BCS - på vei inn i PERLEPORTEN 💵💵 fundamentalt og teknisk
Jeg legger hode på blokka, nå skal frustrasjonen ut.
I mange år har jeg holdt på med aksjer, og mange her vil nok bli overrasket over summene i omsetning, nesten 1 mrd kjøp/salg 2019....!
Siste 5 årene har jeg hatt en regel, hold deg unna jalla aksjer. Har stort sett forholdt meg til det. Å kjøpe 30.000 EQNR aksjer, og selge like mange kan være gjort på 3 minutter. Kan gjentar uendelig mange ganger for børsdagen. Samme med Orkla, DNB osv.
Men så, BCS, var med litt i starten, hørte første gang om dette i NRK Hordaland når CEO var i studio med jentene på morgensendingen, om jeg husker rett.
Var med og hoppet av med grei gevinst. Denne gikk så i både 80 og 28 om en annen.
Hvorfor var jeg ikke tro mot meg selv nå i vår?
Jeg tradet inn rundt 250-300k - til Hundremeterskogens store forbannelse. Du verden jeg fikk tyn for å trade i denne, og stille spørsmålstegn:
- Denne går ikke til 500,- slik LM og andre sa. Jeg sa at man kan først prøve på ny ATH, og kanskje 120 - men det kan aldri regnes hjem.
- Hva om det blir forsinkelser? Blankt avvist.
- Hvorfor ingen kontrakter med 400 damer som vil ligge med deg - ingen forklaring, vi må være tålmodig - vente til 2026 sa LM og gjengen i Hundremeterskogen.
- Se til QFUEL, sa jeg, problemer kan oppstå - glem det sa hundremeterskogen, i BCS har de så flinke folk.
- Hva med aksjetrykking - NEI, glem det sa Hundremeterskogen, fabrikker inntjent på 2 mnd - så penger trengs ikke.
- Emisjoner - NEI, de hentet nettopp på overtegnet emisjon 54.
- Sagmo er han rett mann? -- Å jada, verdens beste, ingen over - ingen ved siden av.
- Sagmo i Tyskland - sannheten var at han satt på hytta i ferd med å få fyken.
Kunne ramset opp, jeg stilte spørsmålene, og fikk så hatten passet.
Jeg ble idioterklært av de fleste her inne som mente jeg var helt elendig på BCS som kunne finne på å selge 54 kr, når nyheten i Høyanger kom. Nå skulle vi aldri mer se 30 eller 40 tallet, den saken var grei, og Ingolven var nå akterutseilt på perrongen - TOGET var nå i siget.
Jeg skulle vært tro mot min strategi. Bare det at Sagmo ber om fritak for lockup rett etter IPO burde tilsi at her holder man seg LAAAAAAANGT unna.
Nå sitter jeg med ett herlig tap, og det skal jeg stå i. For jævlig å vite at man må opp nesten 30-40% for å komme i null igjen.
Jeg har derimot ikke mistet motet, og jeg ser nå hvor lite seriøs man kan ta enkelte skribenter på slike forum. Jeg stoler selvsagt ikke på noen anonyme karer her, men det er no litt artig å sitte her å si "hva faen var det jeg sa" i vår.
Antar at de dårlige nyhetene nå er ute, og at det som kommer i fortsettelsen er kursdrivende nyheter.
- ansatt CEO
- byggesøknader og byggestart
- nyheter fra Bergen
- kontrakter av de store typene
Nå er det vel stort sett bare undertegnede, MacT og Molbre som sitter fra den gode gamle gjengen fra i vår.
IK
Disclaimer: endret overskrift 17.06.22 pga endret bilde i aksjen.
I mange år har jeg holdt på med aksjer, og mange her vil nok bli overrasket over summene i omsetning, nesten 1 mrd kjøp/salg 2019....!
Siste 5 årene har jeg hatt en regel, hold deg unna jalla aksjer. Har stort sett forholdt meg til det. Å kjøpe 30.000 EQNR aksjer, og selge like mange kan være gjort på 3 minutter. Kan gjentar uendelig mange ganger for børsdagen. Samme med Orkla, DNB osv.
Men så, BCS, var med litt i starten, hørte første gang om dette i NRK Hordaland når CEO var i studio med jentene på morgensendingen, om jeg husker rett.
Var med og hoppet av med grei gevinst. Denne gikk så i både 80 og 28 om en annen.
Hvorfor var jeg ikke tro mot meg selv nå i vår?
Jeg tradet inn rundt 250-300k - til Hundremeterskogens store forbannelse. Du verden jeg fikk tyn for å trade i denne, og stille spørsmålstegn:
- Denne går ikke til 500,- slik LM og andre sa. Jeg sa at man kan først prøve på ny ATH, og kanskje 120 - men det kan aldri regnes hjem.
- Hva om det blir forsinkelser? Blankt avvist.
- Hvorfor ingen kontrakter med 400 damer som vil ligge med deg - ingen forklaring, vi må være tålmodig - vente til 2026 sa LM og gjengen i Hundremeterskogen.
- Se til QFUEL, sa jeg, problemer kan oppstå - glem det sa hundremeterskogen, i BCS har de så flinke folk.
- Hva med aksjetrykking - NEI, glem det sa Hundremeterskogen, fabrikker inntjent på 2 mnd - så penger trengs ikke.
- Emisjoner - NEI, de hentet nettopp på overtegnet emisjon 54.
- Sagmo er han rett mann? -- Å jada, verdens beste, ingen over - ingen ved siden av.
- Sagmo i Tyskland - sannheten var at han satt på hytta i ferd med å få fyken.
Kunne ramset opp, jeg stilte spørsmålene, og fikk så hatten passet.
Jeg ble idioterklært av de fleste her inne som mente jeg var helt elendig på BCS som kunne finne på å selge 54 kr, når nyheten i Høyanger kom. Nå skulle vi aldri mer se 30 eller 40 tallet, den saken var grei, og Ingolven var nå akterutseilt på perrongen - TOGET var nå i siget.
Jeg skulle vært tro mot min strategi. Bare det at Sagmo ber om fritak for lockup rett etter IPO burde tilsi at her holder man seg LAAAAAAANGT unna.
Nå sitter jeg med ett herlig tap, og det skal jeg stå i. For jævlig å vite at man må opp nesten 30-40% for å komme i null igjen.
Jeg har derimot ikke mistet motet, og jeg ser nå hvor lite seriøs man kan ta enkelte skribenter på slike forum. Jeg stoler selvsagt ikke på noen anonyme karer her, men det er no litt artig å sitte her å si "hva faen var det jeg sa" i vår.
Antar at de dårlige nyhetene nå er ute, og at det som kommer i fortsettelsen er kursdrivende nyheter.
- ansatt CEO
- byggesøknader og byggestart
- nyheter fra Bergen
- kontrakter av de store typene
Nå er det vel stort sett bare undertegnede, MacT og Molbre som sitter fra den gode gamle gjengen fra i vår.
IK
Disclaimer: endret overskrift 17.06.22 pga endret bilde i aksjen.
Redigert 17.06.2022 kl 17:23
Du må logge inn for å svare
Silverbutt
14.07.2022 kl 23:35
6447
rockpus skrev Da var brukeren Salthella en saga blott. Hva skjedde?
Har vel kjøpt seg inn, så måtte vel lage en ny bruker for å snakke opp selskapet 😂
Londonmannen
15.07.2022 kl 07:53
6374
rockpus skrev Da var brukeren Salthella en saga blott. Hva skjedde?
Noen har ikke ryggrad til å stå med ett nick, men skifter hele tiden. Den godeste Salthella oppstod da Ingolf_kvamme ble borte. Og da Salthella ble borte oppstod BCS2022. Trolig ikke tilfeldig. Vi får følge med, for kroppen bak IK og Salthella er nok ikke ferdig med BCS. BCS klarer seg utmerket uavhengig hva som skrives her på forumet. Gi selskapet ett til to år så blir dette særdeles hyggelig. Ny CEO blir nok snart annonsert og så følger oppstart med etablering av produksjon i Høyanger, bygging av fabrikk i Mosjøen osv. Har aldri vært i tvil om at BCS blir gull på litt sikt, samtidig som vårens uro i ledelse og styret måtte få negative konsekvenser på aksjekursen på kort og mellomlang sikt. Og pga dette tok jeg mine disposisjoner. Ingen ting er statisk i aksjemarkedet og man må vokte sin kapital.
Men når enkelte velger å ta et humoristisk innspill om Fine Fanafruers Forening som et seriøst debattinnlegg, da er bunnivået såpass lavt at jeg ikke gidder å bruke tid og energi til å diskutere denne aksjen på FA forum. Og dette blir nok mitt eneste innlegg på denne tråden inntil situasjonen i BCS er mer avklart. Lykke til!
Ps. Ikke bruk innlegg på FA forum som grunnlag for dine investeringer i aksjemarkedet. Gjør din egen selvstendige research i andre kilder. På FA forum skifter skribenter nick raskere enn andre skifter skjorter.
Men når enkelte velger å ta et humoristisk innspill om Fine Fanafruers Forening som et seriøst debattinnlegg, da er bunnivået såpass lavt at jeg ikke gidder å bruke tid og energi til å diskutere denne aksjen på FA forum. Og dette blir nok mitt eneste innlegg på denne tråden inntil situasjonen i BCS er mer avklart. Lykke til!
Ps. Ikke bruk innlegg på FA forum som grunnlag for dine investeringer i aksjemarkedet. Gjør din egen selvstendige research i andre kilder. På FA forum skifter skribenter nick raskere enn andre skifter skjorter.
rockpus
15.07.2022 kl 09:55
6230
Hyggelig at du igjen besøker tråden og viser at du fortsatt har troen!
Er ellers enig i at mye tyder på at det er samme person som står bak de tre nevnte nick. Rart at slikt blir tillat av Admin.
Jeg tok også følgene av vårens "bruduljer", men er nå tilbake for fullt. Mange viktige brikker er nå på plass, og med CNT er jo potensialet enda større enn før.
Håper at ny leder også snart er på plass. Det er viktig at den nye leder sammen med Løkke får en hånd på styret gjennom de avgjørende faser som selskapet nå skal inn i. Skal de forhandle og signere kontrakter, er det av stor betydning at det er de fremtidige ledere som er involvert.
Er ellers enig i at mye tyder på at det er samme person som står bak de tre nevnte nick. Rart at slikt blir tillat av Admin.
Jeg tok også følgene av vårens "bruduljer", men er nå tilbake for fullt. Mange viktige brikker er nå på plass, og med CNT er jo potensialet enda større enn før.
Håper at ny leder også snart er på plass. Det er viktig at den nye leder sammen med Løkke får en hånd på styret gjennom de avgjørende faser som selskapet nå skal inn i. Skal de forhandle og signere kontrakter, er det av stor betydning at det er de fremtidige ledere som er involvert.
GemeFattern
15.07.2022 kl 10:43
6188
Oppsiden VS nedsiden etter alt vi vet nå, er betydelig markant. Her vil det fylles på så fort ledig kapital strekker til. Om kursen er 30 eller 36 betyr ufattelig lite sammenlignet med hvor vi står om noen mnd. God reise alle mann :-)
upsidedown
15.07.2022 kl 15:58
6001
Ser at jeg ikke er alene om å vurdere BCS som en lottokupong.
https://e24.no/boers-og-finans/i/rEoA1l/ukens-investtech-lottoaksjene-paa-oslo-boers
Forøvrig har selskapet ikke besvart min mail der jeg ba dem konkretisere om kalkylene var laget ut fra eldre modeller der produsentene måtte produsere sin egen CO2 før de videreforedlet det til karbonfibrer.
Jeg spurte også om marginene i forhold til en produsent som fikk tilført CO2 fra karbonfangst fra andre kilder.
To enkle spørsmål det burde være mulig å svare på innen rimelig tid.
https://e24.no/boers-og-finans/i/rEoA1l/ukens-investtech-lottoaksjene-paa-oslo-boers
Forøvrig har selskapet ikke besvart min mail der jeg ba dem konkretisere om kalkylene var laget ut fra eldre modeller der produsentene måtte produsere sin egen CO2 før de videreforedlet det til karbonfibrer.
Jeg spurte også om marginene i forhold til en produsent som fikk tilført CO2 fra karbonfangst fra andre kilder.
To enkle spørsmål det burde være mulig å svare på innen rimelig tid.
Redigert 10.08.2022 kl 21:08
coccoman
27.07.2022 kl 07:13
5848
Gøy tråd med mail-oppfordringer om innsidekjøp, diskusjon om folkeskikk, nick som forsvinner og ønske om kalkyler fra ledelsen.
Til siste, ups: Er ikke produksjon av egen CO2 en blindvei? Produksjon av nanokarbonfibre ved rensing av andres avgasser vil jo gi en positiv miljøgevinst når tonnevis av CO2 fjernes. Det har vel en egneverdi (CO2-kvoter?) i tillegg til nanofibre som selges til produksjon av batteri, strømledere, stål ?
Hvordan vurderer du oddsen på bcs-kupongen i forhold til lotto? Har kjøpt meg noen lodd selv og ser i spenning 12 - 15 måneder fram i tid til Høyanger ruller i gang ;O)
Hau, hau
Til siste, ups: Er ikke produksjon av egen CO2 en blindvei? Produksjon av nanokarbonfibre ved rensing av andres avgasser vil jo gi en positiv miljøgevinst når tonnevis av CO2 fjernes. Det har vel en egneverdi (CO2-kvoter?) i tillegg til nanofibre som selges til produksjon av batteri, strømledere, stål ?
Hvordan vurderer du oddsen på bcs-kupongen i forhold til lotto? Har kjøpt meg noen lodd selv og ser i spenning 12 - 15 måneder fram i tid til Høyanger ruller i gang ;O)
Hau, hau
Redigert 27.07.2022 kl 11:01
Hektor89
27.07.2022 kl 09:14
5837
Facinerende å se all robothandelen her i aksjen. Dag etter dag.
Hva er agendaen ? Det betales vel ikke for M.M tjenester lengre ?
Hva er agendaen ? Det betales vel ikke for M.M tjenester lengre ?
Hektor89
29.07.2022 kl 12:49
5491
Trauste greier. OSE med nye grønne dager, mens vi ligger å vaker 42-44 ører dag etter dag.
Omsetningen som isbua på Aker Brygge.
Omsetningen som isbua på Aker Brygge.
Grønnskalle
29.07.2022 kl 13:44
5415
Minner om at det i dag er siste dag av fellesferien. Jeg tror at de som selger ut i dag vil få store vanskeligheter med å kjøpe seg inn igjen til uken når det kommer nyheter om ansettelse m.m. Det er naturlig at man venter med nyheter til etter fellesferien. Jeg ser det er bevegelse i aksjen i dag og det tror jeg ikke er tilfeldig.
Grønnskalle
29.07.2022 kl 13:46
5415
Lite gjennomtenkt kommentar og reflekterer nok en mann med korte perspektiver. Minner da om at aksjen har gått ca 35% opp i løpet av årets 4 minst aktive uker på børsen..
Redigert 29.07.2022 kl 13:49
upsidedown
29.07.2022 kl 14:01
5406
Hvis du spør meg ville jeg ha ventet med større inngang i BCS til de har levert Q2. Aksjen har reagert opp etter at den teknisk tegnet et omvendt SHS og utløste kjøpssignal, men volumet er svært lite. Blir ikke overrasket om den skal ned å teste bunnen igjen om Q2 kommer med negative overraskelser.
Har fortsatt ikke fått svar på spørsmålene jeg sendte dem, noe som styrker meg i troen om at de spenstigste kalkylene tar utgangspunkt i at CO2 vil være mangelvare også i fremtiden.
Har fortsatt ikke fått svar på spørsmålene jeg sendte dem, noe som styrker meg i troen om at de spenstigste kalkylene tar utgangspunkt i at CO2 vil være mangelvare også i fremtiden.
Hektor89
29.07.2022 kl 14:54
5362
Tåpelig kommentar, grønnskalle. Tror du at du må minne på dette, og at vi ikke har fått det med oss?
Hvor mye ned fra toppen er denne da, kanskje du har de svarene også?
Du har vel selv sett at HELE denne uka har aksjen stanget på lite volum 42-44 kr, er det en feil eller rett observasjon?
Minutter etter at jeg skrev dette, så gikk 44 og jeg fikk solgt mine 10k aksjer, men før du skriker over så har jeg noen titalls tusen til. Så får vi håpe jeg får nye på 42-43 kr - trading er stikkordet. Men jeg sitter long med mesteparten.
Hvor mye ned fra toppen er denne da, kanskje du har de svarene også?
Du har vel selv sett at HELE denne uka har aksjen stanget på lite volum 42-44 kr, er det en feil eller rett observasjon?
Minutter etter at jeg skrev dette, så gikk 44 og jeg fikk solgt mine 10k aksjer, men før du skriker over så har jeg noen titalls tusen til. Så får vi håpe jeg får nye på 42-43 kr - trading er stikkordet. Men jeg sitter long med mesteparten.
Redigert 29.07.2022 kl 14:56
Gork
29.07.2022 kl 17:05
5329
Ikke for å være pirkete, men mitt chart sier 29 juni til 29 juli 35,45% opp, regnet fra slutt kurs i dag.
Grønnskalle
29.07.2022 kl 20:44
5177
Basert på hva du skrev om at BCS er å sammenligne med en iskrem kiosk på Aker Brygge så følte jeg absolutt jeg burde minne deg på dette. Jeg tror faktisk ikke du har reflektert over at BCS har gått 35% i løpet av juli i det hele tatt. At du velger å selge i dag på 44 rett før den gikk opp stadfester jo det jeg også skrev at du er en mann med korte og snevre perspektiver. Lykke til videre med lommerusket du besitter. Jeg tror aksjen passerer 50 i løpet av neste uke og jeg sitter long som jeg har gjort helt fra 72 ned til 29 hvor jeg lastet mer og nå videre opp igjen.
Hektor89
29.07.2022 kl 21:34
5123
Nå var den i 45 sist uke også, hvor jeg lettet meg - og kjøpte igjen 2-3 kr lavere. Lommerusk, jaja, tror ikke du rekker meg til anklene 😅
Sitter tungt og venter på de rette nyhetene.
Ellers må jeg bemerke at det er forskjell på kurs og volum. Antar du forstod at jeg mente volumet i aksjen er latterlig om dagen. Mine salg og kjøp i dag har utgjort 20% av dagsvolumet bare i dag.
Sitter tungt og venter på de rette nyhetene.
Ellers må jeg bemerke at det er forskjell på kurs og volum. Antar du forstod at jeg mente volumet i aksjen er latterlig om dagen. Mine salg og kjøp i dag har utgjort 20% av dagsvolumet bare i dag.
Rule
29.07.2022 kl 22:00
5078
Ja, 50 i løbet af næste uge, Når vi kommer 1/2 år længere frem vil vi se at det der foregår nu er et stort hul i kursudviklingen.skåret af makro og shorting. Mener at jeg tidligere har gættet på kurs 120 ultimo 2022. Der er fine grunde ( CNT + Høyanger inkl. finanseringsmåde ) til at vi godt kunne ligge over ATH idag.
Hektor89
29.07.2022 kl 22:19
5062
Blir bra Rule. Neste nyhetene kan virkelig sende denne i ATH.
Jeg er veldig optimistisk. Tatt lengre tid enn jeg så for meg i vår, men det blir bra.
Børsene har nok sett bunnen og OSE styrer mot ATH igjen basert på oljeaksjer og positivt sentiment ellers!
Jeg er veldig optimistisk. Tatt lengre tid enn jeg så for meg i vår, men det blir bra.
Børsene har nok sett bunnen og OSE styrer mot ATH igjen basert på oljeaksjer og positivt sentiment ellers!
Redigert 30.07.2022 kl 09:38
Molbre
01.08.2022 kl 09:11
4653
Gøy med stadig oppgang, men for lite volum til at jeg blir euforisk. :-)
Positive er jo at ingen virker tiol å ønske å ville selge, får se hvilke nivåer selgerne kommer tilbake på!
Positive er jo at ingen virker tiol å ønske å ville selge, får se hvilke nivåer selgerne kommer tilbake på!
Redigert 01.08.2022 kl 09:13
Londonmannen
01.08.2022 kl 09:19
4657
En melding om ny CEO kan ikke være langt unna. Regner med at vi får en oppdatering på Høyanger i løpet av Q2 presentasjonen. I tillegg vil jeg tro det må komme en avtakeravtale på plass i rimelig god tid før oppstart av produksjon i Høyanger.
Blir et spennende og innbringende pr som ligger forsn oss.
Blir et spennende og innbringende pr som ligger forsn oss.
OZZY
01.08.2022 kl 10:34
4524
små volum når BCS sank og små volum når BCS stiger. Dette klinger bra i mine ører. jeg øker og øker.
Redigert 01.08.2022 kl 10:34
Molbre
03.08.2022 kl 09:07
3655
Hadde vært greit med en oppdatering på fremdriften i Rådalen nå, samt en bekreftelse på innsettelsen av Løkken. Når det gjelder CEO så regner jeg det tar litt lengre tid. BCS pleier jo å spare opp litt på disse børsmeldingene, så kommer en del raskt håper dette er tilfellet denne gangen også!
Rule
05.08.2022 kl 21:33
3198
Kursen trasker roligt og sikkert opad. Vi får jo en half year reporting pr 24/8. Så her kommer snart en status. :-)
Black Peter
06.08.2022 kl 10:43
2967
BCS har brutt motstand på 45kr, og gir ny OHS til ca 60kr eller mer. Ny teknisk motstand på 82kr. Ser bra ut nå, og jeg tror ikke de er ferdig med å dekke short hos nordnet.
https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=101190
https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=101190
OZZY
06.08.2022 kl 14:21
2889
Bra innlegg Black Peter
Hva får deg til å tro at « jeg tror ikke de er ferdig med å dekke short hos nordnet» ?
Hva får deg til å tro at « jeg tror ikke de er ferdig med å dekke short hos nordnet» ?
urix
07.08.2022 kl 07:37
2598
https://finansavisen.no/nyheter/finans/2022/08/01/7907436/haakon-saeter-tjente-125-mill.-pa-alt-mulig (Artikkelen om å sprute cash). I introen står det han fortsatt har troen på hundredoblingskandidaten
Er det noen som kan gi opplysninger om hva han sier i artikkelen om hundredobligskandidaten BCS??
Silvercoin er ute av 20 største aksjonærene i BCS, oppdatert 5. august 2022, er ikke det litt pussig??
Er det noen som kan gi opplysninger om hva han sier i artikkelen om hundredobligskandidaten BCS??
Silvercoin er ute av 20 største aksjonærene i BCS, oppdatert 5. august 2022, er ikke det litt pussig??
Redigert 07.08.2022 kl 07:38
MacT
07.08.2022 kl 09:05
2536
Står at han fortsatt har troa på 100 gangern selvom han solgte mye på 50.
22. Silvercoin- 216k aksjer.
Han kjøpte 7k denne uken.
22. Silvercoin- 216k aksjer.
Han kjøpte 7k denne uken.
Redigert 07.08.2022 kl 09:06
L.Z.P
07.08.2022 kl 13:15
2332
Hvor finner man oversikten over aksjonærene? Er jo veldig interessant å se hvem som kjøper og selger til enhvertid.
Er det en daglig oppdatering som man kan se ett sted??
Er det en daglig oppdatering som man kan se ett sted??
OZZY
07.08.2022 kl 13:31
2302
https://bergencarbonsolutions.com/investors/
Her kan du se de 20 største aksjonærene i BCS. Tror det er 2 dagers etterslep.
Han har nå over 200.000 aksjer i BCS og han følger nøye med.
Her kan du se de 20 største aksjonærene i BCS. Tror det er 2 dagers etterslep.
Han har nå over 200.000 aksjer i BCS og han følger nøye med.
Redigert 07.08.2022 kl 13:32
Rule
07.08.2022 kl 14:09
2256
Jeg er enig og tror at vi er gledet ned på makro shorting helt fra de ca. 80 NOK. Gode nyheder "on top" er kommet til siden. En del short kunne være index / automatik short i vækst selskaber. De glemte bare lige at kigge på BCS casen :-o der er kort tid til penge kan strømmer ind i kassen :-)
Et andet argument er at ingen longs ved sine fulde fem vil sælge til under ca. 65 NOK ( svarer til de 54 i sidste emi korrigeret for rabat de store fik der ).
Jeg har selv masser af aktier og fået købt spredt på kurser i interval: 30 - 70 NOK.
Et andet argument er at ingen longs ved sine fulde fem vil sælge til under ca. 65 NOK ( svarer til de 54 i sidste emi korrigeret for rabat de store fik der ).
Jeg har selv masser af aktier og fået købt spredt på kurser i interval: 30 - 70 NOK.
MacT
07.08.2022 kl 14:34
2221
Hvis du vil se hvem som kjøper/ selger utenfor topp 20. Så kan du f.eks bruke tekinvestor.