RECSI uke 22

solfylt
RECSI 30.05.2022 kl 07:25 77633

Kursen endte på 18,83 i uke 21 etter at aksjer for 442 millioner ble omsatt på fredag 27.05 (nr 2 etter EQNR) etter fremleggelsen av Q1 med melding om åpning av Moses Lake. Kursen var en kort tid oppe i 20,90 og bunnet på 18,38. Resultatet ble -3,93% for fredagen.
Redigert 30.05.2022 kl 09:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.05.2022 kl 14:05 4660

Tenker at det virker spesielt om noen legger så store poster for salg i synlige poster dersom det var reelle nedsalg. Og skulle det vært reelle nedsalg så vil det igjen bety at noen handlet som gale på disse kursene, og ser aksjen som meget attraktiv på disse nivåene.
Slettet bruker
31.05.2022 kl 14:12 4608

Kan det være så enkelt at det er VOLEON som har så store muskler at de styrer kursen helt uavhengig av q1, åpning av ML, analytikernes nye kursmål ++. Jeg bare stiller spørsmålet for noe er veldig merkelig
Lollo
31.05.2022 kl 14:17 4582

Voleon og andre som er short styrer nok det meste, men det fundamentale vil denne gang også være vinneren. Og det blir ikke lenge til.
Slettet bruker
31.05.2022 kl 14:20 4563

Ja, det fundamentale vinner tilslutt. Det er bare noen fartsdumper man skal over først. Tror det skal bli veldig greit å bli kvitt VOLEON.
isolon
31.05.2022 kl 14:24 4510

Ja men de holder jaggu ut!
Slettet bruker
31.05.2022 kl 14:29 4452

Takk for denne ^^

Hadde jeg ikke fått med meg på egenhånd.

Edit:
For de av dere som ikke ønsker å klikke så mye kan man blant annet lese følgende på siste siden:



Dear Moses Lake City Council Members,

My name is Vic Jansen. I own 213 acres of Heavy Industrial property within the UGA and
Opportunity Zone in the West Side Employment Center. I recently spent over $900,000 paying for an
LID conceived and executed by the Port of Moses Lake for improvements in access and utilities all to
bring new jobs to our area.

Two multi-billion dollar companies have recently inquired about acquiring all or part of my property. A
huge concern seems to be housing for employees of these and other potential new companies
considering moving to the Moses Lake area.

I urge you to repeal the 2021 Comp Plan Update Ordinance 2992 and ensure the public has more
opportunity to have input on the Comprehensive Plan in the future.

Best,
Vic Jansen
Redigert 31.05.2022 kl 14:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.05.2022 kl 14:30 4440

Voleon har langt større mulighet for å påvirke kursen i REC enn på et stort selskap når man tar forholdet mellom verdien i shorten og verdien av selskapet. Voleon sitter alene med 2% av selskapets aksjer til disposisjon, da sier det seg selv at de har "muskler" til å kunne lage stor ubalanse i forholdet mellom kjøper og selger.

Dersom man tar vekk short transaksjoner og vanlig daytrading, så tror jeg vi hadde sittet igjen med ganske så beskjedent daglig volum. Daglig volum i REC ligger skyhøyt over andre selskaper på OSE med tilsvarende selskapsverdi. Da skjønner man at kursen på kort sikt ikke styres av fremtidsutsiktene, men av aktører som ønsker å tjene penger på kort sikt.

"Uflaks" for oss som sitter long, på kort sikt, så har de altså valgt seg ut REC som en av "lekeplassene" sine :(
Redigert 31.05.2022 kl 14:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.05.2022 kl 14:39 4348

Dette har du helt rett i.
Slettet bruker
31.05.2022 kl 14:39 4351

Leser jeg korrekt . 21 millioner aksjer omsatt til nå ….
Dette mønster ser svært suspekt ut ,
Redigert 31.05.2022 kl 14:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.05.2022 kl 14:44 4273

Jeg har også vanskelig for å forstå at 400 millioner kroner kan bytte hender uten at kursen har flyttet seg en millimeter....

Det ser nesten ut som et mønster for hvitevasking
Slettet bruker
31.05.2022 kl 14:56 4166

Anbefaler å se utenfor rec-boblen et sekund eller to, og følge noen andre kurser på obx indeksen (NB! ikke barnehagen euronext growth). Det er ikke noe unormalt med dette.
solfylt
31.05.2022 kl 15:03 4076

Unormalt eller ikke, det er kun Equinor som har omsetning høyere enn RECSI på Oslo Børs. Det er forøvrig en god oppfordring ;)
Slettet bruker
31.05.2022 kl 15:10 4004

Pust. Ta det helt rolig. Vi har vært i denne dansen siden første opprykk til 20kr i 2020. Vi bør være eksperter til nå.

Fundamentet vil alltid seire til slutt. Her driver alle å undervurderer REC Silicon. Les innlegget til Vilter rundt pareto konferansen også ser du hva slags priser analytikere har satt her. De undervurderer fremtiden.

Og dette er kun med Hanwha avtalen. Vi snakker ikke om G14, Sila Nanotechnologies, Amprius Technologies og de 10 andre potensielle aktørene som må ha produktet til REC. Som jeg skrev i oppsummeringstråden min i går kveld;

REC Silicon er en disruptor i sitt segment. Kunnskapen og kompetansen de sitter med vil indirekte revolusjonere el-batteri bransjen for biler allerede i 2024 / 2025. REC bringer noe nytt på bordet, og det er slike vekst caser jeg personlig elsker.

Det er enkelt å bli følsom, når vi ser på ting fra et daglig perspektiv. Jeg blir det selv. Helt uforståelig at kursen faller med alt det vi vet, men i det store bildet så spiller det absolutt ingen rolle. REC skal revolusjonere bransjen. Veksten kommer, garantert. La oss bare håpe at vi ikke er så slitt av hele opp og ned prosessen at vi tar gevinst før den virkelige reisen har begynt.
Nsxnsx
31.05.2022 kl 15:11 4001

Har innsett at her må man være med å ri bølgene....skulle bare begynt med det mye før.......
Slettet bruker
31.05.2022 kl 15:24 3983

Da får du bare med deg krusningene, når den store bølger kommer så blir det mange som blir borte.
Slettet bruker
31.05.2022 kl 15:25 3983

Tull. Når REC har en større omsetning en alle i hele Aker-konsernet = er dette "Unormalt".
Redigert 31.05.2022 kl 15:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.05.2022 kl 15:32 3910

VOLEON CAPITAL MANAGEMENT LP 9 074 773 2,15% 30.05.2022

Økte med 500k. Tror vi er inne i et Voleon show i Rec nå.
Slettet bruker
31.05.2022 kl 15:36 3956

Jeg skjønner ikke dette short greiene. Nesten så jeg begynner å tro at de er leid inn av Koreanerne, på med tin-foil hatten på meg også snart. Jeg ser ingen logikk bak det.
VL
31.05.2022 kl 15:42 4044

Skjønner ikke selv, når skal de dekke inn…Aldri…? Må ha kontrakten med Hanwha snart så de får brent seg ordentlig.
Ralle
31.05.2022 kl 15:43 4031

har aldrig prøvd shorthandel, men lurer på når en har solgt ut shortaksjene kan en da kjøpe og selge disse flere ganger å tjene både på opp og nedgangen av kursen?
Slettet bruker
31.05.2022 kl 15:51 3935

De brenner seg ikke da heller, de har full kontroll.
Slettet bruker
31.05.2022 kl 15:57 3867

I referatet til PoML fra møte den 09.05.2022(https://www.portofmoseslake.com/about-the-port/#1558983300178-1e2a3b7f-d97f) står det blant annet dette: "upcoming REC event for Senator Warnick" Er det REC Silicon det snakkes om??

The Executive Director gave a report to the Commissioners to update them on the following:
• Don Kersey – Port delays slowing, Boeing testing, upcoming REC event
for Senator Warnick, Boeing update, upcoming KC-135 exercises, and
AeroTEC, Magna X and NASA collaboration.
• Richard Hanover – Group 14 and Sila’s announcement, 6 active/current
projects ongoing.
• Richard Davis (Port Counsel) – updates regarding response times for
public record requests, on premises public record viewing, remote
meetings, and declared emergency rules regarding public meetings.
Onmyway
31.05.2022 kl 15:59 3859

Det kan de. Forskjellen er at de ikke eide aksjene i utgangspunktet, men lånte (leide) dem. Og at de til slutt må kjøpe dem tilbake for å levere de til eieren. Vil man ha kursen ned kan man i prinsippet la de samme aksjene sirkulere heftig gjennom dagen, og selge med en hånd og kjøpe med en annen. Men for å få kjøpt tilbake aksjene er de avhengig av at noen andre selger - og jeg vil tro det er en del slitne småaksjonærer som nå kaster inn håndkleet…

Jeg hadde vært mer bekymret for disse kursbevegelsene hvis aksjen ikke var shortet og tradet i stort monn…
Redigert 31.05.2022 kl 16:00 Du må logge inn for å svare
Skalleknarp
31.05.2022 kl 16:06 3813

Good spirit Onmyway. Tror det er viktig å sette på noen cargostropper på de aksjene vi har så vi ikke blir fristet til å hoppe av, ta en liten ekstra Vitaplex og late som en smiler litt. Det er jo bare RECSI som har litt startproblemer... Det kommer nok litt startspray frem i løypa her regner jeg med slik at hort kanskje vil få litt problemer å kontrollere dette så enkelt som i dag. Det er når aksjen mister momentet etter å ha løftet seg litt så kommer det noen småkjøp at de klarer å smette inn kjøp på lavere kurs slik at kurven daler kjapt... så er det ned i dalen igjen. Blir ikke så enkelt når det blir litt større momentum selv om nesten NOK 500.000 milioner omsatte i RECSI aksjer ikke er noe småtteri akkurat. Hadde vært morsomt å se hvor mange av disse som var reelee kjøp som havner på "save to later" og ikke trade - short finter..? Det er vel ikke mulig å finne ut av dette og kanskje bra er det for de som holder på med dette..? God kveld til alle. !! :) !!
Redigert 31.05.2022 kl 16:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.05.2022 kl 16:08 3789

"Jeg hadde vært mer bekymret for disse kursbevegelsene hvis aksjen ikke var shortet og tradet i stort monn…"

Det er jeg enig med deg i.
Slettet bruker
31.05.2022 kl 16:09 3858

Tror de gjerne kan sette flere short intradag (som de dekker inn samme dag). Ca 23 mill+ aksjer er handlet i dag. Litt rart om det store volumet skyldes reelle handler mellom forskjellige parter, og med så lite medfølgende utslag på kursen. Virker som de har stålkontroll, så lenge det ikke plutselig står en kø med nye investorer som vil inn døra.
Slettet bruker
31.05.2022 kl 16:23 3788

Med tanke på størrelsen på kontrakten mellom Hanwa og OCI på 1.2 milliarder dollar for 35 000 Metric Tons, hva blir tilsvarende kontrakt med REC Silicon gitt ML sin produksjonskapasitet? Bindende MOU kontrakt på 10 år.

https://www.pv-magazine.com/2022/04/29/oci-secures-1-2-million-polysilicon-order-from-hanwha-solutions/
https://pulsenews.co.kr/view.php?year=2022&no=381848
Slettet bruker
31.05.2022 kl 16:30 3680

Det tror jeg ikke men jeg klarer ikke å oppdrive hvilke tomter han eier.

Jeg har tatt en rask titt på tomtene rundt fabrikken til Rec, og ser at en "JENKS HOLDING CO LLC" eier diverse flekker rundt i området, kan dette være hans mon tro?

https://snipboard.io/3Jpv80.jpg

Edit:
Her er hva jeg klarte å oppdrive på selskapet:
https://opencorporates.com/companies/us_wa/602693957
Redigert 31.05.2022 kl 16:30 Du må logge inn for å svare
strider1
31.05.2022 kl 16:31 3735

Herlig. De brenner av 500k aksjer og vi fortsetter sidelengs. Dette blir artig når de må gi opp og dekke inn. Venter de til det kommer nyheter kan det bli ekstra morsomt.
Slettet bruker
31.05.2022 kl 16:31 3809

MOSES LAKE — Recent announcements by technology startups, like advanced battery makers Sila Technologies and Group14 Technologies, as well electric airplane work at AeroTEC, development of reusable rocket engines at Stoke Space Technologies and the restart of production at REC Silicon show a lot happening in Grant County, according to Rep. Dan Newhouse, R-Yakima, during a visit to Moses Lake on Friday.

“So much research and development of cutting edge technology in Central Washington and happening right in Grant County, it's pretty amazing,” Newhouse said. “It's always fascinating to me to come and learn just a little bit about the companies that are engaged here and the leadership work to make it all happen.”

Newhouse said he believes it’s important to visit companies in Washington’s sprawling 4th Congressional District — which is larger than some states, geographically — to get a sense not only of what’s going on but also how, as a legislator, he can help.

Newhouse said Congress has a role to play in encouraging the development and adoption of new technologies. That role includes encouraging research and development through the nation’s network of national laboratories, fostering education and job development training to help people move into technical fields and promoting the development of infrastructure to support technology. That can include things like passing legislation to encourage the expanded availability of charging stations for electric vehicles.

“It kind of helps spur some of these technologies to get off the ground,” Newhouse said. “I think there's probably way more ways that I'm even aware of right now that government has a role in helping foster and assist us to meet the future.”

Newhouse said it is also important for the U.S. to be less reliant on Chinese factories' high-tech manufactured products, and the recent major investment by South Korea-based Hanwha Solutions in REC Silicon that will enable the company to restart solar-grade silicon production in Moses Lake is a good sign.

Pandemic supply chain issues have highlighted overdependence on foreign suppliers of some products, including silicon products, he said.

“I think that underscores the strategic need and importance for the United States to be more independent in some of our capabilities, and not be dependent on foreign sources for anything,” Newhouse said.

Newhouse also met with Moses Lake Police Chief Kevin Furh, Ephrata Police Chief Kurt Adkinson and Moses Lake City Manager Allison Williams to discuss law enforcement and the things Congress can do to help local police officers do their jobs, especially given the recent mass shootings at a supermarket in Buffalo, N.Y., and an elementary school in Uvalde, Texas.

“People are looking for answers, and the best place to find some of those answers is this kind of setting,” Newhouse said as he sat with Adkinson and Fuhr in the city council chambers of the Moses Lake Civic Center.

Newhouse said one of things he keeps hearing from the people of the 4th District is that school security needs to be improved. He said he’s got a measure that would up federal funding for school security — including school resource officers — and he has signed on to support a bill that would better secure public places. He also said he’s talked with other members of Congress about gun control and the possibility of limiting who can own or get access to firearms.

“Is there anything we can do? How do we find that balance of keeping people safe, keeping firearms out of the hands of bad people, but also protecting people's constitutional rights, which is very important as well,” he said. “Obviously, there's a huge variety or diversity of opinions on what we should do.”

The goal, Newhouse said, should be ensuring that what happened in Uvalde, Texas, when an armed 18-year-old entered an elementary school and killed 19 students and two teachers last week, never happens again.

However, Newhouse is also concerned that members of Congress understand better what police officers and sheriff’s deputies do, and is working on legislation now that would require every sitting member of Congress do a ride-along with law enforcement to see firsthand what officers face as they do their jobs.

Fuhr said in his years as a police chief, both in Moses Lake and Idaho, he’s never dealt with a congressional representative as responsive as Newhouse.

“Dan, from the time I got here six years ago, reaches out to law enforcement and his district invites us two or three times a year to meetings,” Fuhr said.

Charles H. Featherstone can be reached at cfeatherstone@columbiabasinherald.com.

https://columbiabasinherald.com/news/2022/may/31/newhouse-talks-technology-law-enforcement-during-m/
curvike
31.05.2022 kl 16:53 3581

Mixed trends in polysilicon manufacturers' first quarter results 2022. ( Daqo, Wacker,Oci,Rec).

https://www.bernreuter.com/newsroom/polysilicon-news/article/mixed-trends-in-polysilicon-manufacturers-first-quarter-results/
Slettet bruker
31.05.2022 kl 16:56 3661

Jeg gjorde et forsøk her, men tror det er en del tall vi ikke vet.
Kan se ut som HS tar 45% av total kapasitet på 35000MT, altså 15750MT pr år.
Kontrakten er vel på 1.2 milliard $ over ti år, altså 0.12 milliard $ pr år?

Jeg får da 7,6$ pr kg, som absolutt ikke kan stemme.

Noen andre som tør prøve seg her?
Babbai
31.05.2022 kl 17:02 3702

35,000mt er kapasiteten. Volumet vet vi vel ikke?

"The South Korean company did not reveal the amount of raw materials that will be provided, but said the supply contract has a value of approximately $1.2 billion."
Mathias
31.05.2022 kl 17:06 3759

Med pris og volum hadde dette vært lett, men jeg finner ikke hvor mye de skal ha noe sted… Hvor har du 45% fra?

Jeg gjetter at de skal ha 5.000 tonn årlig til $24/kg. Dette blir 120 millioner i året og 1.2 milliarder på 10 år 🤷🏼‍♂️
FMI
31.05.2022 kl 17:14 3725

Ja, da øker short igjen, og det vil være veldig rart hvis de har klart å komme ut av dagen i pluss. Nå har jeg ikke tatt frem kalkulatoren, men hvis man ser på tidspunktene for short så skal nok kursen rimelig langt ned fra disse nivåene for at de skal tjene penger på den, i alle fall de siste 2-3 millioner aksjer satt ila året.

Det eneste som bekymrer meg litt er at det kan ta en stund til vi får melding om kontrakter, dvs. perioder med fortsatt usikkerhet (dog liten). Men jeg antar jo Hanwha/QCells skal bygge ‘Project Riser’ på en av nabotomtene, og i tillegg bør det jo komme avklaringer rundt silan-levering til Sila og G14 - enten fra REC selv eller ev. fra Hanwha. Alt dette bør jo gi kursene en boost og på et eller annet tidspunkt kaster Voleon kortene.
Slettet bruker
31.05.2022 kl 17:31 3644

Pr. 31.5.22. Kilde: REC.
Investor Number of shares % of top 20 % of total Type Country
CITIBANK, N.A. 89 733 473,00 45,11 21,33 NOM IRL
HONGKONG AND SHANGHAI BANKING CORP 50 489 714,00 25,38 12,00 NOM HKG
MORGAN STANLEY & CO. LLC 15 448 218,00 7,77 3,67 NOM USA
BNP PARIBAS 6 444 898,00 3,24 1,53 NOM IRL
THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV 5 647 473,00 2,84 1,34 NOM BEL
THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV 3 924 649,00 1,97 0,93 NOM BEL
Småplukker
31.05.2022 kl 17:49 3540

Er det noen av disse avtalene det vil være naturlig å få vite på generalforsamlingen? Virker på meg som alt annet enn konkrete, underskrevne kontrakter preller av på Rec-aksjen som vann på den berømte gåsa.
omac
31.05.2022 kl 17:51 3525

GF agenda ligger ute, det kommer ikke mer, det kommer ikke mindre. Nøyaktig det som står på agendaen skjer
Slettet bruker
31.05.2022 kl 17:53 3560

Det gir ikke mening med så lav kurs✔️
Alt er falt på plass for RECsi - så lenge det er så billig, kjøper jeg det jeg makter.

Om kursen går i morgen, neste uke eller neste måned - spiller ingen rolle. RECsi er latterlig underpriset, og skal tjene stor penger - i ganske så nær framtid.

Jeg tror vi passerer 27 i løpet av juni.

Det som selger nå, kan ikke regne og skal stå 👏👏😂