Viktig å være OBS på denne aksjen nå

Viro
HUDL 22.05.2022 kl 15:52 4266

Har fulgt selskapet tett nå siden november og foriige ukes melding om at de hadde signert en avtale med en europeisk fintech storbank må ikke undervurderes.
Meldingen som kom var det jeg vil kalle en "teaser".
De kommende dager vil det komme en ny melding med bankens navn, omfang og utrullingsplan.
Da får vi svar på om det lille Sandnes firmaet Huddlestock har skutt gullfuglen, det kan være mange grunner til å tro nettopp det at dette er den forløsende avtalen for selskapet.
I Q4 sa ledelsen at de jobbet aktivt mot oppkjøp og at de jobbet opp mot flere større avtaler. Et kvartal senere har de styrket selskapet med oppkjøp av F5 IT og Trac Services, det siste vil sørge for at Glastad familien kommer inn som en stor eier i Huddlestock.
De har ansatt CFO som CEO tidligere har tatt seg av og de har ansatt Robert Fuchsgruber som ny CEO for Tyskland avdelingen, Robert kommer fra BNP Paribas.

Hvor stor er den sist meldte avtalen, vanskelig å si, men tar man en titt på de store europeiske fintech bankene situert i Tyskland kan det dreie seg om alt fra 50 til 200 banker i paraplyen, det kan altså potensielt være snakk om flere millioner sluttbrukere.

Selskapet fikk inn Stig Myrseth i styret i desember og Matin Ramtin i januar. De har posisjonert seg særdeles klokt ift å bygge organisasjonen som var helt nødvendig ift denne siste avtalen.
Nedsiden er nå svært begrenset mens oppsiden er det kun fantasien som setter grenser for.
Det som er det litt besynderlige er at selskapet nå ser ut som en perfekt oppkjøpskandidat.
Norne Sec. opererer med Kursmål NOK 7.- og anbefaling KJØP.
Det finnes også en egen fb gruppe for selskapet for de som måtte ha interesse, Huddlestock Fintech Investors.
Teande
16.08.2022 kl 21:14 1317

Dagens økning i kursen kan tyde på at noen vet noe, Q2 på torsdag. 10% opp og nesten dobbel omsetning enn normalt i det siste. Kursen har falt fra seks til tre, mens business case har styrket seg betraktelig. Blir spennende å følge.
Viro
16.08.2022 kl 20:50 1350

På ikke allverdens omsetning, dog betydelig høyere enn på lang tid så fikk vi en nesten 10% oppgang idag, etterlengtet sådan.
Jeg tenker at så snart selskapet informerer om at Bedrock løsningen er oppe live så vil denne kunne bevege seg meget kjapt oppover.
Bedrock er rosinen i pølsen for dette selskapet og aksjekurs blir vanskelig å spå, men sky is the limit.
Konsulentvirksomheten ved oppkjøpet av Visigon samt oppkjøpet av F5IT og Trac er plattformen for selskapet idag mens Bedrock er teknologien som skal dra inn massive inntekter for selskapet i årene som kommer.
Aksjen har beveget seg sidelengs over irriterende lang tid nå, men mye mulig at de som ville og elelr måtte selge seg ned og eller ut nå er nært ferdig med det. Ifølge listene ser det ut som de fleste av de som har solgt er mindre aksjonærer i selskapet som har mistet tålmodigheten, sånn kan det gå.
For min del har det vært utelukket å gi seg på målstreken selv om det har vært tøffe tider.
Jeg tror oppriktig vi er i nærheten av et turnaround og kan få oppleve en betydelig oppgang her nå framover.
Blir spennende å følge utviklingen videre.
Viro
15.06.2022 kl 20:00 2329

Huddlestock Fintech melder altså idag at de inngår avtale med Solarisbank, en gigant blant Fintech bankene i Europa. Solarisbank er tysk og oppgir på egen hjemmeside at de har 60+ banker under seg i sin paraply.
5 mill brukere er hva de oppgir på deres nettside, mens de melder på Twitter at de nå favner et sted mellom 5-10 mill brukere. De har som uttalt mål å nå 20 mill brukere på mellomlang sikt.
Huddlestock Fintech, "lille" og for de fleste er Hudl ganske ukjent. De kjøpte opp Visigon ifjor sommer og i 2022 har de kjøpt F5IT og er i ferd med å kjøpe opp Trac Services nå som vil gi Hudl en investerings bank lisens med på kjøpet.
Dette betyr at Hudl selv kan stå for hele verdikjeden og marginene fyker dermed i været i følge dem selv.
Litt fra dagens avtale med Solarisbank og hva CEO Skajem uttaler:
«Huddlestock inngår avtale med europeiske Solarisbank. – Med denne avtalen regner vi med å få flere hundre tusen til opp mot 1 million nye kunder på plattformen, sier konsernsjef John E. Skajem. «
Jeg tror personlig at dette er forsiktig estimater, men sikkert smart å holde bakkekontakt. Men, dersom man legger til grunn at over en tid framover så skal de fleste av disse bankene i SB paraplyen inn på Bedrock teknologien så vil nok antall sluttbrukere øke betydelig over dette, det begrunner jeg med følgende:
"Ifølge Skajem estimerer eksperter at dette markedet globalt er verdt ca. 430 milliarder norske kroner i dag og at det skal vokse hurtig til ca 2.300 milliarder kroner. «
Dette er en industri/business større enn de fleste av oss aner og den skal vokse betydelig.
"« Hvis Huddlestock bare tar en liten del av dette markedet, og segmentet investering, kan dette over tid bli en gigantisk inntjeningskilde for oss, sier han."
Og for et selskap som omsatte for 41,5 mill i 2021 og på q1 guidet 75 mill i 2022 så kan man lett skjønne at ledelsen ser lyst på framtiden.
Selskapet er gjeldfritt, har dog minmal kassabeholdning, men nok til å drifte uten emisjon dersom det ikke skulle dukke opp noe nytt oppkjøpsobjekt og prises idag til beskjedne 400 mill.
I dagens FA artikkel står det også å lese at de nå satser for fullt i Norden i tillegg til Tyskland. Har puslet med tanken, men det finnes endel store finansinstitusjoner i Norge idag som ikke bedriver med aksjehandel, hva om noen av disse snart henger seg på.
Vel, jeg har vært overbevist om min investering i Huddlestock siden november 2021, idag kom den endelige bekreftelsen på at jeg har valgt riktig og at det har vært verdt ventetiden. Aksjekursen vil følgelig respondere nå når investorer får lest artikkelen, melding og får tenkt seg om.
Bare spørs om ikke snart tyske småaksjonærer også våkner til. Clearstream Banking var årsaken til at Nel Hydrogen ble kjørt fra 4-5 kroner til 34, tyske småsparere.
Minner om at Norne Securities har
Kursmål NOK 7.-
Anbefaling KJØP
Vil du høre mer om Huddlestock Fintech, meld deg inn i fb gruppen vår for mer informasjon ved å følge denne linken https://www.facebook.com/groups/724660891828364/
Disclaimer: Jeg eier aksjer i Huddlestock. Hva jeg skriver er en personlig mening og ingen bør eller skal bruke mine refleksjoner ifbm sine valg.

https://finansavisen.no/nyheter/finans/2022/06/15/7882732/huddlestock-kapret-solarisbank
tictac
14.06.2022 kl 11:54 2456

Dupper litt om dagen, til tider på ganske bra volum. Sannsynlig vis noen som har fått høydeskrekk, eller frykter tiden vi er inne i. En god mulighet til å fylle på. Synes aksjen har stått seg bra i denne tiden med mye negativ utvikling på børs. Hvordan kursutviklingen blir fremover er helt opp til oss som holder aksjene...
Redigert 14.06.2022 kl 11:54 Du må logge inn for å svare
Viro
30.05.2022 kl 10:31 2904

Hudl fortsetter stille, rolig og kontrollert oppover.
Tenker at meldingen kommer imorgen, over 3,50 idag hadde vært et passende utgangspunkt.
tictac
29.05.2022 kl 21:10 3082

Har venta lenge på ketchupeffekten her. Blir spennende å se om det nå slipper taket og tar av. Tvitvi
Viro
29.05.2022 kl 20:41 3104

Jepp, der er vi helt enige.
Heldigvis sitter grundere vel alene på 20% av aksjene og de vil aldri godta et bud på kurser som idag eller for 8-10 mnd siden.
Men, når kursen etterhvert beveger seg over 7 og mot 10 ser jeg ikke bort fra at det kan bli mer interessant.
Samtidig mener jeg dersom de nå lykkes at kun fantasien setter grenser for hvor høyt kursen kan gå etterhvert, kombinert med en ny sektorrotasjon på litt sikt så blir dette spennende.

Men, nå vil jeg først se hvilken bank de har gjort avtale med samt omfang og utrullingsplan. Vil helst se at de allerede er igang med å onborde noen av bankene i paraplyen.
At ikke flere har våknet til og kjøper nå i forkant er for min del en gåte, men de får løpe etter fordi jeg tror avtalen er særdeles stor.
Satser på at vi får svaret nå en av de aller første dagene i uken, samtidig håper jeg at "sytegjengen" sitter til kne i short slik at det blir riktig hyggelige tider nå.
Redigert 29.05.2022 kl 20:48 Du må logge inn for å svare
tictac
29.05.2022 kl 19:17 3148

Enig i at selskapet er attraktivt priset for en mulig kjøper. Men har tungt for å se at noen kjøper vil få 75 prosent av stemmene til noe i nærheten av den kursen vi ser i dag...?
Viro
29.05.2022 kl 16:24 3223

Har ikke tilgang på denne artikkelen, men overskriften sier det meste og Huddlestock Fintech er uansett i mine øyne nå en slik åpenbar kandidat.
Det mener også Norne sin analytiker i sin siste reviderte analyse.
Lurer på hva Marina i Norne skriver når det nå kommer med konkret på bordet i løpet av de nærmeste dagen.

https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2022/05/29/7873599/tech-sektorens-heteste-oppkjopskandidater
tictac
29.05.2022 kl 15:17 3288

Ifølge q3 presentasjon 2021 er Baader og BNP live (ecosystem partnere). DONAU planlagt til å gå live i år. Pecunia har ikke vært nevnt på en tid...
BNP quinfen usikkert om blir realisert. Det var ihvertfall ikke tidspunkt på oversikten.

Men dette er vann under broa slik jeg ser det. Det er et faktum at selskapet nærmer seg break even. Med nye og gamle kontrakter som skal gå live fremover er det spennende tider i møte. I tillegg nylige oppkjøp som skal sørge for bedre marginer. Huddlestock har nå hele kjeden in-house. Med annonsert storkunde øynes muligheter for at denne ballen omsider kan begynne å rulle. Avhenger dog av at markedet ser mulighetene for at dette kan bli et meget profitabelt foretak i nær fremtid

Patron72
29.05.2022 kl 14:50 3327

Ja det kan være store ting på gang 👍

Men for meg som begynte å følge selskapet i januar 21 så er jeg interresert å finne ut hva som har skjedd med de store avtalene som ble inngått da.
Ting tok tid, stadige utsettelser og jeg gikk lei.

Men er litt gira nå og vurderer om jeg skal ta sjansen på å hoppe ombord igjen 😊
Vi får se
Viro
29.05.2022 kl 14:41 3334

Min forståelse er at Van Kleef istedet for å være proaktiv og innovativ har vært en bremsekloss og en som har trenert for selskapets videre vekst.

Såvidt jeg husker kom kun 0,5 mill inntekter fra Bedrock i q1.
Nå er teamet på plass og det ble vel sagt på q1 at de går live nå i sommer med flere kunder, vet ikke hvilke, men antar hvertfall de to som er meldt tidligere iår. En nordisk newssite samt en europeisk investeringsklubb.
Derfor er jeg utrolig spent på denne nye store fintech banken, det ble sagt på q1 at de hadde jobbet opp mot denne over lang tid og forventer at de første bankene i den paraplyen onbordes allerede nå, vi får se. Har store forhåpninger til dette.
Patron72
29.05.2022 kl 14:35 3345

Om jeg har forstått det rett så måtte vel Kleef gå fordi han ikke skaffet nok nye kunder.

Hudl pleide alltid på q rapporter ha en oversikt over kundene de har hanket inn. Hvem er live f.eks
Nå finner jeg ingen opplysninger på presentasjone om dette. Ble vel heller ikke nevnt noe på webcast.
Viro
29.05.2022 kl 14:13 3386

Det kan jeg dessverre ikke svare for.
Men, dersom dette var kunder som den sparkede tyske CEO Peter Van Kleef fikset er jeg i aller høyeste grad i tvil.
Var nok mer enn en god grunn til at de fikk kastet den mannen ut av dørene.
Patron72
29.05.2022 kl 13:45 3414

Hvordan ligger det an med de «gamle» kundene de hanket inn ifjor.
Pecunia, baader, donau, bnp etc?
Redigert 29.05.2022 kl 13:59 Du må logge inn for å svare
Viro
29.05.2022 kl 13:28 3437

Jepp, selv uten å vite den nye avtalens omfang er selskapet defintivt på et helt annet og bedre sted nå enn de noensinne har vært.
Med oppkjøpene av F5 IT og Trac Services og Glastad familien inn som en av de største eierne i Hudl så lukter det rimelig godt av selskapet framover.
Personlig tror jeg ikke Huddlestock eksisterer som eget selskap ut hele 2023, jeg tror definitivt at det kommer bud på hele selskapet.
De store spiser selskap som Huddlestock til frokost om de ser nytten av selskapet.
Flere av disse største Fintech bankene i Europa og Tyskland kjøper opp mindre selskap an mass og nå er mange av dem svært rimelige.
Schanke
28.05.2022 kl 22:37 3599

Det blir uhyre spennende å se hva denne avtalen har av omfang. Utifra det de skreiv på meldinga så kan det se ut som en ganske stor bank. Hvis ikke dette får fart på kursen, så skjønner jeg ingenting ☺️. At vi skal langt over 7 tallet er det vell ikke noe tvil om i det lange løp. Satse på at vi kan begynne mandagen med at meldinga tikker inn🤞🏼☺️
tictac
28.05.2022 kl 15:12 3698

Forventer massiv respons fra markedet når detaljene i den nye avtalen blir sluppet. Ser store muligheter for at kursen vi ser i dag vil fremstå totalt absurd om 6-12 mnd.

Edit
Synes aksjen har fått mer juling enn fortjent. Det var et av skudd for baugen at bnp- avtalen tilsynelatende falt i fisk, og utviklingen og oppbygningen i selskapet har kanskje tatt litt lenger tid enn man så for seg for 1 1/2 år siden. Men synes personlig huddlestock- gutta har jobba bra, og det har skjedd MYE. Med denne siste storavtalen er det er et helt annet selskap med mye bedre fremtidsutsikter enn det vi så til en kurs 7 kr...
Redigert 28.05.2022 kl 15:27 Du må logge inn for å svare
Viro
26.05.2022 kl 09:54 3869

Jeg personlig tror at den oppfølgende og bekreftende melding på at dette virkelig er en storavtale inngått kommer på mandag eller tirsdag.
Aksjen har vært angrepet av shortere over lengre tid, mye kan tyde på at de slapp taket igår, det ville hvertfall vært meget klokt.
Dog var det å ønske at de satt tungt i short når meldingen kommer, dette blir en gamechanger for Huddlestock!
Gitarhelt1
22.05.2022 kl 22:15 4099

Ja, markedsverdi på 430 mill virker veldig lavt. Svært skuffende hvis dette selskapet blir solgt nå. Bør få bygge seg større og langt mer verdifullt først.
Helt herlig å være aksjonær her, stor oppside. Blir spennende å høre mer om avtalen de har inngått.
Teande
22.05.2022 kl 16:42 4233

Kursen har krøpet ned jevnt og trutt siden de kom på børs (første finteck selskap på børs), dette grunnet masse forsinkelser forbundet med covid, deretter en god del nedsalg. Nå er ting på plass, som du sier de har styrket staben, fått inn flere konsulenter og gjort noen oppkjøp.
Tror det meste de har gjort den senere tid har vært en konsekvens av å posisjonere seg perfekt til det som kommer ifm denne avtalen. Blir spennende å få mer detaljer kommende uke rundt denne avtalen og hvor stor den virkelig er.

Finteck er det området innenfor teknologi sektoren som det sies har størst potensial i fremtiden, hele sektoren har vært nedadgående siste tolv månedene. I tillegg til nedsalget i Huddelstock. Her er det stor oppside etter mine vurderinger, og minimal nedside.