Rigget for å bli en børsvinner

sokaratest
PHO 20.05.2022 kl 08:05 82574

Preparing for more tangible recovery in 2H with some traction already in 2Q

Following weaker-than-expected figures from Photocure, we have cut our estimates somewhat. However, the investment case is unchanged and we keep our Buy recommendation as well as NOK 140/sh target price awaiting strong post-pandemic recovery in 2H and with first signs of it already in 2Q.

Weaker-than-expected 1Q figures affected by Omicron surge
Photocure’s revenues in 1Q22 came in at NOK 81.6m, which was the same level as last year (ex Asieris milestone in 1Q21) as the recent Covid-19 Omicron variant surge and resulting staffing shortages significantly impacted access to care and procedure volumes in January and February of this year, with March showing a strong recovery.

In the first quarter of 2022, a total of 13 BLC towers were installed in the US driven by rising demand by large urology group practice associations. This was much better than 5 expected by us, having in mind the new Karl Storz equipment is not yet available in the market. New system launch should happen this quarter resulting in accelerating growth in BCL installations in 2H. EBITDA for the first quarter was NOK -13.9m and weaker than our estimate of NOK -1.3m, as lower revenues took their toll, while costs came in largely as expected.

image001.png

Post COVID recovery later this year, while staffing shortages continue
The first quarter was heavily affected by Omicron surge and according to PHO, nearly half of hospitals in the US were postponing surgeries. Normalized access and procedure volumes are expected in 2H22. Access in Europe was also limited in 1Q but should return to 100% during this quarter. Staffing shortages are still acute and both key regions (US and Europe) are affected. Nevertheless, the company indicates that 2Q volumes should improve vs 1Q.

Positive stance and NOK 140/sh TP stays
We have reduced our estimates somewhat following 1Q. However, TP is unchanged at NOK 140/sh and we keep our positive stance. Our Buy recommendation is supported by the expected strong post pandemic recovery in sales in both the US and Europe. While the US growth should be high in the near term, we expect untapped European potential to drive sales in the medium term as well. Long-term triggers remain Hexvix launch in China and the potential approval of the pipeline project Cevira.

Analyst

Tomas Skeivys, CFA
+370 676 35 144
tomas.skeivys@norne.no


If you prefer not to receive our research products/analyses any more, please respond to kundeservice@norne.no by writing "unsubscribe".

The information contained in this message may be confidential and is intended for the addressee only. Any unauthorised use, dissemination of the information, or copying of this message is prohibited. If you are not the addressee, please notify the sender immediately by return e-mail and delete this message. Norne Securities’ disclosures and disclaimer can be found at https://norne.no/compliance/


Redigert 14.01.2023 kl 12:38 Du må logge inn for å svare
SørenE
29.09.2022 kl 11:12 5014

Hej Norge

Sokrates: kan være enig i noget af det ---- men jeg får kvalme hver gang Peaf skriver, alle hans indlæg starter med uduelig ledelse --- det ved vi godt at han mener da han hejrer på ledelsen hver gang han skriver --- han kan åbenbart gøre det bedre og har alle de vise sten.
Det var derfor at han skal søge ind i PHO og arbejde med det inde fra og ikke ude fra som her på forum --- som jeg skrev har virksomheder brug for dygtige og forandringsparate folk som Peaf.

Det var sidste herfra :-)

Dansken
peaf
29.09.2022 kl 11:45 5012

Takk for den. Jeg var en kort stund aksjonær i Bgbio, men fann fort ut at CEO var meget lite truverdig. Og han fikk som fortjent sparken. Men når jeg skrev vad jeg mente om selskapet, så hagle det av kommentarer typ dansken om min syting. Nå er nesten 4/5 deler av verdien forduftet senn dess og eg tar ikke personlig kritikk innover meg lengre. De melde meg til addmin og men ikke ens det hjalp. Sanningen kommer med tiden i dagen.
Men Cevira er den største mulige produkten som kommer på markedet uten konkurrent i snar fremtid, men de fleste førstår ikke potensialet. Og Schneider og Egberth gjør det definitivt ikke.
SomSa
29.09.2022 kl 15:29 4913


Vi må anta at Karl Storz er takknemlig for at Schneider og pho selger og erstatte deres nye scope. Vi må anta at julenissen skal hjelpe PHO med å øke brukerfrekvensen. Nåværende skopene brukes lite og det hjelper lite om de nye er gullbelagt.

De som lurer på hvorfor brukerfrekvensen er lavt og salgskostnaden er høye bør høre på Podcast da Schneider var gjest for første gang. Han forklarte dette og jeg tror ikke at han kan ikke gjøre noe.
peaf
29.09.2022 kl 16:56 4880

Nå er det vel så at om noe er vesentlig bedre en andre eksisterende løsninger, så øker både bruk og salg. Spesielt om det dessuten er en kostnadsbesparelse i behandlingen med mindre oppfølgning. Da selger det seg slev når urologer blir oppmerksam på behandlingen. Ingen vil ha det nest beste. Og det er faktiskt frivilligt om de vil selge scope med tap eller ikke. Briarwood er nok klar over det, og krever resultater eller forandringer i ledelsen om det ikke skjer noe.
peaf
01.10.2022 kl 12:02 4730

2 mil i omsettning på fredag med nye scope som vi skall erobre verden med. Har vi komt derhen at det er bare konkrete bevis som gjeller. Har Schneider brent opp den muntlige truverdigheten. Minimalt interesse så langt, men det er en Karl Storz produkt. Og vi får håpe de vet vad som skall til for at vekke interesset hos urologerne, det er noe som seier meg at de er på rett spor. Og denne månaden trur eg Hexvix godkjennelsen i kina kommer. Men vad kan vi forvente at Schneider presterer med sitt salgskorps uten Saphira scope. Det er vel null og niks som vanligt, og om flere en Tyskland kjøpte inn ekstra hexvix i Europa føre prisøkning. Så er jeg ikke optimistisk til salget i Europa.
Nå er jo covid så godt som ferdig og Saphira scopen er på plats, så nå har han inga unskyldninger lengre. Det er bare at komme med sin milliardguiding igjen og vise at det er mer en bare snakk denne gangen
Redigert 01.10.2022 kl 12:03 Du må logge inn for å svare
peaf
02.10.2022 kl 06:05 4616

Om man ser til Schneiders og styrets fiasko innvestering i Ipsen, som nå har vart i PHO,s eie i eksagt 2 år. Og kostet 20 % av den reden inngått kontrakten med Asieris og Cevira som var estimert til 2,5 mrd, altså 500 mil vid realisering. Og vad har skjedd ingen som helst avkastning på innvestert kapital, bare 5 mil nye aksjer og ca 120 mil i økt omsettning. Og man kan ikke skylle på Covid, den hadde reden utløst en masse restriksjoner innen innvesteringen. Og måten de presenterer regnskapet i Europa / Norden gir ikke en sann bilde av lønnsomheten. I 2021 skriver de at EBITDA er 63,808 mil i hexvix Europa, men de tar ikke med de 15 % som Ipsen skall ha av omsettningen.
Det er 28,818 mil og det kaller de Paid earnout i totale regnskapet, som da er en konstant kostnad på 15 % vart år. Hvorfor ligger det ikke inne i Europa regnskapet som viser vilken dårlig innvestering Ipsen egjentligen er. EBITDA var 2019 på 41,691 mil i Europa og nå på 34,990 i 2021 etter Ipsens del er fratrukket. Det viser bare vad uduglige styret og ledelsen er når de innvesterer på den måten. Og spesielt når man ser på vad det koster av fremtidige inntekter fra Cevira og muligens fra Hexvix i Kina som under alle omstendigheter ikke har vart eller blir tap.
Saphira scopen kan muligens gjøre Europa lønnsomt, men det er bare flaks og kan ikke godskrives styre eller Schneider. Totalt er og forblir Ipsen ett fiasko når man ser på vad emisjonerne kommer at koste med den alvorlige utvanningen som er gjort.
Det at prøve kamuflere dårlige resultater på den måten PHO gjør er en direkte oppsigelsegrunn i mine øyner.
Men i PHO belønnes de med opsjoner
JosefK
02.10.2022 kl 11:46 4554


Skal jeg forklare deg det? Fordi Ipsen var over hodet ikke interessert i å selge annet enn egenutviklet. Det var omtrent kun de tyske klinikkene som stod for omsetningen. Ikke en gang hjemmemarkedet Frankrike gjorde de vesentlige framskritt.

Det du forteller er at det er en økt kost, og det stemmer nok. Men den økte kostnaden gir muligheten til å mangedoble eu-andelen av inntekten om de kommer opp i skandinavisk bruksfrekvens i viktige geografier som Frankrike, UK, Italia, m fl.

Løsrivelsen fra GE og senere Ipsen har vært helt nødvendig på grunn av kronglete innsalg. Heldigvis blir det enklere enn USA der det utelukkende er storz skop som er godkjent. EU blir mye lettere og handler mer om feet on the ground. Ex covid blir det en realitet.



peaf
02.10.2022 kl 13:15 4553

Du behøver ikke forklare meg noe, i Europa er det scopeprodusenterne som solgt scopen. Og det er over 500 scope som blitt satt til siden uten bruk etter en tid ( ref Schneider ) og i Frankrike varer bare refusjon på all medisin i bare 5 år. Der etter sank bruket betydligt, og de får ikke ny refusjon nå. Men må ha forsikring som dekker det eller betale selv. Og om PHO skall ta på seg kostnaden med at selge scope som Schneider mener med sin aggressive satsning, som har vist seg fullstendigt resultatløst per i dag. Så blir det dyrt og det er bare halve priset på Hexvix i Europa gjemført med Cysview i USA.
Og at Ipsen ikke gjorde seg tjent med at selge scope berodde på lønnsomheten, og utvikklingen i Tyskland kan du takke Karl Storz før. Det er nok ikke Schneider og PHO som kommer at stå for en suksess etter 17 år på europamarkedet even om du mener det. Det skall nok mer til som de nye scopen til Karl Storz, og der skall det ikke brukes en masse penger fra PHO på at selge scope. Kan ikke Karl Storz selge dem selv er de ikke gode nok.
Schneider har ikke lykkes med noe hittils mer en at øke tapen, det nytter ikke med visjoner som du og Schneider kommer med. Du behøver ikke ansette folk og øke kostnader før du fått de du har til at bli lønnsomme. Og der har han ikke vart i nærheten
Og Ipsen er nok fornøyd de fikk 166 mil og ca 30 mil vart år i royality. Det kommer at ta evigheter om noensinne innen PHO tjener like mye ekstra på innvesteringen.
JosefK
02.10.2022 kl 14:15 4554


Du er syk i hodet. Photocure har aldri solgt et eneste scop. Ikke ett. En av dine repetitive løgner.

UK har refusjon. De har til og med en Nice anbefaling. Likevel har det aldri vært noe futt i UK. Fordi det har aldri vært feet on the ground.

Schneider er stor i kjeften, men han har rett i en ting: når det tar av, så blir det greenbacks. Og mange av dem. Men et innviklet nisje produkt tar tid. Se forøvrig på ArcticZymes ferd fra de sa opp eksklusivitetsavtalen med Affymetrix i 2011. Det tok mange år før det betalte seg inn.

Photocure er dårlig egnet for instant gratification. Det er bare syke mennesker som tror det. Men når det først sitter så blir det bra. Danmark og Tyskland er to beviser på det.
peaf
02.10.2022 kl 14:55 4547

Ja om du trur det hjelper på din argumentering at eg er syk i hodet har du ett problem. Nå er det PHO som rapportterer scopesalget og Schneider har beskrivet i detalj hvordan det føregår. At du ikke førstår vad som skjer behøver du ikke late gå ut over meg. Tyskland og Norden har lenge solgt bra uten det hjelpt på resten av Europa, USA eller verden. Og komme med AZT som gjemførelse er vel på grensen til komiskt, de er totalt over oppskrytt og kommer aldri tjene penger av betydelse.
Det PHO får i milepæle godkjennelse for Cevira kommer ikke AZT ha i overskudd tilsammen de nærmste 10 åren.
Med en omsettning på 350 mil i året minus de 30 mil til Ipsen kan PHO realisere et overskud på 175 mil i året, der kommer aldri AZT. Det er bare syke mensker som tror det.
JosefK
02.10.2022 kl 15:46 4552


Jeg har etter 12 år ikke sett et eneste salg. Jeg har derimot sett utplasserte skop. Men ikke en eneste krone er blitt rapportert. Vis meg i så tilfelle hvor.

Likhetene mellom Azt og Pho er slående:
-Begge selger nisje produkter
-Begge har en brutto margin >90%
-Begge har hatt problemer med distribusjonsleddet og driver i stor grad med egen distribusjon og markedsføring/oppsøkende salg som følge av det
-FOM neste år har SAN HQ drug file, så der forsvant den ulikheten
-Begge har en datter i USA

Tar man på børs optikken, moser imidlertid Azt Pho med EPS på 59 øre første halvår mot Phos tap på 150 øre. Så om inntektene er mindre, utnyttes ressursene bedre. Og sånn har der vært i mange år. Spriket har faktisk bare økt på 😎

Du er og blir delusional. Og grunnen til at jeg nesten aldri gidder å hefte meg med Pho.

peaf
02.10.2022 kl 16:16 4552

Fantastisk hvem har snakket om betalning de selger åt Karl Storz. Og Schneider har verifisert det, om du ikke førstår så kan eg ikke hjelpe deg. Hex/cys er bare et hjelpemiddel til BLC turbt og oppfølgning. Og vil man ha nye kunder så må man få dem at investere i BLC scope først, vet ikke om du klarer førstå det. Og min kritikk til og om ledelsen er pengebruket for at selge disse scopen til Karl Storz, og alle resultater bekrefter det eg påstår. Sen at du kommer draskende med ditt komiselskap interesserer meg ikke et spor, eller at du ikke aner vad som føregår i selskapet og kommer med påstand som ikke er bekreftet på noen måte. Blir det samme som blitt påstått her i fem år nå. Du får gjerne tru saker og ting om fremtiden men du har inget som underbygger det. Mens eg skriver om det som bevisligen har skjedd.
Redigert 02.10.2022 kl 16:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.10.2022 kl 16:33 4612

Hvorfor er AZT et “komiselskab”…? Hvad er det for en idiotisk kommentar? Og hvad har det med Photocure at gøre?
peaf
02.10.2022 kl 16:48 4640

Jo det er for at alle skriver om vad utroligt bra det er, men omsettning og EBITDA synker og halveres i Q2. Det er ganske komiskt når alle skryter om vad fantastiskt det er.
Idiotiskt eller ikke men sant er det og det hør ikke hjemme på PHO tråden, så spar meg fra mere.
JosefK
02.10.2022 kl 19:18 4578


Salg uten betaling? Det rimer ikke! Jeg vil se posten der skop er ført under! Men vent litt: i løpet av 12 år har jeg fremdeles til gode å finne den!

Konklusjon: photocure selger ikke et eneste skop! Men de deler nok villig vekk informasjon om hvem som er interessert i dem. Det gagner nemlig salget av hex/cys. Og det er kanskje like greit at produsenten står som selger når det må byttes deler og serves.

Jeg vet nok mer om photocure enn det du aner. Og jeg er 100% positiv på at de selger ikke et eneste apparat. Omtrent som bilen min. Kjøpt av Toyota. Men bensinen får jeg fra Cirkel K.

Har vi fler myter jeg kan avlive mens jeg er i gang? Eller skal jeg overlate podiet til den dissonante enetalen?

En siste ting: det er drug-device som gjør at photocure ser ut som en skilpadde. 1900 duden har forlengst forlatt fortet, det tok lang tid for å få han til å innse at dette er et langløp, ikke en sprint. I og for seg ikke så dumt. Aksjen er så mye mer forutsigbar nå enn da. Om nå bare COVID holder seg på avstand i det minste en sesong.

💋
peaf
03.10.2022 kl 03:42 4517

Det gikk visst ikke inn, Schneider påstår at PHO selgeren selger scope og til og med assisterer urologen vid bruk av scopet i operasjonslokalen. Klart du vet bedre med dine 12 års erfarenhet, om ordklyveri er din spesialitet og du trur det imponerer på noen. Så stå på som dansken seier. Definere skillnaden på at formiddle et kjøp eller registrere et kjøp av scope til din partner. Totalt meningsløs diskusjon om du spør meg. Og om vi skall ta deg på orden om myter, vilke myter er det du bygger på at økte kostnader innebær større salg og lønnsomhet som du påstod i første innlegg.
Men tilbake til utgangspunktet Ipsen innvesteringen er et bevisligt fiasko til dags dato når det gjeller avkastning, sen får du gjerne lære meg at det er en nødvendighet for en fremtidig suksess. Men just den typen kommentarer har vi sett tusentals av i farmasektorn fra høgevis av CEO,r og nedover til besser wisser komentatorer. Men det har vist seg som en meget dyr erfarenhet at lyssne på sånne.
peaf
03.10.2022 kl 13:18 4413

Som innvestor i PHO er det en plikt at evaluere satsninger og innvesteringer gjort av selskapet. Man kan ikke vare naiv og opptre som en struts og stikke hode i sanden. Og tru alt blir bra bare for at ledelsen seier det. Vi vet at Schneider lovde 30 til 60 % vekst årlig i Europa når de kjøpte Ipsen. Og annoserte en aggressive satsning for at få det til, og har ansatt nye selgere. Om det løftet gjaldt efter covid burde han ventet med investeringen eller åtminstonde med nye ansettelser. De har aldri tapt mer penger i første halvår, en de gjort i år 40,4 mil.
Skall vi få til en endring må vi få inn noen nye som førstår hvordan man opptrer i markedet, og sluter ansette folk innen de ser at kundegrunnlaget gjør behovet stort nok. Vi kan ikke fortsette at tape penger i denne takten, Q3 blir knappest bedre da kostnaderne fortsatt er der, vi får vel 1 mil usd fra Cevira som trøst. Og i Q4 kan vi få ett positivt salg av scope men det gir ikke utslag på inntekterne før en de vart i bruk ett tag. Vi får håpe på en godkjenning av hexvix i Kina Q4 som gir ca 15 mil.
Men året sett under ett virker bli en katastrofe med de grep Schneider har gjort underveis, man kan ikke bare late sånt passere ubemerkt.
Redigert 03.10.2022 kl 13:19 Du må logge inn for å svare
SomSa
03.10.2022 kl 13:55 4452


Tidligere var et IT selskap som het Merkantildata og var styrt idiotisk, etter flere emisjoner og fiaskoer var nær konkurs frem til en stor dansk investor ble hovedeier. De byttet navn til Ementor og senere til ATEA.

Han sa til ansatte at når dere besøker en kunde ikke la deres penn være igjen på bordet men ta en ekstra. Hans sparsomhet ble en suksesshistorie og de betaler utbyttet hvert år........

Hvis du hører på Schneiders første Podcat opptreden sier at Cysview selger ikke seg selv (liknende). Det er ikke nok med at PHO introduserer Cysview til et sykehus og de starter å bruke det. For at de skal fortsette å bruke må de være i kontakt med sykehuset (kalles ikke for kundepleie?)

På toppen av dette skal selgere i PHO bruke tid og penger for å dele ut brosjyrer og holde foredrag for sykehus om hva et annet selskap har utviklet og vil selge. Det som Pho driver er kun forkastelig. Hvis de godtbetale selgere i PHO medvirker salg av scpoe må selskapet få salgsprovisjon.

Redigert 03.10.2022 kl 13:59 Du må logge inn for å svare
Computum
03.10.2022 kl 23:22 4358

Hvordan går det med Observe da, SomSa?
SomSa
04.10.2022 kl 00:16 4434


Jeg sitter ikke stille og tror på alt som sies, ellers det går fantastisk bra med tradinger.

Du bør høre på hva fyren sa på podcast, det er ikke lett å selge Cysview...........vi skrev også innlegg om dette på forumet. Noen glemmer fort.
Redigert 04.10.2022 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
peaf
04.10.2022 kl 04:44 4477

Jeg trur vi får ta det her med scope en gang til. Han sjefshausseren fra komiselskapet som mener at PHO selgere ikke kan selge scope åt sin partner, og argumenterer med att man er syk i hodet når han får motbør. Jeg vet ikke vad man skall seie om sånt, men det fremgår tydligt at han er meget fornøyd med seg selv.
Det er ingen som klart selge BLC scope med lønnsomhet de siste 10 år i verden. Det stoppe helt opp i Europa, der ca 500 scope vart satt til side og togs ut av bruk. Det er klart at ingen gidder selge dem med tap. Men PHO selger dem og regner med at ta igjen tapet på bruket av Hex/cys, de er ikke idioter som selger scope gratis til andre. Men her er problemet hvor mye skall de bruke av kostnader for at oppnå lønnsomhet.

Det er her min krittikk kommer inn, det er brukt så mye over så lang tid at det er over 600 mil i ekstra salgskostnader. Som først må tas igjen, innen de kan vise til at satsningen gir noen reell avkastning. Overskuddet i Norden og fra Ipsen har vart år blitt pumpet inn i USA satsningen pluss det årlige tapet utover det. Men nå har Schneider klart redusere overskuddet i Europa og med samme type satsning.
BLC scopen har utvikkles med bedre teknologi flere ganger seden starten, men ikke nok til at de selger seg selv. Men som takk for PHO,s innsats med at selge scope for Karl Storz. Har de utvikklet Saphira scopen som gir et nytt momentum i BLC behandlingen, her er det PHO som får alle førdelerne gratis fra Karl Storz om de blir en suksess. Det er førdelen med en partner når de strever mot samme mål.

Men eg mener nok er nok, styret og Schneider har bare forsterkt den tapsbringande satsningen, vart år de taper mer må de tjene det dobble for at ta igjen tapet.
Saphira scopen har inget med PHO,s håndtering av satsningen, men viser bare at det kunde vart meget smart og lønnsomt at vente med kostnadsøkninger tils det førelåg noe som virkiligen kan konkurrere i markedet.

Men om de kan bevise terapuetisk effekt på høyde med BCG, da blir det HEX/cys som tar føringen og scopet blir hjelpemiddel. Da er verdens suksessen snart et faktum, og Hestdal var på rett spor med at skaffe et patent når han såg resultater fra studier i Danmark. Og han starte flere som skulle bekrefte det.

Men det virkelige positive som skiller PHO fra komiselskaper ( Cevira ) får vi ta mer om senere.
peaf
05.10.2022 kl 12:08 4400

Fortsatt ingen forventninger eller reaksjoner på forventet Cevira godkjenning. Neste måned bør kina delen av studien vare gjenomført og de primære resultaten føreligger 24 tim etter siste pasient er ferdigbehandlet. Og to månader senere er den Europeiske delen og fullført, som senere kan lede til full godkjenning og milepælebetalning på tilsammen 54 mil usd. Men eg trur på ganske umiddelbar betinget godkjenning først, og utbetalning for godkjenning av annen indikasjon først der det ligger fortsatt 10 mil usd. Kina da 3,3 mil usd og Europa med 6,7 mil usd. Men royality begynner løpe umiddelbart når det kommer i salg.
Men det er merkelig at det er inget mer en den totale verdien av kontrakten på 2,5 mrd som er opplyst. Det finns ingen guiding eller opplysning av priser, bare at det er ca 3,5 mil kvinner i året som får HSIL og er potensielle pasienter. I noen tidligare analyser fra Edison vart det nevnt et pris på 500 usd i kina og 1000 usd i Europa og USA.
Er det tilfelle så blir det 17,5 mrd kr bare for de 3,5 mil kvinnerne i Kina, vilket fortsatt bare er en brøkdel mot att HPV vaksinere alle. Som mange mener er løsningen på hpv relatert kreft. Og det er klart at Asieris har ikke kapasitet at markedsføre og selge Cevira alene i Verden. Og har inngått en samarbeidsavtale med Sinopharm som har en ferdigbyggd salgsorginisasjon i hele verden, og avtalen er lagt for at kunne håndtere Cevira som kommer at selge seg selv som første terapuetiske medisin mot Høy og lavgradige celleforandringer.
Det er verdens mest underkomuniserte medisin som står på trapperne for snarlig godkjenning, og inget er levnet til tilfeldigheter. Det er godt planert med produksjons lokaler og at kunne takkle en kjempe etterspørsel.
Man kan ikke vare annet en kjempe positiv til en mulig enorm suksess.
peaf
06.10.2022 kl 12:16 4300

Kursen er idag 4 % lavere en for 2 år siden da geniet Schneider overtok Ipsen. Og undrveis har de lisensiert ut rettigheterne på hexvix til Kina. Og fått bekreftet komplett inrullering av den globale Cevira studien i august, med ferdigstillelse 6 mnd etter det. Og nyligen blev Saphira scopen lansert, og covid har i stort sett sleppt taket. Og studier i Danmark og USA viser klare førdeler med bruk av BLC. Men inget hjelper når de ikke klarer forvalte den positive utvikklingen økonomiskt, det er bare flaks at utlenningerne fortsatt har troen og snart tatt over hele selskapet.
Men samtidigt trist når man vet at alt beror på at ledelsen har underkomminisert muligheterne, og holdt total feil fokus. Samt innvestere på totalt feil tidspunkter.
Det blir og litt merkelig når Cevira godkjenning kommer at ramle over mange som en stor overraskelse snart fast den går som planert. Men vi tar det som det kommer og håper styret og Schneider får sin fortjente belønning, som er sparken.
peaf
08.10.2022 kl 08:27 4191

Skall ta opp en gammel sak, såg i en ULTI tråd at Edison gjort en analyse og gått ut med et kursmål på 209 kr. Nok om det men husker de fra førr i tiden når de gjorde analyser før PHO til et pris av 0,5 mil stk. De skrev alltid det samme som selskapet, pluss de lagte ett kursmål som de begrunne med ulike saker. Men til saken noen månader etter Cevira kontrakten gjorde de en annalys, der de skrev at de gav Asieris 25 % sjanse at lykkes i USA og Europa. Og 40 % sjanse at lykkes i Kina, som de begrunne med deres økonomiske resurser og tveksomme kompetanse.
Det leste jo naturligtvis Asieris, og vet at analyser fra Edison var forhands godkjente av PHO. Det forklarer det kjølige forholdandet mellom dem, der det kommer minimal informasjon fra Asieris. Vi har ikke hørt ett ord om antal pasienter eller forventet ferdigstillelse av Hexvix studien. Og studie protokollet fra Cevira studien var bare lagt som informasjon til kinesiske investorer føre børsnoteringen. Og meldingen om komplett inrullering av pasienter i den globale Cevira studien var vel så knapp som muligt. Inget om forventet primær fedigstillelse, eller vad type godkjennelse de prøver få til.

Og Schneiders og Edisons tvivel på Asieris har virkeligen gjorts til skamme, nå er de inkluderert i STAR Market Biomedicine Index, som en av de viktigste industri-tema-indeksene som representerer STAR-markedet. Det er betydligt mer en Schneider fått til, det ende han har klart er at fornærme kineserne. Han trodde og at tidsfristerne betydde garantert utbetalning av godkjennings milepælerne. Nå trur han inget og Kineserne gidder ikke snakke med han lengre da deres kompetanse ligger skyhøyt over hans. Det var flaks det var Hestdal som starte forhandlingerne med Asieris, som viste alt om Cevira og lite til. Anners hadde vi aldri hatt denne avtalen. Det har vart hans baby fra begynnelsen
peaf
13.10.2022 kl 10:45 4012

Dette skjer jo i kveld, kommer det noen tall på forhadsbestillte scope og. Det er jo signalisert at det er gjort en hel del, og om de er gjort direkte med Karl Storz. Så de vil presentere tallen selv, og ikke vil at PHO skall ta æren av salget. Som da viser den meningsløse satsningen på eget salgskorps, som har prestert minimalt i flere år nå.

Som en del av utrullingen har Karl Storz Storz planlegger å være vertskap for et Virtual Launch-arrangement for det medisinske samfunnet streamet fra kontoret i El Segundo, California, hvor Sia Daneshmand MD og Kristin Scarpato MDMPH vil diskutere de kliniske fordelene ved å bruke BLC® med Cysview® for NBMIC*, mens de deler sine perspektiver på fordeler som New Blue Light-systemet gir fremfor det originale systemet for TURBT**. Virtual Launch-arrangementet er planlagt å finne sted 13. oktober 2022 klokken 16.00 Pacific Time.

Schneider har jo lagt ut om førdelerne med flere scopeprodusenter i Europa, men det har ikke hjelpt på scopesalget i Europa siste 10 år. Nå har jo Schneider gjort en aggressiv satsning i ett år, uten det viser på noe annet en økte kostnader. Men inga detaljer, selger han scope og i så fall åt hvem. Det er en absolut nødvendighet at få dem at begynne med scope, men inga rapporter om scopesalg fast de hatt Ipsen i to år nå. Det er scopesalget som viser veksten og interessen i markedet

Så vi får håpe på noen gode tall fra kveldens lansering i USA. Og de blir vel lansert i Europa og snart, så får vi tru at Karl Storz tar seg av salget. Når ikke PHO har kommt med noet formelt samarbeid i Europa. Over hodet taget har ikke styre og ledelse kommt med noe som helst som viser i gjen på lønnsomheten.
Vi behøver all hjelp vi kan få fra Asieris og Karl Storz, og som tur er kommer den meget snart.
sokaratest
14.10.2022 kl 10:48 3931

Er det noen som vet hva som kom frem i gårsdagenes presentasjon om salg og utplasseringstakt av nye scoop? ( disse tallene vil jo være en evt trigger)
peaf
19.10.2022 kl 12:15 3741

Har klokkertro på biotek-aksje skriver DNB analytiker og senker kursmål fra 150 til 140 kr. Men vad beskriver han med sin begrunnelse, noen justering i estimater. Det gjør meg ikke spesielt klokare, og vad som gjeller Cevira kjenner han detaljer der. Ikke som jeg vet, men det gjør ikke Schneider heller. Det kommer null informasjon fra studien utom att inrulleringen er komplett. Men tidsskjema mangler, fast Asieris naturligtvis har en. Men vi vet at de primære resultaten føreligger neste måned i Kina og i Europa i slutet av januari.
Det er der pengerne ligger, en middlertidlig godkjennelse gir vel tilsammen opp til 10 mil usd. Men bekrefter vel full godkjennelse ganske snart etterpå med utbetalning på 54 mil usd. Da er ett kursmål på 140 kr bare ett førsmak på vad som skjer med kursen. Og da er ikke det reelle potensialet om Cevira omsettningen og royality tatt med i noen som helst vurderingen.
Nå er det jo slut på pandemin og Saphirascopen er på markedet, så nå er det fritt frem for Schneider at plukke frem den gamle guidingen. Han har jo hatt dobbel bemanning i to og et halvt år nå og som ventet på denne dagen.
Og burde egjentligen hatt veldigt god tid at satt seg inn i Cevira potensialet, og åtminstånde fått det med i presentasjonen. Det er trots alt estimert ( 2,5 mrd ) med inntekter som långt overgår alt annet som PHO har på gang.
Og takk vare vår uduglige ledelse ligger vi og vaker rundt 80 talet, noen måned foran de store nyheterne tikker inn helt uten oppmerksomhet.
sokaratest
19.10.2022 kl 14:15 3683

Kursmålet på 140 reflekterer ikke Cevira eller Hexvix i Kina - hvis Peaf sin prediksjon slår til vil 2023 bli et aksjonærvennlig år for PHO - 300?
Redigert 19.10.2022 kl 14:20 Du må logge inn for å svare
sokaratest
19.10.2022 kl 14:34 3669

Patrik Ling har operert med kjøpsanbefaling på Photocure tidligere, og han anbefaler igjen kundene å kjøpe aksjen. Noen små justeringer i estimatene gjør at han kutter kursmålet fra 150 til 140 kroner, men når aksjen samtidig har falt fra 120 til under 90 kroner betyr det at oppsiden er desto større.
peaf
21.10.2022 kl 07:19 3545

Dette skrev Asieris 9 august, og sen blev det tyst. Og kursen var på 97 kr.
( "Vi takker hjertelig alle deltakende pasienter, etterforskere og deres støttepersonell. Vi har fullført prøveregistreringen før tidsplanen til tross for COVID-19-pandemien og økende internasjonale spenninger,” sa Dr. John Zhuang, Chief Operation Officer i Asieris. "Vi vil fortsette å utvikle vår kliniske utprøving og bringe denne potensielle nye terapien til pasienter med cervikale forstadier til kreft over hele verden." )
Potensialet er enormt, og det kommer garrantert at vise seg.

Det betyr at de primære totale globale resultaten føreligger 9 feb, men de skriver det ikke. Og de redogjør heller ikke for vad tidsplanen fremover er beregned til. Asieis er vel ikke så opptatt av at skrive om milepælebetalninger, men PHO som har tilsammen ca 64 mil usd utestående. Burde i allre høyeste grad fokusere på det når de er så nære en godkjenning. Det er en skam at en så nære førestående kjempeinntekt for selskapet ikke kommuniseres ut i markedet. Det er trots alt ledelsens oppgave at synliggjøre verdierne i selskapet, og ivareta aksjeeiernes inntresser.

Vi får trøste oss med at Asieris gjør mye riktigt, at de innformerer Schneider minst muligt førstår eg. Da han ikke førstår hvordan man behandler en partner.
peaf
23.10.2022 kl 12:24 3365

Dette skrev Asieris 6 juni 2021.
Shanghai Kina, 22. juni 2021 – Asieris Pharmaceuticals (Asieris) kunngjorde i dag dosering av den første pasienten i Europa i sin multinasjonale, multisenter, kliniske fase III-studie (APRICITY) av det fotodynamiske kombinasjonsproduktet APL-1702, Cevira® som utvikles for en ny ikke-kirurgisk behandling av cervikale høygradige plateepiteliale lesjoner (HSIL).

HSIL er en pre-cancerøs tilstand forårsaket av en vedvarende HPV-infeksjon. Hvert år er det omtrent 10 millioner tilfeller av høygradig sykdom og over 500 000 nye tilfeller av livmorhalskreft over hele verden. I Kina utvikler omtrent 2 % av kvinnene HSIL hvert år. I 2019 var antallet kvinner med precancerøse cervikale lesjoner i Kina omtrent 3,5 millioner, og den sammensatte årlige vekstraten fra 2015 til 2019 var 1,3 %.
Primært utfall Måler andelen respondere 6 måneder etter første behandling. Kvinnelige pasienter fra 18 år til 85 år er kvalifisert for forsøket.

Det er nå ca 3 mnd til siste pasient er ferdigbehandlet, det vet vi. Men tydligtvis ikke så mange andre, om man ser til kursen og omsettning i aksjen.
10 mil kvinner på verdsbasis med høygradig sykdom er nok lavt regnet, da det ikke har eksistert noen behandling før det har utvikkles til kreft. Bare Konvensjonell kirurgisk behandling som kan forårsake uønskede reaksjoner som blødning, infeksjon og organisk skade på livmorhalsen, noe som kan forårsake en rekke reproduktive dysfunksjoner som for tidlig fødsel og spontanabort. For tiden,

Vi kan nok utgå fra at alle som blir diasnogsert med høygradige celleforandringer kommer behandles med Cevira. Da det spar liv plager tid og penger, med andre ord en enorm suksess innom hpv virus behandling.
Det skrevs noen mindre artikkler når Cevira avtalen blev inngått. Til og med nemdes Blockbuster potensialet. Men nå når vi nesten er der, skrivs det ingen ting. Er det glemt og begravet, eller er det ingen som påminner dem.
Jeg trur Kina delen er klar neste måned og vi får primær resultater der, og om de begynner med de 3,5 mil der så har vi en blockbuster bare der.
peaf
25.10.2022 kl 10:33 3212

Er Schneider på jobb eller ikke, vi vet at han har ventet 2,5 år på at pandemin skulle opphøra. Og et år på Saphira scope, men brukt ventetiden til at øke kostnader ekstremt. Men til vad, ikke til noe som gir økt avkastning det vet vi. Nå er det en uke til Q3 resultaten, og omsettningen i aksjen tyder ikke på at investorer står i kø for at sikre seg noen aksjer. Endå den er meget billig for de som betaler med dollar eller euro, kan man anta det gjorts en del feilaktige satsninger de siste to år.

Vad kan vi forvente av Q3 kommer det noen oppdatering av Saphira scope salget, det burde det. Men vad mer selger de fortfarende noen enstaka flexiscope, og i Europa selger de noe som helst der. Vi vet de solgte en del ekstra Hexvix i Tyskland føre prishøyning, men betyr det at de har dekkt mye av behovet i Q3.
Vi får jo 1 mil usd fra Asieris og cevira i Q3, det hjelper. Men kan vi forvente at Schneider bidrar med noe positivt, det virker ikke så når man ser på utvikklingen. Men han har aldri prestert førr, mer en brutne løfter og bortforklaringer.
risksøker
26.10.2022 kl 14:23 3052

Vi får nå en ny guiding fra Schneider som setter fart i aksjen, slapp av.
peaf
27.10.2022 kl 07:26 2961

Ja det hjelper knappest om ikke resultaten bekrefter at de er på rett vei. Schneider har ikke bidratt med annet en tap hittils, og styrelder er totalt inkompetent i at styre ett selskap. Vilket hans innsats i Nano bekrefter, han finner aldri gode ledere. Pho har gode produkter som forvaltes og markedsføres på sæmste mulige måte, man må anpasse seg til etterspørselsen i markedet.
Cevira er som tur er inget som styret og Schneider har kontroll på, og manglende fokus og forstålse hva som er en potensiell Blockbuster viser det tydelig. Og det er nok der vi bør ha våre forventninger.
peaf
28.10.2022 kl 13:35 2915

Fortsatt minimal interesse for PHO, fast Cevira godkjenning er nære førestående. Og det er vel ikke tvivel om utfallet på studien, de hadde aldri startet Europa delen om ikke alt peke på en godkjennelse. De hadde trots alt 3 mnd resultaten fra over 100 pasienter i Kina, når de starte opp i Europa 9 august. Og det er 3 mnd resultaten som veier tyngst, når de måler effekten. Og den 9 november har de samtlige 3 mnd resultater fra hele studien, om de presenterer resultaten eller det gir betinged godkjenning vites ikke.
Kommer det noen informasjon om potensiale eller andre opplysninger i Q3 presentasjonen til PHO, jeg tvivler på det. De har hittils ikke klart vise vilke muligheter og verdier det ligger i Cevira avtalen. Mens andre farma selskap melder noen diffuse fase 1 resultater som i regel mynner ut i ingenting. Så har Asieris en avtale med ett kjempeselskap om verdensomspennende salg og markedsføring, som blev inngått når studien reden vist tilstrekkelige resultater for at se vilken vei det bær.

Men i motsats til mange andre investorer på børsen er jeg meget optimistisk til PHO og Cevira, alt ligger til rette for milliard inntekter vart år fremover i royality de neste 15 åren som patentet varer.
peaf
30.10.2022 kl 14:09 2829

Dette er Asieris diversifiserte forretningspartnerskap som skall selge Cevira åt dem.
Nasjonens største helseselskap, Sinopharm, rangert på 80. plass på den siste Fortune Global 500-listen med inntekter på 108,78 milliarder dollar i fjor.
http://www.sinopharm.com/en/s/1395-4173-40342.html
De er vel store nok, men nøyer de seg med forrettningsavtalen. Eller kjøper de like godt Asieris, penger har de nok av. Kansje de vil kjøpe totale rettigheter til Cevira . Jeg håper ikke det, de der to tullingerne Schneider og Egberth aner ikke vad Ceviras reelle verdi egentligen er. Og blir garantert lurt. Men Asieris vet sikkert og setter vel standaren
peaf
31.10.2022 kl 09:29 2734

Før at spinne videre på dette.
Dette betyr at selskapet ikke bare kom på de 100 beste foretakene på listen for første gang, men det var også det eneste farmasøytiske selskapet i verden som ble rangert blant de 100 beste foretakene på listen generelt, og slo mange globale farmasøytiske giganter.

Vilke andre farmaselskap i Norge har en samarbeidsavtale før deres produkter på en liknande nivå, ingen men nycode har vel noen gode om de lykkes. Men de har en lang vei at gå enda. Men opplegget rundt Cevira er unikt, da Asieris var klar over at de per i dag ikke har resurser eller tid til at bygge opp en salgsorginisasjon rundt om i verden. Da er løsningen ett samarbeid med et av verdens største farmaselskap, og det er vel ingen tvivel om vilket produkt som behøver den type assistanse.

Og vi skall vel takke gud for at Inger Ferner Heglund tok høyde for en kjempesuksess i royality avtalen og gjenomførde den innen hon sluta. I dag er hon konsult for å støtte helseteknologiselskaper i strategisk planlegging og ledelse av FoU-prosjekter Trur hun og Schneider har en totalt ulik førståelse hvordan man bygger ett solid og lønnsomt selskap.
Men nå er det bare ett tidsspørsmål tils vi får teorierne bekreftede, og spenningen ligger vel i hvor store salgstallen blir og suksessen totalt. Jeg tror de kommer overgå det meste hva de fleste her kan tenke seg.
sokaratest
02.11.2022 kl 19:38 2488

Mange har tydeligvis ganske god tro på fremtiden for PHO. Aksjen har løftet seg 15 % på noen få dager. Salgstallene er historisk høye og neste kvartal vil ganske sikkert gi et solid overskudd. I tillegg kommer snarlige nyheter fra Kina som en skikkelig booster