Sommeren største oppside - 5X - Onco

SirJohnny
ONCO 06.06.2022 kl 09:17 63034

Oncopeptides har skuffet investorer, meglerhus og fond. De er ned 92% siste året. Selskapet er glemt, men fremstår nå som undervurdert, underanalysert og upopulær.

Hva skal skje i JUNI og hva har skjedd?



- Selskapet er ned 92% siste året

- De fikk ikke markedsføre produktet sitt i USA og aksjen gikk ned fra 180kr til dagens nivå på 8,70kr.

- Det har vært betydelig innsidekjøp på rundt 9,50kr

- Ledelsen er i dialog med FDA om godkjenning

- En godkjenning i Europa blir avgjort allerede 23 Juni, CEO tror at en avgjørelse fra FDA da vil følge kort tid etter.

- CEO er bull og kjøpte aksjer for over 2 millioner kroner for kort tid siden.

- Får de godkjennelse av EMA ser man kurser på 50-60kr på null komma niks, da økes også forventningene til godkjennelse fra FDA

Om de ikke får godkjenning kan aksjen snuble til 2-3kr da det fremførbare underskuddet og andre patenter og kandidater lager en bunn.

Årets sommertips, ved godkjennelse fra EMA kan aksjen gå 5X, ved FDA godkjenning som trolig kommer kort tid etter EMA kan kursen gå til over 200kr - Oncopeptides, en glemt stjerne.
Slettet bruker
22.07.2022 kl 20:30 4193

Interessant. Dette vil kanskje ha mest å si for fremtidig salg av medisinen? Burde vel ikke ha noe å si mtp. godkjennelse i EU eller USA?
dreamliner
22.07.2022 kl 20:49 4178

Medisinen er godkjent av FDA i USA og skal ikke godkjennes på nytt. Oncopeptides trakk medisinen på eget initiativ fra markedet pga en safety warning som FDA påla dem å ha for medisinen. Oncopeptides er uenig i denne safety warningen og vil ha den bort. Det er dette det gjelder og ikke en godkjenning. De har bygget en god sak og har fått medhold av europeiske myndigheter.
Redigert 22.07.2022 kl 20:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.07.2022 kl 20:54 4184

Du har en annen tilnærming lenger opp i tråden her, da er du tydelighvis inne.
Nå skal du inn igjen og prøver å skape frykt her.
Jeg leser det slik, just sayin.
Man vet jo agenda til mange her inne, ikke bare for å komme med konstruktive bidrag.
ECCO
22.07.2022 kl 21:12 4163

Vi fleste vil vel snakke vår egen bok, noen mer enn andre :) Uansett er det bra å kunne reflektere over nedsiden også. Personlig tror jeg det er et "problem" lengre frem i tid. Vi får nok noen gode prosent opp med evt godkjenning fra EMA og FDA ( nå snakker jeg ut ifra min egen bok som er full lastet i ONCO :) )
heilo888
22.07.2022 kl 21:41 4149

Ja men dette er er hva jeg har lest meg til fundamentalt og det er lov å skifte mening.
Skal innrømme at jeg har fått mindre tro på suksess for Onco, men jeg kan selvsagt ta feil.
ECCO
22.07.2022 kl 21:48 4235

Pris på produktet tror jeg ikke har noe å si før evt etter godkjenning EMA og godkjenning ta vekk safety warning) ) FDA. Tror dette vil drive kursen nok i seg selv! Men bra det er forskjellige meninger, det skaper debatter og kunnskap !
Slettet bruker
22.07.2022 kl 22:12 4252

Den er grei, ryddig nok det.
Beklager hvis jeg var litt for brå.
Forøvrig så tar jeg mye feil sjøl😜
Misfit
23.07.2022 kl 03:53 4215

Linken virker dessverre ikke, artikkel i Lancet som omhandler fase 3. Nyttig for den som orker å pløye gjennom. Vet artikkelen er gammel.
VIP001
23.07.2022 kl 10:23 4127

Medisinen til Onco solgte for rundt 90 mill. den korte tiden den var i salg i USA. Det forteller noe om fremtidige inntekter som vil være enorme ved salg i EU og USA.

Ang. konkurranse så er nok det alt etter hvem vi lytter til. Her er fra Twitter fra en som kjenner markedet: «News: Data from all 19 independent IMiD trials suggest consistently that IMiDs BMY are less effective on elderly patients 65+. Will newly EU approved Melflufen ONCO replace?»

Så han stiller spørsmål om Onco kan overta markedet for eldre pasienter.

Onco har en ekstrem oppside og aksjen er til de grader nyhets drevet. De neste månedene vil det komme store nyheter som mest sannsynlig går Onco sin vei. At aksjen kan stå i 150+ ved årsskifte anser jeg som høyst sannsynlig.

Jeg tror også vi vil få nye kursmål fra ulike meglerhus når alle godkjenninger er vedtatt og evt. partner er på plass. I feb. 2021 satte DNB markeds kursmål langt over 300 ved godkjenning i USA alene. Nå snakker vi om USA og EU. Ta en egen vurdering, men jeg er så og si all in her.
Redigert 23.07.2022 kl 10:30 Du må logge inn for å svare
peaf
23.07.2022 kl 11:08 4098

Det er vel ikke så enkelt at når en produkt blir godkjend så selger den. Vad eg førstår har vel Oncos produkt et tvivelaktigt rykte. Og på eldre pasienter er mye beroende på om Medicare vil gi refusjon. Anners blir det bare de med tilleggsforsikring som har råd med dem. Det samme gjeller i Europa om landen godkjenner betalningen i vart land, even om medisinen er godkjend. Så får vi håpe medisin holder vad den lover.
VIP001
23.07.2022 kl 12:25 4040

Jeg er enig i det, men jeg ville jo ikke tro at EMA ville gitt full godkjenning til Pepaxto hvis den ikke viste til effektive resultater.

Men sett rent aksjemessig frem mot produksjon og salg så er allikevel potensialet veldig stort. En ser med en gang det kommer noen form for nyheter så fyker kursen raskt oppover. Og ved diverse godkjenninger og evt. nyheter rundt partner mm. så vil kursen gå høy (dette er positive nyheter som er ventet fremover). Så kan en evt. gevinstsikre underveis hvis en er usikker på effekt og salg, når den tid kommer.

Når det gjelder diskusjonen rundt effekten av medisinen, konkurranse, kostnader, partnere mm. så venter jeg på uttalelser fra fagpersoner med god kunnskap og kjennskap til bio mm. og velger å stole på den informasjonen som kommer fra det holdet.

Det blir fort mye rykter og synsing, og informasjon har en tendens til å sprike i alle retninger og forandre innhold når ufaglærte skal videreformidle og komme med sine egne meninger og vurderinger.
Redigert 23.07.2022 kl 12:28 Du må logge inn for å svare
VIP001
23.07.2022 kl 12:33 4045

Det er helt riktig. Dette er gammel nytt, og det er nettopp denne onco er uenig i og skal vurderes på nytt. Og på bakgrunn av de nye opplysningene oncopeptides kom med så fikk de full EMA godkjenning.
heilo888
23.07.2022 kl 13:37 4003

Jeg tror også på godkjenning av for EU og US, så spørsmålet er mer om Onco får refusjon ved bruk. Ta f.eks. norske myndigheter som er svært restriktive til å ta inn nye dyre legemidler til erstatning for billige legemidler til tross for godkjennelse i EU.
Og så er det spørsmål i hvor stor grad leger er villig til å skifte fra dagens behandling med cellegift som de har benyttet i årevis med greit resultat.

Men mest sannsynlig lykkes Onco med å behandle den eldre befolkningsgruppen hvor de har meget gode resultater å vise til.
Misfit
23.07.2022 kl 15:33 3964

Etter det jeg har forstått er melflufen/dexametasone klart livsforlengende for pasientene. 6.8 mnd mot 4.9 ved bruk av SOC. Dette gjelder for hele pasientgruppen. For de av pasientene som ikke på forhånd har blitt behandlet med HSCT, gjelder ca 50%, er PFS for melflufen/dexa. 9.3 mnd mot bare 4.3 hos de som ble behandlet med SOC. HR kommer også bedre ut for pasienter som ikke har gjennomgått HSCT. Melflufen er altså helt klart livsforlengende for noen pasientgrupper, men hvor mye helsevesenet er villig til å legge ut er mindre klart for meg.
Misfit
23.07.2022 kl 16:02 3953

Med tanke på prosessen med FDA kan et utfall være at warning blir fjernet, men at produktet da kun brukes på pasienter som ikke har gjennomgått HSCT. I så fall vil pasientgruppen bli mindre enn først antatt. Dette er kanskje ikke tatt hensyn til i meglerhusenes tidligere kursmål.
VIP001
23.07.2022 kl 16:28 3974

Som sagt så er det mye synsing og en vet ikke hva som blir sluttresultatet.

Det vi vet 100% er at Oncopeptides sin medisin har fått EMA godkjenning og FDA står for tur. De solgte for 90 mill. den korte tiden medisinen var i salg i USA. EU godkjenning er innen kort tid. Emisjonen ble satt på daværende sluttkurs og ikke billigsalg. De fikk inn over 430 mill. via emisjon fra flere selskaper som kjenner markedet. Kursmål med FDA godkjenning fra DNB Markeds var på godt over 300 i feb. i fjor.

Vi vet ikke hvilken informasjon vi skal tro på. Her er f.eks. en som følge onco tett (fra twitter):

"The situation now is better because now there’s more evidence than when the last ODAC was to be. The first ODAC was to see if Melflufen was to still be on the market at L4+ or to be removed. The new ODAC is to analyze the risk/benefit. It is likely that they will go L3+ this time.

EU L4+ is 103,23 kr and L3+ USA is 738,54 kr. Those two scenarios are very likely now near term and they sum to 872,48 kr. Please note that this is not a likely price, but a value of what the firm could perform in sum of all future dividends. A takeover would pay 872,48 kr."

Jeg tror at mye faller på plass ved en FDA godkjenning og da vil en partner sannsynligvis komme med på laget. CEO har hintet om en partner i flere intervjuer.
Etter EMA godkjenningen og en gjennomført emisjon så var valget enkelt for meg og jeg tror at oppsiden er mye større en nedsiden, men folk må selvsagt ta en vurdering selv ut fra de opplysninger som foreligger.
Redigert 23.07.2022 kl 16:39 Du må logge inn for å svare
Misfit
23.07.2022 kl 16:48 3949

Enig. Og i motsetning til veldig mange andre spennende bioteknologiselskap på børs er Onco faktisk klar med et produkt, ingen årevis ørkenvandring i vente denne gang.
heilo888
23.07.2022 kl 17:47 3943

Flere svenske som er der, og Onco er ikke alene om å ha et produkt klart for markedet.
Skulle jeg valgt blant svenske biotech-selskaper hadde jeg først gått for CALTX.
VIP001
23.07.2022 kl 18:23 3921

For et merkelig innlegg. Dette skrev du for noen dager siden i denne tråden:

Fra heilo888: «Tror man kan endre overskriften til ONCO 10X etter godkjenninger i EU,US og partneravtaler.

Opp 12% dagen etter emisjon er ikke akkurat det man opplever i norsk biotech!»

Da trodde du Onco var et norsk bio selskap i tillegg til å lovprise Onco. Så nå kommer du med anbefaling på et helt annet bio-selskap en heller bør satse på enn Onco. Mister totalt troverdighet i mine øyne.

Så igjen gjør deres egne vurderinger og ikke hør på «ekspertene» på forum.
Redigert 23.07.2022 kl 18:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.07.2022 kl 20:20 3920

He he, vet ikke om du tror du er smartere enn oss andre, lite trolig.
Gått igjennom innlegg en gang til her.
Du er en trader som prater opp, prater ned Onco.
Vinglepetter med agenda.
Kjøp CALTX du👌
peaf
24.07.2022 kl 06:19 3781

Det er vel dette som er krukset.
FDA oppfordrer helsepersonell til å vurdere pasientenes fremgang på Pepaxto og diskutere risikoen ved fortsatt administrering med hver pasient i sammenheng med andre behandlinger.
Hva har de kommt frem til, det fremgår ikke. Bare vad selskapet mener.
Og dette er det tatt utifra det blå, eller er det relle fakta fra FDA.
På grunn av den skadelige effekten på total overlevelse i OCEAN-studien, krever FDA at produsenten suspenderer registreringen i forsøket.

Og om FDA godkjenning uteblir pga skepsis til effekten, blir da Pepaxto brukt i Europa til en enorm kostnad per pasient. Og hvor stort er pasient grunnlaget i 4L som er resistente mot andre medisiner. Det er noe som det bør informeres om i presentasjonen. Det er en del obesvarte spørsmål, som bør klarlegges av andre en selskapet.
Og jeg må seie det lukter litt haussing fra selskapet sin side for att hemte penger til Emisjonen. Og det er noe vi kjenner til fra andre farmaselskap.
Misfit
24.07.2022 kl 08:41 3742

Sakset fra artikkel i the Lancet om OCEAN:
"Given that the benefit in progression-free survival did not result in a similar benefit in overall survival, we did exploratory and post-hoc analyses to determine what factors were driving this difference. In exploratory subgroup analyses, among patients without a previous autologous HSCT, melflufen plus dexamethasone showed significantly increased progression-free survival and numerically higher overall survival, albeit not significantly different compared with pomalidomide plus dexamethasone. A post-hoc analysis suggested that having received an autologous HSCT—and by extension, previous high-dose melphalan conditioning therapy—was a significant negative prognostic factor for survival."
Er vel punktet om gjennomført HSCT, eller ikke FDA har latt være å ta hensyn til.

ElZorrochulo
24.07.2022 kl 09:32 3698

Av det eg kan lese er det ikkje noko billeg altenativ Melflufen skal erstatte, men Pomalidomide. Det er litt varierande prisar å finne, men det ser ut til å koste rundt 2 millionar i året å gå på det. Eg meiner Melflufen ligg på ca. same pris. Begge er livsforlengande og ikkje kurative medisinar. Melflufen har vist seg signifikant betre i overleving for ikkje-transplanterte pasientar, Pomalidomide betre for dei transplanterte. Markedet for Pomalidomide er på 5 milliardar i året i Europa ifølgje ceo, og det er standard behandling på dette stadiet av sjukdommen. Det vil vere heilt logisk at ein ved godkjenning vil bruke Melflufen for den pasientgruppa som har betre effekt av medisinen, så vidt eg har forstått er det over halvparten av gruppa ifølge Ocean 3-studiet. Eg ser ikkje nokon grunn til å tru at selskapet driv med haussing, alt dei har hevda er basert på forskingsresultat og stadfesta av CHMP som stemte einstemmig for å godkjenne medisinen. Her sit det fagfolk og spesialistar som er topp innan sine felt, og dei er altså ikkje einige i FDA sin skepsis etter dei hadde meir utfyllande talmateriale å støtte seg til.
Redigert 24.07.2022 kl 09:39 Du må logge inn for å svare
LPGfan
24.07.2022 kl 11:22 3637

Dette blir en 3-sifret aksjekurs om alle godkjenninger/re-godkjenninger/avklaringer med EMA og FDA går slik aksjonærene håper. Om aksjen skal doble seg derfra, og kanskje på sikt bli ett selskap med 4-sifret aksjekurs...DA vil jo alle disse faktorene med effektivitet/ refusjonsordninger/pris på konkurrenters medikamenter osv osv få en avgjørende rolle. Verdien er rundt 3 mrd i dag, og det er ikke mye i pharma segmentet.
heilo888
24.07.2022 kl 11:38 3625

Har aldri trodd at Onco var norsk og skriver heller ikke det. Les en gang til!
Men som jeg har skrevet lengere oppe er jeg bitt noe mer skeptisk til konkurransesituasjonen for Onco etter å lest meg opp.
Kan godt være at Onco lykkes fullt ut, men føler selv at det er noe mindre risiko i Caltx i øyeblikket.
VIP001
24.07.2022 kl 13:19 3549

Jeg ser at jeg tolket det feil. Beklager det.

Lykke til i Caltx.
VIP001
24.07.2022 kl 13:27 3548

Det er akkurat det jeg tenker og. Her er triggerne så store og mange at aksjen kan gå veldig langt før medisinen kommer i salg. Allerede i høst tror jeg personlig vi kan gå 150+ hvis godkjenningene går i boks og en partner kommer på plass. Og vi vet at FDA har fulgt nøye med prosessen ved godkjenning i EMA. Jeg vil anta at det er et samarbeid mellom EMA og FDA og de er ganske samkjørte og at de forenkler arbeidet for hverandre.

Blir iallfall en spennende tid fremover.
Theonlywayisup
29.07.2022 kl 19:42 2908

Dette er en utrolig spennende aksje som kan gå skikkelig høyt.
Vi venter på Usa-godkjennelse som kan kan komme veldig snart. EMA er allerede godkjent.
21 mars i fjor var denne oppe i 196.10. På det høyeste i 215.
Så pr i dag er denne ned 81.78%
Jeg har kjøpt meg mer opp i denne i dag.
Tør ikke å traide, denne kan ta av anytime.
GuNy
29.07.2022 kl 20:51 2855

Ikke helt riktig det her. De har møte med FDA 22/9! Skjer ikke noe der før etter det! De har jo blitt godkjent av FDA, men det ble uenighet rundt bivirkninger og hvem som skulle få det! Dette har de ryddet opp i, og på det grunnlag så har den rådgivende komiteen i EMA anbefalt full godkjennelse, og uten store forbehold! Denne godkjennelsen er ikke formalisert av EMA ennå, det skjer i løpet av Max 25 dager! Det er visstnok svært sjelden EMA og FDA konkluderer forskjellig! FDA har vært tilstede i beslutningsprosessen til EMA rådgivende råd! Altså, dette går antageligvis bra!
Redigert 29.07.2022 kl 20:52 Du må logge inn for å svare
Theonlywayisup
29.07.2022 kl 20:58 2860

Ja, det er riktig. Møte 22/9.
Men FDA har vært med i møtene og kommer høyst sannsynlig til å godkjenne.
Og det er nettopp derfor denne aksjen er veldig spennende!
GuNy
29.07.2022 kl 21:09 2896

Enig. Folk inkl.meg har kasta penger inn i norsk biotek som targovax, nano,, pcib. Tapssluk!!!!!Her har vi en opplagt gullkalv! Kan gå 3 til 10 gangeren i løpet av noen uker/mnd!!!!! Rart de ikke får mer oppmerksomhet på div.forum i Norge!
Slettet bruker
29.07.2022 kl 21:17 2936

Jepp. Nå handler det om endelig godkjenning i EU, og evt partner for distribusjon.
De to på plass så smeller det.
Så har vi FDA og US Avgjørelse som en supertrigger det og.
Theonlywayisup
29.07.2022 kl 22:06 2923

Se på kursutviklingen de 3 siste mnd.
Jeg tror denne kommersielle partneren allerede er klar, de venter kun på den siste formelle og utrolig viktige godkjennelsen fra FDA som åpner opp
for et kjempemarked.
Denne har gått under radaren i det norske markedet og står foran et potensielt gjennombrudd nå.
Theonlywayisup
29.07.2022 kl 22:31 2976

Ja, og da smeller det skikkelig.
Eu er et stort marked- Usa et veldig stort marked.
Biotek er et megamarked.
adralamach
30.07.2022 kl 10:31 2887

Bare å laste opp og vente på gode nyheter. Det faktum at vi har holdt oss godt over 30 etter første nyhet og nye aksjer i markedet føles bra. 2000 aksjer til 11kr var iallefall billig 🤙
heilo888
01.08.2022 kl 18:55 2549

Har luften gått ut av Onco-ballongen og traderne selger?!