HYN - Ut av det blå..


Aksjen holder seg relativt stabilt nå som det er blodrødt på børsen.
Det er også meget stille fra selskapet, ser vi ny avtale her snart?
Redigert 13.06.2022 kl 12:39 Du må logge inn for å svare
trani
22.06.2022 kl 14:35 3517

HYN: Hynion responds to decision in the Revised National Budget on rapid development of a nationwide hydrogen infrastructure

https://newsweb.oslobors.no/message/565221
trani
22.06.2022 kl 14:36 3518

Nå skjer det noe stort her.
M.cap på stusselige 72mill kr.
Underpriset!
trani
23.06.2022 kl 18:48 3461

Enova gir milliardstøtte til hydrogen.

"En rekke hydrogen- og ammoniakkfartøy og produksjonsanlegg for hydrogen får til sammen 1,12 milliarder kroner i støtte fra statlige Enova."

E.24
zool
16.07.2022 kl 15:59 3268

Sverige gir Hynion 61,4 millioner svenske kroner for å bygge to hydrogenstasjoner i Sverige. Så de mottar et beløp nesten like stort som markedsverdien på selskapet. Jeg sier det bare, jo flere stasjoner Hynion bygger ut uten at det reflekteres i børsverdien, jo større sjanse for at noen tar dem over.
Whyme
21.07.2022 kl 16:27 3057

Noen forklaring på dagens sterke oppgang og høye omsetning?
Whyme
21.07.2022 kl 16:32 3047

Nei, den meldingen kom forrige uke...

Det ser ut som at det er clearstream som har handlet siste dagene, dagens miste viser pluss 200k

Skal de få tak i volum må de nok heve budet betraktelig

Clearstream Banking skal sikkert kjøpe denne langt opp.
po59
27.07.2022 kl 22:28 2603

Dette er fremtiden, Sverige sine millioner er bare starten, og andre følger etter.
zool
28.07.2022 kl 22:10 2469


https://www.dn.no/marked/hynion/energi/bors/hydrogenselskap-til-vars-pa-bors-smasparer-jan-erik-klemp-med-papirgevinst-pa-200000-kroner-pa-to-uker/2-1-1267942

Dagens Næringsliv har en flott artikkel om Hynion og en av småsparerne som naturligvis er godt fornøyd med den stigende aksjekursen, men han selger ingen aksjer. Han bestemte seg for å bli aksjeeier i Hynion grunnet hans fokus på miljøet. Det nevnes blant annet at Hynion jobber med en infrastrukturplan for å bygge et nettverk av hydrogenstasjoner i Norge. Fokus i begynnelsen blir å dekke kyststrekningen fra Oslo til Kristiansand for maritim og landbasert virksomhet. Etterspørselen etter hydrogen har sett en stor økning i etterspørselen i alt fra taxinæringen til båter.
Redigert 28.07.2022 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
Knfo
28.07.2022 kl 22:30 2436

Hvorfor i all verden skal vi bruke offentlige penger på å bygge ut en hydrogeninfrastruktur i Norge når vi har ladestasjoner for elbiler i hver eneste by og bygd i dette landet? Nei, hydrogenbiler har jeg veldig liten tro på i Norge. I tillegg vil det bli fryktelig dyrt å produsere hydrogen med dagens vanvittige strømpriser, iallfall i Sør-Norge og resten av Europa.
Redigert 28.07.2022 kl 22:41 Du må logge inn for å svare
torsken
29.07.2022 kl 08:38 2281

Det er vel dyrt å produsere strøm også.
Det fine med Hydrogen er jo at det er gjenvinnbart. Du kan fylle tanken og kjøre videre.
Knfo
29.07.2022 kl 13:45 2171

Å produsere strøm i Norge er kjempebillig. Derfor tjener norske kraftselskaper for tiden eventyrlig med penger.

Fordi El biler er bygget på en del sjeldne råvarer som vil gå tomt før oljen er borte. El biler forurenser like mye som dieselbiler, men de forurenser ingenting imens de er i bruk, kun når de skal kastes/gjenvinnes. Dette gir folket en god selvfølelse, men er en løgn. Hydrogen biler vil ikke ha forurensing imens de er i bruk og heller ikke når de kastes. så det totale avtrykket ifra hydrogenbil blir nesten ingenting, da alt kan gjenvinnes og råvarene som brukes til å produsere bilene har vi nok av på denne planeten. Eneste er i millionbyer, der kan nok luftfuktigheten øke litt. OG hydrogen fungerer også om vinteren, noe vi i nordlige strøk vil sette pris på. El bil er etter min mening kun en liten omvei til en grønnere verden.
Knfo
29.07.2022 kl 18:00 2034

Gode argumenter dette, men ikke glem at en hydrogenbil i realiteten er en elbil der hydrogentanken fungerer som et «lagringsmedium» som igjen forsyner brenselcellen med hydrogengass. Brenselcellene inneholder metaller som har sine negative sider, så her bommer du litt. Den største utfordringen er likevel at med dagens høye strømpriser vil få ha råd til å kjøre hydrogenbil, hydrogenet blir rett og slett for dyrt.
Knfo
30.07.2022 kl 09:52 1873

Dette lovet Hynion i vinter:

«Hynion og Hyrex vil i sommer lansere flytende hydrogenstasjoner for fritidsbåter, fremgår det av en melding».

Bare løgn selvsagt for ingen har så langt sett noe til disse stasjonene.
Bracon
30.07.2022 kl 20:34 1685

Lurer på om jeg skal ta noen lodd i denne. Har sett denne oppgangen, og lurer på om dette er noe å satse på. Kjenner ikke selskapet så jeg håper en seriøs svarer, som kjenner selskapet.
torsken
31.07.2022 kl 08:42 1554

Vil tro at oppgangen på dette nivå kan forsvares. Hva og hvilken vei den videre ferden går, er vanskelig og si. Men at 5ern kommer,ja.
Gikk selv inn på 3,13.
Knfo
31.07.2022 kl 20:02 1390

Lover og lyver mye ledelsen i Hynion. Hvor ble det av disse fyllestasjonene? Ulf Hafseld snakker mye, men leverer lite.

https://www.hynion.com/no/nyheter/hynion-og-hyrex-lanserer-flytende-hydrogenstasjon-for-fritidsbåter?hs_amp=true
Redigert 31.07.2022 kl 20:06 Du må logge inn for å svare
Trond86
31.07.2022 kl 22:28 1314

Sommeren er juni, juli august. Så de har tid igjen. Slapp av, det kommer.

Det er bare å se på markedsverdien, den er fortsatt veldig lav. Når Sverige har gått i bresjen med det som må kalles en markant signaliment med de 60 mill. i støtte til stasjoner og infrastruktur, så er det nok ikke lenge til vi ser samme type støtte i Norge.

Det er ikke mange av disse selskapene. Hynion er også en soleklar oppkjøpskandidat for aktører som Everfuel som besitter en mcap som er betydelig høyere enn Hynion.

Jeg har kjøpt for nærmere millionen nå og blir sittende long på denne. Dømt til å få igjen på krona. Har vært inne i aksjen tidligere også
zool
01.08.2022 kl 09:41 1103

Bare ha i minne at denne aksjen har perioder med lav omsetning. Denne er det såkalte krydderet i porteføljen.

Det er greit å gå gå gjennom det som kommer til å skje før du går inn. Noen trader, mens jeg sitter long med mine og tenker som så at om denne går veien så blir det gull, hvis ikke kan det bli null. Avklar hvor mye penger som du ønsker å satse og som du er komfortabel å ta risiko med.

Selv med store bidrag fra det offentlige så vil det vil helt sikkert komme en emisjon på et eller annet tidspunkt og jeg sitter klar med en liten bunke penger når det måtte skje. Så å avklare hvor mye risiko du tar før du går inn og du har en plan klar er alltid best.

Edit.

Nettavisen har en artikkel om cruiseskip som nevner hydrogen. Det gjelder ikke Hynion direkte, men viser at hydrogen som drivstoff kommer til å bli innført på stadig flere områder de neste årene.

https://www.nettavisen.no/drommer-du-om-cruiseferie-dette-bor-du-tenke-pa/f/5-95-588477

Gjerset nevner Viking Cruises, en aktør med under 1000 passasjerer per skip. Det muliggjør mer klimavennlige løsninger, og i 2017 ble det kjent at de satset på fullskala cruise til havs med flytende hydrogen. De to første skipene som kan gå på hydrogen i perioder, ventes i desember 2024 og juli 2025.

Gjerset sier det jobbes med hydrogenløsninger også for de større skipene.

Redigert 01.08.2022 kl 10:27 Du må logge inn for å svare

Tankskip er nødt til å gå over til hydrogen etterhvert
Bracon
21.10.2022 kl 08:27 275

Hadde ikke vært feil om den hadde fortsatt stigningen fra igår.

Ser dessverre ut som noen bare slenger inn litt høy pris på slutten av dagen i mikroskopiske poster.
torsken
21.10.2022 kl 10:21 241

Ser kjøper på ingen måte følger selgersiden. Vil på ingen måte legge seg på samme nivå..... enda.