NAS - Rektangel formasjon ned til kr 5,15?

Frodon
NAS 15.06.2022 kl 09:37 98176

Aksjen beveger seg i en rektangelformasjon mellom støtte på 9.32 kroner og motstand på 13.49 kroner. Etablert brudd på et av disse nivåene vil signalisere videre retning. Et etablert brudd ned igjennom kr 9,32 utløser et sterkt salgssignal ned til kr 5,15. Dagens kurs er kr 9,22. Det er noe støtte på kr 9 og kr 6,25. MACD har utløst salg og det har alle de glid snitt gjort også. Kursen ligger 11,07% under 20 dagers, 16,87% under 50 dagers, 17,51% under 100 dagers og 13,95% under 200 dagers glidende gjennomsnitt. Aksjen begynner å bli oversolgt, men vi må se en stigning i RSI før det kan brukes som et salgssignal. Hvis aksjen begynner å stige igjen, er det viktig å etablere seg over kr 9,30 og helst kr 10. Et etablert brudd over kr 13,49 vil utløse et sterkt kjøps signal på oppsiden

Hvorfor blir alle disse salgs signalene utløst nå? NAS ligger an til milliard tap i Q2 2022 på drivstoff og valuta. I tillegg har selskapet inngått avtaler om kjøp av nye fly de ikke har penger til. Det er fly kaos på fly plassene i Europa, salget har flatet ut og begynt å synke...midt i beste sesongen. Og CEO Karlsen er bekymret for høstvinter sesongen pga lite salg. Dette ser ikke bra ut nei

Edit:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/y6E1nx/ny-bok-norwegian-reddet-fra-konkurs-to-ganger-av-staten
Redigert 31.10.2022 kl 06:59 Du må logge inn for å svare
Frodon
12.07.2022 kl 12:44 1567

Aksjen er ned 99,99% siden jeg begynte å advare mot den. Shorter i NAS har vært utrolig lukrativt
Redigert 12.07.2022 kl 14:40 Du må logge inn for å svare
Frodon
12.07.2022 kl 12:41 1567

Jeg har lest mange NAS aksjonærer på HO skrevet at de andre Norske fly konkurrentene er dårlige....men nå er plutselig Widerøe bra...? Merkelig hvordan dette endrer seg ved en børs melding?
Frodon
12.07.2022 kl 12:40 1568

Helt feil... hvis du ser på datoene, lagde jeg denne tråden FØR "Søndagens aksjetips" fra Finansavisen. Har de kopiert meg?
Slettet bruker
12.07.2022 kl 11:32 1614

Det baisser å baisses, shortes, mye energi, det bløffes og skrives, et helt år, men aksjen vil ikke ned.
Redigert 12.07.2022 kl 11:34 Du må logge inn for å svare
sisterx
12.07.2022 kl 10:58 1628

Glemte å ta med på det fundamentale: Børsmeldingen i dag, avtalen mellom NAS og Widerøe. 👍✈️
sisterx
12.07.2022 kl 10:56 1635

Overskriften på dette innlegget er hentet fra "Søndagens aksjetips" fra Finansavisen. Det har kommet en senere analyse fra samme sted, et par søndager senere. Der lyder det: "Har Norwegian snudd opp igjen"? Med en langt mer optimistisk teknisk analyse. På det fundamentale så er det fulle fly, høye priser, tapt tillit til SAS, pt. SAS streik, permanent omdømmetap for SAS uansett om streiken avblåses. Konkurranse vil det alltid være; NAS har kommet styrket ut av urolighetene i sommer. De driftet som normalt bortsett fra noen få kanselleringer også da teknikerne streiket tidligere i sommer. Jeg har opprettet en ny tråd for tråd, med en noe lysere tone i overskriften. ✈️ Klar for avgang - nå letter vi!

https://finansavisen.no/nyheter/kommentar/2022/07/10/7897205/sondagens-aksjetips-med-pgs-tgs-og-norwegian
Holymoses25
12.07.2022 kl 10:49 1639

Q3 blir som alle veit meget bra. SAS hjalp til med sin streik samt Boeing og NAS er på rett kjøl. Sen så kom også samarbeidet med Widerøe på dagsagenda. NAS er fortreffelig posisjonert da SAS umulig kan reise seg og meget dårlig omdømme. Ved SAS emisjon, da ser vel 30 øre. Det spennende er, når i Juli / Aug shortene begynner dekke inn, da kan NAS lett fly opp til 15
Redigert 12.07.2022 kl 10:57 Du må logge inn for å svare
Kåre Grønn
12.07.2022 kl 10:39 1616

Hva blir Q3 nå? Hva skjer i tiden framover?
Frodon
12.07.2022 kl 10:32 1633

Merkelig at det ikke kom noe svar. Kanskje han fortsatt leiter for å finne noe fakta, som støtter påstanden hans?
Fjellbris
11.07.2022 kl 23:18 1765

Marianne - tror ikke en løsning på SAS streiken påvirker NAS negativt. Flere skal da ut og reise og får gjennomført sine planer, samtidig har enormt mange allerede booket om, ref. 50% økning siden streiken Flyr og NAS til høye priser. Sist men ikke minst…. tiliten til SAS er uansett borte, mange inkl meg unngår SAS fremover, jeg har forøvrig gjort det lenge pga svært dårlig service, og den beslutningen tok jeg lenge før streiken.

Ps om SAS vil overleve etter streiken med pt tap ca 1 miliard, og de trenger tiltrekke seg ny kapital/investorer er høyst usikkert, og vil prege bookingene til SAS vs NAS og andre fly selskaper lenge fremover tror jeg. Merkevaren SAS er på mange måter ødelagt desverre.
Redigert 11.07.2022 kl 23:26 Du må logge inn for å svare
suspekt
11.07.2022 kl 22:20 1784

Selv om streiken avblåses i morgen, så har nas fåttt mye bookinger i tiden fremover, det vil ta tid for sas å komme på beina igjen. Denne streiken var en gave for nas.
Frodon
11.07.2022 kl 22:16 1796

Kan du dokumentere din påstand?

Elverhøi16
I dag kl 18:53
"Frodon lager utregninger utfra at det fremdeles er covid"
Elverhøi16
11.07.2022 kl 18:53 1898

Frodon lager utregninger utfra at det fremdeles er covid. Han har ikke fått med seg at situasjonen er en helt annen i dag.Det han har nå er såkalt langtids covid med depresjon av en annen verden.
Marianne
11.07.2022 kl 18:25 1896

Aksjen falt i dag men har da steget 15 prosent i det siste tiden. At de har lav kreditt rating faller sammen med fortiden. Det er wt nytt selskap nå med en svært lav markedsverdi tilsvarende selskaper.

Vi får se tenk om de greier et overskudd i q2? Q3 blir et over skudd så de taper ikke bare på driften. Blir sikkert en dårlig dag i morgen da streiken i sas går mit slutten. Samtidig er som flere har nevnt tilliten til sas borte. Nas ønsker flere forretningsreisende . Ikke sikkert de gamle lojale forretningskunder er så lojale lengre.
Hvordan det går med Nas og overskudd trenger vi et år fremover.
Redigert 11.07.2022 kl 18:40 Du må logge inn for å svare
Lighter
11.07.2022 kl 17:19 1916

😁He he😁 Hva babler du om nå da. Du får prøve å regne litt selv til en forandring. Er du tilbake i 2012 igjen ?
Frodon
11.07.2022 kl 16:53 1921

Bare å se i regnskapene og sjekke kreditt ratingen, så finner du svarene selv. NAS taper penger på driften med leasing og de taper penger HVIS de får bank lån og i tillegg får lav nok rente. Har du regnet på urealisert tap på fly handelen pr dags dato?
Frodon
11.07.2022 kl 16:51 1916

Med så mange som kjøper og fyller på daglig (i følge skribentene på HO), er det rart at aksjen faller hele tiden hvis det er kun en som er negativ til selskapet. Hvem er alle de som selger seg ned hele tiden? Helt vanvittig faktisk, 1000vis av kjøpere og en selger....og aksjen faller. Er det mange på HO som gjør noe annet enn de skriver? LooooL
Lighter
11.07.2022 kl 16:49 1894

Nå tror jeg du røpte deg gjennom en forsnakkelse Frodon. I dette og ca 300 andre innlegg på forumet, har du påstått at NAS har kjøpt fly de ikke har råd til. Hva leser vi nederst i dette innlegget ?😁 er det dyrere med leasing enn bank gjeld ? 😁 huffa meg Frodon. Jobbet så hardt, så lenge. 😢
Redigert 11.07.2022 kl 17:20 Du må logge inn for å svare
Rassen
11.07.2022 kl 16:42 1876

Frodon, du er en merkverdig figur som krysser fingrene, og gjør forsøk på forsøk å manipulerer småinvestorer ved å hele tiden skrive negativt om nas. Mulig du shorter, og er livredd for at kursen stiger innen kort tid 😂😂 noe jeg skjønner godt at du er!
Frodon
11.07.2022 kl 16:10 1899

Jeg er enig med deg, begynner å etablere seg på 8 tallet også er det videre ned derfra.

Mye slitne aksjonærer i NAS nå, som realiserer tapene. Kjedelig å sitte med en rød aksje i porteføljen over den lange vinteren, hvor de store tapene kommer
Frodon
11.07.2022 kl 16:08 1900

Hvis du leser hva jeg skriver, skjønner du hvorfor ;) Eller det går an å følge flokken, som taper pengene sine i Norske fly selskap
arnterik
11.07.2022 kl 15:52 1912

Rettelse det er nå 24 795 886 aksjer som er shortet, dvs 2.65 prosent av aksjene, de jobber for fullt med å presse prisen ned 🙄
arnterik
11.07.2022 kl 15:34 1926

Har dere ikke fulgt med, det er jo lånt ut 20 millioner aksjer som skal shortes av Geveran trading, samtidig som big John tjener penger på utlån av aksjene så kjøper han selv billige aksjer, helt utrolig at det er mulig. Men det holder ikke så lenge tror jeg, når resultatet av Q3 kommer så ser vi ikke 9 tallet lengere.
Rassen
11.07.2022 kl 15:31 1933

Den stiger jo ikke bare fordi det er fulle fly en periode. Ikke vesentlig i hvert fall. Kjøp sas du 😂😂 Den er kjempebillig!
suspekt
11.07.2022 kl 15:27 1937

Burde steget i dag? Vet ikke hvorfor, fulle fly til doble priser?? Noen som holder den nede?
Strategi
11.07.2022 kl 14:34 1970

Norwegian vil fly høyt fremover kursmessig, de tjener mye penger om dagen det klinger kontinuerlig i kassa. Basert på kvartal 2 og ikke minst på kvartal 3 så vil regnskapene tale for seg selv.
Med Karlsen sin kontroll, ny avtale med staten / et SAS i knestående og en rekke fly på "leasing pr. hour" til vinteren kan vi slappe godt av mot kvartal 4 (22) og 1 (2023).

Med lav P/E og gode tall kan vi alle glede oss til sterk stigning og Short inndekk fremover.
Redigert 11.07.2022 kl 14:45 Du må logge inn for å svare
fjettis
11.07.2022 kl 13:33 2014

Det er jo en aksje kommentar. Altså stor mulighet for at sas går konken eller må kvitte seg med større del, noe som gir NAS større vekst muligheter, de har jo faktisk 50 nye fly de venter og da trenger de piloter. Så alt har jo med aksjer å gjøre
iamelg
11.07.2022 kl 13:24 2036

Hold deg til aksje kommentarer, og ikke bland inn arbeids rettigheter her i dette fora.
OZZY
11.07.2022 kl 13:15 2042

disse fete bortskjemte SAS pilotene må se seg om etter en annen jobb når SAS går konk.
Frodon
11.07.2022 kl 12:55 2052

Her går det nedover ser jeg.

ATL på ATH børser ,nesten ATH og nesten ATL notert i Oslo.
Her er det best å holde seg unna, selv om det hausses knall hardt.
coccoman
11.07.2022 kl 11:26 2100

Takk som byr, da ble det 3000 nye nas-aksjer på meg og til skarve 9,15 før tidenes kursoppgang starter! Tenker også på å sitte fram mot q3-resultatet.
Hau, hau.
Fjellbris
11.07.2022 kl 11:12 2114

Ikke noe snarlig løsning på gang heller i SAS konflikten som virker helt fastlåst…..Hvem ønsker i fremtiden å booke sin reise med et slikt selskap, tror merkevaren SAS nå for alltid desverre er ødelagt.
……
Riksmekleren om SAS-streiken: – Konflikten er helt fastlåst
Mandag morgen hadde Riksmekleren møte med SAS-pilotene og SAS.

– Jeg møtte de to norske pilotforeningene og SAS i et møte, sier riksmekler Mats Wilhelm Ruland til Nettavisen klokken 11:05.

Han sier at situasjonen er helt fastlåst.

– Men vi gir ikke opp for det, legger Ruland til.

Det er varslet flere møter de kommende dagene, men noe nøyaktig tidspunkt er ikke satt.
Redigert 11.07.2022 kl 11:13 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
11.07.2022 kl 11:02 2133

Og jeg kjøpte også mer på 9,1-9,12 :-)
Slettet bruker
11.07.2022 kl 10:26 2184

Jo
Jeg kjøper nas i dag, med begge hender på 9,1
Tusen takk for at du baisser på meg aksjer.
Redigert 11.07.2022 kl 10:29 Du må logge inn for å svare
Marianne
11.07.2022 kl 10:21 1650

Så trenger du heller ikke ta utgangspunkt i årets to dårligste resultater. Regner med at stokk dum er deg .
Marianne
11.07.2022 kl 09:55 1692

Kjekken!
Den gamle gjelden på 70 milliarder ble slettet under restruktureringen . I tillegg er en tilsvarende forpliktelse på de tidligere flyene slettet.
Utfordringen er olje og kronekurs. I følge Geir Karlsen er vel 40 prosent av dette utlignet gjennom høyere priser. Dette var før SAS streiken. Vi ser en kraftig forbedring i ASK kjørte setekiliometer. Fyllingsgraden øker. Yielden øker. Verdien av selskapet er veldig lav i dag. P/E er 7,9 og lav. Uten overskudd for året opererer DNB med et kursmål på 12 kroner. Selskapet selv tror de vil greie et overskudd dette året . Vi får se. Volummessig er det høyt volum mellom 8 og 9 kroner . Høyt volum foran trafikk tall og forventninger til gode tall. Teknisk ser det ganske bra ut i følge søndagens aksjetips. Det er masse usikkerhet knyttet til flyselskap om dagen. Streiker corona og andre utfordringer. Du skriver om emisjon . Det er ikke behov for emisjon på dette tidspunktet slik du antar. Egenkapital per aksje er 4.5 opp fra 2.5 i 2020.
Når det er sagt synes jeg ikke ting ser bra ut om dagen men det gjelder for hele børsen. Mye er usikkert.Vi ser i dag en kraftig økning i inflasjonen . Hvor går grensen for folks økonomi. At vi reiser mindre? Når prisene også er høyere pluss alle problemet siste året kan dempe reiselysten . Mitt utgangspunkt her er den lave verdien på selskapet.
Redigert 11.07.2022 kl 10:17 Du må logge inn for å svare
Frodon
11.07.2022 kl 09:33 1720

"Longsitinbulk
13.06.2022 kl 12:22
Nas er jeg selvfølgelig ikke i"