writing "unsubscribe".

The information contained in this message may be confidential and is intended for the addressee only. Any unauthorised use, dissemination of the information, or copying of this message is prohibited. If you are not the addressee, please notify the sender immediately by return e-mail and delete this message. Norne Securities’ disclosures and disclaimer can be found at https://norne.no/compliance/


Redigert 14.01.2023 kl 12:38 Du må logge inn for å svare
peaf
03.03.2023 kl 13:18 5972

Ja han har vart sjef i 4 år og ett kvartal nå, og smøre seg med tålmodighet kan man gjøre om man ser noen resultater som bekrefter at de er på rett vei. Han og styret kjøpte ipsen delen i pandemitider, og lovte en vekst på 30 til 60 % årlig. Men det var bare kostnaderne som vokste, og antallet aksjer vokste med 20 %. Det er ikke den typen vekst som jeg har ventet på, det er bare Cevira som gjør at jeg gidder vare kvar i aksjen. Jeg kan ikke tenke meg de overlever GF med det de har prestert hittils.
Men Cevira kommer meget snart, så sitt stille det kommer at lønne seg.
Almirante
03.03.2023 kl 15:07 5914

Muligens det, og skal ikke lage en diskusjon om CEO og ledelsen. Men, siden han allerede har overlevd 4år og ingen mistillit internt i ledelsen, så fronter han nok selskapets strategi og visjon ihht til forecast/milestonene.
Satser på at Cevira studien blir en suksess, hvis ikke så ser det mørkt ut, og en ny emisjon rett rundt hjørnet?
Burobeng
03.03.2023 kl 17:58 5830

Jeg kan ikke se noe behov for emisjon selv om Cevira skulle feile. Blærekreftdelen kunne allerede gått med overskudd dersom selskapet ikke hadde sattset så hardt på å utvide kundegrunnlaget.
peaf
06.03.2023 kl 10:10 5558

Lannebo Fonder AB. har økt med ytterlige 30.000 aksjer og har nå over 6 %. Det er noen som ser muligheter. Og emisjon er ikke det som bekymrer meg. Det ska veldigt mye til om ikke Cevira blir godkjent, det var trots alt 262 pasienter i fase 2 studien. Og resultaten var så overtygende at de umuligt kunde bero på tilfeldigheter, så det er nok bare en tidsfrage til vi får det bekreftet. De sa jo og at de inrullerte siste pasient 2 mnd før plan, men de har aldri fortalt hva plan er. Schneider innrømte jo at de ikke hadde innformert om tidsplan, og tydligen hadde han ikke spørt heller. Før han visste inget det viste han tydligt.

Så får vi se om Lannebo og Briarwood er fornøyd med styret, de har klart flertall om man ser på antall røster i GF sist gang. Og Briarwood må jo hatt en mening med en man i valgkomiteen, om ikke annet for at ha muligheten at skifte ut styre vid behov. En medlem av valgkomiteen skall jo ha kontakt med de største eierne og peile stemmningen for återvalg eller ønske om nytt styre. Som de da har mulighet at føreslå, og den prosessen er nok reden på gang håper jeg.

Men Cevira godkjenning kommer vilken dag som helst, og Asieris innformerer generellt lite detaljer om sine studier så det er bare at vente. Men det er garantert verdt det mange ganger om.
peaf
06.03.2023 kl 11:19 5497

Ser JPMorgan UK har shortet aksjen med 173,725 stk og bidrar til at holde ned kursen. Det er noe som de bittert kommer angre, de kan ikke ha en aning om Cevira utvikklingen. Men de har tydligen ikke store troen på Schneider og hans ambisjoner merkeligt nok. Men verden er større en så skall de få se.
SørenE
06.03.2023 kl 11:44 5458

Hej Norge

Peaf -- du har spået Cevira nyheder i lang tid, nyheder udebliver stadig, din troværdighed står for fald :-)

Dansken
peaf
06.03.2023 kl 12:06 5442

Så sant,Så sant dansken. Men jeg har spådd ledelsens uduglighet til at skape lønnsomhet og, og der har jeg tyverr fått rett. Men Cevira nyheterne kommer, så får det heller vise seg at jeg bomme på tidpunkten. Det viktige er at de er positive, og der får jeg nok rett.
Redigert 06.03.2023 kl 12:10 Du må logge inn for å svare
Oregon
06.03.2023 kl 12:21 5414

Litt urovekkende at JPMorgan setter short; kanskje uvitende om Cevira, men de har ofte litt kontakter og vet hva de driver med. Synes PHO har falt såpass mye nå etter Q4 at prisingen er litt mer attraktiv. Men avventer inngang, skulle det bli noe uforutsett med Cevira så er det fortsatt en viss fallhøyde.

Men får håpe for dere aksjonærer at Aseris får orden på sakene for da går kursen over 100 igjen
Redigert 06.03.2023 kl 12:21 Du må logge inn for å svare
sokaratest
06.03.2023 kl 16:34 5262

Shorting fra JM Morgan virker merkelig - hva kan begrunnelsen være ? Vet de noe om utviklingen i Kina eller arbeider de på oppdrag for noen som vil kjøpe hele PHO?
Redigert 06.03.2023 kl 16:37 Du må logge inn for å svare
Computum
06.03.2023 kl 23:33 5077

JP Morgan er jo representert blant de største eierne. Har ikke hørt at de har redusert, men har ikke fulgt så nøye med på listene den senere tid. Men det er ikke sikkert avdelingene snakker så mye sammen. JPM er stor.
Computum
06.03.2023 kl 23:38 5072

Peaf har spådd mye rart:

August 2021
"Jeg tror Egberth er borte innen september er ferdig. Og Schneider straks efter."

Mars 2022
"og han (Schneider) har aldri vart CEO før. Og blir det nok ikke igjen, når han ryker efter det nye styret tar grep efter GF."
peaf
07.03.2023 kl 07:27 4971

Ja peaf har spådd mye rart, og i dag er det sikkert noen som ønsker eg hadde fått rett. Det er knappest mer en 10 % av top 20 som har lavere inngang en 75 kr, og ønsker nok det vart tatt grep tidligare. Man innvesterer i ett selskap for at det skall gi avkastning, hittils er det bare forventninger som gitt avkastning til dem som gikk inn for lenge siden. Men vi vet jo at Ipsen og Norden har vart lønnsomt i over 15 år, tils Schneider fikk fatt i det. Da forsvann lønnsomheten som fnugg for solen.

Men det er bare at fjerne Schneiders nyinnførte kostnader og helst han og så er det lønnsomt igjen. Sen kan man jo forstå JPMorgan, om Q1 resultatet viser minus igjen så kan man regne med ytterlige kursras. Men jeg tror nok Briarwood har fått nok nå, de har vel ett papirtap på snart 170 mil og kan neppe selge seg ut uten et betydligt større tap. Og de angrer sikkert de ikke tok grep tidligare.

Så har vi da Cevira som Schneider trur kommer sent 24 eller tidlig 25. Men var primært ferdigstilt 9 februari i år, vilket betyr at det skulle ta ca 2 år at gå igjenom data og godkjenne dem. Og det er klart at alle større investorer og analytiker forholder seg til innformasjon fra selskapen, men når det ikke finnes noen direkte tidsangivelser må man prøve finne ut hva som gjeller med det man vet.

Men om myndigheterne seier maks 60 arbeidsdager for en priorientert medisin, så må man utgå fra at det stemmer. Det betyr i begynnelsen av mai, og føre Q1 resultaten. Og det er klart det hadde rekkt med at melde resultater fra studien 1 halvår, så hadde bilden i dag sett helt annorlunde ut.
Jeg er fortsatt av den meningen at dette er en medisin hele verden ønsker, så de gjør nok hva de kan for at få den på markedet snarest mulig. Kansje denne uken.
Da for JPMorgan kjørt seg
peaf
08.03.2023 kl 15:10 4751

Her har vi ett selskap som omsetter for ca 400 mil i året, og har en estimert avtale til 2,5 mrd son står før trappene til at bli utløst vilken dag som helst. Og M-cap er på 1,9 mrd. Det er helt ulogiskt at noen kan få ett selskap fremstå på den måten. Men de begår to dødssynder, dels bruke de heidløst med penger på noe som ikke svarer seg.
Og den største er at ikke fokusere på avtalen som med all sannolikhet blir realisert med milepæleutbetalninger senest Q2. Og den reelle verdien er egjentligen mange ganger større en estimert. Det er helt ofattbart det som ikke blir gjort av dem som har godt betalt for at skape aksjonærverdier til sine eiere.
Slettet bruker
08.03.2023 kl 15:38 4716

Denne enorme utviklingen i volum kan ikke skyldes noe annet enn shortsalg, hva som er motivet for å shorte pho så massivt, etter at de tidligere har brent seg på dette skjønner jeg ikke. Måtte cevira news komme fort som fy slik at de virkelig går på en smell.
Anunnaki
08.03.2023 kl 21:03 4543

Må si Q4-pres var et shitshow uten like.
Skjønner godt Briarwood nå har fått nok og vil ut.

Daniel Schneider har ikke kontroll i det hele tatt virker det som - bare lamme unnskyldninger på ditt og datt igjen og igjen, men med tro håp og kjærlighet skal det bli bedre i 2023. Samme gamle visa, men klarer nå knapt å svare på spørsmål som stilles i etterkant av presentasjonen.
Svært lite tillitsfullt at spørsmålsoppleser og ei kontordame må komme opp med svarene istedenfor CEO.
Erik Dahl har heller ikke kontroll ser det ut for, men han håper at kostnadene skal komme inn lavere i tida framover. Det er tro og håp det går i.
Og det er problemer med leverandører og sykehus som mangler både interesse for utstyret, folk og penger.

Pengene renner fortsatt ut og det er forfall av lån rundt neste sving.
Short øker og største eier vil ut. Skal man ned til 50-tallet igjen?
skadi
08.03.2023 kl 21:42 4492

To presentasjoner etter Schneider tiltrådte som CEO kastet jeg kortene med over 150 prosent. Skjønte allerede da at denne kødden var like god for Photocure som Lien i sin tid for Biotec. Skjønner jammen ikke hva slags blindgjengere som kan få seg jobb i Norge som CEO.
Nok om det, skal vurdere ny inngang mellom 30 og 40 kroner, under forutsetning av både Schneider og Dahl er kastet på dør og styret sterk omrokert. Lykke til dere som skal bli med nedover........
skadi
08.03.2023 kl 21:48 4482

Glemte Cevira peaf. Blir det noe med Cevira i Kina noen gang, så er Schneider/Photocure de siste som få greie på det. ;)
Redigert 08.03.2023 kl 21:48 Du må logge inn for å svare
peaf
09.03.2023 kl 04:53 4354

Når det gjeller Asieris og Cevira så melder de når de har noe som skall meldes. Det er en fase 3 studie og resultaten må vare gode nok til en godkjenning , så de venter på godkjenningen så råder det ingen tvivel hva utfallet blir. Det er jo korrekt, men de kunde jo sagt når med en viss margin når de forventer resultater. De har jo en plan som de mener de ligger 2 mnd føre, men de forteller ikke hva planen er. Men vi vet at studien er primært slutførd, men kjenner ikke godkjenningsprosessen og vilken tid de beregner på den.

Så det som kan skje nå er jo en Cevira godkjenning, eller at Sinopharm kjøper opp Asieris og PHO sitter igjen med en av verdens største Big Pharma som partner.
Det er det nok ingen av dagens større investorer eller JPMorgon som spekulerer i , da Cevira overhode taget ikke blir nevnt i presentasjoner som mulig snarlig kjempeinntekt.

Men det jeg tror skjer er att styret ryker, 3 uker føre GF skall valgkommiteen gi sin innstillning vilket styre de ønsker. Som de i samråd med de største aksjonærerne har kommit frem til. Jeg har i alle tider forundret meg over Schneiders salgsstrategi, om du har 20 selgere som selger dårlig. Så ansetter du ikke 10 til som selger dårlig, da øker naturligtvis tapet. Man må først finne ut hvordan man skall få de man har at bli lønnsomme . Og i Europa der det er halve priset på Hexvix, må samme selgere selge langt mer en dobbelt så mye for at bli lønnsomme. Og når det er stengde dørrer pga, Covid og man venter på nye scope. Og dessuten påståd personalmangel, så ansetter man ikke nye folk.

Nå har jo JPMorgan 190.000 aksjer som de må selge , og kjøpe tilbake billigare med tiden om de skall tjene noe. Skall vel tru at de er ferdig med salget nå, Lannebo AB har økt med 68.000 på samme tid, og Top 20 selger ikke så det er ikke krise. Briarwood selger ikke mere lengre, og de har nok en plan. Deres filosofi er jo at innvestere i sterkt inneffektive selskap, og gjøre dem effektive. Og PHO er vel ett prakteksempel på inneffektivitet, og skall Briarwood få igjen innvesteringen så må de finne en løsning.

Vi vet vel egjentligen at suksessen for PHO er ett faktum, men ikke når da Cevira må bli godkjent først.
sokaratest
09.03.2023 kl 17:00 4200

Fallet ser ut til å ha stoppet - nå skal overskudd på driften og gode testresultater gi et solid kommersielt grunnlag for både utbytte og kraftig kursøkning
Slettet bruker
09.03.2023 kl 18:01 4157

Det ER allerede noe i kina med cevira. Og resultatet av Fase 3 er rett rundt hjørnet, de som ikke er inne då, må stå. (på perrongen og se JPM febrilsk løpe etter et tog som løper løpsk ut fra stasjonen. Og ikke bare er det et tog, det er en rakett på et togsett som bare henter fart før den går over i vertikal stigning.)
Redigert 09.03.2023 kl 18:02 Du må logge inn for å svare
peaf
10.03.2023 kl 09:07 4020

Jeg må seie jeg er litt forundred over JPMorgan sin short, at gå inn og shorte en aksje som reden falt over 20 %. Og de har nok solgt enda lavere og presset ned kursen ytterlige, da er spørsmålet når ingen lengre selger for at vinstsikre. Så er vel risken meget stor at mange ser en billig inngang. De omsetter jo trots alt for ca 400 mil i året, og de begynner selge scope igjen. Så interessen finns utivelaktigt der, og kineserne har lagt en stor studie med 380 deltakere som forventes ferdig i august. Så de har vel og truen på BLC behandling. Det er vel egjentligen bare hvordan de skall forbedre effektiviteten som er spørsmålet.

Og de gjør misstaget at tru Cevira kommer først om noen år, i likhet med alle andre som lyssner og trur på Schneider. Men takk vare han kan de som vil kjøpe aksjer med ca 40 % rabatt i dag.
peaf
13.03.2023 kl 11:29 3798

Ja nå er 1,1 milliarder i børsverdier bortblåst med Q4 resultatet, kan det få noen konsekvenser for geniet Schneider som ikke vet hvordan man tjener penger. Og styreleder Egberth som og var styreleder i Nano, er han totalt udugelig til at finne en CEO som ser realiteterne og anpasser seg etter dem. At vi skulle havne i en situasjon der det knappt finns noen som vil kjøpe aksjen på 60 talet trudde jeg aldri.
Men Schneider klarte at få det til, fast vi antagligen står fremfør en av de større medisinske sensasjonerne i norsk legemiddel produksjon,

Asieris beskriver Cevira som en av deres kjerneprodukter, og vinner priser før en av de beste innovative selskapen i Kina. Og de forandre studien til at bli global, da de såg at risken for at misslykkes var minimal. Nå er studien primært avsluttet og vi venter på resultaten, men hva er PHO,s rolle i det hele. Ikke et ord når studien gikk fra lokal i Kina til global, vilket har meget stor betydelse før verdensgodkjennelse. Og ikke skriver de noe i sine presentasjoner som skall beskrive selskapets fremtidsutsikter. Og ikke skriver de noe om når studien er ferdig, fast det står klart og tydligt i Clinical trail at alle resultatmål er etter 6 mnd behandling. Det gjeller både de primære og sekundære endepunkterne.
Det er bare godkjenningsprosessen som gjenstår, og har de følgt prosedyren for prioriterte medisiner så deler de resultater med myndgheterne underveis i studien.
Så en form for godkjenning kan komme i morgen den dag.
Det er bare Schneiders sitt feil at dette er totalt ukjent i markedet, Nå må vi snart bli kvitt han.
Slettet bruker
13.03.2023 kl 12:08 3782

Litt nyheter fra kina nå hadde vært veldig kjærkomment, men om det skulle komme så er vel photocure de siste til å melde det.
Redigert 13.03.2023 kl 13:03 Du må logge inn for å svare
kreinh
13.03.2023 kl 17:16 3659

09.02.2023 - 10.03.2023

THE BANK OF NEW YORK MELLON har 4 klient kontoer blant topp 20. Tilsammen 1.654.544 aksjer = 6,1% av alle aksjer. Reduksjon på 612.267 aksjer. (En klient konto har gått ut av topp 20. Hadde 329.888 aksjer 09.02.2023.)

SKANDINAVISKA ENSKILDA BANKEN AB har 6 klient kontoer blant topp 20. Tilsammen 4.791.044 aksjer = 16.93% av alle aksjer.
SEB har økt med 981.803 aksjer. (Det kom inn en ny SEB konto blant topp 20 med 500.000 aksjer)
Vi vet ikke om de har flere klient kontoer som er under de topp 20.

MORGAN STANLEY & CO. LLC (Briarwood) har 3.858.735 aksjer = 14,23% av alle aksjer. Reduksjon på 302.083 aksjer.

Disse 3 bankene har 37,26% av alle aksjer.

Ny blant topp 20 er State Street Bank med 300.000 aksjer 1,11% av alle aksjer.

Tatt fra aksjonærlisten på:

https://photocure.com/investors-hub/investors-shareholder-information
IvanBliminse
13.03.2023 kl 20:37 3565

På dette forumet synes det å være en generell konsensus om at Cevira vil bli godkjent. Selv om jeg ikke har tilstrekkelig kompetanse til å kommentere LoA, så kan jeg bemerke at basert på kursutviklingen, kan det synes som om større investorer med høyere finansiell kapasitet kan ha indikasjoner på at det kan være usikkerhet rundt godkjennelsesprosessen. Jeg mener dette er en mer realistisk antagelse enn å anta at Q4-resultatene i seg selv rettferdiggjør en halvering av markedsverdien. Det ville i så fall også forklare den høye shortandelsandel i aksjen, og det kan kanskje ha sammenheng med denne rapporten:
https://www.globaldata.com/store/report/hexaminolevulinate-hydrochloride-in-cervical-intraepithelial-neoplasia-cin-loa-and-ptsr-drug-analysis-256390/?utm_source=lgp5-loa&utm_medium=24-181431&utm_campaign=LoA-report&_gl=1*13ofx4g*_ga*MzkyNjg5NDEuMTY3ODczNDYyOQ..*_ga_DDG872KFQP*MTY3ODczNDYzMC4xLjEuMTY3ODczNDgxMi42MC4wLjA.

En observasjon jeg derimot er enig i er at Schneider har skuffet, og det er uheldig at styret har tillatt hans fortsatte lederskap og godtgjørelser over en så lang periode.
RoarAlb
14.03.2023 kl 00:50 3517

Rimelig innlysende at dette fallet ikke kun er forårsaket av et begredelig kvartal. Det er definitivt tvil om Cevira blir blockbusteren man har håpet på. Ellers hadde aldri kursen blitt massakrert til de grader. Den skal sannsynligvis ned og teste covid low i første omgang. Det kan være en grei inngang om man tror at det er håp om at selskapet skal klare å tjene penger. De siste 20 årene har de vel knapt klart det..
Redigert 14.03.2023 kl 00:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.03.2023 kl 02:45 3512

Netto økning av aksjer blandt topp 50 aksjonærer etter Q4, +at aksjekursen til Asieris sitt moderselskap har skyrocketed den siste tiden tyder vel på det exact motsatte.
sokaratest
14.03.2023 kl 08:22 3462

Photocure: New data presented at EAU 2023 highlight the effects of blue light cystoscopy in bladder cancer
Oslo, Norway, March 14, 2023: Photocure ASA (OSE: PHO), the Bladder Cancer Company, announces its participation in the congress, and two abstract presentations at the European Association of Urology congress (EAU) in Milan, Italy, highlighting the benefits of Blue Light Cystoscopy (BLC®) in Bladder Cancer management.

The EAU annual meeting is one of the largest international meetings in the urology calendar, showcasing the latest and most relevant knowledge in this area of patient care. This year’s event was held on March 10 -13, 2023 and attracted urologists from all over the world. In addition to an active presence & support for the event, Photocure will also be making bladder cancer session highlights available post event by means of video interviews with the presenters of these sessions. This initiative is supported by two of the leading names in Bladder Cancer in Europe, Prof. M. Rouprêt, APHP, Sorbonne University Paris, France and Prof. P. Gontero, Division of Urology, University of Studies of Torino, Italy.

In addition to this activity, two abstract presentations were presented as part of the EAU scientific program that feature the blue light cystoscopy procedure:

Immunological changes following blue light cystoscopy with hexaminolevulinate in bladder cancer (A0431 - Sunday 10:45)
The project conducted at Department of Molecular Medicine, Aarhus University Hospital, Denmark, presents results from a pilot study of bladder cancer patients, showing that blue light cystoscopy with Hexaminolevulinate (HAL) during TURBT* may influence the immune cell composition and tumor microenvironment. Preliminary findings suggest that BLC-guided TURBT changes the expression of immune cells of both the adaptive and innate immune system compared to WLC-guided TURBT. Further studies are required to validate the clinical impact of these observations.

Read the abstract: https://resource-centre.uroweb.org/resource-centre/EAU23/248125/Abstract

Blue Light Cystoscopy Delays Time to Recurrence in Non-Muscle Invasive Bladder Cancer Patients Treated in a Real-World Setting (A0710 – Sunday 15:45)
Real-world data taken from the Blue Light Cystoscopy with Cysview® Registry (Clinicaltrials.gov; NCT02660645), the largest non-muscle-invasive bladder cancer registry in the U.S., showed that use of BLC significantly decreased the risk of recurrence and prolonged time to recurrence compared to White Light alone (HR 0.33; 95% 95% CI 0.2-0.40, p<0.0001). Additionally, BLC in patients with primary tumors extended time to recurrence compared to recurrent patients (HR 1.12; 95% CI 0.89-1.41, p<0.001), suggesting that the earlier use of BLC might have more favorable long-term outcomes in a real-world setting.

Read the abstract: https://resource-centre.uroweb.org/resource-centre/EAU23/245863/Abstract

"These new study results continue to emphasize the importance of performing a thorough TURBT using Blue Light Cystoscopy in the treatment of bladder cancer, and also demonstrate the strong interest from the scientific community to investigate Hexvix®/Cysview’s potential immunologic effects in bladder cancer management. BLC has been shown to clinically increase TURBT quality, more accurately stage disease for treatment, and enable better recurrence monitoring, supporting the long-term utility to help improve the lives of patients with bladder cancer,” said Dan Schneider, President and CEO of Photocure.

“As we continue to broaden the awareness of BLC with Hexvix throughout Europe, it is a privilege to participate in the EAU congress, and to see so much engagement from the scientific community and urologists alike. The expanding number of scientific sessions featuring Blue Light is impressive this year. It empowers us on our journey to bring this important product and procedure to even more new users in Europe” added Susanne Strauss, Vice President and General Manager Europe.


*TURBT: trans-urethral resection of bladder tumors

Note to editors

Hexvix®/Cysview® and BLC® are registered trademarks of Photocure ASA.

This press release may contain product details and information which are not valid, or a product that is not accessible, in your country. Please be aware that Photocure does not take any responsibility for accessing such information, which may not comply with any legal process, regulation, registration, or usage in the country of your origin.

About Bladder Cancer
Bladder cancer ranks as the 8th most common cancer worldwide – the 5th most common in men – with 1 720 000 prevalent cases (5-year prevalence rate)1a, 573 000 new cases and more than 200 000 deaths annually in 2020.1b

Approx. 75% of all bladder cancer cases occur in men.1 It has a high recurrence rate, with up to 61% in year one and up to 78% over five years.2 Bladder cancer has the highest lifetime treatment costs per patient of all cancers.3

Bladder cancer is a costly, potentially progressive disease for which patients have to undergo multiple cystoscopies due to the high risk of recurrence. There is an urgent need to improve both the diagnosis and the management of bladder cancer for the benefit of patients and healthcare systems alike.
Bladder cancer is classified into two types, non-muscle invasive bladder cancer (NMIBC) and muscle-invasive bladder cancer (MIBC), depending on the depth of invasion in the bladder wall. NMIBC remains in the inner layer of cells lining the bladder. These cancers are the most common (75%) of all cases and include the subtypes Ta, carcinoma in situ (CIS), and T1 lesions. In MIBC, the cancer has grown into deeper layers of the bladder wall. These cancers, including subtypes T2, T3, and T4, are more likely to spread and are harder to treat.4

1 Globocan. a) 5-year prevalence / b) incidence/mortality by population. Available at: https://gco.iarc.fr/today, accessed [January 2022].
2 Babjuk M, et al. Eur Urol. 2019; 76(5): 639-657
3 Sievert KD et al. World J Urol 2009;27:295–300
4 Bladder Cancer. American Cancer Society. https://www.cancer.org/cancer/bladder-cancer.html


About Hexvix®/Cysview® (hexaminolevulinate HCl)

Hexvix/Cysview is a drug that preferentially accumulates in cancer cells in the bladder, making them glow bright pink during Blue Light Cystoscopy (BLC®). BLC with Hexvix/Cysview, compared to standard white light cystoscopy alone, improves the detection of tumors and leads to more complete resection, fewer residual tumors, and better management decisions.

Cysview is the tradename in the U.S. and Canada, Hexvix is the tradename in all other markets. Photocure is commercializing Cysview/Hexvix directly in the U.S. and Europe and has strategic partnerships for the commercialization of Hexvix/Cysview in China, Chile, Australia, New Zealand and Israel. Please refer to https://photocure.com/partners/our-partners for further information on our commercial partners.


About Photocure ASA
Photocure: The Bladder Cancer Company delivers transformative solutions to improve the lives of bladder cancer patients. Our unique technology, making cancer cells glow bright pink, has led to better health outcomes for patients worldwide. Photocure is headquartered in Oslo, Norway and listed on the Oslo Stock Exchange (OSE: PHO). For more information, please visit us at www.photocure.com, www.hexvix.com, www.cysview.com

Read more
Slettet bruker
14.03.2023 kl 08:40 3434

Sterke indikasjoner på terapeutisk effekt, IGJEN!
peaf
14.03.2023 kl 09:18 3397

Ja Asieris aksjen går litt opp og ned, men er opp 39,11 % hittils i år og 4 % i dag. Det tyder neppe på at noen ser eller har hørt noe negativt om en mulig Cevira godkjenning. Siste kjente melding om Cevira var 9 august, der de melde att siste pasient var innrullert 2 mnd føre plan. Etter det finns ingen kjente meldinger eller opplysninger om Cevira, så det er vel snarere manglande opplysninger som preger kursen. Og alt baserer seg på Q4 som viste minkende salg, trots at Schneider lovt aggressiv satsning i Europa.

Og en teit data analyse er ikke bedre en andre analyser, tror neppe noen gidder betale for den. Og Asieris har ordnet seg en verdensomspennende partner avtale ( Sinopharm ) for markedsføring og salg, de gjør neppe det om de ikke har noe selge. Og det er bare Cevira som har den potensialen av Asieris produkter per i dag.
peaf
14.03.2023 kl 12:57 3274

Hvordan får man en inngått estimert 2,5 mrd avtale at gå i glemmeboken. Jo først og fremst skriver man minst mulig om den i de fremtidsrettede presentasjonerne man publiserer. Og i rapporten beskriver man den som en todelt studie der første delen er kinafokusert, og videre utvikkling i Europa og USA skjer når fase III-studie i kina bekrefter sikkerheten og effekten av Cevira. Det er klart at ingen trur det skjer noe større i nærmste fremtid når selskapet beskriver avtalen på den måten. Og når Schneider har uttalt at han ! TRUR !!!! Cevira blit godkjent sent 24 eller tidlig 25 da har han lagt prikken over i når det gjeller avtalen.

Asieris hadde en egen melding der de spesifiserte at studien blev omgjort til en global studie, og får naturligtvis godkjenning i Europa og Kina der studien har føregått
om resultaten er gode nok. Da kan man ikke beskrive studien som noe usikkert som føregår i Kina, det er vel på grensen til straffbart at beskrive selskapets antatte verdier som noe usikkert om og når det kommer.

Og Asieris har skrivit at det er ett udekket behov på over 10 mil pasienter som Cevira er aktuell for, er det da rimelig at kursen skall falle 40 % just føre man kan forvente en melding om resultaten. Det kan bare bety en sak og det er at ingen forventer resultat nå takk vare den innformasjon som selskapet bidrar med.
Computum
14.03.2023 kl 18:26 3147

Hei peaf
Du er utrettelig her på Hegnar forum. Men her får du selvfølgelig ingen svar. Hvis du mener du har gode spørsmål: Hvorfor retter du de ikke til rette vedkommende?
Schneider svarer deg sikkert gjerne hvis han har tid, enten på email eller under Q&A på presentasjonene.
peaf
15.03.2023 kl 05:47 3008

Hvorfor skall eg spørre Schneider om noe, resultaten er kjende og forandres ikke om han prøver forklare hvorfor. De er elendige og innformasjonen fra hva som føregår i Kina med Cevira og Hexvix studierne er like med null. I 2019 guide Schneider en omsettning på 70 mil usd i USA og en ebitda på 40 mil usd i 2023. Men seden dess har han ventet på Covid og Saphira scope og nå venter han på personal at selge Hex/cys til. Men han burde ventet med at ansette personal tils de sakerne har løst seg.
Og i går kom en pressemelding om de samme resultaten som var kjent fra før, og børsen var knallgrøn men kursen var enda svakt ned i PHO. Kan det ha noe med prestasjonerne til Schneider at gjøre, trur han sitter løst til i GF når de blir evaluert.
peaf
15.03.2023 kl 12:51 2848

Asieris er ytterlige 3,56 % opp i dag, og alle analytiker har sterk kjøp på dem. Er det Cevira som driver kursen, troligtvis er de det. Når skall det gå opp for dem i Norge at noe er på gang..
Slettet bruker
15.03.2023 kl 12:56 2845

Spørsmålet er om photocure er i spill nå, er det noen som herjer på kursen for å komme med et lavest mulig bud når resultatet fra Fase 3 på cevira foreligger?
sokaratest
15.03.2023 kl 15:02 2768

Det er en interessant tanke - profesjonelle aksjonærer selger ikke 600000 aksjer på dette stadiet uten at de har tenkt på en strategi. PHO kan absolutt bli kjøpt opp av interesser i USA og Kina. Da vil jo et kraftig kursfall være beleilig og godt timet







Computum
15.03.2023 kl 15:45 2729

Ja, de fleste ville nok takket for et bud på 100 kroner idag? Kanskje tilogmed lavere? (ikke jeg)
Redigert 15.03.2023 kl 15:46 Du må logge inn for å svare
peaf
16.03.2023 kl 06:57 2573

Bare litt om hva som skjedd sen de inngikk Cevira avtalen juli1 2019. Da var det 17 norske i Top 20 som hadde 43 % tilsammen. Nå er det 3 stk norske i Top 20 som har 52,6 % tilsammen. Når avtalen ble kjent steg kursen til 58,80 og idag er den 63,65 opp ca 9 %, men regner man om kursen i dollar da og idag så er kursen minus ca 14 %. Og i Euro er den ned ca 9 %, det er oppsiktsvekkende når nesten all omsettning skjer i utlandsk valuta.

Det betyr at utvikklingen under Cevira avtalen har vart katastrofalt dårlig, det er merkelig når en estimert 2,5 mrd avtale snart skall realiseres. De norske har kastet in handuken forlengs og utlenningerne har tatt over. Men jeg er sikker på at de kjenner ikke til den reelle utvikklingen når det gjeller Cevira. Så mange kommer snart at få en enormt positiv overraskelse, som de ikke aner skall komme nå. Og ingen er kjent med den reelle potensialen til Cevira, da ingen skriver eller guider om mulige inntekter.

Men Asieris og Sinopharm er nok meget klar over potensialet, og har gjort mange og store forbedredelser for at takkle salget i verden.
Så jeg tvivler på at man kan finne bedre tidpunkt at investere i PHO en idag.
Slettet bruker
16.03.2023 kl 07:14 2562

Ingen tvivel om det.
SomSa
16.03.2023 kl 10:26 2464


Den største feil kan en investor gjøre er å skaffe seg oppkjøpspute. En oppkjøpspute likner mest på en sovepute hvor man kan ta siesta og glemme problemer midlertidig.

Ledelsen i PHO har demonstrert at Cysview er lite lønnsomt produkt å selge. Hvis dere høre på hva Schneider sa da han var gjest på Podcast for første gangen forstår dere hvorfor. Som vanlig vil investorer høre på gode nyheter og ikke grålige.

Hvis man hører på hva Erik Dahl sa på spørsmål/svar delen på Q-presentasjonen etter Kina avtalen forstår man at kinesere ikke skal levere flere kofferter med penger.

Som SomSa sa folk fokuserer på gode nyheter og glemmer de dårlige, skaffer seg oppkjøpspute og lever i sin verden.

Hva er aksjekursen etter 1Q 2023 presentasjonen? Høyere enn 64 eller lavere? Sikkert blir Schneider stolt av å selge enda flere scope. Hva er definisjonen av nyttige idioter?

Schneider og Erik Dahl skulle ha fått sparken for lenge siden.