$$$$$$$PPPPPPPGGGGGGGSSSSSSS$$$$$$$ Partytime

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
09.07.2022 kl 16:36
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 01.06.2022 kl 08:06 430383

Vi er mange som tror motstanden ryker på neste forsøk
Redigert 09.07.2022 kl 15:54 Du må logge inn for å svare
noprofit
23.06.2022 kl 18:10 3856

Dette gir ingen mening

Oljepris går ned oljeservice ned

Oljepris opp oljeservice ned

Dette er galematias 😵‍💫
nafa
23.06.2022 kl 18:15 3876

Kanskje fordi noen ønsker å trade denne en tid framover nå og kanskje kjøpe mere for longsit på lavest mulig kurs.
Jeg kjøpte mye på snitt kr2,23 i februar og da har vi 3-doblet kurs på kort tid. Ikke rart denne nå tar seg en pust i bakken, så bare å slappe helt av sammen med kursen.
Alejandreuta
23.06.2022 kl 18:20 3841

Prøver å ikke se for mye på kursen fra dag til dag. Men bare å lese gjennom PGS-Trådene og se på nyhetsbildet generellt. Sitter allerede med en større fortjeneste i denne enn i noen annen aksje jeg har eid og tror 100 prosent på at reisen kun såvidt har startet.Selv om det ser bra ut nå vil det nok være et helt annet bilde om et halvt års tid når kapasiteten for 2023 også er fylt opp. Og om en ekstra sikkerhet har du her et selskap som er laget for transisjonen over til det grønne. Vind og CCS kommer og det kommer til å bli trangt, veldig trangt. Sitter med mer i PGS enn noen teorier anbefaler at man skal ha i et enkeltselskap, men akkurat nå tror jeg det er riktig. Må takke alle dere dyktige bidragsytere for informasjon og kunnskap dere deler, gull verdt!
Grimsmo
23.06.2022 kl 18:40 3739

THOR MODI er med Sovereign som hjelpebåt å legger ut stremere nå. Sanco Swift er og kommet ned til cypros
Slettet bruker
23.06.2022 kl 18:43 3738

Enig, OSX har stupt siden 08 juni og er nå ikveld ned nye 5,6%

Forstår ingenting…
Platinum365
23.06.2022 kl 19:00 3651

Uhorvelig mye gjeld + økte renter, den ultimate cocktail?
Slettet bruker
23.06.2022 kl 19:08 3636

Tja...

Her er det sterke krefter i gang for å prøve å presse OSX ned under 60. Lite teknisk støtte nedenfor og massive SL` er som vil ryke. Et kynisk spill i oljerelaterte aksjer hvor de aller fleste skal opp. her er det stort sett "de store" som handler med seg selv nedover for å utløse SL og panikk i dette spillet. I dag fyller jeg opp i RIG. (Transocean)
geo01
23.06.2022 kl 19:10 3615

Med fare for haussing skal Dere ta dette med en klype salt:
Pgs kan tjene Ebit 50 mill usd q2 og 75 mill usd q2 og 100 mill usd q4.
Det er et meget sterkt maked som er resultatet av en oppheting etter mange kalde år med investeringer.
Den frie kapitalen blir sterkere for hvert kvartal fremover og ntogjelden skal betydelig nedover.
Nå skrikes det om høyere produksjon gass og olje,men for og pumpe mer og finnne mer er alle korte og mellomlangsiktige økninger gjennom seismikk.
Nye rigger skal lete og borre og trenger seismikk hele veien,8 års spøkelset med lave investeringstrategier som har floppet og nå en megakrise i emning til vinteren.
Spørsmålet er hvilke kontrakt skal komme og betale ut kalde skip for det er snart ingen ledige skip som er varme til oppdrag.
Følg med Pgs som kan gå i ATH om dette bildet forsterkes enda mere.

Slettet bruker
23.06.2022 kl 19:23 3537

PS...

Nå tror jeg OSX kommer tol å ta greit i mot rundt key support. Og.. Hyggelig at Geo01 også ser ATH for PGS i horisonten..
kapteinkjeks
23.06.2022 kl 19:24 3520

Bare tull. Gjelden til PGS er støttet av verdifulle assets. Kanske er prisen for å bygge en ny Ramform det de har i gjeld. Du har flekker av sur rødvin på den rosa skjorta di Platinum365..

Sashaa
23.06.2022 kl 19:26 3536

Hei

Pareto var idag etter mine aksjer til utlån. Er det noen så dum som vil shorte i PGS NÅ?. Hvordan skal man tolke det?. Er det noen her som forstår hensikten med det?
kapteinkjeks
23.06.2022 kl 19:33 3471

Du får spørre Platinum365. Han sitter på nabokontoret
Dieseldahl
23.06.2022 kl 19:35 3499

Finnes fremdeles mye grums der ute, som prøver alt for og få denne nedover igjen.
La de prøve forgjeves, og gi faen og selg billige aksjer, litt tålmodighet nå så
må Pgs mye opp.
Platinum365
23.06.2022 kl 19:40 3458

Du mener OSX kun reflekterer PGS og gjeldssituasjonen i det spesifikke selskapet? Strigle håret ditt og se deg i speilet sopp
geo01
23.06.2022 kl 20:33 3217

Sterke salg late sales og forhåndsinvesterte kontrakter,lave kostnader estimert 480 mill fo 2022 mot 7oo mill usd før pandemien-fuel sikret i kontrakter flere skip i full drift ultinasjons prosent er best med egen eide skip.
Et 4D kontraktsmarked med gigaantiske avtaler og tendere økende ccs marked over 30 mill usd i 2022,sterkere rater,lavere ntogjeld mm.alle piler peker opp,nye skip og sikkert langt høyere verdi enn tidligere byggekost.
Kanskje 15 mill usd i høyere renter 1,5-2,5% høyere enn tdligere vil ikke bite særlig mye kanskje 3,5 mill usd i kvartalet men det veier lite i et fungerende marked men en styrket dollar på 10% mot nkr gir en sterk bedring mot valuta og nå er dollar styrket nesten 20% som gir 14-18 mill usd pr år mener jeg i bedring finansielt valuta.
Lykke til med rentespøkelset.
Nå er kronen bunnsvak og har vært det hele q1
Platinum365
23.06.2022 kl 20:49 3190

Joda, Jeg føler dere misforstår. Altså jeg er inne med 7-sifret beløp i pgs. Men som jeg sier, så korrelerer ikke OSX med pgs sin gitte aksjekurs. Hvorfor?
Slettet bruker
23.06.2022 kl 20:58 3125

Tja..

Synes korrelasjonen nå er delvis innafor gitt den totale misvisningen som har vert. men... Det er nok nå det virkelig starter.
Ermo
23.06.2022 kl 20:59 3130

Kan det være skyer i horisonten, geo er først inn, først ut. Ligger det noe der?
slipp
23.06.2022 kl 21:01 3124

Er det et stemningsskifte? For en uke siden snakket vi om kursmål 8 og videre rett opp til 13 og 30. Dette fordi alle trengte olje nå og denne hadde alt for å finne oljen. Nå leser jeg på denne tråden om utlån av akser. Noen vil ilke heve kursmålet og noen planlegger å selge? Er denne ikke så sikker?
Slettet bruker
23.06.2022 kl 21:04 3200

Hehe...

Nå må dere F... meg ta dere en bolle. Selv tar jeg en dobbel XO
Akillies
23.06.2022 kl 21:04 3453

Er så mye utålmodighet på denne tråden at jeg må le. Makro og miljø er surt og aksjen vaker rundt 7.
Thesistulling
23.06.2022 kl 21:19 3443

Prøv polets 20 år gamle Armagnac.
Den er jævla god.
😋
oppturen
23.06.2022 kl 21:22 3486

Det er vel for å skape usikkerhet en kjører kursen raskt opp og ned.
Oljen har nok sikker gått litt ned ettersom Kina fortsatt har endel covid nedstenging og fulle bensin lager. Tallene viser også at russisk olje finner veien til blant annet Kina.
Dette er forhold som på i gen måte reduserer behovet for seismikk fremover. Russisk oljeproduksjon har i flere tiår nytt godet av vestlig kompetanse, når de nå blir boikottet vil nok produksjonskapasiteten gradvis synke( over måneder/år).
Så at billig russisk olje finner veien til Kina, India med flere de nok et midlertidig anliggende. Det tar imidlertid noe tid å få klargjorde jobbene og prosjektene, etterspørsel etter seismikk vil nok bare øke på de neste årene.
Skal jeg komne med et stalltips så må det være å holde på pgs aksjene helt til første ny kontrahering av seismikk nærmer seg overlevering. ( mulig i 24-25 ?) da er en trolig begynt å nærme seg en topp. ( tipper pgs sine skip har full jobb til de går til spiker )
Slettet bruker
23.06.2022 kl 21:32 3429

Tja...

Det er jo noen gode Armagnacer så jeg må teste ut denne. I øyeblikket tester jeg ut en bedre XO blandet med en dråpe "Kariben Karamell". Det skal aldri gjenta seg. Men... Kariben Karamell med 2/3 rom og kaffe mokka kan anbefalers, hehe..
Rull79
23.06.2022 kl 21:38 3699

Jeg tror det er liten tvil om at vi kan se en trend om at det er økning i behovet for seismikk. Det er det enste som teller for PGS. Tiden fra lav aktivitet til høy aktivitet har nå gått ekstremt fort. Personlig så tror jeg det er en ekstremt fordel for PGS at den Petrobas kontrakten drøyer, alle oppdrag de tar i mellomtiden er mye bedre betalt. Antagelig er det derfor det drøyer også, PGS reforhandler hele kontrakten som allerede var over budsjettet til Petrobas. Ting er snudd helt på hodet. Ang renteheving så tror jeg det er kostnader som blir påført kundene i det markedet vi ser nå. Det er den ekstremt vellykkede emisjonen som er nøkkelen til PGS, sammen med kunnskapen og utstyret de har. Emisjonen kom på helt riktig tidpunktet. Se på DOF, de har høyere ordrereserver en gjeld men kan ikke reddes. For min del så fikk jeg ekstremt god hjelp av kloke hoder her inne. Snittet mitt er lavt, jeg har god tid. Hvis ikke seismikk går i 2022-23-24 så er det ingenting som går. Legg bort PGS aksjene og ta de frem over sommeren.
Platinum365
23.06.2022 kl 21:56 3575

Det drekkes i alle hjem på pgs trådene, kapteinen knasker på kjeks, men er greit det. Hegnar forum tror jeg redder liv. Skulle vært kamera og full pakke her
oddone
23.06.2022 kl 22:08 3528

Vi ser oljeservice aksjer svinger opp og ned med spotpriser på olje og varierende scenaria for resesjon og oljetilgjengelighet. Greit nok det, hvis man er i trading eller shorting kan man treffe.
På long er bildet et helt annet... Vi "vet" at det blir mangel på olje og gass i årene fremover, og særlig seismikk vil være avgjørende i første linje planlegging for utvinning av nye og eksisterende felt. Det er ikke spotprisene på olje som gjør at myndighetene /NOC's i verdens største markeder i bl.a. India og Brasil har store tenders ute for seismikk. De ser på energisikkerhet som grunnleggende for sin eksistens, i motsetning til visse europeiske stater. Pluss at de slipper å forholde seg til det grønne skiftet og "because-we-can" energi-negative alternativer som vi må svelge her. Når det gjelder spot O&G pris vil den etter hvert bli påvirket av stor nedgang i russisk - slik som "oppturen" skriver over - produksjon når de etter hvert går tom for vestlige avanserte instrumenter og komponenter i sin produksjon.
Dett er en no-brainer, seismikk går bare en vei, hvis da ikke vi ser en repeat på "The phoney war" i Europa - men da er vi alle f'ed anyway uansett om man har aksjer, gull eller penger i banken.
strak_motbakke
23.06.2022 kl 22:17 3617

Jeg tror nok du må lete lenge etter det tallet, men til sammenligning slapp EU ut 2.9b tonn CO2 i 2019. Målet fremover blir å få CCS til å bli en profitabel virksomhet, noe de nå har klart å gjøre. CO2 skatten vil veldig trolig øke fremover som fører til økte marginer for CCS, og all virksomhet rundt dette ( som seismikk)
Ermo
23.06.2022 kl 22:26 3609

Seismikk eller ikke seismikk - det er spørsmålet. Komisk å høre om kursmål på 20 innenfor høsten. Umulig!
Ermo
23.06.2022 kl 22:27 3675

Tipper 12 innenfor utganegen av juli - Absolutt maks