🚀🚀 REC Melder om Moses Lake-oppstart

Slettet bruker
RECSI 27.05.2022 kl 07:10 55063

REC Silicon skal starte opp igjen produksjonen i Moses Lake i løpet av fjerde kvartal 2023.
Selskapet hadde i første kvartal inntekter på 34,6 millioner dollar, ned fra 28,1 millioner i samme periode året før..

https://finansavisen.no/nyheter/industri/2022/05/27/7873134/melder-om-moses-lake-oppstart
Redigert 03.08.2022 kl 19:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.05.2022 kl 19:17 5736

Personer som har så lite å ta seg til i livet at de kommenterer foruminnlegg på aksjer de ikke eier er de synd i.
Tenk for et stakkarslig liv disse lever.
Utbytte123
28.05.2022 kl 18:12 5893

Slettet bruker skrev Som plc og nas? 🤣🤣
Nei. Fly er verre enn solenergi. For små marginer. Polarcus er konkurs for lenge siden. De drev ikke med salg av olje men seismikk. Har for øvrig ikke noe med dette å gjøre. Kos dere med sola og håper dere ser lyset i enden av tunnellen 🤣
Utbytte123
28.05.2022 kl 18:00 5584

Ja jeg tjener gode penger der om dagen 👍 Olje og gass. Men du er kanskje ikke på børs for å tjene penger men gjøre verden til et bedre sted 🤣 Lykke til med det.
Småplukker
28.05.2022 kl 17:54 5618

20 år til solenenergi er konkurransedyktig? Du er jo så hinsides bakpå at det ikke er vits i å begynne forklare deg engang. Fort deg over til oljesektoren der du hører hjemme.
Slettet bruker
28.05.2022 kl 17:53 5611

fattigstakkar skrev Nei, den var til Stabukk :)
👌
Utbytte123
28.05.2022 kl 17:47 5636

Hvorfor er det så mange rec tråder på forumet? Er det noen som tror at solenergi plutselig blir konkurransedyktig 🤣 20 År så kanskje vi er der, men har dere lyst til å tjene penger så er det mye annet som faktisk fungerer 🤣
DonJuan
28.05.2022 kl 17:43 5613

Enig det, men Bute står for 70% av silan gas salget i verden i dag. Bute har vel en Silan kapasitet på ca 20% av ML. Så hvis Hanwha skal ha de volumene det er snakk om fra ML så er det ikke for produkter som i dag benytter silan i produksjonen. Det var ihvertfall rationalet mitt for at de skal inn anode produksjon.
Slettet bruker
28.05.2022 kl 17:23 5665

Den der var vel ikke rettet mot meg, Fattig? Jeg trenger ikke å selge nå, sitter rolig.
MorganKane
28.05.2022 kl 17:01 5662

Sema er en ting. Noe annet er gunstige lån og lånebetingelser.

RECSI trenger uansett penger gitt at lånet på 110 Mill USD forfaller neste år. I tillegg er det også noen mindre avdrag og forpliktelser så om kommer rekende på en fjøl. Altså, kort fortalt, i presentasjonen sa de, som sant er, at netto cash beholdningen er 17 Mill USD. Alle bør da vite at de trenger penger hvis de da skal investere 60-100 Mill USD i ML, kanskje 150 Mill USD inkl arbeidskapital til lageroppbygging av både råstoff og produkter det neste året før driften begynner å kaste av seg...

Storm i ett vannglass. Men håper RECSI rydder opp i dette raskt. Det var småklønete presentert av May. Og det bør ryddes opp i.
Redigert 28.05.2022 kl 17:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.05.2022 kl 16:58 5666

Kopierer innlegget mitt fra i går kveld på en annen tråd. Kort fortalt så bør vi aksjonærer juble. James May sitt støy er bare kortsiktig.

Vi fikk i dag nyheter, selv jeg ikke forventet. Vi får beskjed om Moses Lake gjenåpning i slutten av 2023, med full drift allerede mot slutten av 2024. Bare la det synke inn for to minutter, fordi jeg husker tiden du pleide å nevne at REC aldri vil få kunder. Jeg husker tiden du pleide å si at Sila Nanotechnologies aldri var kunder av REC, eller visste om dem - når de egentlig var pilotkunder og nå skal investere 100M + USD for å prøve å få REC`s produkt. Group 14 har hentet 400M USD for å bygge fabrikk rett ved siden av REC. Chuck Sutton, fra REC Silicon har nylig søkt om utvidelser for nabotomta til REC. Kort fortalt:

Kundene kjemper for REC og en av kundene kjøpte seg til og med inn som eier, for å sikre sitt eget kapasitet før de andre, fordi de visste at etterspørselen kommer til å bli så stor. Vi snakker om energiskifte på verdensbasis de neste årene og tiårene. Under presentasjonen blir flere tidligere teorier om at Hanwha skal flå oss aksjonærer med å selge til kostpris avkreftet, fordi interim CEO sier selv at de forholder seg til markedspris.

Folkens. Vi fikk nettopp nyhetene om at Moses Lake skal gjenåpnes. Bæreklossen i REC Silicon, fremtiden for batteri verden`s Silicon Valley. Vi fikk nyheter om at Hanwha konsernet alene tar hele kapasiteten til REC. Lever vi på samme planet her? Hvordan kan man vri på noe så stort som noe negativt? Vi snakker om full kapasitet allerede i 2024? Dra frem kalkulatorene. Legg kontraktsprisen litt under markedsprisen. Begynn å vurdere å legge inn utvidelser og ytterligere fabrikker, fordi de kommer fortere enn du aner.

Det er dessverre ett sted selskapet virkelig feilet og det er rundt kommunikasjon. Jeg har ofte og gjentatte ganger kritisert ledelsen til REC rundt hvordan de formidler budskapet sitt til markedet. Her er det helt essensielt at vi får forbedring og forhåpentligvis vil en ny CEO gjøre akkurat dette. Kommunikasjon og tillit er nødvendig. Du kan ikke kommunisere til markedet at ytterligere kapital vil være nødvendig uten å si at dette er fordi opptrappingen skjer langt hurtigere enn planlagt. Oppgraderingene skjer langt hurtigere enn opprinnelig antatt. Nyhetene vi får i dag, er så positive som de kan bli, men ettersom vi har en CFO som egentlig ikke er egnet til å fortelle om fremtiden til selskapet, så kommer selveste budskapet uklart frem. Det at han blir nervøs og sier ingen flere spørsmål rundt finansiering, fører til enda mer usikkerhet, men da anbefaler jeg dere om å se på tidligere kvartals presentasjoner. Dette er ikke en mann som er komfortabel med å snakke. Se på forrige presentasjon, ble ferdig med en gang.

Personlig så feirer jeg i kveld og vil nyte helgen. Vi langsiktige har vunnet. Det er ikke lenger snakk om konkurs, men så mye konkurranse for produktene til REC at alt skjer mye fortere enn opprinnelige tidslinjer. Ja, selveste oppstarten blir litt forsinket, men opptrapping til 100% kapasitet forekommer i løpet av 2024. Sier det en gang til. Det er stort. Videre fortsetter May med å informere oss om at han fremover kommer til å kommunisere mer med markedet. Helt fantastisk at REC vil begynne å gi oss konkrete oppdateringer. Første oppdatering til oss kommer nok allerede når avtalen mellom Hanwha Solutions, Hanwha Corporations og REC blir signert. Her har vi utrolig mye å se frem til fremover og blue sky scenario blir oppfylt under alle omstendigheter.

Avslutningsvis;

Jeg oppfordrer selskapet til å ta flere emisjoner. Jeg elsker emisjoner hvis det fører til ytterligere vekst og større avkastning for meg som en aksjonær. Fremtiden vi haussere har snakket om i flere år er på vei. Dette er ikke snakk om sell on the facts bla bla. Dette er snakk om en CFO som ikke klarer å kommunisere og skremmer markedet, men det er bare kortsiktig støy. Virker også som om verden er på vei til å hente seg litt igjen og Nasdaq avslutter over 12.000 som har vært et viktig punkt og blitt testet flere ganger den siste måneden.

Nei. La oss ikke bruke helgen til å krangle med hverandre. Spesielt på dager som i dag. Det virker bare useriøst. La oss heller forholde oss til fakta og adskille mellom markedsverdi og fundament. To helt forskjellige ting.

Vær snill og ikke siter meg og begynn med store diskusjoner og krangling. Orker ikke det. Lang uke. La meg hvile og nyte helgen min. Ønsker en god helg til alle.

Redigert:

Styret kan benytte seg av det forrige styret`s emisjonsfullmakt, men her tror jeg det kun gjenstår 7% igjen. Skal selskapet ta en emisjon, så må dette formidles til oss og hva formålet er - også avgjør vi aksjonærer det sammen. Mao; kursen vil fly først, akkurat som sist.
Onmyway
28.05.2022 kl 16:50 2636

De ble nevnt i batterisammenheng under Q&A:

Douglas Moore

Okay. We mentioned in today’s release that we will supply Hanwa with silane gas. Is Hanwha also venturing into the battery space?

James May

That’s a question that you’re going to have to ask Hanwha. The – there are several companies that are looking into my understanding is that Hanwha will participate in that market.

https://seekingalpha.com/article/4515046-rec-silicon-asas-rnwef-ceo-james-may-on-q1-2022-results-earnings-call-transcript
omac
28.05.2022 kl 16:40 2694

Dette stresser jeg ikke med, jeg er sikker i min sak og tiden er på vår side nå, For hver dag som går blir det kortere til oppstart
karve
28.05.2022 kl 16:37 2695

Godt sagt, og så enig Flyers 👍 Fundamentet er lagt. Hvis en som meg, og de er det en del av, har vært med på alle berg og dalbaner siden starten og nå sitter og sutrer burde de jammen tenke seg om. Jeg tror faktisk de fleste i dette fora ikke har eid Rec mer enn 1-2 år, og aner ikke hvor turbulent den har vært.
fattigstakkar
28.05.2022 kl 16:36 2660

Forventet kurs for REC om tre år vil ikke påvirkes av den merkelige korreksjonen i går, men jeg skjønner at det er irriterende om du hadde planer om å innkassere hele gevinsten om noen måneder. Nå vet ikke jeg hva du trenger pengene til, men hvis det er tillegg til pensjon kunne det kanskje være en ide å selge noen prosent hvert år framover? Med gårsdagens melding er framtiden sikret for REC og det kan fort være en solid utbytteaksje om 3-4 år
også.
Redigert 28.05.2022 kl 16:37 Du må logge inn for å svare
c
28.05.2022 kl 16:28 2578

Det får vi verkligen hoppas. Måste säga jag är förvånad över hur marknaden lyckades ignorera nyheten om 100% produktion, och irriterande med rubriker som enligt mig förvränger ett oerhört positivt besked till dess motsats. Hoppas på uppdaterade analyser nästa vecka.
grey
28.05.2022 kl 16:18 2592

Det er vel ingen som har sagt at Hanwha skal inn i silan-anode? Der er jo andre bruksområder for denne gassen.. Veldig bra at Hanwha kan tilby offtake allerede i 2024. Av det vi vet så langt vil det ta vesentlig lengre tid før Sila og G14 kan representere offtake som monner i forhold til tilgjengelig kapasitet..
omac
28.05.2022 kl 16:01 2565

Det blir mange nok som ser pengene på gaten her, vi er godt over 20 neste uke
Slettet bruker
28.05.2022 kl 15:53 2609

Det kan godt, være grabein. Dette med forvirrende utsagn av May, synes jeg er en storm i et vannglass. Han redegjorde på overordnet nivå, hvorfor Rec trengte mer penger og at han ikke kunne konkretisere hverken tid eller penger. SEMA er usikkert og de vet ikke om dette kommer eller evt når det kommer. De er i forhandlinger med flere aktører, inkludert Hanwha, som potensielt skal betale store forskudd på leveranser.
At May ikke kan konkretisere tid og penger sier seg selv. Han leder et børsselskap. Markedet reagerte som det gjorde, og det er ikke May sin feil, mener jeg. Tipper Rec vender nordover, ganske snart.
Ha en fin, fin lørdag, folkens. Snart er det Formel 2 sprintløp i Monaco og etterhvert CL finale.
Redigert 28.05.2022 kl 15:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.05.2022 kl 15:37 2615

Kan utspillet om kapitalbehov være strategisk mtp å prøve å få inn litt "SEMA-penger"?
Stabukk
28.05.2022 kl 12:07 3013

Restart-nyheten mange tolmodige aksjonærar har venta på lenge, var viktig. Men den klønete og utydelige meldinga om mulig kapitalbehov spolerte eit viktig løft i kursen. Har fremdeles stor tru på Rec sine mulighetar, og like stor tru på Hanwha som ny største eigar. Hadde sett fram til betre info til markedet, men no veit eg ikkje kva eg skal tru. Det nye styret bør snarast avklara mulig auka kapitalbehov og informera markedet. Alt tyder på at dei også må få på plass ein ny og meir talefør CEO. Inntil vidare er eg redd short og traderar får «kosa seg” vidare. Min tålmodighet er i ferd med å renna ut i forhold til å finna andre og meir fornuftige aksjar.
Slettet bruker
28.05.2022 kl 12:07 2995

Tidlig pensjonist hadde vært helt ok!
Mye skal gå galt om ikke verdien mer enn dobler seg det neste 1,5 året. Det kan trylles frem mang en kanin opp av hatten innen den tid, svært mange positive og store muligheter for ML. Her er det bare å lene seg tilbake og se ting utfolde seg foran våre pc-skjermer eller mobiltelefoner. Lener man seg langt nok tilbake kan man samtidig ta av lesebrillene og nyte utviklingen enda mer.

Gårdagens nyheter kunne ikke blitt bedre. Jeg for min egen del ventet ikke på oppstart melding, det hadde jeg ikke forventet meg. At det i tillegg forhandles om offtake av hele ML hadde jeg ikke drømt om engang på nåværende tidspunkt.

La short herje, traderene holde på, for toget har nettopp begynt sin ferd, og ingen vet hvor det ender, men langt skal det. De mange små selger, de store kjøper seg stadig mer opp i selskapet. Det blir etterhvert trangt inn døra.
Slettet bruker
28.05.2022 kl 11:54 3030

I ettertid må jeg si at du traff perfekt med analysen din og var framsynt Derrick! Er du aksjonær i selskapet eller er du her kun for å advare unge uvitende aksjonærer om eufori og måteholdenhet?
Onmyway
28.05.2022 kl 11:54 3038

Kan vel ha vært en kombinasjon av dårlig forberedt pga tidspress fra avgjørelsen til fremleggelsen, og at han var redd for å si for mye. Og kanskje ikke helt rette mannen på rett plass… Savnet TT i går og hadde unnet han å få legge frem dette.
Nsxnsx
28.05.2022 kl 11:52 3023

Når man får med seg detaljene i rapporten så er det bare en ting å gjøre.....drit i kursutvikling og fokuser heller på hva selskapet forteller om fremtiden.

De som klarer det og kjøper litt mer aksjer hver gang man har midler tilgjengelig vil komme ut som vinner noen år frem i tid. Det vi alle ventet på var en bekreftelse fra selskapet på at de satser for fullt igjen. Den har vi nå fått, og ikke bare at de satser som antydet, men faktisk at de vil gå myyye lenger, myyye raskere.

Gleder meg til en gedigen fest i Moses Lake i nær fremtid :)
Nsxnsx
28.05.2022 kl 11:37 3080

Om de trenger mer penger så er det jo for å finansiere noe som er STØRRE enn det vil alle tror. I min bok er det kun en god ting.

Det som var negativt var måten det ble fremlagt på....derfor mine venner- vil dette ordne seg til det beste for oss alle.

Tidlig pensjonist tilværelsen er fremdeles IKKE avblåst :)
Onmyway
28.05.2022 kl 11:17 3116

May ga en forklaring under presentasjonen i går på utsettelsen av Q1. Synes heller ikke det er så unaturlig, med tanke på at nytt styre kom inn rundt samme dag som rapporten skulle fremlegges. Samtidig var vi mange som trodde at det ville komme nyheter rundt fremleggelsen - og det fikk vi jammen rett i :)
Slettet bruker
28.05.2022 kl 10:37 3300

Kanskje skal Hanwha corp bygge fabrikk i ML🤷
Biden har vært på besøk i Sør Korea. Han har jo et ekstremt fokus på halvledere🙂
Creo
28.05.2022 kl 10:20 3401

Ble ikke AGM også utsatt i år? I så fall kan vi allerede 22.juni ha alle svarene på både utviklingsplanene og hvor mye penger som kreves for å få alt på plass. Jeg synes det lå mye mellom linjene i guidingen - at større nyheter er nært forestående. Rec jobber knallhardt og er tilbake - sterkere og større enn noen gang tidligere.
Ser ikke bort fra at det er Rec selv som skal bygge wafer/ingot fabrikk på sin egen tomt og at det i tillegg kommer en ML 2 som skal serve batteriselskapene i Moses Lake. Ser vi på tidslinjene for bygging av fabrikker, kan wafer/ingot fabrikk være klar i 2023 og ML 2 klar i 2024. Jeg blir ikke overrasket om penger til dette skal stemmes for allerede 22.juni. Noen som tenker det samme?
Redigert 28.05.2022 kl 10:27 Du må logge inn for å svare
Mossegutt
28.05.2022 kl 09:51 3577

En kjip kortsiktig utvikling i aksjekurs på en dag med gode nyheter.
Spørsmålet er jo om ordlyden er , vi trenger mer penger, eller vi trenger muligens mer penger, og ikke minst til hva ?
Om vi skal ekspandere og det kommer større ting en vi ser for oss, ja så er vel en EMI ikke veldig farlig.
Trolig drar kursen oppover etterhvert, og når en evnt EMI settes så er det langt over dagens kurser, pust med magen, dette blir bra dette 😘
Redigert 28.05.2022 kl 09:52 Du må logge inn for å svare
VL
28.05.2022 kl 09:32 3714

Nedside må vel være at Sila eller Group14 ryker, at solid state batteri tar dem igjen. Sol sektoren dundre videre og med Hanwha i ryggen så føler jeg meg trygg( hvis ikke de sluker selskapet i fremtiden for en høyere sum).
Når det gjelder ulykke så kan det skje med hvem som helst, ser på Equinor og Norsk Hydro.
Slettet bruker
28.05.2022 kl 09:26 3754

Med en short på over 8 millioner aksjer for Voleon så skal man ikke se vekk fra at det er tilfelle. Det samme så vi da det ble annonsert at HS overtok de resterende aksjen til Aker.
Slettet bruker
28.05.2022 kl 09:14 3805

Finnes vel ikke nedside her. Nå er det bare snakk om hvor høyt vi kan gå mtp kapitalen May vil ha. Hvor vannet ut kan vi bli, evt hvor mye lån blir det kanskje.

Fabrikken kan selvfølgelig gå i lufta i en eksplosjon første arbeidsdag etter åpning. Villig til å ta den risikoen.
halvpris
28.05.2022 kl 09:11 3723

Og hvem sitter med denne posten ? Blir nok dekket inn.

POSITION HOLDER SHORT POSITION SHORT PERCENT POSITION DATE (DD.MM.YYYY)
VOLEON CAPITAL MANAGEMENT LP 8 367 182 1,98% 23.05.2022

Rec skal exspandere hele sin produksjon. Dette blir en pengemaskin