AKER BP - Potensialet er ekstremt

Spanstind
AKERBP 25.05.2022 kl 09:05 270987

Aker BP har et stort potensiale. Q1 inntjening * 4 tilsvarer en PE ratio pÄ 7, som er veldig lavt. Hvis da oljeprisen bare holder seg pÄ nÄvÊrende nivÄ, sÄ skal AKER BP stige mye. Jeg tror oljeprisen vil fortsette Ä stige, og kan i flere Är vÊre over 100 USD per fat. Kanskje kan vi nÄ 200 USD for fÞrste gang. Hvis det skjer skal AKER BP over 800 kr per aksje, og ennÄ mer enn det.

Som alltid er analytikere hengende etter. For to Är siden var de negativ til olje. NÄ har de alt for lave kursmÄl. Sparebank 1 Markets har et kursmÄl pÄ 450 kr for Aker BP selv om Q1 resultatet var pÄ 5 milliarder kr. Dette fordi de tror oljeprisen skal ned i 2023.

Hva om oljeprisen ikke faller, men fortsetter Ä stige? Da mÄ Sparebank 1 Markets lÞpe etter oppover med kursmÄlene fremover. Olje er historisk en veldig god beskyttelse mot inflasjon, og er ogsÄ en grunn til at jeg eier aksjen.

Krigen i Russland har Äpenbart en pÄvirkning pÄ oljeprisen oppover, men har ogsÄ Äpnet opp for at folk ser at olje og gass er viktig. Hva om de Äpner opp for mer leting etter norsk olje, og at norske oljeselskaper blir vekstselskaper igjen? Da snakker vi om en historisk aksjekursÞkning.
Redigert 25.05.2022 kl 10:54 Du mÄ logge inn for Ä svare
Spanstind
25.05.2022 kl 10:13 89908


Siste sjanse til Ă„ kjĂžpe AKER BP til under 400 kr pr. aksje kan vĂŠre denne uken.
Xsevar
25.05.2022 kl 10:36 89847

Helt enig, her er det bare Ä lene seg tilbake og vente pÄ at markedet innser at oljepris over 100 dollar pr fat vil vedvare de neste 2-3 Ärene. NÄr det skjer sÄ tror jeg markedet vil prise Aker BP med PE 10. (Forventet EPS 55kr*PE 10 = 550 kr pr aksje) Det er lavt nÄr man vet at markedet priset Aker BP med PE 16 i 2021. Tilsvarende prising ville gitt en aksjekurs pÄ 880 kr i dag.

Jeg er overbevist om at utbytte vil Þke voldsomt i 2023. Aker BP har brukt 500-600 millioner dollar hvert kvartal pÄ nedbetaling av lÄn. Om en mÄned er selskapet gjeldfri. Man vet ogsÄ at selskapet har Þkt kontantbeholdningen tilsvarende (500 millioner dollar) kvartalsvis.
Det vil si at med dagens inntjening sÄ vil kontantbeholdningen Þke med 1000 millioner dollar kvartalsvis etter at selskapet er gjeldfri. (Har ikke inkludert Lundin i disse tallene)
NÄr man vet at utbytte de siste kvartalene har vÊrt 171 millioner dollar sÄ er utbyttekapasiteten helt enorm fremover.
Redigert 25.05.2022 kl 10:37 Du mÄ logge inn for Ä svare
Spanstind
25.05.2022 kl 11:04 89769

Inflasjonen setter seg og med 10% inflasjon i Äret eller mer, sÄ vil det alene kunne gi permanent hÞyere oljepriser. Vi er inne i en hyperinflajson, og det tar tid fÞr det slÄr inn i offisielle tall. Aker BP er ett av de fÄ selskapene som tjener pÄ inflasjon. De fleste selskaper gjÞr det dÄrligere med inflasjon. Et selskap som vil gjÞre det dÄrligere med inflasjon er for eksempel NEL. De vil trenger mer kapital og kostnadene bare Þker med lite inntekter. Banker kan gjÞre det dÄrligere som forbruksbanker da kostnader til folk Þker. Mange industriselskaper vil fÄ dÄrligere avkastning pÄ kapitalen siden ordrereserver og arbeidskapital Þker med inflasjon. For Aker BP vil capex Þke med inflajson, men en hÞyere oljepris vil gi en mange ganger hÞyere effekt pÄ inntjening.

OppkjÞpet av den norske delen av Lundin sin olje og gassvirksomhet kan vise seg Ä vÊre veldig bra da de heldigvis ikke bare betaler med Aker BP aksjer, men ogsÄ med kontanter. Det mange ikke har fÄtt med seg er at de har en avtale om Ä ikke Þke utbyttet fÞr sammenslÄingen er ferdig 30.06.2022. Et selskap uten gjeld og som kan Þke utbyttet fremover vil bli svÊrt bra. Aker BP tjente 14 kr pr. aksje i Q1. Pr. Är tilsvarer det 56 kr. Utbytteyield pÄ vanvittige 14% om alt hadde blitt betalt ut. Da er det ikke vanskelig Ä tenke seg at Aker BP kan passere 1000 kr pr. aksje om oljeprisen fortsetter Ä stige.

SÄ har en ogsÄ at rÄvare og metallaksjer handles til en rabatt pÄ 60% i forhold til S&P. Det er faktisk en ennÄ stÞrre rabatt enn det fordi den hÞye oljeprisen har ikke kommet inn i regnskapene fullt ut ennÄ. Bare en normalisering av dette kan gi god effekt.
Redigert 25.05.2022 kl 11:31 Du mÄ logge inn for Ä svare
Miter
26.05.2022 kl 12:21 89476

At utsiktene er gode, er udiskutabelt. Men Ä tro/hÄpe pÄ oljepris pÄ 200 er i overkant. Min tro er 80-100, men der kan den ligge lenge. NÄr markedet oppdager at energi blir varig dyrere enn «normalt», og utbytter ca dobles neste Är, vil prisingen vÊre en helt annen enn dagens 390. Da kan vi longere le hele veien til banken.
Anarkist
26.05.2022 kl 20:10 89074

NÄ vet vi aldri hva shorterne kan finne pÄ, men den BURDE skyte forbi 400
Truseskvetteren
27.05.2022 kl 09:49 88746

Det hadde vĂŠrt gĂžyt Ă„ avslutte over 400 i dag!
RELGEM
27.05.2022 kl 11:22 88638

Da ble resterende aksjer solgt. Inngang 150 kroner.

Salg pÄ 350 (50 prosent), litt for tidlig, resterende pÄ 394.

FÄr se om det blir ny inngang pÄ et senere tidspunkt. Blir spennende nÄr Lundin aksjonÊrene kommer inn, da blir det mye "frie" aksjer i markedet.

Kan selvsagt ha vurdert feil, men er fornĂžyd med avkastningen.
Anunnaki
27.05.2022 kl 11:48 88549

Da har jeg ogsÄ hoppet av for en stund.
Stanger i taket pÄ trendkanalen, sÄ venter pÄ at den skal sige ned mot 360 for Ä teste bruddet pÄ nytt.
Reagerer heller ikke like godt pÄ den sterke oppgangen i oljeprisen.
Hellboy
27.05.2022 kl 12:19 88488

NĂ„ er jeg langsiktig investor, ikke trader eller tekniker, men jeg har et annet syn.

Oljeprisen er pÄ vei oppover, og skal fortsette oppover utfra mitt perspektiv. Triggere er slutt pÄ tÞmming av strategiske lager/pÄfÞlgende etterfylling og etter hvert en Äpning i Kina.

Utbyttet er p.t. pÄ ca 4,5%, og det skal Þke betraktelig. SÄ for Ä si det slik er det mindre sannsynlig at jeg selger Aker BP for Ä betale ned boliglÄnet enn at jeg Þker boliglÄnet og heller kjÞper mer Aker BP :D
Xsevar
27.05.2022 kl 12:57 88399

Merkelig utvikling i dag. Kraftig oppgang i USA, Asia, Oslo BĂžrs, samt oljeprisen opp 2,5% siden bĂžrslutt onsdag. Det burde sende Aker BP kraftig opp, i stede er vi ned 1,5%.

Investtech trekker i dag frem tre oljeaksjer som kan gÄ langt mer. Aker BP er en av de aksjene med en klar kjÞpsanbefaling.
Hellboy
27.05.2022 kl 13:02 88360

Hehe, derfor jeg har innsett for mange Är siden at jeg ikke kan trade Xsevar. Klarer Ä se de lange linjene, men trade er jeg like ubrukelig til som Ä dyrke planter (ang plantene sÄ er det til konas frustrasjon, nÄr hun ber meg vanne noe sÄ dÞr det)
Xsevar
27.05.2022 kl 13:33 88293

Hehe
 best Ă„ holde seg til det man kan. 😉
Markedet slutter aldri Ä overraske, men pÄ lang sikt er jeg overbevist om at kursen skal videre opp. Kan bli ganske humpete pÄ veien.
Dr_Eval
27.05.2022 kl 14:11 88273

NĂ„r markedet snur skal folk ut fra trygge havner og tilbake ut i mer risikable farvann.
Thunero
31.05.2022 kl 08:37 87852


NÄ er nok tiden forbi snart at en kunne kjÞpe Aker BP til under 400 kr. Oljeprisen er ikke i nÊrheten av Ä ha nÄdd toppen.
Fljo
31.05.2022 kl 08:46 87818

Tror ikke det er riktig Ä tenke pÄ Aker BP som en ren oljeaksje.
Billyjojimbob
31.05.2022 kl 08:52 87765

Mer som en swingende cashcow👍
Thunero
31.05.2022 kl 09:06 87687


Hvis en liker stormende inntjeing og ikke luftige ideer om hydrogen eller lignende, sÄ er Aker BP en bra aksje.
Thunero
31.05.2022 kl 12:28 87466

Noen som har regnet pÄ ekstraordinÊrt utbytte etter Q2 utover det ordinÊre utbyttet pÄ ca. 4,4 kr? De sa i Q1 presentasjonen at de vil vurdere ekstraordinÊrt utbytte eller tilbakekjÞp av aksjer med oljepris pÄ over 65 USD. Hvis vi sier en snittpris pÄ 115 USD i kvartalet, sÄ er vi 50 USD over 65 USD. Hvis vi legger til grunn 208 000 oljefat om dagen i produksjon i kvartalet, er vi pÄ ca. 18,7 millioner fat produsert i kvartalet. 18,7 millioner fat * 50 USD er 936 000 000 USD. Etter skatt 262 millioner USD: Det er 2,5 milliarder kr etter skatt. Det er 360 millioner aksjer i selskapet. Da er vi pÄ 6,85 kr i ekstraordinÊrt utbytte bare med inntjeningen i Q2. Tilsammen 11,2 kr pr. aksje. Det er jo sykt mye. Ytterligere oppside har gassprisene.

I tillegg holdt bÄde Aker BP og oppkjÞpte Lundin Norge tilbake utbytte etter Q1, som var en del av avtalen pga. sammenslÄingen. OgsÄ det kan vurderes Ä betales ut etter Q2, Hvis en forutsetter at Lundin Norge produserer omtrent det samme per. aksje som Aker BP og samme kostnadsnivÄ, sÄ kan det bli veldig bra fremover.

Oljeprisen kan godt stige mye mer. Det har vÊrt underinvestert i olje og gass i flere Är etter 2014. I tillegg har vi hatt corona og ESG fokus. NÄ krigen i Ukraina som viser hvor viktig olje og gass er. Vi kan vÊre i en supersyklus for olje som kan bli den stÞrste hittil. Hvis det skjer er Aker BP pÄ 400 kr veldig billig mener jeg.



Redigert 31.05.2022 kl 12:31 Du mÄ logge inn for Ä svare
Muggost
31.05.2022 kl 18:10 87195

Det var litt av en omsetning i dag! Dette er garantert short inndekning! Fasiten fĂ„r vi i morgen kl 1530 đŸ€©
Xsevar
31.05.2022 kl 18:50 87115

Det var ikke bare Aker BP som hadde enorm omsetning siste 5 minutter. Se listen over de mest omsatte aksjene, flere som hadde svÊrt hÞy omsetning i sluttminuttene. Det kan vÊre fond som mÄ vekte seg ned/opp i ulike selskaper etter ulik kursutvikling. Er som regel bestemt hvor mange prosent av verdien i et fond som skal vÊre energi, sjÞmat, osv.

Oljeprisen falt 4-5 dollar pÄ 2 minutter rett etter bÞrsÄpning, tror det skyldes at oljekontrakter rullerte over pÄ ny mÄned. Om man ser pÄ «Brent front month» sÄ gikk ikke oljeprisen ned. (123,2 dollar) Oljeprisen vil nok stige igjen utover uken for Ä tette gapet.

Kursutviklingen i mai var opp 67 kr. Mai er historisk den svakeste mĂ„neden i Ă„ret, det lover bra videre. 😉
Thunero
31.05.2022 kl 19:09 87072

Med hĂžy inflasjon er det fĂ„ aksjer som tjener pĂ„ inflasjonen, og Aker BP som olje og gassprodusent er en av de fĂ„. Olje og rĂ„vareaksjer har gjort det bra i alle historiske perioder med hĂžy inflasjon, og nĂ„ er det en inflasjon som vi ikke har sett pĂ„ 40 Ă„r verden over. Å ha penger pĂ„ konto gir stort tap av kjĂžpekraft med de lave rentene. Det er trykket enormt med penger i mange land. Spesielt i Usa. I Norge er ogsĂ„ pengemengden og oljepengebruken Ăžkt. Jeg har investert primĂŠrt i Aker BP for Ă„ beholde kjĂžpekraft. Warren Buffet har gĂ„tt tungt inn i olje. Det er nok pga. frykt for en runaway inflation eller hyperinflasjon. En kan trykke penger, men ikke olje.

SÄ er det i tillegg en stor mulighet pÄ underskudd av olje i verden, og da vet vi hva som skjer med oljeprisen.
Redigert 31.05.2022 kl 19:18 Du mÄ logge inn for Ä svare
Thunero
02.06.2022 kl 16:50 86578

Da har shorterne begynt Ä fÄ kalde fÞtter med Ä kjÞpe tilbake aksjer pÄ hÞyere nivÄ enn de shortet. SkjÞnner ikke hvordan de tÞr Ä vÊre short i oljeaksjer nÄ som vi kan fÄ tidenes oppgang. Det er en betydelig shortposisjon der tilsvarende over 5 milliarder kr. Det vil ta mange dager Ä dekke inn det.

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010345853
Redigert 02.06.2022 kl 17:04 Du mÄ logge inn for Ä svare
Thunero
03.06.2022 kl 09:56 86276


Det skal bli spennende Ă„ se i dag om shorterne dekker seg inn. Det ser ut som det.
Thunero
09.06.2022 kl 16:17 85775


AksjonÊrer i VÄr Energi bÞr se nÄ at det er Aker BP som er et bra case. Aker BP vil etter sammenslÄingen med Lundin Norge eie 30% av Johan Sverdrup feltet. Noaka er ogsÄ et veldig bra felt som Aker BP eier mye av. VÄr Energi eier til sammenligning smÄ andeler i mange felt som har kortere levetid enn Aker BP sine.
Xsevar
09.06.2022 kl 16:43 85700

Om jeg ikke husker feil sÄ solgte Aker og BP seg ned i Aker BP 10. november 2021. Da ble det satt 6 mÄneder luck-up. Den avtalen gÄr ut i morgen 10. juni, da er det en reel fare for flere nedsalg.

Etter sammenslÄingen av Aker BP og Lundin 30.juni blir det satt en ny luck-up i 6 mÄneder.

Med forbehold om feil sÄ tolker jeg det slik at Aker og BP har mulighet til Ä selge seg ned i Aker BP i tidsrommet 10.juni - 29.juni.
Thunero
09.06.2022 kl 18:49 85587

Tror ikke de hadde sett for seg en oljepris pÄ over 100 USD fatet da de solgte seg ned. I tillegg er USD veldig sterk. De har nok angret litt pÄ det. SÄ fÄr vi se om de selger mer. Ser de utenlandske investeringsbankene har klatret mye som toppaksjonÊrer i Aker BP.

Aker BP er et selskap av mye mer kvalitet enn VĂ„r Energi. Johan Sverdrup feltet vil vare fram til 2070.
Redigert 09.06.2022 kl 18:50 Du mÄ logge inn for Ä svare
Billyjojimbob
09.06.2022 kl 19:31 85492

Ser de sammenligner det som skjer i vĂ„r energii med hvordan markedet skal reagere pĂ„ lavere oljepris i fremtiden,antagelig perrongmenn som analyserer og ikke har vĂŠrt med pĂ„ haraballet til nĂ„,sĂ„ mye med/opp&swing har en vĂŠrt gjennom at ingenting overrasker her eller der👍
https://e24.no/boers-og-finans/i/V9ARPp/vaar-energi-salget-boer-gi-oljeinvestorer-en-tankevekker
ibyx
09.06.2022 kl 22:14 85269

Det er nesten sÄ man vurderer pÄ sette en liten short selv her.
4,06% = ca 6 *milliarder* kroner 😂
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010345853
Thunero
10.06.2022 kl 10:22 84830

Hvis en ser pÄ annet som har steget kraftig i pris som byggemateriale, aliminium, gjÞdsel etc, sÄ er ikke oljeprisen hÞy. Det har vÊrt underinvestert i oljeleting og utbygging i mange Är, som gjÞr at etterspÞrselen er stÞrre enn tilbudet. I tillegg kommer inflasjonen, som driver opp oljeprisen. Hvis en tror den hÞye inflasjonen vil fortsette fremover, som jeg gjÞr, sÄ er gode oljeselskaper som Equinor og Aker BP gode investeringer da de har store felt med lav kostnad. En vil da tjene pÄ inflasjonen fordi oljeprisen vil fortsette Ä stige med hÞy inflasjon og flere av investeringene deres er allerede tatt. F.eks er det superlÞnnsomme Johan Sverdrup feltet nesten ferdig utbygget som vil produsere olje til en kostnad pÄ under 10 USD per fat fram til 2070.

Hvis RÞkke vil selge ser mer ned, sÄ la han gjÞre det. Det er alltid en kjÞper nÄr det er en selger. FÄr en rett i det jeg skrev over, sÄ vil det vÊre en god investering uansett.
Redigert 10.06.2022 kl 10:24 Du mÄ logge inn for Ä svare
RELGEM
10.06.2022 kl 11:11 84754

Hvis ikke noe er radikalt endret, sÄ har vel AkerBp planlagt investeringer opp mot 140 milliarder kroner i perioden fram til 2028.

Skal vel ikke sÄ mange mÄneder tilbake fÞr hÞyere kostnader ble brukt som forklaring pÄ nedsalg.

Skal vĂŠre litt forsiktig, selv om at oljeprisen er sterke.

Selv har jeg valgt Ä gÄ helt ut, i pÄvente av hva som skjer nÄr sammenslÄingen blir fullfÞrt.

Kan selvsagt ha blitt for gammel og lite risikovillig😀
Billyjojimbob
10.06.2022 kl 11:12 84746

Erfaring kaller man det👍
Steget
10.06.2022 kl 19:24 84562

Det er alltid lurt Ă„ vĂŠre litt konservativ.

Ser vi pÄ utviklingen fra fusjonstidspunktet 22.des. og frem til i dag, sÄ ligger Aker BP (og LUPE) langt bak kursutvikling til sammenlignbare selskaper. Exxon har steget 65%, EQN 52%, DNO er opp 70%. Aker BP er kun opp 40 %. Alle tall er sÄnn cirka. Oljeprisen er i samme periode opp ca. 63%.

En del av oppgjÞret ble betalt (skal betales) i kontanter (ca. 20 mrd.). La oss anta at Aker BP kjÞpte noe av LUPEs oljeandeler for disse kontantene. Jeg tror ikke at RÞkke er en dÄrlig kjÞper. Det vil si at det bÞr vÊre en verdiÞkningen pÄ dette kontantbidraget, som tilsvarer Þkningen pÄ oljeprisen (eller samme Þkning som andre oljeselskaper) har hatt etter at avtalen ble inngÄtt (50 % er 10 mrd.).

Jeg tror differansen skal jevnes ut, og mer enn det. Men fÞrst mÄ vi kjempe mot shorterne. Kanskje de vinner fÞrste kamp.

Der er jo dette som er spennende i aksjemarkedet.

rollon
10.06.2022 kl 20:02 84505

Ser at AkerBp er marketCap pÄ 147 milliarder og VÄr Energi 104 milliarder, tenker at det er stor oppside i VÄr nÄ..
Steget
10.06.2022 kl 22:35 84362

Tar du med verdiene fra LUPE sÄ er totale marketCap pÄ hele 257, 6 mrd. (632 mill. aksjer x 407,6). Antall produsert fat blir vel ca 410k. SÄ kommer Þkningen fra Sverdrup i Q4 (eller Q3).

Det mÄ ogsÄ justeres for gjeld, fÞr en sammenligner.
RELGEM
11.06.2022 kl 11:27 84135

Tror ikke jeg forstÄr hva du sier her!

Lundin aksjonÊrene fÄr 0.95 AkerBp aksjer pr Lundin aksje + ca. 20 milliarder i kontanter pÄ deling.

Bytteforholdet stÄr fast, og ble kritisert fordi noen mente at RÞkke overbetalte for Lundin.


Hvis man skal se pÄ verdsettingen av selskapene ut i fra dagens produksjon, sÄ blir det uforstÄelig for smÄsparerene.


VAR produserer 240 tusen fat og er priset til 104 milliarder.

AkerBp produserer 210 tusen fat og er priset til 147 milliarder.

Lundin 190 tusen fat og er priset til 120 milliarder.

SÄ fÄr man selvsagt ta med seg nedsalget i VAR, de suverent stÞrste eierne selger med 12 prosent rabatt, noe som selvsagt sier mye om hva de forventer framover. De har ikke tid Ä vente 2 mnd. til lockup perioden var over.
Tror ikke at de solgte pÄ billigsalg, at de kunne ha ventet i 2 mnd og fÄtt 20 prosent mer.


Rett prising er veldig vanskelig, mange faktorer som skal vĂŠre med, selvsagt inntekter, utgifter.

Veldig vanskelig Ä verdsette framtidige verdier i prosjekter som gÄr fra 2022 til min 2028.
Er jo ikke sÄ lenge siden at Aker og Bp var fornÞyde med 350 krone og solgte seg ned.

Da var ikke Lundin pÄ bordet, men "verdien" av AkerBP resterende prosjekter var selvsagt klare.

Kostnadsbesparelser ved sammenslÄingen er vel ikke vesentlige.


SÄ fÄr man prÞve Ä verdsette hvor mye inntektene Þker framover pÄ grunn av krig, slutt pÄ korona etc.

PÄ kostnadsiden, sÄ sier det seg selv at de vil stige i takt med inflasjon og rentehevinger.

Til slutt, sÄ fÄr man se hva som skjer i verden aksjemarkeder ved Þkte renter og inflasjon.
Thunero
11.06.2022 kl 13:27 84001

Relgem: Hvis en bare ser pÄ markedsverdi i forhold til dagens produksjon, sÄ blir det litt mangelfull analyse. Den store fordelen Aker BP har i forhold til VÄr Energi, er at Aker BP har en Þkende og stabil produksjon langt fram i tid. Etter 2025 er det ikke klart hvor VÄr Energi skal fÄ Þkende produksjon fra. Jeg har ikke klart Ä se hvilke felt det er. Hvis du har det, sÄ fortell meg gjerne det. For Aker BP er svaret enkelt. Johan Sverdrup vil snart vÊre i full produksjon og vil produsere helt fram til 2070. I tillegg har Aker BP feltet Noaka som vil vÊre i produksjon i 2025. NÄr en verdsetter en aksje, kan en ikke bare se pÄ dagens inntjening og produksjon. En mÄ se fremover.

Hyggelig har det vÊrt siste mÄneder Ä kunne se pÄ besninprisen og bli glad for at den stiger :)
Redigert 11.06.2022 kl 13:30 Du mÄ logge inn for Ä svare
RELGEM
11.06.2022 kl 17:42 83789

Var jo nettopp det som var mitt poeng😀

Mange smÄsparere ser jo bare pÄ produksjonen i dag og olje og gass prisene.

Samtidig sÄ sender nedsalget i bÄde AkerBp og VAR et signal om hva de stÞrste eierne tror om markedsutsiktene kortsiktig.

DE VIL SELVSAGT PRØVE Å VEKTE SEG NED PÅ ET GUNSTIG TIDSPUNK.


SÄ har jeg forstÄelse for at mye mer har skjedd i AkerBP etter at de valgte Ä selge da aksjekursen var 350.

OVERTAKELSE AV LUNDIN OG EN KRIG.



NÄr det gjelder verdsetting av framtidige oljeinntekter, sÄ er det ekstremt vanskelig Ä kunne forutsi.

Ingen kan si hva olje og gass prisene blir i 2023, 24, 25 etc.

Samtidig sÄ er det selvsagt ekstremt bra at vi har hÞye olje og gassprisen i dag.

Inflasjon og hĂžyere renter sier selvsagt at innhenting av kapital og utbygging blir dyrere.