Uke 24

Stonks_
RECSI 13.06.2022 kl 07:23 76913

Da var vi kommet til uke 24, siden ingen andre har laget en tråd så få vell jeg ta meg av jobben hehe

Vi stengte på 20.67 forgje uke, ser vi Rec bryte 21 eller blir det ned igjen for å begynne på en ny ørkenvandring. Hvem vet, det vil ihvertfall vises idag. Men tror de fleste av oss håper på brudd over 21

Lykke til, og så får vi håpe på brudd over 21, teknisk så ser det bra ut
okrister
15.06.2022 kl 10:49 3353

Litt tørt krutt nå er bra. 17-tallet kommer nå
okrister
15.06.2022 kl 10:46 2529

Stemmer, men fristelsen ble for stor når 18-tallet kom i dag så måtte ta en liten pose for å følge med.
Redigert 15.06.2022 kl 10:47 Du må logge inn for å svare
Anywhere
15.06.2022 kl 10:41 2597

Og der var det troll i ord, med det som ser ut som nye muligheter rundt 18,30. Intradags dobbel på 18,20-18,25?

Jeg skjønner ikke hvorfor så mange er opptatt av at man bare skal kjøpe REC-aksjer og salte ned?? Hvorfor ikke heller være med på svingningene med en del av portisen. All som har ekstrem tro på at aksjen skal langt over 20, bør handle når den er godt under 20, men gitt at intet er garantert, er det en god ide å selge en trade-andel når aksjen da reagerer opp over kjøpsnivået...Det har vist seg sævrt gunstig de siste par årene i RECSI. Ville aldri ha vært det foruten.
Redigert 15.06.2022 kl 10:44 Du må logge inn for å svare
KommersK
15.06.2022 kl 10:35 2675

I dag bør flere av storhausserne her inne gå litt i seg selv.
Først blir alle selgere latterliggjorte, så selger man selv...
En annen kom med garantier i går, men i dag sier han at man aldri skal komme med garantier på børsen(som jo er korrekt).
Så ordet ''forsovet'' bli brukt i går(enda en gang...) av en storhausser, som prøver å skrive ''for så vidt''. Ille. Er hodet da på rett plass? Tillitsvekkende? Nei.
Det inngir ikke akkurat til respekt for noen av dem. Nei, det må gå an å være litt mer nøkterne, og godta kursen som den er. Det er/har vært STOR mangelvare her inne. Som jeg har sagt før: Det er gode sjanser for at REC lykkes i prosjektet sitt på lengre sikt, og at kursen går adskillig høyere enn i dag, men noen garantier finnes aldri.
Så la det være rom for alle synspunkter her inne fremover. Men det er nok uansett for mye å håpe på, kjenner jeg klientellet rett... Og dette evinnelige fokuset på shorting. Godta kursen og børsen som de er. Mange har store problemer med det, dessverre.
Selv en bra kar som Stabukk, som er pensjonist og som derfor er litt utålmodig i sine mål, blir kritisert for å være kortsiktig... Utrolig og patetisk!
Skalleknarp
15.06.2022 kl 10:27 2758

Ja, håper flest mulig av de som kjøper nå salter ned og lukker kisten for fremtiden som ikke skal være så veldig langt unna... Dette er vel beste medisin for å spille ut short. Ellers ser du ut som det stiger jevt oppover nå. Håper vi har vært på bunnen for i dag og at kursen bare rusler oppover herfra. Opplever vi en dyp "U" kanskje...?
solfylt
15.06.2022 kl 10:26 2723

Har ikke du solgt deg ut og gått inn i mpcc?
fattigstakkar
15.06.2022 kl 10:23 2754

Det gjelder å ha tørt krutt i bakhånd i dette markedet for å kunne benytte seg av muligheter som dette.
Anywhere
15.06.2022 kl 10:19 2775

Syntes det var bra treff med 18,25-nivå for kortsiktig trade. Jeg satset på overstrech, men fikk dessverre ikke det. 30 øre opp fra støtte på 20 minutt er bra. Tok man traden så er det penger på bordet. Nye muligheter er her stadig.
manman01
15.06.2022 kl 10:14 2834

Han kan syntes det er godt så meget han vil, realiteten er at REC klarer sig bedre i år end meget af markedet.
okrister
15.06.2022 kl 10:14 2830

Holder vi oss unna 17-tallet i denne omgang så skal vi være glade..:)
økon
15.06.2022 kl 10:12 2844

Den patetiske Simen syns det er bra at Rec faller, skadefryd og selvfølelse stiger vel i samme takt? For et tragisk tilfelle.
Rec vil i løpet av to år være i en fullstendig annen situasjon, og det vet alle, nemis inkludert, men på veien dit er bordet dekket for tradere og shortere. Jeg syns synd på småsparere som lar seg lure eller skremme til å selge nå, når de heller burde kjøpe og tviholde. Snapp alle billige aksjer som kommer flytende, og nekt haiene å få dem billigere tilbake!
manman01
15.06.2022 kl 10:11 2844

S&P500 YTD: -22.12%

SPY YTD: -21,74%

NASDAQ YTD: -31,45%

OMXC25 YTD: -21,41

NIKKEI 225 YTD: -10,16%

DAX YTD: -16.24%

OBX YTD: +2,76%

RECSI YTD: +3,77%

Vi klarer os helt helt helt fint!
VL
15.06.2022 kl 10:02 2967

Skalleknarp skrev Innlegget er slettet
Helt enig med deg. Sterk trend, kurs høyere for hver måned og høyere for året. Tenk det, vi har faktisk steget mens alle andre grønne har fått heftig juling.
Anywhere
15.06.2022 kl 09:56 3099

Da er fasit at den konsoliderende fallende topplinjen i den store vimpelformasjonen fikk perfekt touch og brudd opp skjedde ikke i denne omgang.
Aksjen gjør det jeg vil kalle en sen korreksjon som forsøker å finne fotfeste og årsak i det reelle pengemarkedet. Dog mener jeg at RECSI er for langt ut i sin horisont mot gjenåpning av ML og full produksjon, samt har god egenkapitaldekning nå, til at rentejusteringer får vesentlig impakt på selskapet.

Nivået 18,25-isch er et lokalt støttenivå som kan trades kortvarig. Neste støtte ligger omkring 16,6-isch, dernest 12,80 om det skulle bli uggent.

Jeg ligger foreløpig med første trade-kjøp på en litt strukken 18,25-støtte, ned til 18,05, så får vi se om den slår inn. Short-posisjoner er jo nå i ferd med å få sin gavepakke, mulig man aktivt da også bidrar der. En drittpakke derfra hadde jo slik sett vært på sin plass nå...
Redigert 15.06.2022 kl 09:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.06.2022 kl 09:50 3169

Supert, det er nok flere enn Omac som synes det er flott.
VL
15.06.2022 kl 09:47 3252

Problemet med deg er at du overdriver noe helt forferdelig. Alt snakket om lån og salg av leiligheten for å investere i Rec, tok du virkelig en så stor risiko for 20% oppgang? Du gjør deg bare til skamme, lykker til videre og vær så snill og slutt med haussingen din når du kommer tilbake.
Vi får ta tiden til hjelp, trenden er opp for hver mnd.
Takk til Sari2 og SørliInvest, Dere har fått for lite skryt for arbeidet.
Redigert 15.06.2022 kl 09:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.06.2022 kl 09:47 3226

Dette må være short som utnytter situasjonen på makro. Kjører hardt nå.
Slettet bruker
15.06.2022 kl 09:45 3273

Javel... Hvor er bunnen?? Dette var ekstremt med det vi vet...
manman01
15.06.2022 kl 09:44 3315

-6% på 2.2 millioner aktier, imponerende.

Oslo børs🥂
Nsxnsx
15.06.2022 kl 09:42 3350

Ja siden du spør....så har jeg sist uke solgt mine 6 utleieleiligheter og venter inn tett på 12 mill etter oppgjort belåning. Noe mer du vil vite ?

Herregud...dette er så lavmål. Får jo pes for alt man foretar seg på dette forumet. Fra nå så blir det kun lesing på forumet og ikke flere innlegg fra min side....og det synes du sikkert er helt fantastisk.
Slettet bruker
15.06.2022 kl 09:37 3444

Shorterne utnytter selvsagt den ekstremt negative stemningen i markedet og utsikter til raske stigningstakt lange renter. Men som jeg har sagt tidligere, resesjon og uro er kortsiktig og har lite relevans for selskaper som Rec, med underliggende så til de grader på plass. Jeg blir sittende i minst 4 år her, og lever veldig bra med kurs som tar en liten tur sørover. før den igjen på alvor setter kursen nordover. Rec er, ved siden av Vow og NOD, tre selskaper som jeg har ståltro på de neste 2-5 årene!
uldiuldi
15.06.2022 kl 09:34 3489

Ja jeg har lige købt 5000 stk mere på 18,58 og holder alle dem jeg har.
omac
15.06.2022 kl 09:33 3497

Flott du deler dette med oss, annet fra livet ditt vi bør vite om?
Nsxnsx
15.06.2022 kl 09:32 3516

Nok er nok....kom meg ut med 50% rett under 19,- Langsiktig har jeg troa og velger å beholde 50% men kortsiktig med ekstraordinært krisemøte kl 11 i dag og 0,75 punkter opp i kveld i US er jeg meget skeptisk i det korte bildet. Beklager.
Slettet bruker
15.06.2022 kl 09:30 3562

RECsi prises til under 8 milliarder akkurat nå😂

Med assets til ertstaningskost på over 30 milliarder, og et kongloremat av et selskap (Hanwha) ønsker å kjøpe hele produksjonen fra ML burde man stille spørsmålet om ikke RECsi sin verdi burde overgått verdi på assets.
Selskapet er som kjent netto cashpositive.

Voleon dekker inn daglig. Og det irriterer meg at de får det så latterlig billig, og at noen synes dette er et ok tidspunkt å
selge på…

Hadde alle aksjonærer hatt kalkulator og vært tro mot den, så blir det mangedobling i RECsi.

RECsi har arbeidet med jorda, sådd, vannet og luket - nå bører det frukter- for dem
som har tid til å se det modnes ligger det ann til en meget pen avkastning.
manman01
15.06.2022 kl 09:19 3778

Nå, nogle nyheder eller er det her bare traderstyrt?

3% ned inden der overhovedet var omsat 500’ aktier
Marand
15.06.2022 kl 08:19 4206

Hatten av til deg også!!! Dine synspunkter om REC har jeg fått veldig bruk for i mine egne undersøkelser om caset. Stor takk! Ser frem til neste innlegg! Ta vare.
Stabukk
15.06.2022 kl 06:53 4622

Forstår godt Uchi som føler seg litt utmatta og melder «Adios» for ein periode. Brukar sjølv mindre tid på R3c-trådar enn normalt, mest på grunn av sommarferie der uteliv har høg prioritet. Men er innom dagleg, og noterer meg blant anna at Vilter står stødig som litt meir optimist enn mange andre. Ros for det! Kurs på 80-tallet er og med i «blue sky»-scenario i analysar, litt fram i tid. Som klargjort tidlegare vil eg vurdera salg på vesentleg lavere kurs enn Vilter.

Short ser ut å ha eit «deprimerande» fast grep om kursen, men tar sjansen på å bli sittande denne runden også. Meldingar og nyhetar er for lovande til å gå ut. Er Vilter i overkant optimist, så er SB1Markets for pessimistisk med sitt kursmål på 20. Trur Rec vil oppnår betre prisar i sine kontraktar enn dei reknar med.
manman01
15.06.2022 kl 01:14 4892

Meget god fornøjelse - når du vender tilbage, har vi forhåbenligt endnu mere at skåle over🥂(:
Slettet bruker
15.06.2022 kl 00:01 5079

Synd.

Jeg er ikke utmattet. Jeg skroller greit igjennom alt tull, har blokkert ganske mange - og gleder meg over nyttige linker og «graverapporter» fra en 3-4 brukere her inne.

Jeg vet jeg blir oppfattet som optimistisk - som jeg forsovet - og litt unyansert - er. Sannheten er likevel at jeg følger investeringene mine nøye, og er tro mot kalkulatoren.

Jeg bruker info her innefra til å gjøre mine vurderinger - og fra tid til annen setter jeg opp noen regnestykker - med håp om innspill :)

Vel/ synd når bidragsytere forsvinner. Jeg henter mye god info her. Forøvrig: Sånn situasjonen er nå, så selger jeg ingen aksjer under 80 kroner.

Det her ser så gullende lovende ut!

Slettet bruker
14.06.2022 kl 23:47 5151

Jeg deltar personlig ikke like mye selv lengre. Trukket meg mer og mer tilbake. Følger i all hovedsak noen tråder og individer regelmessig og titter i mellom av og til på ukestråder, men det er jo bare ren kvalme å finne om jeg skriver noe - eller på generell basis, uansett. Barnehage oppførsel. Det å delta eller følge med på så negativ atmosfære, nærmest daglig er jo slitsomt, mener nå jeg. De få gangene jeg deltar, angrer jeg i etterkant. Så mye drama. Åh herlighet. Unntaket er lukkede tråder.

Voksne, siviliserte individer skal ikke ha slike diskusjoner. Det er nesten som om noen individer er mer interesserte i å være "keyboard warriors" enn å faktisk lære og utveksle meninger som har litt hold bak seg. Diskusjoner rundt individer fremfor selskapet. Konstant. Så slitsomt. Dette skal ikke være slitsomt. Dette skal være lærerikt og gøy. Kulturen i et sub-forum slik som dette er viktig. Eneste flere bryr seg om er kursen, kursen og kursen. Oppførselen endres basert på kursutviklingen. Jeg vil ha diskusjoner rundt fremtiden og ting som fører til at kursen faktisk beveger seg. Det er lov å tenke litt større, selv om man bommer. Ingen her kan garantere noe som helst. Ingen vet hva fremtiden vil bringe. Men vi kan forsøke å lære under prosessen ved å tørre å diskutere og komme med ideer, fremfor å tenke så smått og gråte over den jævla kursen hver eneste dag. Er det ikke slitsomt? Jeg er utmattet av å både følge med og delta selv.

Tid er noe vi aldri får tilbake i livet. Hvordan vi velger å bruke minuttene i hverdagen vår og hva slags tankegang vi går rundt med definerer oss som individer og fremtiden vår, mener jeg. Livet er for kort til å kaste det bort på negativitet og bitterhet. Pause for meg fra tivoliet for nå. Fra å både følge med og delta. Må prioritere tiden min riktig. Jeg er også trygg på min investering i REC. Dere ser meg igjen når tiden er riktig. Beklager hvis jeg har gjort noen feil, aldri min intensjon.

Hjelper ikke å sitere innlegget for å starte noen diskusjon den ene veien eller den andre. Mest sannsynlig leser jeg det ikke. Trenger en ferie, ikke noe mer eller mindre. Alle flotte bidragsytere, tusen takk for deres deltagelse og alt vi andre får lært på grunn av bidraget deres og tiden dere legger inn. Hatten av til dere alle!

Adios.
Sa2ri
14.06.2022 kl 22:21 5642

Det finnes lukkede tråder med mye relevant informasjon allerede. Kanskje de ikke er helt "dagsaktuelle", men informasjon som har betydning kan med fordel deles også der. Jeg er også enig i at lukkede tråder nå ser ut til å være "det beste", men ukestrådene kan fungere greit dersom det ikke blir for mye babbel - det blir opp til trådstarter å lukke eller beholde åpne tråder, men dersom man ønsker mer seriøsitet (og ikke like mange "klikk") så er lukkede tråder å foretrekke.
Redigert 14.06.2022 kl 22:30 Du må logge inn for å svare