Pryme er i rute - vedlagt q1

Manon1
PRYME 25.05.2022 kl 06:12 36868

Vedlagt q1 rapport Pryme. Bygging av fabrikk i Rotterdam er i rute og planlgt kald oppstart er q3 2022, varm oppstart q4 2022. De forventer å annonsere strategiske samsrbeidspartnere på plastikk feed ila q2(nært forestående). Samarbeidet med Shell går som planlagt. Tomten i Amsterdam er kjøpt for 3,5 mill euro, og det jobbes med ytterliggere 3 fabrikker for bygging i Europa, dvs totalt 5 fabrikker innen 2025.

https://newsweb.oslobors.no/message/563239
Bigdreamer
07.07.2022 kl 17:17 4426

För 3 månader sedan spatt den nästa upp 100%. Vad har du för tidshorisont i Pryme om du tycker den är tråkig? Jag sitter til POC och fabriken har börjat producera. Nu är det många småsparare som säljer med tap. Tålmodighet brukar betala sig i aktiemarknaden😉 gå in i DOF om du behöver mer spänning
Fvj
07.07.2022 kl 17:24 4473

Nå er vel kanskje ikke Pryme den mest spennende aksjen,men at den har potensiale det er ivertfall sikkert👍
Så har man tålmodighet ett år eller 2 så er jeg nesten sikker på at den står i 50,mulig mye mer💰.
Men er helt utrolig mange som selger med tap under 10 kr😳Gud vet hva de tenker på😂
Sitter ivertfall med mine noen år til👍
YNWA250505
07.07.2022 kl 17:31 4523

Fvj, om kursen på Pryme skal stå i kr 50 med tanke på alle nye aksjer som også kommer til. Hva er da selskapsverdien å Pryme og hvor mye bør de omsette for å fortjene den kursen? Venter i spenning.
Fvj
07.07.2022 kl 17:44 4511

Da må jeg bare si jeg forholder meg til kursmål,og under det også👍
Har ikke kompetanse til å regne på det selv,eneste er at jeg innrømmer det😁Kunne kommet med utregning om ditt og datt,men stemmer garantert ikke. Siden du spør så kan vel du belære oss siden du mener du har fasiten.
Som jeg skreiv så innen 2 år så burde fabrikk nr 2 også være ferdig,synes du en kurs på 50 hadde vært helt utenfor da?Synes selv ikke det om man sammenligner med andre selskaper som driver med lignende👍
Vetle
07.07.2022 kl 17:54 4508

YNWA
Enkel matte! 33 millioner aksjer ganger 50 kroner er røflig 1,65 milliarder.
Sammenlign med andre i samme nisje og du vil erfare at det ikke er så banalt, men du må nok vente noen kvartaler og det tror jeg ikke du har tenkt å gjøre.
Finn noe annet som kan flere dobles over 1 måned eller 6 , Pryme er ikke et slikt selskap !

Vetle
Herman*
07.07.2022 kl 19:43 4486

Er det noen som har gjort seg opp noen tanker på hvorfor selskapet ikke kom i mål med disse feedstock avtalene i Q2 slik som de håpet? Nå har jo oljeprisen falt kraftig, noe som muligens påvirker prosessen med SHELL negativt, men det bør jo påvirke prosessen med feedstock leverandørene svært positivt.
YNWA250505
08.07.2022 kl 00:16 4419

Ja nettopp dette er jo veldig enkelt. Men så er det dette med omsetning og fortjeneste da. Hvor mye må Pryme selge for å fortjene en prising på nærmere 1.65 milliarder. Og det blir sikkert ikke siste emisjon her heller?
Patron72
08.07.2022 kl 07:15 4408

Ynwa
Qfuel er allerede priset til 1,9 milliarder 👍





Vetle
08.07.2022 kl 08:06 4384

Hei YNWA
Sett deg inn i hva selskapet refererer til med tanke på volum pyrolysert plast til liquid de forventer ved full skala i Rotterdam.
Anlegget de bygger er vel estimert til over 650 mill kroner. I tillegg har de tomt og planlegger neste plant med større volum i Amsterdam. De skal helt sikkert ha flere kapital utvidelser i en eller annen form for denne opptrappingen, men dette gjøres først når Rotterdam fungerer ihht forventet produksjon.
Hvis alt dette klaffer er 1,6 milliard meget nøkternt og da snakker vi tross alt om 5 gangen i forhold til dagens prising!

Jeg er rimelig sikker på at lykkes Rotterdam prosjektet blir selskapet kjøpt opp til en del høyere pris enn 50 kroner. Pryme, i dagens form, skal først lykkes og vise at dette fungerer over tid og da er vi trolig langt ut i 2023, så har du tid til å vente til 2024 vil jeg tro du er rimelig fornøyd med å få kjøpt til dagens pris.

Som nevnt sitter jeg og i Qfuel, men jeg tror Pryme har større potensial de neste årene pga de skal produsere i " kjent" farvann. Qfuel prøver på noe nytt og kanskje trenger de litt mer tid enn de fleste her på forumet har forventet.

ALT handler om å lykkes for begge selskaper og klarer en eller begge dette kan dette bli stort for begge to.

Vetle
Bigdreamer
08.07.2022 kl 09:22 4324

Omsatt för 20 nok och upp 3,06%😉 kommer det en god nyhet i denna aktie så kommer den flyga till himmelen. Se bara vad 20kr kan göra med kursen😂
YNWA250505
08.07.2022 kl 10:10 4317

Heller ikke du Vetle klarer å komme med tall på omsetningen som kan forsvare 1.7 milliarder for Pryme. Ja vi vet du har en lyttepost i Quantafuel, men ingen tvil om hvor du har mest. Har forresten en lyttepost i Pryme selv.
Dohn79
08.07.2022 kl 10:13 4324

Pryme bør komme med en opdatering om hvordan det går, interessen er 100% væk. Det er sku sørgeligt at de er så tavse.
trani
08.07.2022 kl 11:21 4286

PAS jobber med den nye analysen, og en avtale er nær forstående, tror nå jeg..
Niel
08.07.2022 kl 11:26 4289

Hva skal de melde? Dette er en long aksje. Fabrikk er under bygging. Følger de på linkedin om du vil ha oppdateringer.
Dohn79
08.07.2022 kl 11:46 4338

Jeg er med på det er en long aktie, men de har en fabrik/plant der skal være effektiv slut dette år, så de kan jo opdaterer markedet om hvordan det går. Tænker at alt positivt fra deres side vil berogl7ge deres aktionærer i disse utrolige tider...? Men er helt med på at Pryme er en aktie man skal have tålmodighed med.
Bigdreamer
08.07.2022 kl 12:23 4319

Varför är du så positiv till quantafule? På deras trådar har du stentro på QF. Vad gör QF så mycket bättre en Pryme framtidsutsikter? Marknaden har inte direkt stor tro på QF sista tiden. Men du har😉 men inte på Pryme?
Manon1
08.07.2022 kl 13:24 4321

Pryme blir mer og mer spennende jo nærmere oppstart i oktober/november. Kursen vil nok stige mot 20-30 kr innen den tid, deretter kan den gå 50-80 kr på full suksess første fabrikk, når detaljer rundt Amsterdam er bestemt kan Pryme kursen bevege seg over 100 kr.
Manon1
08.07.2022 kl 13:28 4368

Det som kan trigge kursen i Pryme noe voldsomt selv før oppstart første fabrikk, er om Pryme inngår flere avtaler med Shell feks i USA og dersom Pryme gjør avtaler med andre oljeselsksper generellt. Oljeselskapene har mer penger enn noengang og de har preess på seg for å investere / fornye seg med grønne investeringer.
trani
16.07.2022 kl 16:11 3844

Det holder med at Pryme inngår en avtale med giganten Shell rundt volumer på de neste 5 fabrikkene. Avtaler med andre aktører er som bonus, men en utvidet/oppskalert avtale med Shell gir størst verdi..
Aksjekurs på 150-200kr er ikke utenkelig dersom det går veien.

Mulig EQNR kommer på banen en gang i fremtiden?
Manon1
16.07.2022 kl 19:13 3800

Pt. vet jeg bare om Shell som har anlegg / mulighet for å ta imot Pyrolyse olje på to anlegg i Europa til nå, ett i Rotterdam og det andre ett sted i Tyskland. Stemmer det? Tror Shell var på plass med krakking teknologi for crakking grov pyrolyse olje allerede i 2019 i USA. Her er jeg litt på tynn is, sikkert noen som har endel mer fakta her.
Herman*
16.07.2022 kl 21:38 3788

Det er mulig jeg tar feil, men slik jeg forstår markedet, er det 0 problem å bli kvitt pyrolyseoljen. Det gjelder for Pryme, Qfuel, WPU og andre. I min verden er det lønnsomhet og evne til rask skalering med høyest mulig innslag av lånefinansiering som er nøkkelen til utviklingen i aksjekursen. Hvis markedet forsetter å skrike etter resirkulert plast, vil tilgangen til råstoff kanskje bli mer utfordrende enn salg av sluttprodukt(er). Vi har jo ikke et fungerende marked, så vanskelig å være for selvsikker.
Manon1
17.07.2022 kl 06:44 3761

Det er nok litt mer komplisert med "off take" på pyrolyse olje, Shell verdens største oljeselskap med over hundre år erfaring med destilering på sine rafinerier satser på ny teknologi for å kunne håndtere(crakke) grov pyrolyse oljer og gjøre de om til finere nafta produkter.

Shell has been increasing the use of pyrolysis liquid at its Norco (U.S.) and Moerdijk (Netherlands) petrochemical complexes since November 2019 and August 2021 respectively.
Shell recently signed a strategic partnership with BlueAlp Holding BV to develop, scale and globally deploy BlueAlp’s plastic waste to chemical feedstock technology.
Shells plans to deploy its own technology to upgrade the purity of pyrolysis oil at its assets.
Pyrolysis is a chemical recycling process of heating plastic waste without oxygen breaking down the longer chain polymers into shorter chain materials. These products can then be further processed into chemicals feedstocks or fuels.
Pyrolysis can recycle low quality plastic waste that cannot not be recycled with the traditional mechanical recycling processes; furthermore, pyrolysis does not degrade the quality of the final plastic and requires less intensive sorting of the initial waste.
Shell Chemicals

Shell’s global chemicals business supplies customers with a range of base, intermediate and performance chemicals used to make products that people use every day. These finished products contribute to society’s ability to live, work, care and respond to climate change. As global demand for chemicals increases, we plan to grow our business, by understanding and providing for our customers’ needs. Our business is versatile and resilient. We have strong market positions, integrated world-scale assets, leading technologies and a commitment to a sustainable future. References to the expressions “Shell”, “Shell’s chemicals business” or “Shell’s chemical plants” refer to multiple companies that are part of the Shell Group that are engaged in chemical or related businesses. For more information, please visit www.shell.com/chemicals.
Herman*
17.07.2022 kl 14:13 3667

Det er ikke mer komplisert enn at det er stor etterspørsel etter pyrolyseolje. Ledelsen i Pryme har sagt at offtake er deres minste utfordring. Tror som sagt at feedstock vil være en større utfordring da det nå er mange start ups som konkurrerer om å sikre seg store og langsiktige avtaler, og slik jeg forstår det er det ikke helt likegyldig hvilken kvalitet det er på plasten. Antar det kan relateres til yield. Har spurt ledelsen I Pryme om hvor problematisk/utfordrende feedstock situasjonen er, men jeg har ikke fått svar. Qfuel har en norsk leverandør som har gitt gratis plast til selskapet. De sier de har så stor pågang fra pyrolyseprodusenter at de kan begynne å ta betalt.
Bolster
17.07.2022 kl 14:41 3682

Når jeg spurte selskapet sist angående feedstock avtaler fikk jeg til svar at det var pågående forhandlinger.
Selskapet har vel selv meldt i tidligere kvartalsrapporter at det er samtaler med flere potensielle partnere på dette området.
Manon1
17.07.2022 kl 15:35 3655

Har Dere glemt avtalen Pryme har med Suez? Suez er verdens største aktør på håndtering av avfall. I tillegg skal det fremforhandles enkeltstående avtaler med leverandører. tipper disse konmer som perler på en snor utover høsten, børsmelding etter børsmelding. Se vedlagt fra e24 :
En viktig faktor for håndtering av plastproblemet er effektiv gjenvinning. Pryme har utviklet en løsning som kombinerer en høy konverteringsfrekvens sammen med stor skala, som begge er avgjørende for å forbedre det finansielle ved slik virksomhet, og det å bruke strøm i prosessen muliggjør også potensielt null i totalt karbonavtrykk, sa Simonsen.

Pryme har fra før inngått en forsyningsavtale om råvarer med Suez, et europeisk avfallshåndteringsselskap. Selskapet har også en intensjonsavtale (LOI) med Shell, meldte Saga Pure i forbindelse med at de gikk ut i markedet med investeringen
Bolster
17.07.2022 kl 16:20 3642

Forsyningsavtalen med Suez er vel også en LOI? Hvor Suez skal forsyne anlegget som nå er under bygging under visse forhold. Hva de legger i det er noe usikkert? Er her selskapet må få til noe. Det kommer..
Herman*
17.07.2022 kl 17:14 3639

Har også sett at WPU bare har intensjonsavtaler på råstoff. Når det gjelder Qfuel har de vel en avtale med Grønt punkt om jeg ikke husker feil, men jeg tror ikke de har noen bindende avtaler som garanterer feedstock til nye fabrikker. Mulig jeg tar feil, det burde være mulig å finne ut av etterhvert.
Sebastian_
18.07.2022 kl 12:39 3516

Vet noen nøyaktig hvor mye Pryme har i lån? Vet at de har 8.2 millioner euro i lån fra Q1 2021, men er det noe mer?
trani
18.07.2022 kl 14:24 3484

Her er det noe tall.
Virker som dem skal skalere opp med lån i åra som kommer?

Debt
2023: 45 mill euro
2024: 103 mill euro

https://www.marketscreener.com/quote/stock/PRYME-N-V-119018998/financials/

Blir lite om ingen utvanning i oppskaleringsfasen.
Aksjonærvennlig?
Redigert 18.07.2022 kl 15:10 Du må logge inn for å svare
Niel
18.07.2022 kl 14:29 3483

De må nok ha en vekst emi til bygging av andre fabrikk, men dette er kjent.
trani
18.07.2022 kl 15:11 3483

https://www.marketscreener.com/quote/stock/PRYME-N-V-119018998/financials/

Mulig noe av gjelden er knyttet opp til lageroppbygging?
trani
19.07.2022 kl 11:52 3294

Mulig ikke?
Lander Pryme en god nok avtale med Shell rundt margin og volumer på de kommende 2-6 fabrikker, vil dette kunne gi bedre tilgang til kapital.. Lån, Obl, o.l.
Redigert 19.07.2022 kl 12:24 Du må logge inn for å svare
Manon1
19.07.2022 kl 19:41 3219

Vil anbefale dere å lese om Londonbasserte Plastic Energy som har to fabrikker i produksjon i Spania, de er i tospann med franske Total Energy. De hentet før jul 145 mill euro for å bygge to nye fabrikker sammen med Total Energy, en i Frankrike og en i Texas, dette etter å ha vært i produksjon i Spania i 3 år med vellykkede resultater. Plastic Energy produserer har produsert pyrolyse olje i Spania siden 2019, og de bruker de samme reaktorene som Pryme installerer(tysk teknologi). se vedlagt link:https://plasticenergy.com/plastic-energy-and-totalenergies-sign-agreement-for-an-advanced-recycling-project-in-spain/
Herman*
20.07.2022 kl 14:26 3084

Har grunn til å tro at Pryme vil erstatte bruk av el som energikilde med egenprodusert gass. Dette er gode nyheter, spesielt hvis el og gassprisene holder seg høye i årene som kommer. Når det gjelder råvarer, har jeg ikke klart å bli noe klokere, men jeg antar vel at selskapet svarer via børsmeldinger. Det er ingen tvil om at dette er prioritet nr. 1 fremover, og vil være en stor trigger. Selv har jeg kjøpt en god del aksjer de siste dagene da jeg tror at vi innen utgangen av august får 1) De første avtalene på råstoff, 2) Ny avtale med Shell (forhåpentligvis en god avtale), og 3) muligens nye offtake partnere. nye Offtake avtaler bør det ikke være så kursdrivende i seg selv, men det er antydet forhåndsbetaling noe som vil være svært kursdrivende hvis det kan bidra til å finansiere fabrikk nr. 2.
Bolster
01.08.2022 kl 11:50 2719

Veldig bra. Filmen er fra Juni, så er nok god framgang siden da også!
trani
01.08.2022 kl 16:08 2667

Hvilket fremgang?
Virker som dem bare skrur og skrur..
Redigert 01.08.2022 kl 16:12 Du må logge inn for å svare
Bigdreamer
01.08.2022 kl 16:58 2640

Om fabriken ska producera i nov/des ser det ut som dom är i rute ja. Tror du fabriken ska vara klar nu och producera i des? Ganska tydligt att du har solgt igen😉