Aksjer i vanskelige tider

citius
AKSJER 13.06.2022 kl 15:22 1017


Hva gjør man når det er motvind og vanskelige tider i markedet???

Selge alt (og stå utenfor når det snur opp) ?
Sitte stille uansett?
Velge selskaper som driver godt og vil ha god verdi gjennom vanskelige perioder ?

Mange strategier man kan velge, noe kan gå virkelig galt og andre kan gi deg store tap, men likevel er det muligheter der ute

Hva gjør man?

Jeg velger selskaper som driver med overskudd, har en god posisjon med det de holder på med og virkelig har noe å gjøre fremover i tid
Da vil svingninger i markedet gjøre noen bevegelser i kursene men fremtiden likevel se bra ut

Noen aksjer som ser bra ut og skikkelig fremtidsrettet, lavt priset og i tillegg oppkjøpskandidater

Cadeler er i god posisjon og har knallvekst og bygger nå 3 nye skip for å ta unna veksten. Meget solid guiding for årene og tjener penger
Aksjen bør gå mot 45 kroner på god drift og siden Mærsk skal være på vei inn i segmentet/markedet og vil vokse fort,
kan det være duket for større beløp for kursen (55)
Bør inn i porteføljen uansett.


Odfjell Drilling er rimelig priset og har en svært gode utsikter. Driver godt på egenhånd (best i Europa) og er i skuddlinjen for å bli kjøpt opp. Båder Transocean og Fredriksen sikler rundt og vurderer muligheten
Aksjen bør gå til 35 på egenhånd og 40/45 ved oppkjøp

Scatec ser rimelig ut, de driver bra og betalte nylig utbytte for siste år. Solide utsikter for sektoren og mange nye prosjekter er i porteføljen.
Aksjen er en god del ned fra toppen, (som var alt for høyt), men nå ser det meget bra ut fremover.
Den er også absolutt en oppkjøpskandidat fra store energiselskaper (Equinor er i dag største aksjonær og kan ta hele)
De neste årene blir brennheite for fornybar med god drift og gode prosjekter

Belship er det beste innen bulk/shipping nå. Kjempevekst og mange nye skip, solide resultater og utbyttet deles jevnt ut til aksjonærene.
Meget bra posisjon for selskapet. Er også på liste over oppkjøp fra andre

Selvfølgelig er det flere der ute, men dette er et godt knippe som vil stå seg de neste årene!

Tror at alle blir kjøpt opp innen 2023 og derfor blir avkastningen mange ganger markedet de neste 18 månedene :-))
Otra
02.07.2023 kl 22:40 696

Scatec er billig sier du ? Vet du av andre solaksjer som er enda billigere ?
Ellers mener jeg at aksjene du nevner her er "safe", men jeg vil råde folk til å være meget forsiktige i tiden fremover. Det blir turbulente tider med økte renter, skittsvak kronekurs, fallende boligpriser. Jeg tror ikke tiden er inne for å gamble for mye med penger i aksjemarkedet. Da vil jeg heller råde folk til å betale ned på gjeld om det er mulig. Kredittkort bør dere sky som pesten, men den gruppen som låner der er vel presset allerede. Selg alle dyre biler og unødvendig luksus(om du da ikke har ræva full av pæng), tidene som kommer vil kreve sin mann og kvinne.
Redigert 02.07.2023 kl 22:43 Du må logge inn for å svare
Tommyknocker
02.07.2023 kl 23:34 610

Oslo børs er jo egentlig ganske billig, og mye bra caser. Jeg prøver å sy sammen en long portis med aksjer jeg har tro på. Men bare små trading i sommer, siden jeg frykter en korreksjon mot høsten. Det pleier å gå ca 17-18 mnd etter invertert rentekurve og tiden nærmer seg👻https://www.dn.no/bors/pimco-forbereder-seg-pa-hard-landing/2-1-1478944
SAMISKBONDE
02.07.2023 kl 23:50 576

Burde ta en titt på seabird (sbx). Selskapet tjener penger som hakka møkk nå!