Hvilke tech aksje skal en satse på? IDEX, Polight, Eliptic Lab?

aksjeintr
PLT 30.05.2022 kl 22:36 2607

IDEX er nært ut mot markedet
Polight nærmer seg steg for steg, men 2 frem og 1 tilbake hele tiden. TTT veldig i Polight
Eliptic Lab guider 500MNOK i omsetning med gode marginer i 2023. Hva vil dette si for kursen innen 12mnd?? Veldig interessant med et tech selskap som faktisk har inntekter/avtaler
Ensu. Meget spennende med micro batterier, men myyye er fortsatt uavklart.

IDEX, Polight, Eliptic Lab, Ensu. Hvem skal en gå for med 12 mnd perspektiv?? All inn i en eller fordele på flere?

OG, vil vi se OSE ned 40-60% ved resesjon i Uniten?? Sitte i cash å vente på superbillige aksjer innen de neste 12 mnd??

Diskuter!
Redigert 31.05.2022 kl 22:51 Du må logge inn for å svare
tobo581
31.05.2022 kl 00:36 2484

Hadde nok spredd litt, så blir du ikke deppa om en stiger fort og du står igjen.. Tror du peker på gode vekstaksjer her.
Kraamz
01.06.2022 kl 07:14 2114

Jeg kjenner ikke Idex og Ensurge godt nok til å tale for disse men jeg mener PoLight og Elabs om man har 1 års perspektiv vil kunne oppnå veldig store bekreftelser i markedet som vil kunne gi en solid derisking, men da er dette gitt at vi ikke får noen uforutsette bremser av størrelse🙂

Det vil alltid komme ting av negativ art innimellom, det er med å sitte tålmodigheten på prøve😬 Men til slutt er det lurt å tenke på selve produktet, ta en titt på utsiktene og trendene for fremtiden 🙂 Jeg mener begge disse selskapene løser sine egne viktige oppgaver, å da i enorme markeder med astronomisk potensiale🙂
Tradinator
01.06.2022 kl 07:58 2063

Jeg satt mitt bet på Eliptic Labs. har levert ordre i tur og orden som først vil begynne å vise seg i tallene i andre halvdel av året. Ligger lavere priset nå en før en hel haug av meldinger de har kommet med innen telefon og laptop. Tech skrekken må ta skylden for det. Verdensledende teknologi og snart kommer de til å ta for seg andre markeder som verktøy og biler. Grønn teknologi og en gamechanger. Sterk ledelse.
Redigert 01.06.2022 kl 07:58 Du må logge inn for å svare
Myrabakk
01.06.2022 kl 10:00 1977

poLight er mitt definitive valg!
Jeg har poLight og Elabs selv, og følger Idex.
I poLight er det en teknologisk overlegenhet som markedet er villig til å bruke milliarder av kroner på å utvikle og skreddersy til sine produkter. Nå skulle da mobil vært vunnet med første kontrakt snart, men nedstigningen i Kina gir noe utsettelse. MEN: Ingen kunder har falt fra, det tar bare litt lengre tid mens vi venter på markedet. Når det blir innpass I mobil så er de inne i så mange store vertikaler at det er trygge bein å stå på. Mobil, AR, snart medical, de er i industrial, barcode, webcam, smartklokker. Det er svært mange som kan ta i bruk kameralinsen, og når ordrene kommer så vil pengestrømmen raskt øke. Det er dette som blir nøkkelen; første innpass, deretter volum.

I Elabs er det også mye bra, de har Lenovo på blokka. Vi kjenner ikke til hvordan de priser seg i forhold til konkurrenter enda, for laptop er et segment de ikke har fått inntekter fra enda, selv om de inngikk kontrakt i Q1. Prisingen vil være avgjørende for hvordan de Når målene sine neste år. God pris på kontraktene vil medføre en svært god utvikling for dem.

Idex har vunnet en rekke kontrakter om tekstproduksjon, litt større produksjoner og diverse samarbeidsavtaler. Likevel, der ser det ut til at cashburn og Mcap er så høy at man kanskje strever litt med å se en stor vekst om ikke noe virkelig stort innen masseleveranser starter?
hill
29.06.2022 kl 01:30 1532

Her har du ramset opp en god del kandidater, som kan gjøre det meget godt i tiden som kommer.
Har ikke nok kjenskap til å uttale meg om Eliptic Lab, men de andre er velkjente og bør ha det potensialet som du etterlyser.

Ser likevel at du mangler en - nemlig ZWIPE, som vel nesten hører sammen med IDEX,
da disse to har et nært samarbeid, hvor ZWIPE bruker IDEX sin biometrics teknologi
for fingeravtrykk-lesing i sine nye betalingskort og adgangskort, hvor prøver er sendt ut til
masse potensielle kunder på alle kontinenter.
Disse kortene kan fort bli den nye standard for både adgang- og betalingskort i verden.

ENSU, kan være klar med utsendelse av prøvemodeller til sine potensielle kunder innen kort tid,
noe det seneste handelsmønster kan tyde på.
Klarer de å tilfredsstille kundenes forventninger, ja, så har de skutt gullfuglen!

Polight har nydlig mottatt en grei bestilling - selv om den ikke er så veldig stor.
Skulle de få inpass hos noen av de store, så er mulighetene godt tilstede her også.

I dagens marked er de fleste av de overnevnte selskapene relativt rimelige i pris, grunnet uroen som rår.
Om en skal kjøpe nå, eller vente til det roer seg mer og prisene mest sansynlig stiger, må den enkelte selv avgjøre.

Å gå All In i en aksje, er altid en meget stor risiko.
I disse ulvetider spesiellt, bør risikoen sprees mest mulig, samtidig som sjangsen for gode treff også vil øke.

Legger ved link til zwipe-kortene. Kan være verd å vurdere dette selskapet, sammen med IDEX, ENSU eller flere.
https://www.zwipe.com/pay
https://www.zwipe.com/access
Lim Gordon
29.06.2022 kl 07:45 1430

Personlig har jeg hatt noen stikk i både PLT, DSRT og BCS i lengre tid. Disse selskapene er 100% basert på at de må lykkes med at markedet tar godt imot deres eneste grunnide og at det blir belønnet deretter. ELABS, etter min vurdering, er et oppegående selskap med dyktige produktutviklere og en lav risiko.
Myrabakk
29.06.2022 kl 08:37 1377

Zwipe og Idex er spennende selskaper ja, men jeg er litt usikker på skaleringen der?

Jeg følger sporadisk med på et par kinesiske betalingsløsningsselskaper, og det ser ut som de jobber for 100% kontaktfri betaling. Det betales med mobilen, og registreres med kamera. Jeg tror mest på kameraløsninger her så der er poLight min favoritt i alle fall.
hill
29.06.2022 kl 09:56 1312

Ikke godt å si hva fremtiden vil bringe av nye løsninger.

Når du nevner Kina, så har ZWIPE et av de største kinesiske kortselskapene på sin uhorvelig lange liste av nye, potensielle kunder.
Her er det bare et tidspørsmål om når det smeller med enda flere gode meldinger om nye kontrakter.
Eqnrqec
29.06.2022 kl 22:21 1175

Polight er mitt valg, tålmodighet er nøkkelen her, den som klarer å sitte med aksjene sine her i et par år frem i tid vil få mye tilbake! Husk at tålmodighet er aksjespekulantens verste fiende, spesielt i techaksjer..