$$$$$$$PPPPPPPGGGGGGGSSSSSSS$$$$$$$ Partytime

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
09.07.2022 kl 16:36
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 01.06.2022 kl 08:06 430370

Vi er mange som tror motstanden ryker på neste forsøk
Redigert 09.07.2022 kl 15:54 Du må logge inn for å svare
JPM
06.07.2022 kl 14:43 6314

Han der Mads, hvem er han egentlig? Aldri hørt om han før? Hva er Nordnet?
Cliff
06.07.2022 kl 15:09 6113

Det er bare tull å frustrere seg over selgere og shortere.
Nytt anledning til å kjøpe eller gled dere over de som får anledning til å hamstre billige aksjer.

Det er mye mer konstruktivt å rette blikket opp og fram...
Vi går å venter på kvartalsrapportering. Hvis den er noenlunde der vi forventer så betyr det ingen ting hva kursen var den 6.juli
Slettet bruker
06.07.2022 kl 15:14 6050

Det han sa
geo01
06.07.2022 kl 15:33 5884

Nordnet mannen kastet bensin på egne som handler i Pgs men med 0 vitende at flere sier Pgs er priset med pe 2 for 2023.
De kortsiktige brillene funker så lenge aksjen er så volatile,men neste gang han roper ulv er det ingen som bryr seg.
Nedsalget i dag er på nervøsitet og mange har kastet seg desverre.
At noen kjøpe er det ikke tvil om,men om pgs er i nærhet av pe 10 på 7 kr etter en konkursprising av dimensjoner i mange år er 7 kr også veldig lavt priset.
Markedet er stramt og kontrakts og ordrereserver er veldig høyt,så får en se hva q2 sier.
Er pe 2 og en styrlese av markedet fortsatt er dette en grisebillig inngang.
Redigert 06.07.2022 kl 15:36 Du må logge inn for å svare
oppturen
06.07.2022 kl 15:43 6017

Tenker vi bare nå i Q2 2022 vil få et resultat over Nok 500 mill.
Slettet bruker
06.07.2022 kl 15:56 5883

Slettet bruker skrev Det han sa
Ser ut som Ose skal i kjeller´n
Rett før det krakker
Thesistulling
06.07.2022 kl 16:16 5806

Noen er på kjøper'n, big time, dette er ikke krakk.
Dratt seg til utover ettermiddagen.
Måsåbjønn
06.07.2022 kl 16:19 5971

10 k ned i går - 15 k i dag - i dette tempoet går det ned en krone til i morgen.

Donald Duck kursmål 07.07. 6,3
Dieseldahl
06.07.2022 kl 16:23 5909

Kun manipulering og galskap, her er det meste lov.
ronny40
06.07.2022 kl 16:37 5711

Add på 7,25 jeg tror på caset og sitter til neste sommer - nærmer meg 500’ aksjer og er ikke svett😎
observer009
06.07.2022 kl 16:49 5623

Enig, bare Manipulering!!!
Da har jeg fått lastet noen aksjer til. Klar for at raketten skal ta av når "Mafia-børs" åpner i morgen!
Slettet bruker
06.07.2022 kl 16:50 5700

Noen fikk jævlig mange og billige aksjer i dag. Vi får nok snart vite hvem.
Klokavskade
06.07.2022 kl 17:26 5411

Oljeprisen stuper og alt oljerelatert er mer eller mindre ned i dag. Ikke noe spesielt for PGS,. Har ikke sjekket oljeservice indeksen i USA men den er vel ned den også.
Alt som går fort opp kan gå fort ned og vv. Rekylen kommer når du minst aner det.
Svendand
06.07.2022 kl 17:27 5462

Urutinert som jeg er, leste jeg om PGS her og om Tveitereid før helga. Men i stedet for å gå inn på 6.4 gikk jeg inn på 7.1. Så kom helga, og den steg. Jeg så at SOFF steg mer og tenkte at PGS er bra men SOFF er best. Så jeg solgte på 7.4. Men så tok PGS igjen SOFF og jeg kranglet meg inn på 8.1. All in. Fornøyd når jeg så 8.7 og logget av for dagen. Og så våkner jeg til 7.9, 7.6 og nå 7.2.

Hver gang jeg prøver å være smart, så går det i en dag eller to, så gjør jeg noe irrasjonelt ala det over, og så selger jeg ut og starter på nytt. Jeg må heldigvis legge til at jeg startet i mars med et beløp og har nøyaktig samme beløp nå. Opp, ned, opp, ned 50 ganger, men stadig i null. Trenger å mangedoble pga halvert inntekt i flere år fremover.

Spørsmål 1; Hva er deres ærlige mening: er det trygt å beholde inngangen på 8.1 og logge av noen måneder, eller er det lurest å bytte til feks SOFF eller prøve å daytrade oppover? Har vært på børs i fire måneder, har satset alle sparepenger (er klar over at de kan tapes). Lider av FOMO og å stadig hoppe etter bjellesauene som FA skriver om.

Spørsmål 2: Jeg har en mistanke: Tidslinjen er at Tveitereid kjøper, så skriver FA om det, plutselig eksploderer aksjen, jeg (og maaaannge med meg) hopper på for sent, så plutselig faller den booom ned. Kan det være st Tveitereid er de smarte her og kjøper, får omtale, ser det stiger og så selger han og det starter en domino som gjør at andre selger, og så - når aksjen er nede et par dager etter, er det bare å kjøpe igjen og dermed få dobbel oppgang? Eller gjør de store ikke slik? For om de gjør det så er det jo skummelt å hoppe etter.

Vet at jeg legger hodet på blokka her og blottlegger min dumskap på børs, men jeg tror ikke jeg er alene om å erfare slike tap. Prøver å lære og spør derfor dere som er tett på aksjen og kanskje har opplevd tilsvarende og lært taktikker rundt dette.
Redigert 06.07.2022 kl 17:33 Du må logge inn for å svare
Akillies
06.07.2022 kl 17:35 5430

Alt har en risiko. Generelt bør vel en inngang tas ved nedgang. Vet aldri hva de store fiskene gjør. Stordalen var jo inne og tok gevinst etter kort tid. Men PGS-caset er såpass lovende at en i alle fall bør vurdere å holde til 11.juli. Noen andre får spå/beregne hva som kommer av tall da.

Blir det en positiv rapport, noe alt tyder på, og slenger du en kontraktsmelding på, så har du en molotov cocktail.
Redigert 06.07.2022 kl 17:38 Du må logge inn for å svare
nafa
06.07.2022 kl 17:42 5417

Mitt klare råd er:
Kjøp mere PGS og bli sittende på dine til 8,1.
MÅ du trade, så prøv deg med ca 25% av innsatsen.
Men PGS er den store trygge å sitte i nå.
Slettet bruker
06.07.2022 kl 17:44 5459

Artikkelen fra Nordnet mekleren funket bra. Mange nervøse og lettlurte i markedet. Ja,ja det kan hende noen har høy papirgevinst og vil realisere. Dem om det. Jeg har i dag større gevinst enn jeg hadde på starten i går. Tenker det er greitt å følge utviklingen i denne fremtidsaksjen ei god stund fremover🦅😃 Hadde jeg hatt ledig kapiteal skulle jeg gladelig handlet noen T til. Men nyter ferie og fine dager og må ha litt i reserve, om SAS ikke bringer oss hjem igjen. Da må jeg finne alternativ retur til det høye nord 😅
Slettet bruker
06.07.2022 kl 17:55 5407

SOFF har gått mye i det siste, puster litt nå, men er også svært volatil. SIOFF også.

Du får nok mange ulike meninger her, men jeg hadde beholdt på din 8,1 og prøvd å kjøpe litt på små dips. Da får du snitte ned med det samme. Hvis både SOFF og PGS blir fremtidige utbytte aksjer igjen, så sitter du da selvsagt med mange flere aksjer i PGS enn i SOFF.

Men, vi alle har ulike strategier
Lykke til! :)
Redigert 06.07.2022 kl 17:59 Du må logge inn for å svare
Bøggi
06.07.2022 kl 18:01 5507

Her kommer Pareto med et kursmål på 12 og kjøp. Tveitereid og Sveås kjøper fordi de har tro på PGS og så kommer den tomlekuken til Mads og prøver å skremme vekk småaksjonerene, for at hans venner skal få kjøpe billige aksjer.
strak_motbakke
06.07.2022 kl 18:14 5405

Mitt tips er å ikke trade med mindre du er profesjonell. De du konkurrerer mot er hard-banket algoritmer og folk som lever fulltids av børsen, så i det lengre løp vil du sannsynligvis tape penger på det.

Det er vanskelig å si om PGS eller SOFF er best å investere i, men om du er usikker så fordel 50/50 eller 40/60 og logg av fram til 2023. Utålmodighet og griskhet er noe av det værste man kan være når man investerer i et selskap. Penger genereres over tid, og det er umulig å spå når et selskap "tar av". Det kan være i morgen, neste måned eller kanskje i slutten av året. Alt du kan gjøre som investor er å finne gode case, og sitte stille i båten et år eller 2 mens du passer på så det underliggende caset forblir sterkt om det skjer noen forandringer i selskapet eller i makroøkonomien.
oppturen
06.07.2022 kl 18:19 5358

Tiltredelse
Quendi
06.07.2022 kl 18:47 5145

Ta inte råd som ges här. De flesta som skriver mest här har varit med i emissionen eller ännu tidigare, när kursen var högre än den är idag, vilket ger att de till varje pris vill maximera sin vinst eller ta tillbaka sin förlust - du kommer aldrig få några ärliga svar.

Har du sett ett enda inlägg som kritiserar PGS eller ställer kritiska spörsmål om marknadsutvecklingen? Det här är som en frälst sekt som smutskastar alla som inte hyllar PGS.

Din investeringsmetod är katastrofal. Du låter känslor och andras utspel styra dina investeringar framför kunskap och logik. Du kommer förlora dina pengar.
Slettet bruker
06.07.2022 kl 19:00 5074

Gir vi ikke ærlige svar eller meninger?
For noe tull du skriver...
Slettet bruker
06.07.2022 kl 19:02 5065

Tja...

Jeg må nok si meg enig med "Quendi".

Det å hoppe frem og tilbake eller "day trade" om du ikke er erfaren er oppskriften på TAP. Nå er det flere som råder deg til å snitte ned. En inngang på NOK 8,10 er ingen katastrofe. Bare feil timing. PGS skal betydelig høyere på "litt sikt".

1 - Sett deg ALLTID inn i de selskaper du skal investere i.
2 - Følg ALLTID det, til en hver tid, makroøkonomiske bilde målt mot investeringsobjektet.
3 - Sett deg ALTID inn i sektoren aksen opererer i.
4 - Prøv å sett deg inn i enkel teknisk analyse. Enkle trender.

Ønsker deg lykke til.
Slettet bruker
06.07.2022 kl 19:05 5081

Her kommer folk med råd, og du sier hardt at alle har en agenda.
Så du vet alt om alle, nei kom deg ned fra hvite hesten din.
Quendi
06.07.2022 kl 19:08 5084

Lite väl hårt uttryckt av mig. Men generellt är det så.
oppogned12
06.07.2022 kl 19:10 5136

Enormt spent på videre utvikling denne uka, aksjen er såpass teknisk sårbar og volatil nå at alt kan påvirke veldig positivt og negativt. Hjelper heller ikke at Nordnet Mads kommenterer på aksjen på en måte som kan skape frykt, basert på tynne/ingen gode argumenter. Er en grunn til at flere meglerhus kommer med nye og høyere kursmål. Ikke for å glemme flere kjente investorer som stadig kommer inn.. Altfor mange positive nyheter og kommendes nyheter innenfor seismikk og Offshore service til at dette kan gå feil vei. Langsiktig frykter jeg ikke negativ avkastning med mindre en shorter PGS ;)..
PSI- Investor
06.07.2022 kl 19:11 5157

Samtidig er det skribenter som alltid gjør sitt beste for å bidra på så ærlig vis som mulig.
Og så har du dem som bytter mening etter om man selv vil kjøpe eller selge.
Når man har lest på forumet en stund er det lett å skille mellom disse.

Problemet er vel at markedet ikke er rasjonelt. Derfor går ikke kursen alltid slik man tenker den bør.

En ting jeg synes går igjen er at dårlige nyheter, sanne eller ikke, oftere påvirker kurs enn det positive nyheter gjør.
Redigert 06.07.2022 kl 19:13 Du må logge inn for å svare
Normalone
06.07.2022 kl 19:30 5032

Kortsiktig er det tilnærmet umulig å treffe - og er helt enig med det flere skriver, at det å hoppe frem å tilbake kun basert på følelser og (kortsiktig) kursutvikling er lik TAP (9 av 10 taper på trading). Det er alltid enkelt å se seg i speilet når en har fasiten - men det aller viktigste er at du SELV gjør en grundig jobb med å sette deg inn i selskapet, bransjen og markedet og har en klar investeringsplan. Det kan gå dager, uker og måneder før en opplever at en er i pluss - fordi markedet ofte er urasjonelt og det er tilnærmet umulig (i det korte bildet) å vite når kursen vil stige/ta av.

Det å være på børs kan oppleves frustrerende - spesielt om en følger med på kursen hele dagen. Min erfaring er at det viktigste er å treffe på trender + investere i selskaper som er i en positiv trend. Basert kun på dagens nedgang på 10 % kan det kanskje være vanskelig å se at PGS/Seismikk er i positiv utvikling - men PGS er veldig volatil og jeg er vel så overbevist i dag som i går at PGS/Seismikk vil gjøre det veldig bra fremover. Stol på deg selv!
Kontur
06.07.2022 kl 19:47 4884

Har mye PGS aksjer og har satt meg inn i caset.
Det fundamentale er fortsatt det samme.
Her er det smarteste å sitte på aksjene og vente på oppturen som kommer fremover sommer og høst.
Pih
06.07.2022 kl 20:25 4761

En liten tanke her er vel at du tydeligvis satser på å trade litt her og litt der, og samtidig er avhengig av mangedobling. Og erfaring har du lite av enda siden du kun har holdt på i fire mnd. Det er mange her, inkludert meg selv som føler oss veldig sikre på at PGS er det riktige valget med tanke på markedet fremover og ser en potensiell mangedobling i horisonten. Men dette er børsen og ingenting er 100% garantert. Ville nok endret strategi om jeg var deg, les deg opp ordentlig, og så om godfølelsen er der så satser du. Men ingen vet hvor haren hopper fra dag til dag så om du vingler slik du gjør nå, med så lite erfaring tipper jeg du fort vil tape mesteparten av pengene. Jeg kjøpte på 4,2 kr, kjøpte mye mer på 5,3 og oppover mot 7kr og kjøpte en betydelig andel i går på rundt 8,1 kr uten å være bekymret i det hele tatt fordi jeg har de lange brillene på, ikke de brillene som sier jeg må doble pengene mine NÅ. Hadde det vært lett hadde jo alle gjort det. For at noen skal doble pengene sine må andre tape, det er slik dette markedet fungerer
Svendand
06.07.2022 kl 20:41 4642

Takk for mange gode råd. Jeg har tro på både seismikk og supply, men ser at jeg må slutte å studerer kursgrafene hver dag - det leder ut i fristelse om å selge, kjøpe på bedre inngang etc, og som dere sier: det går ofte ikke bra. Havila sendte meg opp fra 8 kr til 24. Det jeg ser i reteospekt er at slike case kommer i ny og ne, men i mellomtiden går ting fort ned og så ender en i null eller minus og har brukt mye tid unødvendig.

Jeg tror på det underliggende i både SOFF og PGS og går derfor inn long i begge. Dvs: beholder PGS og venter på en god inngang på 40-50 % av beholdningen over i SOFF. For hvis PGS stiger rundt mandag 11. mens SOFF holder bortover-trenden, så er det jo lurt å få stigningen i PGS først og splitte etterpå. Skulle SOFF mot formodning stige så sitter jeg bare i PGS i visshet om at den bør en del opp på lang sikt. Jeg tror det å sammenlikne kurser på dagsbasis kan gå til hodet på folk. Kanskje best å ha egen regel å sjekke Nordnet bare kl 15 hver dag.
Igjen - takk for gode velmente råd! Og for all innsikt dere deler i dette forumet, det bidrar til å forstå caset. Jeg er ikke redd for gjelden men tenker at vi får en indikasjon på mandag om betalingsevnen er tilstrekkelig.
Redigert 06.07.2022 kl 20:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.07.2022 kl 20:52 4552

Kortsiktig støy idag grunnet oljeprisfall. Oljen er på vei oppover igjen. Se fremover.
PSI- Investor
06.07.2022 kl 21:12 4389

Det er da slett ikke alltid slik at noen må tape for at andre skal tjene.
Hvis selskapet tjener gode penger i forhold til kurs slik at verdsettingen går opp er det vel ingen som taper?
Derfor mener jeg det er en god taktikk å informere saklig om selskaper man får kjennskap til som man ser kommer til å gjøre det bra i tiden fremover.
Ja ikke at jeg har noe kunnskap å dele om seismikk og PGS da.
Men taktikken med å prøve å lure andre slik at man selv kan tjene litt mer den er ikke noe å være stolt av.
geo01
06.07.2022 kl 21:28 4282

Store penge vinner,ja på kort og lang sikt.
Oljeaksjene Snudde pent i usa ikveld og var opp etter OB stengetid.
Det kan nok være bunnen som snur opp blant olje offshore aksjer.
Når det gjelder Pgs er det en perfekt storm som er i emning og blir på et punkt mindre svingninger,det som skjer nå er ikke normale tilstander.
Volumbasert på oppganger skulle den vært på 12-15 kr.
Tror det er bare og vente som blir nøkkelen.
1Gjeld krymper
2.Selskapet skal tjene penger fremover noe de ikke har gjort på mange år.
3.Flere store innsidere har troen.
4:Er historisk lavt priset på 7 tallet normalpris i et 2019 marked er 15-20kr og før 2014 marked 75-130kr men da 200 mill mindre aksjer.
5:Dette skal bli en kursfest uten like.
6.Mulig gigakontrakt petrobras kan signeres når som helst,men et knallsterkt 4D marked og sterkt bedret late sales q2(det vet vi allerede)
Pih
06.07.2022 kl 21:34 4219

Tror du misforsto litt essensen i det jeg skrev🤷‍♂️ Tror «nesten» alle er enige om at noen tjener penger og noen taper penger i en aksje? Hvis ikke så er det jo superfett å være på børs og kunnskap betyr ingenting 🏦 men ja i teorien kan man jo f.eks fra nå og en uke fremover tjene penger alle aksjonærer om aksjen bare går oppover , men det stemmer vel sjelden med den virkelige verden, der noen kjøper høyt og selger lavt fordi den er volatil som f.eks PGS er om dagen, eller Borr, eller olja generelt, eller et hundretalls andre aksjer.
Redigert 06.07.2022 kl 21:36 Du må logge inn for å svare
Karybdis
06.07.2022 kl 21:37 4288

Morgendagen blir interessant; flere usikre aspekter nå ikke minst de fundamentale; kapitalen er gjerne mindre risikovillig; mange også med solide papir-gevinster; hva kommer først 5-tallet eller 10-tallet??; er man udelt optimist som flertallet her spiller det muligens mindre rolle.
Rellird
06.07.2022 kl 22:13 3981

Velkommen i PGS
Jeg kjenner meg igjen i det du skriver og er ingen proff børsmann selv men vil gi deg noen generelle råd.
Sett deg inn i selskap og behov for selskapets tjenester. Om du ikke kjenner selskap/behov er det mye enklere å selge/hoppe av istedet for å sitte stille. Ved kjøp av verdipapir del opp potten din i 3-4 deler og kjøp deg inn med på ulike tidspunkt, dette vil gi deg et bedre gjennomsnitt mest sannsynlig. Veldig få treffer bunn, jeg vil påstå at det er mest flaks for de som treffer. Det jeg personlig har tjent mest på er å øke porteføljen når aksjer stiger, det er litt motstridene ifht vanlig tankegang at man skal kjøpe på røde dager/store nedganger men ved en å kjøpe på en oppgang deltar du i en stigende trend. Hadde jeg vært deg hadde jeg satt meg inn i PGS og om du er usikker reduser porteføljen til en mengde du er komfortabel med neste gang den bikker 8 nok. Lykke til 🙂
Rellird
06.07.2022 kl 22:13 4001

Velkommen i PGS
Jeg kjenner meg igjen i det du skriver og er ingen proff børsmann selv men vil gi deg noen generelle råd.
Sett deg inn i selskap og behov for selskapets tjenester. Om du ikke kjenner selskap/behov er det mye enklere å selge/hoppe av istedet for å sitte stille. Ved kjøp av verdipapir del opp potten din i 3-4 deler og kjøp deg inn med på ulike tidspunkt, dette vil gi deg et bedre gjennomsnitt mest sannsynlig. Veldig få treffer bunn, jeg vil påstå at det er mest flaks for de som treffer. Det jeg personlig har tjent mest på er å øke porteføljen når aksjer stiger, det er litt motstridene ifht vanlig tankegang at man skal kjøpe på røde dager/store nedganger men ved en å kjøpe på en oppgang deltar du i en stigende trend. Hadde jeg vært deg hadde jeg satt meg inn i PGS og om du er usikker reduser porteføljen til en mengde du er komfortabel med neste gang den bikker 8 nok. Lykke til 🙂