Pro/contra investering i Pryme

Taycon
PRYME 11.06.2022 kl 07:58 43976

Hvor på børsen får du best avkastning på en tier? Kjenner jeg er skeptisk og kritisk til å gå inn i Pryme igjen. Vil bruke de nest dagene til å bestemme meg. Setter pris på noen konstruktive innspill om hvorfor eller hvorfor ikke investere i Pryme. Det som er sikkert er at markedet har straffet Pryme hardt og markedet tar som sagt aldri feil, så hva er grunnen? Helt sikkert en rekke faktorer og uheldige forhold som har virket samtidig, men hvorfor skal jeg tro at min 10’er unngår å bli 6,7,8 og ikke 12,14,16? Når vil Pryme begynne å generere inntekt og hva snakker vi om på plant1? Når tror vi neste emisjon kommer - 23 eller allerede ultimo 22. Forstår det slik at Pryme selv skal eier 2 (3) anlegg og lisensiere andre: Hva genererer eventuelle lisenser? Dersom jeg går inn, så vil 50% bli kjøpt i emi og resten ved panikksalg
når/hvis folk kaster ut aksjene i slutten av juni. Kjør debatt og takknemlig for innspill.
Redigert 14.03.2024 kl 08:36 Du må logge inn for å svare
Bigdreamer
19.05.2023 kl 08:58 7095

Någon som har Finansavisen som kan dela?😁 er det Wpu dom snackar om?

Lunken børsnotering ble til himmelferd: Har aksjer for 1,7 mrd. etter tredobling

Da bare 31 investorer, hvorav kun tre norske, ble med Quantafuel-konkurrenten på børs, satt fem dansker igjen med 80 prosent. Nå eier de aksjer for 1,7 milliarder kroner.
Bigdreamer
19.05.2023 kl 09:06 7095

Det må vara Wpu.den stiger yttligare 11% idag😀
Zolly
26.05.2023 kl 14:15 6798

Med WPU som referanse med en nåværende mcap på mer enn 3 mld mot Pryme sin mcap på ca 700 mill så ligger alt til rette for en rakett ferd mot kr 40-60. Selv på kr 60 vil Pryme være priset lavere enn WPU... Kurs akkurat nå er ca kr 15.

WPU ligger kun ca 4 måneder foran i løypa ifht Pryme.

Pryme first oil i august. Tipper kr 40-50 innen utgangen av oktober.

God helg!

Bigdreamer
30.05.2023 kl 14:09 6589

Idag passerade WPU som direkt kan sammenlignes med Pryme, 60kr efter att dom för några veckor sedan annonserade proof og concept och provkörning av första reaktorn (1 av 6 st) detta betyder att Pryme också kan reellt sett få en aktiekurs på 60kr innom kort. Wpu och Pryme fabrik ska producera lika stora volymer.

Wpu har nu en börs verdi på nästa 3 miljarder, mens Pryme har en verdi på 700 miljoner.
Slettet bruker
30.05.2023 kl 16:47 6582

Blir feil å vekte selskaper sånn, har ingen rot i virkeligheten. Konseptet First Price dette. Artig å lese, om klovner med 700 K i andre fora, da må det snart trykkes opp mer papir, klovner i kamp vel 😲👏👌
Bigdreamer
30.05.2023 kl 17:42 6560

Om du vet att Pryme kommer misslyckas. Vilka tekniska utfodringar väntar Pryme. Du är bara negativ, men det ser ut som du inte kan något om processen eller liknande. Bara att det är ett dritt selskap. Vad baserer du detta på???? Har du något informativt innehåll? Eller är allt bara dritt 😂
Bigdreamer
30.05.2023 kl 17:45 6557

Och varför kan man inte sammenligne Wpu med Pryme? Har du något håndfast her? Eller er du bare påstander utan att du har fakta? Nu väntar jag spänt😬
Slettet bruker
31.05.2023 kl 08:27 6401

Jeg vil tru, at du ikke tok strofen " First Price", har ikke tenkt å utdype det noe mer, enn at røde epler til 30,- er bedre en gule fra FP, til 20,- 😉 Det er lov å ha bakke kontakt, i stedet for å være genuint positiv, altså forelsket i aksjen. Har selv brent meg på det før, med mange andre her inne også - det svir og gir læring. Jeg er positiv til aksjen, sitter med bra papirverdi, og har ingen planer om å flykte ennå - det er nå utover, epletrærne har startet reisen, for høsting senere. Regner med, at du forstår hvor jeg vil henn 😁 Jeg kaster heller ballen tilbake til deg og andre, som håndfast, kan påstå at aksjen skal gå 4-5 ganger'n, bare fordi en konkurents aksje, har reist til himmels 😉 Jeg sier lykke til, og jeg håper du har rett i påstand - det fortjener alle, vi i dette papiret 🤘🤘
Zolly
02.06.2023 kl 10:32 6171

WPU og Pryme er selvfølgelig sammenliknbare selskaper med sammenliknbar teknologi og med omtrentlig samme kapasitet. Det er ikke dermed sagt at selskapsverdien nødvendigvis skal opp på samme nivå som WPU som akkurat nå har fått skrelt bort 1mld i mcap på 1 time etter å ha vært unaturlig høyt priset (3,5 mld på kr 70) 2-2,5 mld er vel en mer edruelig verdsettelse akkurat nå.

Pryme har selvsagt mye oppside i vente når first oil er i boks, og en dobling til kr 30 (ca 1,5 mld mcap) er vel en heller beskjeden verdsettelse når den tid kommer, forhåpentlig vis innen ca 3 mnd. Men aksjen kan selvsagt gå mer enn det også....
Zolly
09.06.2023 kl 10:07 5782

I løpet av ca 2,5 mnd har aksjen steget ca 120%. Noen nyheter har det vært i løpet av perioden, men ingenting spesielt. Ser på det som et sunnhetstegn med stadig større interesse og med jevn stigning siden slutten av mars.

Kommer til å eksplodere når first oil nyheter med mer slippes i nærmeste fremtid. Vi snakker kr 30 og det kjapt!
Bolster
09.06.2023 kl 10:34 5891

Den største faren i Pryme nå er vel at grunnleggeren starter å kaste ut aksjer. Lockup gikk ut 1.juni.
Zolly
12.06.2023 kl 10:22 5554

Bare vær litt obs på at aksjen med relativt stor sannsynlighet får seg en dipp (korreksjon) i løpet av de nærmeste dagene. Med RSI på ca 93 er den ekstremt overkjøpt. Det er derfor ganske sannsynlig at man kan se kursen korrigere ned i intervallet kr 15-17.

Jeg benytter korreksjonen i så fall til kjøp.

https://invst.ly/10cezy
Slettet bruker
12.06.2023 kl 16:36 5400

Merkelig høyt, hos avanza.se, ligger den i underkant av 60, så fester liten lit til dette. Blir vel bare flere og flere, som mister skylappene, og heller ser mulighetene her nå 🤓👍
Slettet bruker
14.06.2023 kl 12:04 5054

Noen som trenger penger til trikken, ser det er desperate forsøk på å selge den ned - med is i magen, så hadde du fått penger til den billetten 👏👏 på liv og død, så skal den selges ned 50 øre 🤣 keep on.
Slettet bruker
30.06.2023 kl 09:48 4324

Vi er på vei mot 30 nå!

https://newsweb.oslobors.no/message/594513
Hot Commissioning Success:
A significant milestone was reached on Thursday, June 29th, with the successful hot commissioning of one of our extruders, leading to the production of Melted Plastic Waste (MPW).

Limer inn her og da det er mer info for nye investorer og snuse opp i denne tråden :)
Redigert 30.06.2023 kl 09:49 Du må logge inn for å svare
Taycon
30.06.2023 kl 10:10 4290

Gratulerer! Doblet seg denne og sikkert mer på gang for de tolmodige. Gikk ut aaaaaaalt for tidlig😁
Redigert 30.06.2023 kl 10:11 Du må logge inn for å svare
Taycon
30.06.2023 kl 10:14 4306

For de som tar gevinst, så kan jeg i all beskjeden- og ydmykhet nevne Hrgi. Tror den dobler seg ila høsten. Inhabil og høy risiko. Så er det sagt. https://investor.dn.no/#!/Aksje/S1455/HRGI/HORISONTENERGIAS
Redigert 30.06.2023 kl 10:16 Du må logge inn for å svare
Hoarder1
06.11.2023 kl 12:43 3010

Nå har man sjansen igjen. Jeg tror Pryme er en doblingskandidat innen to og en halv måned. Midten av januar produseres "first oil", og da mener jeg vi minst vil se kursnivåer på kr. 17. Vi er nærmere "first oil" nå, enn i sommer, da kursen var oppe i kr. 20. Nå er kursen mer enn halvvert. Selv med cash-behov fra Q2 2024, mener jeg oppsiden er formidabel, fra dagens nivåer.
Slettet bruker
07.11.2023 kl 09:37 2939

Bare å ta det med ro, ser aksjonærer skal så tvil nå, om hvordan Pryme skal få crakket olja - da Shell sitt anlegg ikke står klart samtidig. Er det mulig, snakk om lavmål. Regner ikke med at det blir liggende ett skip, som kan lagre dette - men hørt om lagring på fat??? Keep on !!!!
Tobias
22.11.2023 kl 14:48 2685

Følg med på Pryme.
Produksjonsstart i midten av januar 2024.
Kan fort bli en julekule dette.
Fin kjøpsanledning nå.
Tobias
23.11.2023 kl 10:00 2614

Pryme i farta.
Heng med.
Tobias
23.11.2023 kl 10:05 2603

Pryme kursen skal stige mye før produksjonsstart i januar 2024.
Skal vel fort tilbake til kurser rundt 20 tallet igjen.
Fin kjøpsanledning dette.
Tobias
23.11.2023 kl 14:39 2542

Bedre kjøpsmulighet enn nå tror jeg ikke man får.
Tipper vi ser 12 tallet ved ukeslutt.
Hoarder1
24.11.2023 kl 08:49 2473

Kursen var oppe i kr. 20 i sommer, vaket en stund mellom kr. 17-20, så det er klart at kursen skal opp igjen dit. Jeg vil anta Pryme stiger fint kursmessig nå i desember. Nå er jo det snart duket for first oil og produksjonsstart av Pryme One! :)
Redigert 24.11.2023 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Tobias
24.11.2023 kl 08:56 2483

Ja, dette er en mega kjøpsanledning.
Blir rally i desember.
Tobias
24.11.2023 kl 12:22 2450

Fearnley kom med kursmål i juli på kr. 24.
Fin kjøpsmulighet nå.
Tobias
15.12.2023 kl 09:45 2070

Tid for Pryme.
Oppstart av produksjonen i januar 2024.
Mega kjøpsanledning dette,
Vekst
15.12.2023 kl 15:25 2028

Blir interessant fremover.

Ser vi 10kr + om kort tid?

2024 blir comebak året for vekst aksjer, spesielt IT og de grønne aksjer.
WPU gikk fra 20 til +60kr på få uker etter first oil ble annonsert.
Niel
15.12.2023 kl 17:27 1995

Det skjedde noe 10 minutter før slutt aksjonen og i slutt aksjonen i dag. Plutselig litt volum og noen tok en del aksjer.

Jeg er også optimistisk på Pryme men det har jeg vært lenge. Håper at first oil kommer i januar med stabil økning i produksjonen men med en nybygd fabrikk så blir det alltid overraskelser, noe vi har erfart allerede. Jeg har dog tillitt til ledelsen og de virker kompetente.
Vekst
17.12.2023 kl 20:15 1889

Pryme kan nå gi investorene en spennende mulighet til å se om det bryter ut av den fallende trenden. En avgjørende indikator er et potensielt brudd på 10 kr, noe som kan være et viktig vendepunkt for aksjekursen. Teknisk sett har investorene ventet på tegn til en positiv vending, og bruddet på 10 kr-nivået kan være et kritisk øyeblikk. Aksjonærer følger spent med for å se om Pryme kan overvinne denne motstanden og signalisere en ny retning.

Det ligger fundamentale nyheter rundt hjørnet for Pryme, spesielt med tanke på "First Oil = Proof of Concept" som forventes i januar. Leveranser til Shell er forventet kort tid etterpå.
Denne milepælen markerer et viktig skritt for selskapets vekst og kan utløse positiv oppmerksomhet fra investorer.

Pryme ser ikke bare på kortsiktig suksess, men har ambisiøse utvidelsesplaner. Ifølge presentasjonen ved slutten av november planlegger selskapet å rulle ut to nye fabrikker, noe som setter det i en positiv posisjon for fremtidig vekst.

Sammenligningen med WPU gir et interessant perspektiv. Mens WPU ligger litt lenger fremme i løypen, kan historien om WPU gi håp til Pryme-investorer. WPU opplevde en solid oppgang fra rundt 20 kr til en topp på 70 kr kort tid etter First Oil-annonseringen (13. april, topp 1. juni). Selv om selskapet nå er priset lavere, er det en påminnelse om potensialet.
I dag er Pryme priset til 480 MNOK, mens WPU har gått gjennom en syklus fra 5 mrd. NOK til dagens 1,9 mrd. NOK. Dette peker på både risiko og mulighet for investorene og setter scenen for spennende tider fremover.

Pryme står på terskelen til viktige hendelser, fra tekniske brytninger til fundamentale milepæler. Investorer vil nøye følge med på First Oil og utviklingen av selskapets vekststrategi. Samtidig kan historien om WPU tjene som inspirasjon for de som ser potensialet i Pryme. Spennende tider ligger foran oss.
Husk at risikoen er tilstede, og nye oppstartsproblemer kan medføre ytterligere forsinkelser.

Link fra presentasjonen i november: https://newsweb.oslobors.no/message/605238
Vekst
18.12.2023 kl 09:09 1779

Allerede omsatt for over 2 mill kr.
Slettet bruker
18.12.2023 kl 09:10 1820

Helt latterlig dårlig forsøk på å trimme denne aksjen, børsmafian slår til igjen. Kålhuer........
Slettet bruker
18.12.2023 kl 09:14 1807

Det er bare å bytte tilbake den aksjeposten, da ser det ut som noen kjøper seg opp igjen ;) Faen ta.........
Tobias
18.12.2023 kl 12:57 1746

Liker utviklingen i Pryme.
Fin kjøpsanledning nå.
Vekst
18.12.2023 kl 19:44 1738

En hyggelig start på uken.

Spennende å se om vi går noen kroner før first oil meldes.
Oppgangen idag tilsvarte ca. 24mill kr i økt market cap.
Ikke utenkelig kan bli en liten romsjulrally i Pryme.



Tobias
19.12.2023 kl 08:51 1664

Følg med på Pryme.
Produksjonen starter i januar 2024.
Tror dette blir en fin nyttårsrakett. Aksjen var i nesten i 20 kr tidligere i år (juni)..
Kjøpsanledning dette,
Redigert 19.12.2023 kl 08:56 Du må logge inn for å svare
Tobias
19.12.2023 kl 09:08 1671

MH i Pryme.
Mega kjøpsanledning dette.
Redigert 19.12.2023 kl 09:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.12.2023 kl 09:58 1616

Hvor ble det av salgsanbefalingene fra 20 til 9, neida, tar heller pisspreiket med kjøpsanbefalinger igjen. Håper dere legger dere for natta, med en jævla flau smak i kjeften, dette er lavmål..........Pisspreik fra ende til annen.......
Vekst
19.12.2023 kl 21:17 1542

Dagens oppgang gir en market på NOK 537mill.

6 oktober 2021, Shell Chemicals Europe BV and Pryme BV today announced a strategic cooperation and offtake agreement for pyrolysis oil made from recycled plastic waste. Pryme will supply Shell from its first plant located in Rotterdam, The Netherlands. Currently under construction, the plant is scheduled to become operational in 2022 and is forecast to convert 60,000 tonnes of plastic waste into pyrolysis oil annually. Shell will use Pryme’s pyrolysis oil in its Moerdijk (The Netherlands) and Rheinland (Germany) crackers to make circular chemicals products.

hele meldingen kan leses her: https://www.shell.com/business-customers/chemicals/media-releases/2021-media-releases/shell-and-pryme-sign-cooperation-agreement.html
..............................................................
CHEMICAL RECYCLING: TACKLING PLASTIC WASTE

Shell Chemicals is working to utilise plastic waste as feedstock in our global chemical plants.
Plastic products have many benefits – they help improve living standards, are present in almost every part of modern healthcare, and are used in many of the products we rely on every day. Plastic waste however is a global issue, and in places where waste management infrastructure or plastic waste is not managed appropriately, it can end up as litter.

It is estimated that of the plastic waste generated, 353 million tonnes, only 9% is recycled, and the remainder goes to landfill, incineration or unmanaged after use. Plastic recycling rates vary widely by region and are far below the global recycling rates for products like paper (60%) and iron and steel (~80%).

Plastic waste comes in all shapes and forms, from mattresses to furniture, to drink bottles, to construction pipes; it varies in quality and quantity and no single recycling technology can deal with all the different varieties of waste. In addition to initiatives to reduce and reuse plastic, using a combination of technologies is needed to achieve higher recycling rates for plastic and help divert plastic waste from landfill, incineration, or leakage into the environment.


Mechanical recycling is best suited for recycling lightweight plastics like drink bottles or milk jugs; however, alternatives are needed for other plastics that cannot be mechanically recycled and are currently destined for incineration or landfill. Chemical recycling technologies can expand the types of plastics that can be recycled. Shell is working on several technologies to utilize waste in the circular economy but is focusing particularly on chemical recycling through pyrolysis, where hard-to-recycle plastic waste like snack bags, ready meals, or plastic film, that are not suitable for mechanical recycling, are turned into pyrolysis oil, a liquid that replaces hydrocarbons to produce circular chemicals. These circular chemicals are used by our customers to make a wide variety of products found in everyday life like cleaning products, textiles, food packaging and others.


Her kan dere lese mer om hvilke avtaler Shell har gjort de siste årene, inkludert Pryme:
https://www.shell.com/business-customers/chemicals/chemical-recycling-tackling-plastic-waste.html#iframe=L3dlYmFwcHMvU2hlbGxfQ2hlbWljYWxzX1JlY3ljbGluZy8

Gjør opp deres egen mening, men det er ingen tvil om at Shell har stor tro på kjemisk gjenvinning gjennom pyrolyse. Potensialet er hinsides enormt, hvor det er nødvendig med mange lignende aktører som Pryme, Agylix, etc.



Redigert 19.12.2023 kl 21:17 Du må logge inn for å svare