COOL LNG - Fernleys høyner kursmål og sier kjøp (200,- )

rammern
CLCO 01.06.2022 kl 08:57 338050

Rateutviklingen siste tid vil føre til en strøm av nye kursmål fra megler husene .
Redigert 29.03.2023 kl 12:46 Du må logge inn for å svare
Quendi
30.09.2022 kl 15:18 3560

Norska kronans värde är starkt kopplad med oljepriset, vilket är tråkigt för mig. Har gått minste om 10% av uppgången i Cool pga. att norska kronan sjunker som en sten i värde. När jag väl säljer Cool längre fram, blir det vid ett tillfälle då NOK står stark i förhållande till SEK.

Fortsatt väldigt glad över att vi närmar oss 150NOK i Cool och att nytt ATH är här.
Hellboy
30.09.2022 kl 15:21 3561

Er vel ikke noen grunn til å selge Cool de neste 10 årene, Quendi.

Og strengt tatt er jo NOK grei ifht SEK fra et historisk perspektiv med 97. Selv om SEK var veldig lav i sommer og nede på 92.
Slettet bruker
30.09.2022 kl 15:46 3561

Har du ikke valuta konto da?
Du får trøste deg med, at denne aksjen enda er så underpriset at dette jevner seg ut over tid.
Nå er dollaren snart 11, gjør om den kontrakten i Nok, så skjønner du hvor denne underprisene aksje skal, som du allerede vet.
Jeg tipper oljen får et løft mot slutten av året, da kan vel kanskje Dollar dempes noe mot Nok, men det er jo ikke sikkert, inflasjon i ny ath, det tilsier videre aksjefall og ´sikre havener´ i Dollar
Hydrofuture
30.09.2022 kl 16:18 3513

Kommet i Finansavisen også nå BP kontrakten:

Mulig monsterkontrakt for Cool Company

LNG-rederiet Cool Company skal ifølge skipsmeglere ha landet en ettårig kontrakt med britiske BP til en rate på 190.000 dollar pr. dag.

https://www.finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/09/30/7938392/cool-kontrakt-med-bp
Quendi
30.09.2022 kl 17:12 3438

Ja då! NOK är historiskt låg mot SEK nu också, det hinner hända mycket med valutakurser på 2-5 år.

Fin avslutning på veckan det här! Stay Cool everybody.
Thesistulling
02.10.2022 kl 11:18 2886

Det er et alldeles nydelig bilde, kanskje litt feil fargekombinasjoner hvis man skal pirke borti.......😄

Denne sesongen blir lang...........
Kingen
02.10.2022 kl 14:24 2778

Ser ut som om flere og flere får opp øynene for Cool og den enorme inntjeningen de har fremover. Så det spesielt på Fredag når de sluttet en skip for USD190k pr dag i 1 år. Helt vilt rå inntjening. Rundt NOK 2 mill pr. dag! Tygg på dette....
Redigert 02.10.2022 kl 14:24 Du må logge inn for å svare
Hellboy
02.10.2022 kl 15:02 2753

Takk. Det illustrerer veldig godt hvilken fin fremtid vi har som aksjonærer når man tenker på ratene som er og kommer til å være fremover. :)
Slettet bruker
02.10.2022 kl 15:28 2788

Liker 22% åpen q1-23- ratene ligger vel trolig rundt Ath på den tiden skal vi tippe, om ikke noe drastisk skulle skje.
Få låst inn litt 1 årige på 250k lukter det svidd av
Redigert 02.10.2022 kl 15:29 Du må logge inn for å svare
Thesistulling
02.10.2022 kl 16:20 2761

Nok 1378 millioner netto på de 22% av flåten ved 1 års kontrakt på $250.000/Fratrekk på $55.000/kurs 11.
Redigert 02.10.2022 kl 16:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.10.2022 kl 18:06 2845

Det var mye Tyskland, godt Cool har noen ledig fremover da.

førstemann å sette kursmålet et godt stykke over 200kr
Slettet bruker
02.10.2022 kl 18:16 2840

Goldman Sachs ser like høyere gass priser eller høyere neste sommer som nå,
Da vil en vil trolig også like høye rater neste sommer / historisk lav sesong som det vi opplever nå i høy sesong.
Hold meget tight på aksjene, for mange kunne nok tenkt seg å eie de aksjene fremover, dette er ikke et kort bett på godt vinter marked, men et langt spill som kan vedvare og forbli super tight i flere år fremover, vi skal bade i dividender i Cool når kranen åpnes, men først skal vi noteres i Usa, Cowboyene elsker Trøym, dividender og vet å prissette aksjer rett, i motsetning til bonde tampene her i Norge .

As The Economist reports, we are in for a very long winter in Europe. Gas storage levels have reached close to 90% in Europe, well ahead of the levels last year, due a flotilla of LNG cargoes as well as industrial demand destruction. However, Europe’s gas crunch have not been solved. Once we are through the winter and gas inventories have been run down, a new and more challenging race to replenish gas inventories is on. Next year filling up gas storage could be even harder than this year as Russian gas have been flowing to the summer this year and will probably not do so next year. Furthermore, lockdown measures in China have sent their LNG demand down by more than 20% this year, but if China opens up again like they are doing gradually in Hong Kong, then Chinese LNG demand will pick up again. Hence, Goldman Sachs expect gas prices next summer to be higher than they are today and future prices for Q4 next year are already higher than today. Despite this fact, European buyers are reluctant to sign long term LNG contracts and rather prefer bidding for cargoes in the spot market pushing prices to such elevated levels despite all the tough talk on price caps that developing countries like India, Pakistan and Bagladesh are left without access to LNG.
Redigert 02.10.2022 kl 18:31 Du må logge inn for å svare
Lollen
02.10.2022 kl 19:39 2765

Cool har en estimert P/E for 2022 på 4,1 Flex en estmert P/E på 9,7 for 2022 og Golar en estimert P/E på 13
Kan ikke skjønne annet enn at siden de er i samme marked så skal Cool sin aksjekurs konservativt tredobbles og legge seg mellom Flex og Golar, siden Cool får flest skip hurtigst inn på nye rater og ev noen på TFDE spot rater som pr 30.09.22 er på 317 000$ pr dag
Handler 3000 Cool aksjer til på mandag, så er jeg oppe i 7000aksjer 😁

https://pbs.twimg.com/media/Fd5Sf6SXkAAsuNJ?format=jpg&name=4096x4096
tapogvinn
02.10.2022 kl 20:10 2721

Nei, Golar er ikke i samme marked som Flex og Cool. Ta et kjapt Google-søk 🙂
Redigert 02.10.2022 kl 20:10 Du må logge inn for å svare
Lollen
02.10.2022 kl 20:29 2702

Stemmer det tapogvinn, Golar LNG owns and operates marine LNG infrastructure. The company had developed Floating LNG liquefaction terminal (FLNG) and Floating Storage and Regasification Unit (FSRU) projects based on the conversion of existing LNG carriers.
Slettet bruker
02.10.2022 kl 21:03 2704

Lng skip fungerer nå som flytende lagre og vi har en delvis contango og det er ikke noe som blir forandret kortsiktig.
Golar den kapital krevende bransjen og som er under bygging, hvem vet hvor markedet er når de nye enhetene til Golar når vannet.
Sier mye om hvordan Usa priser Lng kontra Norge.

Skal en utnytte dagens knall sterke marked er det Lng shipping som gjelder, Flng er et fabelaktig selskap, men det er Cool som har den ledige kapasiteten fremover, derfor er det ingen tvil om hvor en skal og bør plassere pengene nå.

Det nå er det helt spesielle markeder der ute og det vil vedvare trolig i flere år.
At Cool skal priser på en p/e under Flng er delvis rett, pga skip og alder, men det er måte på, det er Cool som har den ledige tonnasjen fremover.
En skal huske at bror parten ligger pdd på ( dårlige) rater, men ila H2/22 -H1-23 mye gå over, hva om alle nye kontrakter kommer inn på 200K eller bedre.

Cool kommer til å gå opp minst en hundrings i vinter, vent skal vi se.
Ganske enkel case dette her, skal Europa fryse ihjel i vinter, eller betale det det koste vil for å overleve:-)
Cool rederiet er et gull egg.
Redigert 02.10.2022 kl 21:35 Du må logge inn for å svare
UNIT
02.10.2022 kl 21:17 2674

Når tror dere en kan forvente utbytte fra Cool?
Slettet bruker
02.10.2022 kl 21:19 2777

Tipper det kommer q3 allerede, tar jeg feil kommer det i q4
Det vil være en trigger de trekker frem i forkant av Us noteringen.
Slettet bruker
02.10.2022 kl 21:32 2772

Har en feeling på at denne aksjen stikker en 50 lapp de neste ukene, selv om aksje markedet stuper.
Er du ikke enig Tapogvinn, eller er det bare container shipping på deg?
tapogvinn
02.10.2022 kl 21:59 2731

Jeg har investert langt mer i Golar enn i containershipping. Golar sier selv at de forventer en ny kontrakt i løpet av året. Det er merkelig om ikke aksjen stiger over $30 den dagen kontrakten meldes. Mange forventer også at det vil bli meldt to kontrakter i løpet av året, hvorav den ene i så fall vil være for BP/Kosmos sitt Tortue-felt hvor Golar allerede er i ferd med å ferdigstille Gimi FLNG.

Forøvrig eier Golar ca. 30% av Cool. Det spekuleres i om disse aksjene - eller i alle fall deler av dem, vil bli delt ut som utbytte.

Men selvsagt; om man har mest tro på LNG-frakt, så er det bedre å være direkte eksponert mot Cool eller eventuelt Flex.



Quendi
02.10.2022 kl 22:33 2704

Cool administrerar över FSRU's men äger inga själva. Det pratas ofta om Cool's 8 TFDE men det är långt ifrån hela verksamheten 🙂
Quendi
02.10.2022 kl 22:45 2734

Golar har, som du säkert vet, skrivit ett helt otroligt avtal med BP på 20 år för Golar Gimi som kommer online i senare delen av '23.

Problemet med Golar som jag ser det, är att aktien är tradead av robotar upp och ned baserat på oljepriset. Med andra ord - ser vi en recession trycka ned oljepriset kraftigt, så följer Golar med ner.

Är inget annat än helt enig med att det är Cool och LNG-shipping som är där aktieägarna kommer kunna tjäna absolut mest pengar kommande åren. Det är ungefär som att äga offshore drilling under de bästa åren för olja, eller som att ägt semiconductors mellan 2018-slutet av 2021.
tapogvinn
02.10.2022 kl 23:09 2758

Med dagens olje- og gasspriser er kontrakten med Perenco for Hilli enda mer utrolig. I løpet av det neste året tipper jeg det blir klart hva fremtiden bringer også for denne enheten. Det blir neppe en mindre utrolig kontrakt.
Hydrofuture
03.10.2022 kl 08:30 2618

LNG skip blir livsviktig for Europa i vinter…blir som blodårer for energi tilførsel… det blir et ekstremt tight marked og det finnes ikke en quick fix på det. Blir et brennhett marked de nærmeste årene….
Gull i pungen
03.10.2022 kl 09:11 2544

DNB Markets er ute med en oppdatering på Cool;

According to industry sources, Cool Company has entered into a one-year fixed time charter agreement with BP for the 2015-built Golar Ice at USD190k/day. The vessel is reportedly the last open TFDE LNG carrier from an independent owner for this year, causing charter rates to rise on tight markets and compares with Fearnleys' latest reported one-year TC of USD165k/day. Furthermore, there are indications that the company previously secured a one-year fixed charter at USD140k/day for the 2014-built Golar Bear. With an H1-reported cash breakeven of ~USD50k/day, we estimate the contracts yield ~NOK23/share in cash (~16% of the current market cap), with ~NOK14/share (~10%) coming from the USD190k/day-contract and ~NOK9/share (~6%) coming from the USD140k/day-contract.

The recent news implies upside to our valuation (which was previously based on USD140k/day contracts for the two vessels), while two more vessels coming off into a tight Q1 2023 could, in our view, potentially impel company valuation as the rate strength continues.
Quendi
03.10.2022 kl 09:12 2645

Kvartalsvis. En majoritet av överskottskapitalet kommer returneras till aktieägarna genom utdelningar.
Slettet bruker
03.10.2022 kl 09:19 2640

Denne er kruttsterk nå, med det bakteppe, kjøp Cool
Lollen
03.10.2022 kl 09:42 2590

Er det slik at Golar Bear ble låst 1år til Japan for 140 000 $ og at da Golar Ice og Golar Bear var de to skipene som ble ledig nå i oktober? Ingen skip på spot rater før ev.q1 neste år da de neste to som blir ledig, blir i q1 23?
Hellboy
03.10.2022 kl 09:51 2567

Stemmer Lollen:

• Rumors started circling on Friday that Cool Company has chartered out the
2015-built TFDE ‘Golar Ice’ (160k cbm) for a 1Y TC to BP at USD 190k/day.
The vessel comes open later in October and was the last open vessel from
independent owners this year – and thus attracted significant interest from
charterers. This yields EV/EBITDA ~2.5x for a one-year contract, while COOL
trades at ~5x for 2023e from legacy contracts
• This is up from USD 140k/day for a 1Y TC which COOL secured for ‘Golar
Bear’ about a month ago. The 50k/day extra for a year adds NOK 5 to EPS
(annualized), boosting our Q4 and 2023 estimates some ~10%
Slettet bruker
03.10.2022 kl 09:55 2565

Gleder meg til q1-23
Da er det nye sluttninger, de blir neppe under 200 k rater

Bare tøv å se dette papiret under 200 kroner
Redigert 03.10.2022 kl 09:55 Du må logge inn for å svare
Thesistulling
03.10.2022 kl 10:20 2499

Situasjonen er egentlig helt absurd.
Vi bikker fort 200, trodde med litt flaks 250 til neste sommer når jeg gikk inn.
Lurer jaggu meg på om vi når det før jul jeg.