RECSI uke 22

solfylt
RECSI 30.05.2022 kl 07:25 77639

Kursen endte på 18,83 i uke 21 etter at aksjer for 442 millioner ble omsatt på fredag 27.05 (nr 2 etter EQNR) etter fremleggelsen av Q1 med melding om åpning av Moses Lake. Kursen var en kort tid oppe i 20,90 og bunnet på 18,38. Resultatet ble -3,93% for fredagen.
Redigert 30.05.2022 kl 09:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.06.2022 kl 19:25 7681

For en dag! Jeg synes det er så fascinerende å se volumen som er i REC for tiden. Har vært et helt annet nivå siden informasjon om nabotomta ble kjent. Hvis vi ser litt på USA, ser vi at Nasdaq henter seg igjen, etter flere tøffe måneder. Solaksjene eksploderer igjen. Politikerne sier at de snakker mer rundt fornybare incentiver. Teknisk analyse er til vår favør. De klarte ikke å få denne ned til 15-16kr denne gangen, fordi interessen er for stor.

Vi må huske at vår bestevenn som shorter REC følger teknisk analyse. Dette styrer ikke kursen, men kan påvirke mentaliteten, som igjen lager et selvoppfyllende effekt. Hvis de begynner med short og alle andre begynner å selge, så vil de shorte mer. Taktikken fungerer. Med en gang kjøperne bare spiser i mot aksjene deres og fortsetter kjøpspress, så vil deres robot automatisk endre taktikk og begynne å dekke.

Informasjon delt av Vilter rundt Pareto konferansen samt informasjon delt av Sa2ri rundt møtet med ledelsen i REC er helt gull. Dette sprer seg fort og folk vil være villig til å tilgi uttalelsene til May.

Her er det bare å følge med spent. Ikke ofte jeg spår kurs, fordi jeg bommer jo bare, men jeg er overbevist om at når 20-tallet blir brutt for godt så vil veien til 30kr komme ekstremt fort. Tiden gir oss fasit.
Skalleknarp
02.06.2022 kl 19:45 7510

Ser at Kina opplyser at de skal doble sin satsing på sol og vindkraft innen 2025 (!) Da har de vel ikke så mye å selge…?
Babbai
02.06.2022 kl 19:48 7493

Joda, er det penger å tjene så bygger de mer. Kina kan ekspandere raskere en USA klarer å stave SEMA.
Stonks_
02.06.2022 kl 21:19 7013

Sånn at det bare nevnes, kontrakter er ikke meldepliktig info. Så det kan være at recsi ikke har lyst til å gi beskjed om kontrakt med hanwah, men tenker at for deg så er en kontekst så kursdrivende at det anses som meldepliktig info, men etter reglene så er de ikke pliktig å melde, men kanskje dem gjør det alikavell for å være aksjoner vennlig og for å bygge kredibilitet hos aksjonærene igjen. Hvem vet, men det er på papiret ikke meldepliktig info
Sa2ri
02.06.2022 kl 21:30 6931

Der er vi nok ikke helt enige. Dersom en aktør tegner en kontrakt som tar "alt" et selskap kan produsere, så er nok det meldepliktig informasjon. Mindre kontrakter er kanskje ikke det, men jeg vil tro at Hanwha har en egeninteresse i at kontrakten de kommer til å innngå med RECSI meldes når signaturene er satt på papiret.

Her kan man jo også se hen til andre selskaper på OSE som SUBC/AKSO/TGS eller tilsvarende som i god aksjonærånd melder kontrakter de inngår, og da spesielt de litt større kontraktene. Dette skaper tillit og sørger for at aksjonærer med et noe mer langsiktig perspektiv (også relatert til mulig fremtidig ubytte) investerer i denne type selskaper. Dersom RECSI skal bli et slikt selskap, som solide investorer ønsker å plassere penger i, så er melding om denne type kontrakt(er) særdeles viktig.
Slettet bruker
03.06.2022 kl 00:07 6234

Skråblikk Otovo:

Pris på børs: 3,83 milliarder.

Markedet har åpenbart stor tro på sol😂

Skulle man begynt å regne med samme kalkulator på RECsi, så måtte kursen vært over tusen.

Anywhere
03.06.2022 kl 08:10 5705

Tar vel helg på ca 20,35 med topp rundt 20,78?
Slettet bruker
03.06.2022 kl 08:16 5721

Yea right 😂😂
Skalleknarp
03.06.2022 kl 08:23 5661

Enig i det. De hadde vel vedtatt SEMA i en forkortet lunchpause om de hadde sett behovet for det. Poenget er at dette skjer i et tidsrom der det ser ut til å bli behov "all over". Kina skulle øke kraftleveranser fra kullproduksjonen i nevne tidsrom, og det er et svært dårlig signal til verden og gir "sorte paneler" som "ingen andre vil ha". Håpet for USA og andre land er jo at de klarer å stable på beina egen produksjon av det som behøves for å ha hele linjeproduksjonen utenfor Kina i nevnte tidsrom.
Stabukk
03.06.2022 kl 08:27 5608

Det at «solide investorer» får auka tillit og vil plassera pengar i Rec er viktig. For meg er det viktig at Hanwha har gått inn med ca 2,8 mrd kr. Inntil vidare tar eg sjansen på at det er til fordel ikkje berre for den koreanske giganten, men også småaksjonærar.
Men etter Hanwha med 33,33% er det no berre to aktørar med postar over 1%: Morgan Stanley på 3,67% og BNP Paribas på 1,53%. Meir kamp om å bli medeigar kan komma med betre info og Q-rapportar som ber bud om utbytte. Då er det berre å håpa at både større fond og kanskje Folketrygdfondet er med og løftar kursen.
Gjerne tyske småaksjonærar gjennom Clearstream Banking. Just the same for meg, berre kursen stig!
Så føler eg det blir for naivt å sjå bort frå at Hanwha vil prøva å ta fullt eigarskap. Største aksjonær vil vel vera den nærmaste med slike ambisjonar dersom stadig fleire lukrative avtalar dett på plass…
Slettet bruker
03.06.2022 kl 08:36 5495

Finner du det sannsynlig?

Hvorfor skal Hanwha tilby Rec kontrakter på 100% av kapasiteten, før de evt kjøper selskapet? Når disse kontraktene signeres vil dem jo fort måtte betale noen milliarder ekstra ved videre oppkjøp.

Det gir ingen mening noen plass. Mener jeg da.
Skalleknarp
03.06.2022 kl 08:38 5506

De har allerede 33,3% så det gjenstår bare 66,6%. Faren for oss aksjonærer i dag er at kursen reflekterer kostnad for bygging av ca. 60% av 1 - en fabrikk i dag. Da er 15% eierandel Yulin utenfor. Mao, det vil jo også være en risiko for oss om de skulle klare å få "liv" i Yulin igjen... (Det er jo en stooor verdi og muligheter bare der om den skulle bli oppskrevet fra 0 igjen...)
Redigert 03.06.2022 kl 10:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.06.2022 kl 10:15 4941

Meget lavt volum hittil idag og kursen er relativt stabil. Skal bli spennende å se om volumet tar seg opp og vi får en nordlig retning inn mot langhelgen.
Anywhere
03.06.2022 kl 10:16 4989

Etter volum å dømme i dag, som nesten er oppsiktsvekkende lavt, så tyder mye på at roboter er delvis of the hook.
Kursen er marginalt ned, og skulle den trekke noe mer, så er det nok en god trade for dagen før volum kommer inn etter at roboter er snudd om.
maseeh
03.06.2022 kl 11:25 4586

Central Washington is gaining clout in the battery technology industry.

In May, Alameda, California-based battery tech company Sila Nanotechnologies Inc. announced the purchase of an over 600,000-square-foot facility in Moses Lake, while its Woodinville-based competitor Group14 is building a facility in Moses Lake slated to open in the second half of 2023.

For Sila and Gene Berdichevsky, the company's co-founder and CEO, the decision to open a facility in Moses Lake came down to talent, clean hydropower and the ability to find a pre-existing space.

"We are very keen to scale up quickly. This market, you either keep up with it or get left behind, so we wanted an existing site," Berdichevsky said. "Building a new building is incredibly time-consuming and expensive."

As for talent, Berdichevsky said Moses Lake, which has a population of roughly 25,000, has strong industrial talent with the likes of REC Silicon and other manufacturers in the area. Sila is already forming relationships with local community colleges, and nearby schools like Gonzaga and Washington State University could provide key talent, he added. According to Berdichevsky, Sila plans to hire locally in Moses Lake for manufacturing jobs, as well as some of the engineering jobs.

The new facility is right next to REC Silicon's facility at 3322 Road N NE. REC Silicon makes a gas called silane that is crucial for both Sila and Group14. The company, which makes polysilicon and silicon gases for the solar and electronics industries, has facilities in Moses Lake and Silver Bow, Montana. REC's facility in Moses Lake has been dormant, but after a major investment from the South Korean manufacturing company Hanwha Corp. earlier this year, REC in May announced it plans to restart production and reach full capacity in 2024.

Berdichevsky said Sila picked Moses Lake before knowing REC was reopening its facility. He added that although the company can get silane from multiple sources to start, as Sila grows its production it will need to either get silane from REC or make its own.

Sila and Group14 both make a silicon-based powder that is designed to replace graphite in traditional batteries. The powder, which both companies say can drop into existing manufacturing processes, improves energy density, according to the companies. Both are eyeing consumer electronics and electric vehicles.

Sila's powder already powers a fitness tracker called the Whoop 4.0. The company raised $590 million last year, while Group14 raised $400 million in May.

Sila said the Moses Lake facility is on 160 acres, and the company's initial production will be enough to power between 100,000 and 500,000 electric vehicles and 500 million mobile phones each year.

The facility will start production in the second half of 2024 and will reach full production in the first half of 2025. Berdichevsky said the company plans to hire about 100 workers at the plant to start. A company spokesperson said Sila paid in the "low nine figures" for the facility.

"We've got to get to building," Berdichevsky said. "We have real customers."
Slettet bruker
03.06.2022 kl 11:26 4559

Ja, short jobber hardt!

Er deg bare meg som sitter og venter på at kursen skal bykse av sted?

Jeg har akkurat samme opplevelse som i september 2020/ jeg skjønte hvorfor ikke markedet så det jeg så. Eller om markedet så noe som jeg ikke gjorde.

Plutselig tok det fyr, og aksjen 3 doblet seg på 14 dager, samtidig med at BlackRock fikk bråhast med å dekke inn shorten.

Nå vet vi alt/ og venter bare på hvor lenge kontraktene med Hanwha skal løpe og hvor høyt over 20 dollar/kg prisen blir.

Det tilsier uansett et kursmål over 80 kroner på 15x multippel.

Kall meg hva dere vil // informasjonen er delt med markedet - og kursen må nødvendigvis stige. Plutselig og på en gang, forsterket av at Voleon også en gang må kaste kortene🚀🚀🚀💲💲💲
Redigert 03.06.2022 kl 11:28 Du må logge inn for å svare
Skalleknarp
03.06.2022 kl 12:04 4303

Så tilfeldig når jeg tok lunch at RECSI lå som nummer 21 på mest omsatte på OBX. Nå ca. 30 minutter senere er de nr. 9. Tyder på større omsetning og da er håpet at RT stiger... (Det er jo freddddag og RECSI dag normalt også da..) Vi får se hva enden på visa blir kl. 16:25 :)
fattigstakkar
03.06.2022 kl 12:07 4263

Fortsatt veldig mye lavere omsetning i dag enn tidligere. Spennende å se hva det betyr.
Stabukk
03.06.2022 kl 12:12 4211

Er også optimist, men litt mindre enn Vilter! Kor lenge ein Hanwha-kontrakt skal gjelda, får vi sannsynligvis vita, men neppe til kva pris per kg…
Vi kan vel stola på Rec at det ikkje blir inngått avtalar under 20 kr. Og då tener selskapet nok pengar til at kursen bør løfta seg. Trur vi får det meste av kursløftet ved å vera tålmodige utover i 2023 og 24. Men det er ikkje vanskelig å håpa at kursen tar fyr alt i år.
Slettet bruker
03.06.2022 kl 12:17 4208

Veldig pussig at de som kjøpte 5mill aksjer igår i sluttauksjonen til 19,20 ikke vil ha den på 18.74 :-)
Lollo
03.06.2022 kl 12:19 4206

Voleon, I have a message for you !! Your short in Rec will get a hell of a beating. Mine 165k får dere aldri !!
omac
03.06.2022 kl 12:19 4235

du får ikke 5 mill aksjer til 18,74 og det vet de som kjøpte i går og ligger stille.
Skalleknarp
03.06.2022 kl 12:21 4280

Det er vel ikke noen som benytter "I buy for 10 but sell to you for 9" taktikken her inne.. (Uten at de må)

Redigert:
Kanskje det blir omvendt for short. "I sold for NOK 13 but I buy from you for NOK 25 - please??" :)
Redigert 03.06.2022 kl 12:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.06.2022 kl 12:25 4242

"He added that although the company can get silane from multiple sources to start, as Sila grows its production it will need to either get silane from REC or make its own"

Blir spennende å se hva de går for. Det er vel ikke utenkelig at alle disse batterianodeselskapene snakker sammen om mulighetene for å bygge silankapasitet selv, i et JV. Hvor realistisk det er, vet jeg nå ikke helt, men tipper det hvertfall har blitt nevnt over en kaffekopp. Sila uttrykker ikke offentlig, noen bekymring rundt silangass leveranser.
Redigert 03.06.2022 kl 12:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.06.2022 kl 12:32 4195

«He added that although the company can get silane from multiple sources to start, as Sila grows its production it will need to either get silane from REC or make its own»
Gjør Rec seg alt for «kostbar» så kan man miste en god kunde. Rec er bare nødt til å utvide for det er jo ikke bare i 2024 Hanwha kommer til å ta all produksjon. De tok også all Silanegas produksjonen. Ett produkt som Hanwha i utg pktet ikke har bruk for i sin produksjon. Kommer Hanwha til å videre selge dette til SilaN? I prospektet til SilaN så var det vel ikke veldig mye sila gass de trengte første året hvis jeg husker helt riktig.
Slettet bruker
03.06.2022 kl 12:32 4205

Ja, men de kunne fått en del opp til feks 19,10 og det er billigere enn igår. Rart :-)

Og det er helt sikkert ingen som ligger på begge sider av det kjøpsbordet på 5mill, kun reelle kjøp selvfølgelig :-)
Redigert 03.06.2022 kl 12:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.06.2022 kl 12:37 4191

Jo da, kursmessig optimist. Men, det er gjort med kalkulator.

Salgspris over 20 dollar/kg: ja
Full produksjon fra q4 2024: ja

Med 15 multippel (som er 7 x lavere enn snittet for solar i USA) som kommer du ikke under kursmål på 82 kroner.

Det er i tillegg en del bonus som kan poppe opp:
Høyere salgspris enn 20, SEMA, utvidelser.

RECsi skal himmelhøyt. Det gjelder å erstatte kursen og forumklovneri - med selskapets uttaleser og kalkulator.

Da blir kursmålet høyt/ enten man liker det eller ei💲💲💲🚀
Smaug
03.06.2022 kl 12:39 4185

Veldig så bratt bakken var idag 😅 skal vel ned til 18,4 så vi får den berømte 1 kr fra topp til bunn.
Slettet bruker
03.06.2022 kl 12:51 4077

Hvis Sila ogG14 skulle sammen, eller hver for seg starte silan produksjon, så blir jeg meget overrasket. Vil tro de har mer enn nok med å fokusere på sitt produkt og sin teknologi, om de ikke skal ha silangass produksjon i tillegg å bry seg om.
Skal aldri si aldri, men tror nok slike uttalelser, kun er et forsøk på å ha et lite forhandlingskort å spille ut når de skal i forhandlinger med REC.

Men, for å være realistisk, så kommer det nok et rør over gata til Sila.
Nsxnsx
03.06.2022 kl 12:54 4108

Min påstand: mer eller mindre alle småaksjonærer i Recsi er "ferdig kjøpt" og er blakke bortsett fra aksjene de eier.

Det er hvorfor det er så lett å styre kursen for short.

Med en gang en "fersk" stor aktør bestemmer seg for å gå inn, er denne karusellen ferdig.
Slettet bruker
03.06.2022 kl 12:54 4173

Amatørboksing idag og ingen rift om billettene. Håper Tysen kommer opp i ringen på slutten av dagen
Slettet bruker
03.06.2022 kl 13:08 4089

Farse denne aksje
Slettet bruker
03.06.2022 kl 13:16 4079

Ikke vanskelig å lese hva som skjer. VOLEON roboten står til minus og uten volum (fight club) så vil den klare å senke kursen. Når det er fight club så må det mer krefter til og det bare forsterker volumet. Jeg har bestilt billetter til figt club idag, starter kl 1400. Hver klar ringside :-)
Skalleknarp
03.06.2022 kl 13:23 4011

Hva om det plutselig kommer en stor "Packmann" og kjøper hele greia foran øynenen på RECSI og HS...? I det store bildet er dette bare småpenger som kan bli stooor business for rette aktør. Kunne i så tilfelle være Musk som i steden for å kjøpe Twitter heller bruker noe lommerusk på å kjøpe RECSI... for å fremme sin batterisatsning...?? (Bare litt kospirasjon på fredags ettermiddagen...:)

PS: Litt trøst til de som lider av "RT-droppsyken". Aksjen er fortsatt opp 10% siste måned. Det er bare siste uken det har buttet litt mot - Vi satser for at dette fortsetter i Juni... !!!
Redigert 03.06.2022 kl 13:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.06.2022 kl 13:59 3765

Har stor tro på at bl.a. The "Yankee Doodle" is coming to day.
Slettet bruker
03.06.2022 kl 14:07 3915

Noen som vet hvilket eiendomsregister som ble brukt til å finne ut at Sila hadde kjøpt nabotomten til REC før det var offisielt? Det er jo blitt solgt en tomt i nærheten som vi enda ikke vet eierskapet til! Hadde vært spennende om det viste seg å være OneD som noen har vært inne på tidligere.
Smaug
03.06.2022 kl 14:14 3830

Algoritmene skal ha for at de er sykt gode i geometri når man ser på hvor fin og rett streken er😆
Slettet bruker
03.06.2022 kl 14:30 3826

Voleon har satt betydelig short denne uken, er det det vi ser et resultat av nå? Regner ikke med Voleon bruker så mye krutt på dager de ser at robotene dems får mye motstand, men heller velger å bruke shorten på dager med langt lavere omsetning og mulighet til å påvirke kursen, som feks i dag?