Aker Horizons - jaja, finnes det en bunn i denne et sted...?

McCartney
AKH 10.06.2022 kl 18:41 27715

Satset ganske friskt i denne og observerer at kursen daler nedover....🧐🧐
Relativt stort papirunderskudd så langt og det blir kanskje enda være til uka...?.🤷‍♂️
Men ikke fan at jeg selger, da blir jeg heller med mye lenger ned, helt til det event blir kroken på døren.💣

Noen fler som lurer på hva som skjer?
DividendYield
17.06.2022 kl 16:39 3033

Javel, kan du utdype? Du er vel inne på mye av det samme i åpningsinnlegget ditt? På den korte tiden er aksjen ned ytterligere over 10%, og da har en tatt med dagens oppgang.
Redigert 17.06.2022 kl 16:42 Du må logge inn for å svare
retur
17.06.2022 kl 16:56 2989

Peftaus skrev Innlegget er slettet
Helt enig . Akh inngang 35 og ach 16. samt aow emi på 4 kr mener jeg ifb med oppkjøp av p.p. 55 kr da på de tre . Uansett valget er fritt
abbos
17.06.2022 kl 17:24 3037

Hvorfor bruke tid på akh når du ikke har aksjen ?
I min verden tror jeg ikke mange bryr seg om hva Du skriver - det er subjektivt og tilsynelatende kun til egen vinning 🤓
Satser du på 10 kr for å snitte ned egen feilinvestering ?
Yostock
17.06.2022 kl 18:26 3036

Frodon er en shorter. Men bortsett fra det, blir Akh veldig bra etterhvert. Om det blir en liten nedgang før en jevn vekst er det vel helt greit. Sånn at man får fylt på litt. Den skal ikke ned til 10 kr da, -Aker eier 68 % og de selger ikke. Med en stor eier til vil kursen kunne stabilisere seg langt over dagens nivåer.
Redigert 17.06.2022 kl 18:26 Du må logge inn for å svare
Frodon
17.06.2022 kl 19:16 3033

Peftaus skrev Innlegget er slettet
Kan du vise utregningen din?
Frodon
17.06.2022 kl 19:18 3033

Tror jeg har svart deg på dette mange ganger nå, jeg er fortsatt aksjonær i Aker, som er største aksjonær i AKH. Hvorfor skriver du fakta feil med vilje? Venter liksom mer av deg
Oksebull
17.06.2022 kl 20:21 3069

Svært spennende teori! Har du eksempler på aksjer som har fått 1 eller flere store eiere for så å stige betraktlig i verdi eller er dette allmennkunnskap?
retur
18.06.2022 kl 09:30 2885

Verdiene i aker horizon må da ha økt med ach og aow. Med oppgjør for pp hadde vel aow også ca 200mil å tilføre kassa. Samt et par mila fra ach .
upsidedown
18.06.2022 kl 09:31 2880

Det mener du vel ikke på alvor?
Frodon
18.06.2022 kl 09:59 2852

Mcap i ACH og AOW har da vært regnet inn i AKH hele veien. Trodde du ikke det? Nå blir de samme verdiene bare flyttet inn i moderselskapet.

Har regnet med cash fra salget av PP + kr 100 mill for salget av RainPower over til AKSO. Samtidig må du huske at ACH og AOW har tapt ca kr 120-130 mill i kvartalet til sammen. De 2 salgene har ca bare dekt tapene i dette kvartalet + litt over et kvartal til

Aksjene i GreenStat er verdt ca kr 0,117 pr AKH aksje, SuperNode er verdt ca kr 0,05 pr AKH aksje, så de drar ikke så mye opp akkurat pr dags dato
Fjellbris
18.06.2022 kl 18:08 2733

Skal si tidligere hause Frodon, nå shorter Frodon, jobber på for tiden dag ut og dag inn 24/7…😀😂
karve
18.06.2022 kl 18:18 2753

Frodon skrev Innlegget er slettet
Jo da Frodon , de som har holdt på en stund ser din agenda. Tror du virkelig at din negativitet som du viser så tydelig påvirker kursen dit du vil ha den, nedover ? Hva med ditt eget stressnivå ?. Jeg ser for meg en person som har belånt opp til pipa, sover dårlig om natta. Det samme mønsteret har /har hatt du på diverse aksjer historisk. Et godt råd, ta deg en lang ferie. Gjerne til neste år
Yostock
18.06.2022 kl 19:13 2706

Frodon skrev Innlegget er slettet
Frodon har definitivt en agenda. Ikke tåler Frodon spørsmål før han blokkerer folk. Frodon bruker alle timer i døgnet på å skrive på Aker grønnes satsinger forumer sommer, vinter, vår og høst. Det er en spiral.

Det Frodon ikke tar hensyn til er fremtidig inntjening og omsetning etter prosjekter er tidelt. Og at det grønne skiftet er noe staten og EU er pålagt å gjennomføre. Aker er en stor aktør som har mye muligheter i dette skiftet. Så Frodon tenker bakover, mens Akh jobber fremover. Er litt bakvendtland.

Frodon har hatt flaks med den brede børsnedgangen, som kommer fra Russland krigen. inflasjon, økt rente og generel usikkerhet. Akh er derfor et lett offer, men Aker er samtidig en kruttsterk industri gigant i Norge og har fremtiden på sin side. Så all basiningen og bedreviteren til Frodon kan snart vise seg å være bortkastet.
Redigert 18.06.2022 kl 19:14 Du må logge inn for å svare
karve
18.06.2022 kl 19:31 2694

Frodon skrev Innlegget er slettet
Du har vell heller ikke shortet aksjer i NAS du da 🤣
Yostock
18.06.2022 kl 20:15 2732

Frodon skrev Innlegget er slettet
Haha. Frodon er utrolig. Er ikke stor fan av Frodon. Men å bruke all sin tid på å baisse Aker sin grønne satsing. Og samtidig ha en manglende evne til å svare saklig. Det Er en fin sommerdag. Hvorfor bruke så mye til på forum er vel spørsmålet.
Redigert 18.06.2022 kl 23:30 Du må logge inn for å svare
abbos
19.06.2022 kl 08:55 2562

Typisk backtrader - sitter på kvisten og nyter sin selvgodhet - godeste frk frodon 🤓
Yostock
19.06.2022 kl 14:23 2389

Frodon skrev Innlegget er slettet
Som sagt så ser Frodon bort i fra vekstpotensialet i Akers grønne satsing. Omsetningen kommer til å bli bra med alle de nye firmaene i portoføljen til Akh. Mens vi venter blir det nok mye hyggelige ord fra Frodon haha.

Det nye antall aksjer er nøyaktig: 690,348,751

https://www.akerhorizons.com/news/mergers-with-aker-offshore-wind-and-aker-clean-hydrogen-completed-new-share-capital

abbos
19.06.2022 kl 15:57 2321

Frodon skrev Innlegget er slettet
Som sagt tidligere : er det din eneste hobby , å skrive om akh ?
Gjør ikke meg noe , men lar du bare hagen din seile sin egen sjø ?
Virker ikke som det er andre enn deg som innbiller seg at man vet mer enn andre om akh 😀

Det du holder på med kommer inn under kategorien Støy 😀




Redigert 19.06.2022 kl 15:59 Du må logge inn for å svare
10PS
19.06.2022 kl 16:50 2303

Frodon skrev Innlegget er slettet
Tidligere sa du at du var imot shorting.
Du har satt deg mye inn i en rekke aksjer, men for meg ser det ut som om du altid er negativ og dermed mest sannsynlig short over hele linjen. Dette skjønte jeg for lenge siden. Men du vet mye om de aksjene du er inne i men ikke alt for det vet ingen. Vær ærlig og si rett ut om du er short slik du sa om nas. Ærlighet varer lengst. Lykke til.
Fjellbris
19.06.2022 kl 17:19 2547

Frodon - det er masse innlegg og god info om AKH av mange svært gode skribenter her inne. Men, du fortrenger all positiv info fra alle som evner å se frem i tid og ønsker å investere nå, posisjonere seg i en ny og fremtidsrettet industri, komme inn tidlig i det grønne skifte og høste senere.
Dette da du er short / kun ønsker kurs ned.
Mange oppegående og kunnskapsrike her inne som ikke gidder diskutere med deg lenger som 24/7 baiser en aksje du tidligere for ikke så lenge siden 24/7 hauset, dette gjelder selvfølgelig også meg. Tidligere blokkerte du også oss som snakket deg imot, du opererer på egne tråder som er låst og der kun du skriver negativt om AKH, hvor seriøst er det og tror du seriøse investorer her inne ønsker å ha så mye dialog med deg slik du opererer?
Yostock
19.06.2022 kl 18:00 2507

Frodon skrev Innlegget er slettet
God oppsummering Fjellbris.

Frodon er mye mer negativ enn noen andre. Jo kursen har falt, men ser ikke bekmørkt ut, som Frodon skal ha det til. Snarere tvert imot. Blant annet Er Større mer positiv til det grønne skiftet enn noen gang, dette selv om det tar litt tid. Så bruker Akh nå den tiden til å posisjonere seg, kjøpe tomter, fremme teknologiutvikling, ansette de beste innen sitt felt og dra på rundturer for å lære de lokale forholdene som det skal utvikles i. Akh bruker tiden konstruktivt sånn at når utbyggingen skal skje, så er de klare for å utvikle suksessfull grønn energi og infrastruktur. De ser hvor mye penger de trenger og skjønner hva som må til. Større sier selv at regjering er klare for å legge til rette for at denne utviklingen skal kunne skje økonomisk. Dette aspektet er det Frodon ikke velger å se og bevist ikke fremmer her.
Redigert 19.06.2022 kl 18:06 Du må logge inn for å svare