RECSI uke 22
Kursen endte på 18,83 i uke 21 etter at aksjer for 442 millioner ble omsatt på fredag 27.05 (nr 2 etter EQNR) etter fremleggelsen av Q1 med melding om åpning av Moses Lake. Kursen var en kort tid oppe i 20,90 og bunnet på 18,38. Resultatet ble -3,93% for fredagen.
Redigert 30.05.2022 kl 09:24
Du må logge inn for å svare
Veldig pussig at de som kjøpte 5mill aksjer igår i sluttauksjonen til 19,20 ikke vil ha den på 18.74 :-)
Lollo
03.06.2022 kl 12:19
4526
Voleon, I have a message for you !! Your short in Rec will get a hell of a beating. Mine 165k får dere aldri !!
omac
03.06.2022 kl 12:19
4555
du får ikke 5 mill aksjer til 18,74 og det vet de som kjøpte i går og ligger stille.
Skalleknarp
03.06.2022 kl 12:21
4600
Det er vel ikke noen som benytter "I buy for 10 but sell to you for 9" taktikken her inne.. (Uten at de må)
Redigert:
Kanskje det blir omvendt for short. "I sold for NOK 13 but I buy from you for NOK 25 - please??" :)
Redigert:
Kanskje det blir omvendt for short. "I sold for NOK 13 but I buy from you for NOK 25 - please??" :)
Redigert 03.06.2022 kl 12:24
"He added that although the company can get silane from multiple sources to start, as Sila grows its production it will need to either get silane from REC or make its own"
Blir spennende å se hva de går for. Det er vel ikke utenkelig at alle disse batterianodeselskapene snakker sammen om mulighetene for å bygge silankapasitet selv, i et JV. Hvor realistisk det er, vet jeg nå ikke helt, men tipper det hvertfall har blitt nevnt over en kaffekopp. Sila uttrykker ikke offentlig, noen bekymring rundt silangass leveranser.
Blir spennende å se hva de går for. Det er vel ikke utenkelig at alle disse batterianodeselskapene snakker sammen om mulighetene for å bygge silankapasitet selv, i et JV. Hvor realistisk det er, vet jeg nå ikke helt, men tipper det hvertfall har blitt nevnt over en kaffekopp. Sila uttrykker ikke offentlig, noen bekymring rundt silangass leveranser.
Redigert 03.06.2022 kl 12:30
«He added that although the company can get silane from multiple sources to start, as Sila grows its production it will need to either get silane from REC or make its own»
Gjør Rec seg alt for «kostbar» så kan man miste en god kunde. Rec er bare nødt til å utvide for det er jo ikke bare i 2024 Hanwha kommer til å ta all produksjon. De tok også all Silanegas produksjonen. Ett produkt som Hanwha i utg pktet ikke har bruk for i sin produksjon. Kommer Hanwha til å videre selge dette til SilaN? I prospektet til SilaN så var det vel ikke veldig mye sila gass de trengte første året hvis jeg husker helt riktig.
Gjør Rec seg alt for «kostbar» så kan man miste en god kunde. Rec er bare nødt til å utvide for det er jo ikke bare i 2024 Hanwha kommer til å ta all produksjon. De tok også all Silanegas produksjonen. Ett produkt som Hanwha i utg pktet ikke har bruk for i sin produksjon. Kommer Hanwha til å videre selge dette til SilaN? I prospektet til SilaN så var det vel ikke veldig mye sila gass de trengte første året hvis jeg husker helt riktig.
Ja, men de kunne fått en del opp til feks 19,10 og det er billigere enn igår. Rart :-)
Og det er helt sikkert ingen som ligger på begge sider av det kjøpsbordet på 5mill, kun reelle kjøp selvfølgelig :-)
Og det er helt sikkert ingen som ligger på begge sider av det kjøpsbordet på 5mill, kun reelle kjøp selvfølgelig :-)
Redigert 03.06.2022 kl 12:37
Jo da, kursmessig optimist. Men, det er gjort med kalkulator.
Salgspris over 20 dollar/kg: ja
Full produksjon fra q4 2024: ja
Med 15 multippel (som er 7 x lavere enn snittet for solar i USA) som kommer du ikke under kursmål på 82 kroner.
Det er i tillegg en del bonus som kan poppe opp:
Høyere salgspris enn 20, SEMA, utvidelser.
RECsi skal himmelhøyt. Det gjelder å erstatte kursen og forumklovneri - med selskapets uttaleser og kalkulator.
Da blir kursmålet høyt/ enten man liker det eller ei💲💲💲🚀
Salgspris over 20 dollar/kg: ja
Full produksjon fra q4 2024: ja
Med 15 multippel (som er 7 x lavere enn snittet for solar i USA) som kommer du ikke under kursmål på 82 kroner.
Det er i tillegg en del bonus som kan poppe opp:
Høyere salgspris enn 20, SEMA, utvidelser.
RECsi skal himmelhøyt. Det gjelder å erstatte kursen og forumklovneri - med selskapets uttaleser og kalkulator.
Da blir kursmålet høyt/ enten man liker det eller ei💲💲💲🚀
Smaug
03.06.2022 kl 12:39
4505
Veldig så bratt bakken var idag 😅 skal vel ned til 18,4 så vi får den berømte 1 kr fra topp til bunn.
Hvis Sila ogG14 skulle sammen, eller hver for seg starte silan produksjon, så blir jeg meget overrasket. Vil tro de har mer enn nok med å fokusere på sitt produkt og sin teknologi, om de ikke skal ha silangass produksjon i tillegg å bry seg om.
Skal aldri si aldri, men tror nok slike uttalelser, kun er et forsøk på å ha et lite forhandlingskort å spille ut når de skal i forhandlinger med REC.
Men, for å være realistisk, så kommer det nok et rør over gata til Sila.
Skal aldri si aldri, men tror nok slike uttalelser, kun er et forsøk på å ha et lite forhandlingskort å spille ut når de skal i forhandlinger med REC.
Men, for å være realistisk, så kommer det nok et rør over gata til Sila.
Nsxnsx
03.06.2022 kl 12:54
4428
Min påstand: mer eller mindre alle småaksjonærer i Recsi er "ferdig kjøpt" og er blakke bortsett fra aksjene de eier.
Det er hvorfor det er så lett å styre kursen for short.
Med en gang en "fersk" stor aktør bestemmer seg for å gå inn, er denne karusellen ferdig.
Det er hvorfor det er så lett å styre kursen for short.
Med en gang en "fersk" stor aktør bestemmer seg for å gå inn, er denne karusellen ferdig.
Amatørboksing idag og ingen rift om billettene. Håper Tysen kommer opp i ringen på slutten av dagen
Snart kommer feriepengene🤣
Ikke vanskelig å lese hva som skjer. VOLEON roboten står til minus og uten volum (fight club) så vil den klare å senke kursen. Når det er fight club så må det mer krefter til og det bare forsterker volumet. Jeg har bestilt billetter til figt club idag, starter kl 1400. Hver klar ringside :-)
Skalleknarp
03.06.2022 kl 13:23
4331
Hva om det plutselig kommer en stor "Packmann" og kjøper hele greia foran øynenen på RECSI og HS...? I det store bildet er dette bare småpenger som kan bli stooor business for rette aktør. Kunne i så tilfelle være Musk som i steden for å kjøpe Twitter heller bruker noe lommerusk på å kjøpe RECSI... for å fremme sin batterisatsning...?? (Bare litt kospirasjon på fredags ettermiddagen...:)
PS: Litt trøst til de som lider av "RT-droppsyken". Aksjen er fortsatt opp 10% siste måned. Det er bare siste uken det har buttet litt mot - Vi satser for at dette fortsetter i Juni... !!!
PS: Litt trøst til de som lider av "RT-droppsyken". Aksjen er fortsatt opp 10% siste måned. Det er bare siste uken det har buttet litt mot - Vi satser for at dette fortsetter i Juni... !!!
Redigert 03.06.2022 kl 13:28
Har stor tro på at bl.a. The "Yankee Doodle" is coming to day.
Noen som vet hvilket eiendomsregister som ble brukt til å finne ut at Sila hadde kjøpt nabotomten til REC før det var offisielt? Det er jo blitt solgt en tomt i nærheten som vi enda ikke vet eierskapet til! Hadde vært spennende om det viste seg å være OneD som noen har vært inne på tidligere.
Smaug
03.06.2022 kl 14:14
4150
Algoritmene skal ha for at de er sykt gode i geometri når man ser på hvor fin og rett streken er😆
Voleon har satt betydelig short denne uken, er det det vi ser et resultat av nå? Regner ikke med Voleon bruker så mye krutt på dager de ser at robotene dems får mye motstand, men heller velger å bruke shorten på dager med langt lavere omsetning og mulighet til å påvirke kursen, som feks i dag?
Småplukker
03.06.2022 kl 14:33
7495
klarer ihvertfall ikke å skjøne at "Rec gjør det alltid bra på fredager" har noen gyldighet.
Du tenker på denne?
https://ccfs.sos.wa.gov/#/BusinessSearch
De går under navnet "SINANODE NORTH AMERICA, INC" der hvis jeg har forstått det korrekt.
Ingenting nytt som jeg kan finne, enda :)
https://ccfs.sos.wa.gov/#/BusinessSearch
De går under navnet "SINANODE NORTH AMERICA, INC" der hvis jeg har forstått det korrekt.
Ingenting nytt som jeg kan finne, enda :)
Når det er sagt, så er det jaggu ikke langt fra pilot-prosjektet deres registrert på "1800 ROAD N NE" og tomten vi snakker om ;)
Redigert 03.06.2022 kl 14:38
Intravenøsiu
03.06.2022 kl 14:46
7752
Sinanode er OneD, Sinanode er navnet på anode materialet de produserer.
Spennende. Jeg elsker denne type gravende "journalistikk" :)
Det virker å være en betydelig størrelse på tomten som er solgt. Så det kan i alle fall ikke være snakk om en pølsebod som skal settes opp der:)
Utviklingen i Moses Lake er jo nå et skikkelig scoop, for den rette oppegående journalist. (dersom vi har noen oppegående da).
Noen med forbindelser her !!. 😎😎.
Noen med forbindelser her !!. 😎😎.
Sa2ri
03.06.2022 kl 15:46
7305
Onmyway skrevInnlegget er slettet
Økningen var nok ikke i går men på mandag :-) (01.06.22)
Onmyway
03.06.2022 kl 15:47
7296
Sorry! Slettet akkurat innlegget - kom på at det allerede var 3/6!
Redigert 03.06.2022 kl 15:47
Det er lett å ta feil. Jeg snakket med en god kollega i dag, han trodde faktisk det var onsdag.
Onmyway
03.06.2022 kl 16:00
7241
Godt vi er flere! Men nå ser den nedadgående kurven jammen ut til å flate ut. Nå tar jeg en øl og venter på sluttauksjonen og langhelg!
Det er to grunner til at kursen synker i dag. Voleon og enkeltes følelser.
Nedgang er kun vorspiel til oppgang
Onmyway
03.06.2022 kl 16:28
9271
Småplukker skrev Flate ut og flate ut fru Blom...!
Den flatet litt nedover igjen, hehe. Men lavt volum - ikke noe som bekymrer meg.
Slettet brukerskrev Det er to grunner til at kursen synker i dag. Voleon og enkeltes følelser.
Ja, merkelig tidspunkt å slippe korta på. Enten man liker det eller ei, så har RECsi klart det. Jeg har tid til å vente, for jeg veksler ikke tusenlapp med en 200-lapp:)
Redigert 03.06.2022 kl 17:42
Da er det vel bare å gratulere VOLEON med dagen idag. Lurer på hvor mye krefter de brukte på dette. Hadde håpet på en litt bedre dag må jeg innrømme.
Vi har ikke med smågutter å gjøre og det gjør faktisk risikoen i aksjen en del større. Et svært negativt marked kan redde VOLEON.
Uken endte ned ca 60 øre selvom vi fikk en del avklaringer fra May. Skuffende.
Vi har ikke med smågutter å gjøre og det gjør faktisk risikoen i aksjen en del større. Et svært negativt marked kan redde VOLEON.
Uken endte ned ca 60 øre selvom vi fikk en del avklaringer fra May. Skuffende.
Redigert 03.06.2022 kl 16:55
Stor sannsynlighet for at de økte i dag. Dette er klassisk Voleon. Bortsett fra at de ikke greier å senke såpass som de pleier. Det som fryder meg er at de er i ferd med å bruke opp kvota på hvor mye short de kan tillate seg. Og vi vet alle hva som skjer når de ikke har mer å selge.. God helg
FMI
03.06.2022 kl 16:52
8967
Jeg klarte ikke motstå fristelsen og tok litt påfyll da jeg trodde 18,45 var bunnen; det var den åpenbart ikke. Like fullt et hyggelig kjøp 👍
Åpenbart svært negativt at ML skal starte opp. Dette må selskapet merke seg og snarest dementere. Steng for godt, så skal du se det blir fart i kursen.
- Solenergi er avlyst
- Silan-anoder er avlyst
- Klimakrisen er avlyst
- Uavhengighet til diktaturer er avlyst
- Energisikkerhet er oppskrytt
- Slavearbeid er greit
- Kullfyring og olje er framtiden
God helg.
- Solenergi er avlyst
- Silan-anoder er avlyst
- Klimakrisen er avlyst
- Uavhengighet til diktaturer er avlyst
- Energisikkerhet er oppskrytt
- Slavearbeid er greit
- Kullfyring og olje er framtiden
God helg.
Smaug
03.06.2022 kl 17:16
8750
Lenge siden vi har sett så røde tall på REC. Hadde et håp om en mer stabil kurs etter melding om gjenåpning, men Voleon lever dessverre enda i beste velgående. Hva skal til for at de går ut av seskapet når ikke melding om åpning gjør det? Ingen tvil om at kurden hadde vært en helt annen uten dems herjinger.
Babbai
03.06.2022 kl 17:25
8682
Det var en som sa at det står i avtalen når aksjer for utlån må leveres tilbake... vet ikke om dette stemmer, men i så fall må jo den som låner ut aksjene vite noe om hvor lenge denne shortingen skal foregå? De som låner ut kan jo i så fall også trade litt i samme periode... Evt opplyse andre om shortperiode eller annen verdifull info...
Sa2ri
03.06.2022 kl 17:30
8629
Som regel er det ikke noen sluttdato for lån av aksjer. Noen meglerhus har derimot et krav om at lånte aksjer må leveres tilbake før årsslutt. Med det sagt, så kan utlåner (som regel) kalle tilbake aksjene når vedkommende ønsker - ref. bare å google hva som skjedde i NAS for noen år siden når Bjørn Kjos kalte tilbake aksjene han hadde lånt ut.
Sa2ri
03.06.2022 kl 17:50
8493
I følge CEO var det kommet opp noen skilter på ulike eiendommer i nabolaget til RECSI, og OneD var ett av skiltene som var kommet opp. Ønsker man å finne ut noe mer konkret om dette er det bare å leie en UBER "over there" for så å få vedkommende til å kjøre til det aktuelle området, ta bilder og sende på mail/SMS eller lignende.
Anywhere
03.06.2022 kl 18:19
8331
Det lave volumet lokket meg til å øke igjen i sluttauksjonen i dag. Så får vi se utover neste uke, om det blir en kjapp trade. Har lott oljeakajer som jeg tenker å snart veksle inn og derav kunne jeg tenke meg Recsi lav fortsatt en stund...