Norne og bud på 0,6

Melksnik
5PG 10.06.2022 kl 17:47 923

Hei oppretter egen tråd for dette for ryddighetens skyld :)
Nå har de fleste eiere av 5PG fått et brev fra Norne om at det gies tilbud på alle dine aksjer på tidspunkt X. Som fersking i gamet har jeg ikke eid mange aksjer hvor det har vært endringer på dette nivået. Mer vanlige emisjoner og varslinger om endringer som skal skje, men som ikke angår min beholdning utover turbulent kursendring for en periode.

Så for dere som har vært med på slikt før, dette er et rent tilbud, uten konsekvens? (med mindre du skulle solgt til 0,6 nå når den er verdt mer)

Med det så mener jeg at det ikke er noen ekstra liten skrift der, som gjør at man skulle mot all formodning bli sittende i en helt elendig tilstand etter fristen om man ikke ga aksept.

Regner med det kan være noen andre som har lurt på det samme, så jeg spør nok for flere :) Det fremkommer i dokumentet at det er et tilbud og kun det. Ikke at det skjer noe mer med vår aksjepost om aksept ikke sendes.

Slik det er i dag så kan man jo selge for 2,8 istedet for 0,6 så det fremkommer som noe de bare må sende ut, fordi tidspunktet for avtalen er kommet dithen, selv om budet fremkommer som et skambud. Det kan umulig være noen som selger alle sine aksjer på dette tilbudet kontra det åpne markedet, men hvem vet.

Tenkte å høre med dere som er i samme båt og som kanskje også har vært med på en eller flere slike runder tidligere før jeg ringer Norne for å sikre meg.
Redigert 10.06.2022 kl 18:13 Du må logge inn for å svare
Gaffeliøyet
10.06.2022 kl 19:20 845

Anbefaler deg å bli medlem i denne gruppa på Facebook, https://www.facebook.com/groups/443077313971508/?ref=share. Der får du masse god info og svar på det du lurer på.
Melksnik
10.06.2022 kl 21:06 765

Takk. Da sjekker jeg der :)
OTE
10.06.2022 kl 21:55 711

Bare å ignorere budet så beholder du aksjene dine.