Amsc - : CLARKSONS PLATOU STARTER DEKNING MED KJØP, KURSMÅL 45


AMSC: CLARKSONS PLATOU STARTER DEKNING MED KJØP, KURSMÅL 45
24.5.2022
Kopier link
Oslo (Infront TDN Direkt): Clarksons Platou Securities starter dekning av American Shipping Company (AMSC) med kjøpsanbefaling og kursmål på 45 kroner pr aksje.
Det fremgår av en analyse tirsdag.

"Vi ser på ASMC som en aksje med høy yield med oppsidepotensial på grunn av selskapets nye retning. En yield-prising er passende på grunn av selskapets stabile kontantstrøm og dermed forutsigbare utbytte. Et yield-mål på 11 prosent er rimelig etter vår mening. Kontantstrømmen generert av tank-virksomheten bør være tilstrekkelig til å støtte det nåværende kvartalsutbyttet på 0,12 dollar pr aksje (potensielt 0,106 dollar pr aksje etter ny egenkapital). Vi argumenterer for at "Normand Maximus" kan øke årlig utbytte med 0,14 dollar pr aksje, som øker årlig utbytte til 0,57 dollar pr aksje", skriver meglerhuset.

TDN Direkt finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 24.05.2022 kl 11:17 Du må logge inn for å svare

Nei, det ble ingen rep.emi, men nå har man jo muligheten til å kjøpe under emisjonskurs.
Har nå gjort det for min del, regner med at AMSC fremdeles kan inngå i «sov i ro porteføljen» i turbulente dager.
Opprettholdes utbyttet på USD 0,12 i kvartalene framover blir det bra direkteavkastning og så har man i tillegg spenningsmomentet hvor mye «Normand Maximus» kan bidra med.
msmekk
03.10.2022 kl 13:15 6137

Bare utrolig at Amsc handles under emi kurs, I tillegg har dollaren styrket seg 20% som er gull for aksjonærene. Det kan vel ikke bli en bedre kjøpsanledning i denne

Riktig.
Dividend yield
14.56%
Står det på hjemme siden, så år vi se hva det genererer over tid, det de nylig har kjøpt, bør jo bli noen kroner der også.
Men er mer spent på om planen er å omgjøre hele selskapet til et nytt Ocean Yield:

Kan ikke skjønne annet en at dette papiret skal raskt tilbake over 40 kroner og mot ny Ath.
De kjøper den super moderne kjempen Normand Maximus, kronjuvelen til Solstad, som Soff beklagelig vis ikke klarte å beholde, noens død andres brød, og nå er skipet i Amsc eie, og aksjonærene svarer med å dumpe papiret ned.

Amsc sier med dette at de er i ferd med å trå inn i andre segment en kun Act J segmentet med hensikt å øke kontant strøm, dette bør da være spennende for fler.
Ser vi starten på et nytt Ocean Yeld har vi mye godt i vente, en Yeld på ca 15% pdd bør trigge fler før papiret skyr opp.
Redigert 04.10.2022 kl 08:37 Du må logge inn for å svare

Ja jeg kjenner tiden er inne for å akkumulere fremover.
Robust selskap med stødige utbytter.

Gull for porteføljen.

Gg
Joystick
04.10.2022 kl 15:35 5842

Når legger de frem Q3?

Merkelig at markedet ikke ser Maximus som en trigger, slik som olje / service fremstår nå.
Regner med aksjen er tilbake et stykke over 40 ved q3, men det går tråere en jeg trodde.
olsen
21.10.2022 kl 21:47 4684

Siste båt på god kontrakt.
Deilig.

https://newsweb.oslobors.no/message/573661

Dette selskapet er tryggere enn banken - og pr. i dag så er renten på investeringen fenomenal :-D
Redigert 21.10.2022 kl 21:51 Du må logge inn for å svare
msmekk
21.10.2022 kl 22:28 4645

Den var god, ventet på denne! da ser vi 15% utbytte fra 2023
kakemann
22.10.2022 kl 19:54 4427

https://newsweb.oslobors.no/message/564650
I meldingen i juni her så står det.
The bareboat charters have minimum terms of three years which may be extended at the charterer's options.
The new charters add almost USD 60 million to AMSC's existing charter backlog, excluding any proceeds from the profit share component of the charters.

I den siste
https://newsweb.oslobors.no/message/573661
The contract is commencing in December 2022 and has a duration of three years with no extension options.
The new bareboat charter adds approximately USD 31.3 million to AMSC's existing charter backlog, excluding any proceeds from a profit share component of the charter.

Dvs. den siste kontrakten er faktisk litt bedre enn de 2 andre.

Uansett det blir spennende å se Q4 med litt intekter fra Normand Maximus og ikke minst Q1 med et fullt kvartal med 3 båter på ny kontrakt og Normand Maximus.
msmekk
24.10.2022 kl 12:35 4037

Hørte på Aksjesladder at Normand Maximus hadde bestilt los, da er det ikke lenge før den forlater havn og ut på oppdrag
msmekk
27.10.2022 kl 11:12 3640

Normand Maximus har forlatt havnen og er på vei til feltet og fullt arbeid! Cash maskinen er igang!
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:4145594/zoom:10

Noen formeninger om Q3 i morgen? Forventninger/resultat/utbytte?
msmekk
21.11.2022 kl 15:22 2595

Forventer at det blir samme utbytte som forrige Q, blir nok ikke økning til 15% utbytte før Q1 2023. Det er uansett over 20 Kr opp til DnB`s kursmål på 67 Kr.
kakemann
21.11.2022 kl 20:16 2435

DNB

American Shipping Co (AMSC) legger frem sine Q3-tall i morgen. Her venter vi en topplinje på USD 22.5 mill, en EBITDA på USD 21.2 mill og et utbytte for kvartalet på USD 0.12 pr aksje. Det innebærer at vi ligger 4% over konsensus når det gjelder estimert EBITDA, men samtidig er helt på linje med markedet forøvrig når det gjelder forventninger til utbytte. Selskapet overtok i mai konstruksjons- og subseafartøyet Normand Maximus, som så ble sluttet tilbake til selger på en langsiktig kontrakt. Dette var selskapets første investering utenfor det beskyttede amerikanske Jones Act-markedet og signaler om ytterligere retning og takt for videre ekspansjon er noe av det vi vil følge med på ved morgendagens oppdatering. Kursen stengte fredag på NOK 46.85 pr aksje. Basert på våre forventninger om et utbytte på USD 0.64 pr aksje gjennom 2023 impliserer det en direkteavkastning på rundt 14%. Kursoppgang gjør at estimert direkteavkastning for 2023 har kommet ned fra 17% siden vi tok opp dekning på aksjen i begynnelsen av november, men fortsatt ligger over det vi basert på historisk verdsettelse mener er et fair nivå på 10%. Vi har en kjøpsanbefaling på AMSC med et kursmål på NOK 67 pr aksje.
kakemann
22.11.2022 kl 08:21 2205

https://newsweb.oslobors.no/message/576337

AMSC ASA - Third quarter 2022 results
Lysaker, 22 November 2022, AMSC ASA ("AMSC" or the "Company") announces results
for the third quarter ending 30 September 2022.

HIGHLIGHTS

· Stable financial performance with bareboat revenue of USD 22.3 million,
normalized EBITDA of USD 22.6 million and adjusted net profit of USD 5.0 million
· On 15 September 2022, AMSC conducted an equity private placement of NOK
404.9 million, which was partially used to fund the purchase of the offshore
construction vessel, Normand Maximus. The vessel was acquired on 18 October 2022
and commenced a long-term bareboat charter with a single purpose subsidiary of
Solstad Offshore ASA (the "Charterer")
· On 21 October 2022, AMSC announced it had fixed its third and last vessel
being redelivered in December on a three-year bareboat charter contract to
Keystone Shipping Co. ("Keystone") commencing in December and backed by a time
charter of the same duration
· Contracted backlog of U.S. Jones Act bareboat revenue of USD 185.3 million
with average weighted tenor of 2.0 years
· Declared Q3 dividend of USD 0.12 per share, supported by the Company's free
cash flow

AMSC CEO, Pål Lothe Magnussen comments, "We are pleased to have completed
another quarter with steady financial performance. Subsequent to quarter-end we
have completed the acquisition of Normand Maximus, successfully raised equity
capital and fixed the final Jones Act tanker being returned to us on a three
-year bareboat charter. With these milestones completed, we look forward to an
active 2023 which we expect will bring growth in EBITDA and a continued focus on
developing our fleet."

The full report is attached, along with the third quarter presentation.
Redigert 22.11.2022 kl 08:22 Du må logge inn for å svare
msmekk
22.11.2022 kl 11:55 2045

Et stykke opp til 67 Kr enda og den kryper sakte men sikkert mot målet. Forstår det slik at det nye markedet de ser for seg er fartøy som sikter seg inn mot vindkraft segmentet, men forstår vel ikke helt hvor de skal bygge fartøyene når verkstedkapasiteten er nærmest fullbooket i USA, Kan det brukes fartøy som er bygget i utlanedet siden de opererer lenger fra land?
kazynor
22.11.2022 kl 16:44 1893

Litt av en avslutning vi fikk på dagen her da...
kazynor
22.11.2022 kl 16:45 1889

Litt av en avslutning vi fikk på dagen her da...

Slik jeg har forstått dette så kan de ikke benytte fartøy som er bygget i utlandet. De må være bygget i US, og de må ha US besetning dagens presentasjon fra ASMC kommer det frem at påstand om at det ikke finnes ledig dokk kapasitet i lang tid fremover, så markedet ser lyst ut for ASMC. Min personlig største bekymring rundt selskapet er at det skal komme en kjøper som tar over hele greia og frarøver oss denne utbytte aksjen.
T doc
22.11.2022 kl 17:57 1789

Tar over hele greia? Har du lest aksjonærlisten? Aksjene er børsnoterte, og kan da omsettes.

Hvis du var inne i utbytteaksjen Ocean Yield så hadde du forstått frykten hans..
T doc
22.11.2022 kl 22:18 1585

Var ikke inne der. Hva skjedde?
Siderius
22.11.2022 kl 22:58 1528

Det kom "en kjøper som tar over hele greia" og tok selskapet av Børs og tok fra oss utbytteselskapet.
Llaalljj
23.11.2022 kl 09:49 1307

Hva er del galt..skjønner ikke noe...hvem skal" kjøpe hele greie" kan noen med fundamental seriøs forklaring.?
Siderius
23.11.2022 kl 09:59 1288

Det var en som fryktet at noen kunne kjøpe hele greia og ta det av børs, det er ingen slike planer som er kjent.
Llaalljj
23.11.2022 kl 10:25 1246

Ok...noen er utnytte sjansen for lage kaos i små aksjonær...og det værs er at de klarte :/ ....vi så sitte lenge på Røkke sine selskapet vett at hans er seriøs...og tror ikke på noen salgs på rimelig penger tilfeldig er under plan, men i foreløpig folker må ille føler seg skremme at mafia børs....i mellom mange tappe i dumt mote andre bli mer rike....klarte og komme fram på sin psykoterror plan....

Nå var det vel ingen som hadde en "psykoterror plan" her med denne bekymringen. Det var, i mine øyne, en helt reell bekymring fra en annen aksjonær men ikke nødvendigvis gjeldende for AMSC. Jeg, som andre, var inne som aksjonær i Ocean Yield som også var et skipsfinansieringsselskap hovedsakelig eid av Røkke. Dette selskapet ble kjøpt opp av KKR med et bud som var 26% høyere enn børskurs, KKR tok så selskapet av børs. Ocean Yield leverte stabile utbytter hvert kvartal. Selskapets profil og utbyttepolitikk var ikke så ulikt dagens AMSC. Jeg kan derfor godt forstå at dette er en "bekymring" men det har vel ikke vært noen som har kommunisert at dette ligger i kortene
Redigert 23.11.2022 kl 11:12 Du må logge inn for å svare
msmekk
24.11.2022 kl 16:07 843

Normand Maximus blir nå å ligge i Ålesund i såkalt varm beredskap. Dette fordi cruise havnen i Ålesund har tilfredstillende landstrøm for å holde alle funkskjoner ombord igang. Den blir ikke å gå ut før i Mars for lengre oppdrag som vi forstår det, men der er flere forespørsler også på mindre oppdrag som vurderes kontinuerlig så havnen kan forsåvidt forlates når som helst. Skipet er utleid fra AMSC som vil få sin bareboat rate uansett, fordi det er operatør (underselskap av Solstad) som er ansvarlig for driften av skipet. Etterspørselen etter denne type skip er nå eksplosiv i hele verden og det gjelder å plukke den/de riktige kontraktene som kan vare i årevis.
Redigert 24.11.2022 kl 16:15 Du må logge inn for å svare

reaksjonen ned de to siste dagene er vel å ta i, eller ...